Una altra taca. I ara què?.

30 Octubre, 2009 22:34
Publicat per csala, General

 

Gurtel, els informes inútils, en Millet, i ara Pretòria,..., alguns d'aquests temes ja es veuen davant la justícia, uns amb urgència, altres jo no dubto que hi acabaran. La veritat és que res sembla immaculat en política. Les taques s'extenen i afecten a hores d'ara a diferents partits i institucions.

Aquesta setmana, al Parlament, tot i que s'ha intentat, no era fàcil parlar i discutir dels problemes de veritat, l'ambient estava enrarit. El cas Pretòria ha esclatat espectacularment i de forma sobtada. El cas Pretòria s'ha representat amb tota la cruesa amb la que decora l'escenari el Jutge encarregat del cas.

Els que ens dediquem a la política, estem d'acord amb allò que, si l'han feta,... que la paguin, però costa imaginar-te i veure a persones que coneixes amb les manilles posades. I ara què?, penses, ara què fem?, què diem?, ens creurà mai més el ciutadà?, què fem, què diem, que ells són una taca, i?, ja n'hi ha tantes..., què canviem?, regeneració, nova legislació, millors pràctiques, bah!!!! en aquest moment ningú ho creurà; és difícil, molt difícil, venen, políticament parlant, moments i setmanes dures, molt dures i difícils, perquè arribar individualment a tots els ciutadans resulta impossible, i tot i això, si ciutadans honorables acaben engarjolats, la sombra del dubte s'estèn..., encara que el coneixement sigui personal. Moments encara més difícil per la política.

Ànims a tothom, perquè si no és reacciona en positiu a la deficient situació actual, el futur per aquest país és mediocre i gris, molt gris.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Què nassos ha anat a fer Puigcercòs a la Lear !!!!

24 Octubre, 2009 22:49
Publicat per csala, General

No sé quines "gotetes" proven els dirigents d'Esquerra els Cap de Setmana, però de veritat que alguns d'ells em semblen una colla de freakes indomables. Acabo de veure com avui dissabte, megàfon en mà, i davant dels treballadors de la Lear a Roquetes, el candidat d'Esquerra Joan Puigcercòs exclamava tot exaltat: "¡¡¡Dimecres li preguntarem al Parlament al Sr. Montilla !!!, i que doni la cara!!!". 

És que ERC no està al Govern ??, és que, per exemple, el Conseller Huguet (Conseller d'Innovació, Universitats i Empresa...) no en sap res del problema de Lear a Roquetes ??. Què han d'escenificar dimecres ??, perquè no fan res fins dimecres els d'Esquerra, demà diumenge, dilluns o dimarts. Què no estan al Govern ??

Comencen a ser habituals en cap de setmana les declaracions aixalabrades dels dirigents d'ERC. Que ningú dubti però, que cada dilluns, amb ressaca encara, els mateixos personatges se n'obliden d'aquestes proclames i li fan protocolàriament el paper de "dama d'honor" al President José Montilla.

Aquest dimecres, viurem, lamentablement per les famílies que estan patint aquest ERO, una representació teatral en seu parlamentària dels socis del Govern Tripartit.  

És lamentable, però aquests no són polítics capaços de gestionar responsablement res de res, però amb la crisi actual, em semblen quasi delictives certes actituds enganyoses i populistes. Quins país !!. Bé, el país no en te culpa..., la culpa és d'aquells que s'amaguen i es fan fonedissos davant les seves pròpies responsabilitats, fent-se invisibles o mirant com avui, cap a un altre costat, davant els problemes de tots els catalans.

Quin país !!!! 

1 Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Festes de l'hivern i Festes de la primavera

19 Octubre, 2009 22:19
Publicat per csala, General

Llegeixo que el Consell Escolar de Catalunya ha emès un informe tot recomanant que les Vacances escolars de Nadal i les de Setmana Santa passin a denominar-se com a Festes de l'Hivern i Festes de la Primavera; si si heu llegit bé, "qui no te feina el gat pentina!!!". Realment, com si el sistema educatiu no necessiti d'altres decisions més importants que les de la buscar noves denominacions als períodes vacacionals.

Coneixent la limitada capacitat racional dels actors i promotors del tsunami de laïcitat que viu la nostra societat, entenc -que no comparteixo- que n'hi hagi que es contagiín i arribin a prendre decisions com aquestes, impulsades per tot un ex-degà d'una Facultat de Ciències de l'Educació. (la currícula del promotor disfressa d'assenyada la rucada de la recomanació). Ara, suposo que aviat els Ajuntaments del Tripartit, governades per persones que no són ex-degans de res, igual decidiran suspendre les cavalcades dels Reis Màgics per les seves connotacions religioses, o el Govern, on tampoc abunden els ex-degans, es repensarà el suport a la dansa de la Mort de Verges, ...,

N'hi ha que no entenen que certs costums estan per sobre de les creeences, religioses o no, de cadascú. No podem renunciar als nostres orígens, a les nostres arrels cristianes que, agradin o no, formen part de la nostra història i de la nostra realitat més intrínseca, encara que sigui per a mirar-s'ho des d'un punt de vista escèptic cal respectar aquests orígens i preservar-ne les seves tradicions.

Segurament, ara algú pot sortir dient-me que a molts països d'Europa les vacances escolars es denominen d'una altra manera, però és que aquí estem continuament signant un "renuncio" o atacant certes tradicions tot disfressant certes decisions per la necessària posició laica.

Res, que després els mateixos que prenen aquestes decisions van ràpid a fer-se la foto davant del Santuari de Núria. O era l'estació d'esquí. Ridícul.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Impost de successions II

17 Octubre, 2009 18:02
Publicat per csala, Medi Ambient i Habitatge

Veig el bloc tinetaire del Sr. Xavier Sabaté que entra en el tema de l'impost de successions amb la reproducció de la intervenció del diputat Comín en el darrer Ple del Parlament arran d'una proposició de Llei de CiU per a suprimir parcialment l'impost de successions.

El tripartit parla de redistribució, 1.000 milions d'euros de recaptació per poder fer escoles, per pagar el PIRMI, un impost social, un impost que paguen els rics.... Una intervenció, la del Sr. Comín, molt, molt demagògica. (Podeu veure la resposta de Convergència i Unió aquí.)

Com si a les Comunitats que han suprimit o reduït a un mínim testimonial aquest impost faltessin aquests serveis. Jo podria entrar en el mateix terreny demagògic, i explicar que si realment aquest impost que el Govern tripartit manté el vol en realitat per a fer escoles, o poder necessita els diners per contractar informes inútils, o si necessita diners per per pagar el PIRMI com diuen o per pagar la campanya dels "petits gestos"..., res, seria demagògia també.

Insisteixo, els que tenen molt patrimoni, "els rics" que diu el Sr. Comín, ho solventen amb una societat patrimonial, i no paguen transmissió, la resta; la resta quan moren deixen una herència, guanyada sovint amb dificultats i amb sentit d'estalvi que els fills o altres familiars, suposadament beneficiats, no tenen, sovint, gens fàcil fer-se'n càrrec per l'animalada que suposa la liquidació de l'impost, i estem parlant de ben bé, d'una situació que és produeix en 1 de cada tres o quatre llars catalanes, ... gens despreciable la situació de dificultat.

Aquest impost, tal i com està configurat encara a casa nostra és una vergonya i més si ho posem en relació a altres indrets de l'Estat.

Us enganxo el debat aquí . Molt recomenable.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

2 anys del Pacte per l'Habitatge

11 Octubre, 2009 19:04
Publicat per csala, Medi Ambient i Habitatge

Aquesta setmana he criticat el “triomfalisme” del Conseller Baltasar i he lamentat que el Govern sembla que no sigui conscient de les dificultats de moltes persones per accedir a un habitatge.

Dos anys després de la signatura del Pacte Nacional per l’Habitatge es constata que algunes de les mesures propugnades com a bàsiques “estaven fora de lloc” i “no han servit per facilitar l’accés a una vivenda dels catalans”

Com a portaveu en matèria d'Habitatge del Grup Parlamentari he criticat el triomfalisme exhibit aquesta setmana passada per la Conselleria d’Habitatge a l’hora de valorar els dos anys d’aplicació del Pacte Nacional d’Habitatge. La veritat és que el Govern va donar la sensació de no ser conscient de la situació real de moltes famílies catalanes. Els sector de la construcció està immers en una profunda crisi i és més difícil accedir a un habitatge ara, que fa dos anys. Resulta lamentable que el Govern hagi basat el seu balanç del Pacte bàsicament en les subvencions.

La situació i condicions en la què es va signar el Pacte de l’Habitatge no tenia res a veure amb el què clarament s’esdevenia en el mercat immobiliari. Dos anys després, algunes de les mesures propugnades com a bàsiques –i explicades també amb un excés de triomfalisme- perquè els ciutadans de Catalunya poguessin tenir dret a l’accés de l’habitatge són mesures que estaven fora de lloc i que no han servit per facilitar l’accés a una vivenda dels catalans. Altres mesures, per sort, ni tan sols s’han desenvolupat. Acabarem la legislatura i la Conselleria d’Habitatge no haurà expropiat cap habitatge buit, tot i que en aquests moments a Catalunya n’hi ha desenes de milers, aquesta va ser una de les mesures més polèmiques.  

S'han centrat massa esforços en la propaganda, quan caldria haver-los dirigit en quatre aspectes claus:

- Garantir el finançament de la compra d’habitatges.

- Reduir la sobre oferta d’habitatge que hi ha en aquest moment en casi la totalitat de les comarques de Catalunya

- Impulsar noves mesures en l’àmbit de la rehabilitació que és l’àmbit més multidisciplinar i, per tant, el que pot crear més llocs de treball en el sector de la construcció.

- Impulsar la copropietat com a sistema per afavorir que la gent jove accedeixi a l’adquisició d’un habitatge.

 

En canvi, el Departament d’Habitatge ha centrat els seus esforços en mesures com:

- La creació d’AREs, de les quals no veurem els seus efectes fins d’aquí a molts anys.

- Polítiques de subvenció al lloguer, que no crítiquem, però amb greus errors de gestió i amb fórmules imposades per la Sra. Chacón, que han provocat en molts casos l’increment de les rendes de lloguer.

- Han malmès esforços en fer propaganda per l’adquisició de 500 habitatges de renda lliure del sobrestockatge existent, xifra que no ha estat ni tan sols coberta.

A més, com he denunciat, ja diferents cops, aquest darrer any, considero lamentable que hores d’ara no s’hagi presentat el Pla territorial sectorial de l’habitatge, que porta un any d’endarreriment.  

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Ho he trobat molt ocurrent...

08 Octubre, 2009 21:50
Publicat per csala, General

Directament del Bloc del Ramon Espadaler:

A qui li pugui interessar:

El de l'esquerra és un gos i el de la dreta un lleó. 

 

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Informes...

06 Octubre, 2009 21:40
Publicat per csala, General

A Unió Democràtica vàrem començar a patir fa un plegat d'anys per un tema d'informes..., un tema que hem arrastrat, i del que alguns se n'han aprofitat políticament des de fa més d'una dècada.
 
Fruit de tot allò, recentment, un ex-Director General de la Conselleria de Treball, ha estat condemnat en Primera Instància per uns informes copiats que van encarregar-se en època del Govern de CiU. Aleshoes ERC va portar l'assumpte a Fiscalia, i IC és va presentar com acusació particular.

Recordo d'aleshores unes vehements declaracions de l'ara Conseller Huguet que proclamava que quan ERC estigués al Govern 'acabaria' amb tots els 'vividors' que redactaven informes externs per la Generalitat..., 'Mans netes' 'Mans netes' deia..., i és veritat, va acabar amb aquells vividors, iep!!! que ara també n'hi ha de vividors, però són uns altres, i les mans???..., les mans brutes.
 
ɐs conegut que obligats per la pressió, el Govern va encarregar una auditoria externa sobre els informes del tripartit. Una auditoria que revela que de la petita mostra d'informes analitzats, dels molts encarregats per la Generalitat és desprén que almenys un 16% eren informes innecessaris (inútils vaja...). Tan sols cal recordar informes tan peculiars com el que analitza la imatge de Joan Puigcercós, en el programa 'Polònia' de TV3 i el de la consellera Carme Capdevila, al capdevant d'Acció Social, ambdós d'ERC per cert.
 
Avui, el company Jordi Turull, desvetllava noves dades d'Informes sorprenents, informes de tan sols una plana i mitja, a 2.500 euros..., 'mans netes' 'mans netes'  

En Duran Lleida, en la seva carta web d'aquesta darrera setmana reclamava si la just¡cia seria igual per a tots, i aix¡ recordava que la Sentència del company d'Unió es basava en:

Primer.-La manca total o parcial d'originalitat dels informes i treballs, 
Segon.-La seva pretesa inutilitat, 
Tercer.-Una inusual tramitació del procediment administratiu.

Ara, ens diu en Duran a la seva carta web, resulta evident que la manca d'utilitat i de necessitat de molts dels treballs ha estat reconeguda pel mateix govern tripartit. La manca total o parcial de la seva originalitat ja va ser determinada pels mitjans de comunicació, que van comprovar com alguns treballs eren fruit de la feina de tallar i enganxar. Òbviament, la inusual tramitació dels treballs només pot ser el resultat d'una investigació, si més no la meitat d'exhaustiva de la que va patir la conselleria de Treball.

Jo m'afegeixo hum¡lment a aquesta petició. I crec, a més, que ho hem de fer activament com a partit, que la Just¡cia treballi també amb la mateixa intensitat amb els seus informes, feina no els faltarà, doncs d'estudis n'hi ha milers i el cost multimillonari.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

L'impost de successions.

03 Octubre, 2009 14:55
Publicat per csala, Medi Ambient i Habitatge

Després del rebuig per part de les Corts a Madrid de la Proposta de CiU d'eliminar l'impost de successions, aquesta setmana, en el Debat del Parlament de Catalunya, els Grups de Govern (o sigui el Tripartit) s'han afanyat a dir que reformaran aquest impost tan injust com impopular. No us perdeu la "claredat" de l'exposició de la Resolució proposada i aprovada pel tripartit al Parlament:
 
"Presentar d’acord amb el que preveu la moció 24/8 de 12 de març del 2008, en el seu apartat d, el Projecte de llei de reforma de l’impost de successions i donacions, en compliment d’allò que estableix l’apartat 3.3, del Pla de Govern 2007-2010, un cop avaluats l’impacte de la reforma realitzada en l’impost mitjançant la Llei 17/2007, de mesures fiscals i financeres, i el seu comportament sota els paràmetres normatius vigents i que tingui per objectiu millorar la justícia redistributiva, l’equitat i la progressivitat de l’import".
 
CiU va presentar una transaccional, que sense tombs i retombs establís "Que l’any 2010 se suprimeixi totalment la tributació dels béns i drets entre familiars directes, cònjuge, fills i pares; reduir la bonificació l’any 2010, d’aquí a quatre mesos, perquè ningú en aquest país, en la primera línia successòria hagi de pagar impost de successions".
 
Aquesta transaccional, va ser rebutjada pel tripartit. I tot i que Esquerra volia posar-se la medalla de la possible reducció, no queda gens clar, que aquesta, sigui una voluntat unitària del Tripartit, mireu sinó aquest petit troç del discurs del representant de IC-EUA:
 
"L’any 2009 s’han recaptat 654 milions d’euros, és a dir, més de 1.000 milions de les antigues pessetes, d’un impost que és per poder fer polítiques redistributives i que a més permet fer polítiques públiques. No es posin nerviosos..., no es posin nerviosos..., perquè vostès coincideixen..., vostès coincideixen en el que són els béns de dos germanes, arriben aquí a poder posar fi, poder eliminar aquest impost.
 
I aquest impost no s’eliminarà amb aquest Govern, que ho tinguin clar, no s’eliminarà. Queda clar? Queda clar. El que es farà, com diu la resolució, és avaluar –avaluar–, i quan es fa una avaluació, uns poden pujar i altres poden baixar, però les dues coses: uns poden pujar i els altres poden baixar, amb un principi..., no es posin nerviosos...amb un principi aquesta avaluació: justícia redistributiva, que diu la resolució, equitat, que diu la resolució, i progressivitat de l’impost. Aquesta és la base."
 
Increible!!!, ignora el Sr. Miralles que aquest impost és injust per les petites economies, que un mileurista que rebi una herència habitual no sap ni per on començar per fer front al seu pagament. Ignora el Sr. Miralles que qui més té, ho enllesteix amb la constitució de societats patrimonials... Quanta demagògia o ignorància, que és pitjor...
 
Els enllaços per si voleu veure-ho :
 
La intervenció de CiU (Josep M. Pelegrí a partir min 9' 35'')
 
La intervenció de IC-EUA (Jordi Miralles a partir min 8' 50'')
 
 
 

1 Comentaris | 0 RetroenllaçOs