Reus-Prades-Reus en imatges

15 Maig, 2006 20:27
Publicat per aladern, paisatges

El proper quatre de juny està previst que se celebri la X edició de la Reus-Prades-Reus, puntuable per la IX Copa Catalana de Caminades de Resistència de la FEEC. Aquest any coincideix amb el 50è aniversari de la fundació de la nostra entitat, l’Associació Excursionista de Catalunya de Reus, i la caminada també serà puntuable per al Campionat de Catalunya per entitats.

Organitzar la caminada porta la seva feina i s’ha de tenir tot ben preparat. El passat cap de setmana un grup de socis vam anar a repassar el camí, posar senyals i esporgar la vegetació que envaeix els senders. Es tractava de pujar a Prades el dissabte i baixar el diumenge, quedant-nos a dormir a Prades. Entre la feina i el plaer vam omplir el cap de setmana, xino-xano i sense presses. Clar que no vam batre cap rècord, es tractava de passar-nos-ho bé i enllestir el camí perquè el dia de la caminada estigui tot a punt. Aquí teniu algunes imatges d’aquests dos dies llargs i profitosos. Us animeu per al dia quatre? Com més serem, més ben ens ho passarem.

Quan arribem a la Font del Roure ja tenim gana de veritat. Estem sota mateix dels repetidors de TV de La Mussara.

A la Creu Trencada, caminant per la carena dels Motllats.

El poble de Capafons i la vall del riu Brugent, que neix sota de Prades.

La roca singular de Picorandan i Capafons al fons de la vall.

Una paradeta per descansar, només falten 3 quilòmetres per arribar a Prades.

Quan arribem, el primer que fem és anar de cap a l'abeurador... de la cervesa, naturalment!

La famosa font de la vila vermella i l'església de Santa Maria.

Anem cap al camping i aquesta és la caseta que ens donen per a nosaltres sols.

Sopant al restaurant. Ben menjats i ben beguts... toca riure una estona. I això que encara no havíem demanat el cava!

L'endemà, després d'un bon esmorzar, ja estem a punt per a la marxa.

El petit poble de La Febró, a la vall del riu Siurana.

A la sortida de La Febró hi ha la Font del Pubill. Aquí carreguem d'aigua que ara ve la pujada a La Mussara i suarem de valent.

Els plans de la serra de La Mussara. Al fons les serres de Llaberia, de Tivissa, de Cardó, i encara al final la silueta del Caro, als Ports de Tortosa-Beseit.

Vista del Camp des de La Mussara. Entre els últims turons i el mar s'aprecia el nostre destí: Reus. Ara ens toca una forta baixada pel camí de les Tosques.

El poble de Vilaplana, als peus de la serra de La Mussara.

El pi de la Planes, conegut també pel nom de pi del Fernando, està al terme municipal de l’Aleixar en el camí que surt cap al nord direcció Vilaplana. El pi té una talla total de 19,5 metres, un volt de 4,55 metres (equivalent a un diàmetre de 1,45 metres) i de 4,9 metres a la soca. El diàmetre de la capçada és de 27,6 metres i se li calcula una edat aproximada als 500 anys. Es tracta d’un pi pinyer i va ser declarat arbre monumental el 8 de febrer de 1990.

Ja no sé si aguanto el pi, o el pi m'aguanta a mi. Fa vuit hores que hem sortit de Prades i encara ens en queden dues fins a casa. Però després del que portem fet durant ahir i avui, el que resta de camí serà una passejada. Han estat dos dies ben aprofitats i ens ho hem passat la mar de bé. Fins la propera!