Erdrag

Un espai personal a la xarxa.

« | »

Som uns hipòcrites !

erdrag | 06 Setembre, 2006 16:17

Començo amb un to contundent, ho sé, però és que crec sincerament que la nostra societat: catalana i europea és, pel que fa la immigració, una societat basada totalment en la hipocresia.

Jo, amb el meu passaport de la Unió Europea puc anar-me’n a viure a pràcticament tot el món i, en la majoria de llocs no em posaran gairebé cap restricció. Ara... quan la gent dels països on jo puc anar arriben aquí... ja hi som ! Ningú els vol, no agraden per a res, que marxin, ordres d’expulsió, queixes, prejudicis... Amb una excepció, però. Si poden servir de mà d’obra barata i explotar-los ja no ens queixem.

Ens agrada tenir mà d’obra barata, ens agrada explotar-los, però no volem que visquin prop de casa, no volem que passegin pels mateixos carrers que nosaltres. D’això se’n diu racisme... i, sí, senyors i senyores... som RACISTES, i ho hem de dir ben clar.

L’any passat, a Nicaragua, vaig adonar-me que al món hi ha molts llocs, moltes nacions diferents, i així ha de continuar sent. Però, per sobre de tot hi ha persones. Persones que es mouen, que si un lloc no els agrada han de tenir el dret de buscar-ne un altre de millor, com han fet els éssers humans al llarg de tota la història, i que per aquest fet no han de ser pas criminalitzats.

Evidentment, quan algú arriba a un lloc ha de conèixer-lo, adaptar-s’hi ràpidament, però en cap cas se l’ha d’obligar a deixar de banda les seves costums. O és que potser oblidaríem Catalunya nosaltres si ens n’anéssim a l’altra punta de món?

I, pel tema de si poden votar o no, només diré una cosa: fa anys que es permet als europeus votar aquí, sempre que acreditin que viuen aquí. Quina dificultat hi veieu en ampliar-ho als americans, africans, asiàtics i oceànics ? O és que ja tornem a ser racistes? O és que tornem a tenir un problema de diners al davant?

A vegades mirant les coses al revés és quan es veuen clares.

Comentaris

Comment Icon

Carles Herrera | 06/09/2006, 19:04

Qualsevol persona que estigui empadronada en un municipi ha de poder votar si és major d'edat. -Oi que paga els seus impostos municipals (brossa, circulació, etc.)?
Els drets polítics, i particularment el dret de vot, enforteixen la democràcia i integren a la gent en la societat en que viuen. El que no es acceptable és que pugui formar-se un partit o agrupació electoral per defensar els interessos articulars d'una part de la població.

Comment Icon

Catarrà | 06/09/2006, 22:00

Sento dissentir amb les vostres opinions. Penso que s'ha de regular el fluxe immigratori.
No només ells passen a ser mà d'obra barata, sinó que a més a més, això fa que també als catalans se'ns pagui menys per la nostra feina.
Tranquils, la mà d'obra barata continuarà arribant, i els nostres sous continuaran baixant o estant estancats, mentre els preus de tot puja (començant per l'habitatge, i acabant per la verdura)

El que s'han de fer són polítiques d'inversió en els països deprimits, i fer que amb els anys puguin viure en les mateixes condicions de vida que les nostres, i que els fluxes migratoris disminueixin, i aquell que migri ho faci per un dessig personal i no pas perque es mor de gana.

Pel que fa al dret de vot, com a mínim s'ha de donar una regla de reciprocitat entre els dos estats afectats (el d'origen i el de destinació), i cal que els immigrants que puguin votar obtinguin els drets que els hi correspon, així com compleixin amb els seus deures...

... I a Catalunya un dels deures ha de ser integrar-se al País (sense renunciar als origens), i acceptar entre altres coses l'idioma català com a idioma d'ús social, la no descriminació de la dona (molts immigrants negen el dret de disposar de passaport a la seva dona, per tal de poder-la controlar i tindre-la subjugada), l'acceptació de la diversitat cultural (també en el país d'origen, no només nosaltres hem d'acceptar la multiculturalitat), i molts altres punts a debatre...

Comment Icon

Erdrag | 06/09/2006, 23:06

Crec que el que diem els dos no és pas contradictori.
Estic d'acord, més o menys, en la majoria de coses del que dius.

Comment Icon el doble joc de la dreta

Sr. X | 09/09/2006, 14:38

La dreta, tant catalana com espanyola, està jugant a un joc lleig i molt perillós.

Per començar, els empresaris de reconegudes multinacionals porten dotzenens d'immigrants per utilitzar-los com a mà d'obra barata,
i per l'altra banda estan en contra de la regularització i l'entrada d'immigrans legals, ja que aquests no se'ls pot fer xantatge i explotar-los com l'immigració ilegal.

Amb aquest doble joc la dreta està fomentant la creació de barris marginals i que sectors de les ultradretes agafin cada cop més odi als nouvinguts.

Comment Icon hola

asdfasdf | 09/09/2006, 19:08

adsfadsf

Comment Icon coherència

Lluís | 09/09/2006, 19:17

Malgrat els esforços d'acrobàcia retòrica, no sembla que les propostes d'ERC siguin gaire llunyanes a les de l'inefable Duran i LLeida. No recordeu les cèlebres declaracions d'Heribert Barrera que ningú del partit va desautoritzar i que encara es manté com a president d'honor del partit. Els d'ERC, doncs, han volgut dir tres quarts del mateix sense que es notés. Segons la portaveu d'Esquerra, donar el dret a vot als immigrats és "començar la casa per la teulada", que tothom sap que és una part que no es construeix fins al final. Total, que la Llansana-Duran també creu que és l'últim pas. Quan s'assemblin a "nosaltres", perquè cal assegurar "la integració cultural, lingüística i en valors democràtics" (Puigcercós).

Comment Icon

Catarrà | 10/09/2006, 00:18

En el cas de les declaracions d'Heribert Barrera, van ser unes declaracions fora de contests. Altres polítics també han dit barbaritats, i han estat respectats pels seus respectius partits.

No parlem sobre les flors que deixen anar sobre Catalunya Acebes, Zaplana, Bono o Rodríguez Ibarra... I el súmum del súmum tenir a Alfonso Guerra de president de la comissió del Congreso de los Diputados per a passar l'Estatut del Parlament per l'adreçador...

Pel que fa a les declaracions de Puigcercós i Llansana, totalment d'acord amb ells, i els dono el meu vot de confiança.

I Catalunya té un problema més afegit, i és que no pot aplicar polítiques immigratòries integrals pròpies, sinó que ha de ballar al so que toquin des de Madrid en aquesta qüestió, per una banda molt delicada, i per altra banda d'interès cabdal per a assagurar que Catalunya sigui la Catalunya que volem els catalans, i no pas els madrileny. I els catalans hem de poder decidir com han d'arribar aquestes noves fornades d'immigració, i com s'han d'integrar a la nostra societat, respectant els drets humans, però reclamant els deures de la ciutadania, com se'ns reclamen a nosaltres.

L'exemple ICV amb l'afer de la fi del tripartit (recordant la seva postura tot seguit en Maragall va fer les seves últimes declaracions als Matins de TV3 de seguidisme a l'aparell socialista) i de la Mayol i el Saura a l'Aeroport del Prat com a simples ciutadans els hauria de fer caure la cara de vergonya...

I tal com s'ha posat sobre la taula el tema del vot de l'immigrant, ha estat d'una forma descaradament oportunista i electoralista, per a conservar el coixí de vots d'ecosocialistes que segurament no pateixen els drames dels que veritablement pateixen els drames sobre els que ICV hauria de fer alguna cosa més que boniques paraules dels seus dirigents...
















A quin mes es celebra nadal:



 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb