La immigració. El dret al sufragi i les bones pràctiques.

23 Agost, 2006 09:27
Publicat per csala, General

Ara fa uns mesos (setembre del 2005) escrivia un article titulat: QUI ÉS IMMIGRANT?, una pregunta que tenia una resposta: QUI ARRIBA ÚLTIM. Era un article en un context en el que es produïa la darrera regularització (aquest cop li van dir normalització) dels immigrants. Aquesta última i gran legalització va ser fruit d’una nova reforma de la recent normativa sobre aquesta matèria.

En aquell article afirmava: “...trobo nefasta la conclusió a la que s'arriba i que es contempla en el primer esborrany del Llibre Blanc de la Reforma del Govern Local elaborat pel govern estatal en el sentit que per a poder parlar d'una integració real i efectiva dels immigrants cal atorgar-los el vot a les eleccions municipals. Trobo erroni que algú prioritzi la manca de drets de participació política dels nouvinguts com a element d'integració. (…) estem segurs que atorgar-los el vot millorarà la integració? Estem segurs, d'altra banda, que aquesta es una necessitat urgent ara per ara per al mateix col·lectiu?. Tinc la sensació, que es deixa excessivament de banda que estem davant d'una qüestió, no tan sols de drets, sinó també de deures i que aquest és el principi bàsic des del qual hem de començar a treballar…”.

En un moment crític en el problema de la immigració, als titulars de la premsa em remeto, el diputat comunista Joan Herrera s’ha despenjat amb la proposta del vot pels immigrants, a la que ràpidament s’ha afegit el partit socialista.

No em sorprèn que en Herrera hagi fet aquesta proposta, (per entendren’s m’hagués sorprès més que hagués demanat la possibilitat de celebrar unes eleccions democràtiques a Cuba, on poguessin votar tots els ciutadans de l’illa).

La irresponsabilitat de la proposta, no és el contingut de la mateixa, recollida en algun esborrany legislatiu, sinó el moment i en la manera. Quan s’està fracassant en política immigratòria, quan resulta que en pocs mesos torna a haver-hi a l’Estat espanyol quasi un milió d’il·legalitzats, quan l’allau de sol·licituds de reagrupacions familiars pot desestabilitzar el sistema, quan s’ha estat incapaç d’atorgar-los-hi el dret a ser ben atesos i acabar amb unes vergonyants cues quilomètriques davant les oficines de l’administració central per a presentar uns papers que taradaran al voltant d’un any en resoldre’s, quan els Pirineus, les Canàries i els aeroports són un autèntic colador, en definitiva, quan a un li fa mal tot, quan es troba en situació de fracàs multiorgànic, el que menys li ha de preocupar és rascar-se l’orella perquè li pica.

Fa poques setmanes (28 de juliol) en l’estrena del meu bloc personal, escrivia un primer article sobre la immigració, -pot consultar-se- hi deia que “Les idees romàntiques de les autoanomenades forces d’esquerres i progressistes han estat un greu error, les polítiques de portes obertes, de processos ordinaris i extraordinaris de regularització, han estat pedaços a una situació conjuntural. I mentre, els Ajuntaments, que no tenen cap competència sobre la immigració, han estat parant el cop com han pogut. L’expressió castellana “capeando el temporal” constituiria una expressió molt gràfica de la situació que viuen els nostres municipis, sense recursos suficients, intentant fer polítiques de sensibilització per evitar el conflicte, i d’acomodació per intentar evitar la proliferació de ghettos. Alguns fins i tot han entrat a fons en polítiques formatives i ocupacionals, però tot això, no ha servit per avançar cap a una veritable integració. I mentre, alguns responsables polítics estan estancats en el discurs utòpic de la multiculturalitat, altres països europeus, estan plantejant mesures correctores especialment dures, i nosaltres hem de reclamar que aquí també cal posar un punt i final a aquesta situació, i exigir polítiques globals que inverteixin urgentment una tendència que, de seguir així, entenc acabarà sent nefasta, fins i tot, pels propis immigrants ja regularitzats, doncs existeixen dificultats objectives d'integració i inquietuds dins la societat de rebuda que dona lloc a actituds de rebuig gens desitjables”.

La veritat és que conec la situació que estem vivint, no en va, el Consell Comarcal que presideixo, va ser convidat fa uns mesos pel Govern Central, a exposar el nostre treball com a exemple de ‘bones pràctiques’ de l’administració local en matèria de immigració. També va ser, el Consell del Tarragonès, una de les tres administracions locals convidades a intervenir en representació de la resta d'Entitats Locals, en la presentació del pla de ciutadania i immigració de la Generalitat 2005-09. Estem treballant com a pocs, i no precisament sota plantejaments d’ultra-dreta, per aconseguir implantar un sentiment de pertinença, per acollir i integrar als immigrants. És en el treball del dia a dia sobre la immigració te n’adones que això té un límit. Sóc conscient que són persones humanes, sabem que les màfies se n’aprofiten i posen en risc la vida d’innocents que fugen buscant un món millor (alguns fugen desesperats de règims –ex-règims- comunistes totalitaristes enfonsats en la misèria més absoluta). I sé que la solidaritat és enorme, però aquí no hi cap tothom. Que poc mirem Europa.

Sé que per la meva posició política, (encara que hagi reproduït fragments d’articles publicats fa setmanes o mesos), la meva opinió no semblarà objectiva, però tinc la necessitat de dir-ho, JA ERA HORA!, ja era hora que algú amb autoritat, amb un lideratge polític reconegut s’expressés com ho ha fet.

10 Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Comentaris

Molt d'acord amb el que dius. Molt d'acord amb el que ha dit en Duran, un líder amb categoria, com pocs en aquesta classe política nostra.
A en Joan Herrera li preocupa la seva botigueta política. Per això fa aquestes propostes de baixa estopa. És un tic que comença a ser ben propi d'aquesta esquerra tan a la deriva que hi ha a Catalunya i a Espanya.
Curiosament jo avui també he fet un post sobre la immigració.

Publicat per Dessmond 23 Ago 2006, 18:11

Totalment d’acord.
Però, ull viu! Quan om expressa la seva opinió responsable i lliurement, si aquesta no coincideix amb determinats plantejaments d’algunes esquerres, els que no volen acceptar les lliures opinions dels demés els insulten dient-los “fatxes”. És curiós, els contraris a la lliure expressió insulten de dictatorials els veritables demòcrates.
A Duran ja el van insultar.
Potser cal posar-nos les piles i dir el què pensem, i passar d’allò políticament correcte, que no és més que una censura modernitzada.

Publicat per Jonathan 23 Ago 2006, 19:59

Que jo recordi, el políticament correcte és una invenció esquerranosa, que s'ha esbombat als quatre vents i que molts hem hagut d'empassar-nos.
I quan ho grates només hi trobes bandarrisme o analfabetisme polític.

Publicat per Dessmond 23 Ago 2006, 21:29

Molt d'acord. Em sembla que no hi ha cap Pais on es deixi votar si un no te la nacionalitat.

Publicat per Maria 23 Ago 2006, 23:13

no entenc perquè una persona que porta dos anys treballant a Catalunya i pagant impostos no pot votar en unes municipals. Em sembla encertada la proposta d'Iniciativa. Volem els immigrans per treballar, per pagar impostos, però no els donem dret a vot. Les declaracions de'n Duran crec que estan a la dreta àdhuc del PP. Reclamo a la gent d’UDC, formació que es reclama dins de l’humanisme cristià, que rellegeixi els evangelis i la doctrina social de l’església catòlica. Salutacions.

Publicat per pep 24 Ago 2006, 16:44

En resposta al “Pep”. Penso que el seu plantejament falla per la base.
Ell afirma: “Volem els immigrants per treballar, per pagar impostos, però no els donem dret a vot”.
La meva pregunta és “Qui els vol? Qui els ha demanat? Qui els ha cridat?”
És una situació que ens la hem trobada, però que no la volíem.
És per això que es vol que vinguin els immigrants amb ordre, amb contracte, des del lloc d’origen... En fi, que és un problema que s’ha de solucionar bé i no és pas fàcil, perquè estem tractant amb éssers humans i que molts de cops, ni els seus països d’origen els volen tornar a rebre (no accepten la seva repatriació).
Sobre els impostos, crec que ells també usen dels serveis públics, ús d’infraestructures, col•legis, sanitat, etc... O es que en Pep pensa que els immigrants han de votar però han d’estar exempts de pagament com tots els demés? O potser pensa que en lloc de Catalunya viu a Xauxa, que hi ha de tot a dojo?
Siguem seriosos i realistes, si us plau.
En Pep s’estima tant Catalunya, la seva societat, el seu entorn, que vol deixar el futur en mans de persones recent immigrades, sense cap arrelament.
Diem-ho clar d’una vegada. Aquestes presses per reconèixer-los el vot “a quants més millor” (segons la recent proposta) no és més que una jugada amb l’esperança d’incrementar el nombre de votants del PSOE i de IU-ICV i els seus satèl•lits catalans. De solidaritat, res de res.
Sobre el comentari de l’humanisme cristià, voldria que en Pep m’ajudes a llegir els evangelis i la doctrina social de l’església catòlica, concretament on diu això que a Catalunya i Espanya (no pas a Alemanya, Bèlgica, França o el Regne Unit) els immigrants han de votar.
Salut!

Publicat per Jonathan 24 Ago 2006, 20:17

En el tema sobre que aquesta mesura ha estat ideada per guanyar vots per part del PSOE i de IU-ICV, ja ho havia pensat abans de llegir aquest comentari. Ha estat una declaració oportunista.

El que em sap greu és que sembla ser que qui capitalitza aquesta opinió inicial de concedir el vot als immigrants ha estat en Joan Herrera. M'agrada la feina que fa a Madrid, no com d'altres que fan només la feina necessària i suficient per tal d'assagurar els seus escons al Parlament de Catalunya i a l'Ajuntament de Barcelona, sense mullar-se de debó en el que hauria de ser la política d'Iniciativa per Catalunya, i segurament sense que els interessi que el seu partit tingui més escons dels que ja té, doncs així poden manegar el "cotarro" al seu gust i necessitats personals.

Per últim, si els que han decidit que volen donar el poder de votar a les municipals es pensen que només rebran ells els vots, no m'estranyaria que el veritable beneficiat per aquesta decisió (en resultats electorals) no fos un altre que el Partit Popular...

Publicat per Catarrà 26 Ago 2006, 00:13

En cap país seriós, un tema com aquest es planteja a modus de globus sonda i en ple agost.
Normalment era el moment per apujar la benzina. Però d'aqui no s'havia passat.
S'ha de ser políticaament triler per funcionar així.

Publicat per Dessmond 26 Ago 2006, 18:39

Carles, molt malament fer servir l'adjectiu "comunista" per a desqualificar. Podríem dir que tu ets democòcrata cristià com els que fan fer pujar l'assassí de Pinochet a Xile. No tot s'hi val.

Publicat per Enric 31 Ago 2006, 20:43

M'agradaria que comentéssiu l'estudi de Caixa Catalunya que va aparéixer fa dos dies a la Vanguardia. El bon funcionament de l'economia espanyola depèn dels immigrants. Jonathan, la gran majoria d'immigrants treballen, n'hi ha poquets de desvagats ... fan els treballs que els d'aquí ja no volem fer (collir raïm, fer de brossaire, treballar al camp ... ) i molts d'altres treballen a la construcció, el gran motor econòmic del moment ... Si s'han fet tantes cases és gràcies al treball dels immigrants ... o no ? I si acceptem el seu treball, hem d'acceptar-los com a ciutadans. Jo no vull un país amb esclaus o amb ciutadans de segona i tercera. No us preocupeu, però, tard o d'hora votaran.

Publicat per Enric 31 Ago 2006, 20:51

Afegeix un comentari


Els comentaris d'aquest bloc estan moderats i son revisats pel seu propietari abans de ser publicats

 















La meitat de 12: