Erdrag

Un espai personal a la xarxa.

« | »

La fi del procés de pau.

erdrag | 08 Gener, 2007 23:32

Avui vull comentar només una cosa breu, però em sembla a mi que és de calaix.

Aquests dies el govern espanyol i especialment en ZP s’afanyen a proclamar que el “procés de pau” s’ha acabat. Això és quelcom que no entenc.
Com es pot acabar un procés per assolir la pau si encara no tenim la pau??? Que potser no volem la pau? Si volem la pau i estem disposats a treballar per aconseguir-la, és que estem en un procés de pau.
Només es pot trencar un procés de pau si no estem disposats a aconseguir-la. Si el PSOE trenca el procés de pau, és que ja li està bé com està?

El procés de pau seguirà obert mentre hi hagi algú disposat a treballar per la pau.
En el moment en que la banda terrorista ETA trenca la treva és el moment on el govern espanyol i basc han de lluitar més fortament pel procés de pau, perquè és el moment en què és més difícil aquest procés.

Sr ZP: no s’hi val a dir: “com que ells ja no volen la pau, nosaltres tampoc”. Això és de covards, i nosaltres volem un govern valent, que sàpiga dir no al terror (vingui d’on vingui) i defensar la democràcia per sobre de tot.

Ah! I defensar la pau no vol pas dir que alhora no es pugui treballar fort per la llibertat d’Euskal Herria o dels Països Catalans, sinó tot el contrari: pau i llibertat són dues paraules estretament lligades.

Comentaris

Comment Icon Cridem ben fort

fsv | 09/01/2007, 19:36

Sembla que el que tu dius avui i jo vaig proclamar l'altre dia no es prou correcte i políticament equivocat. Però jo et vull donar la raó i proclamar que la pau, de nou, no té preu

Comment Icon

LuisJa | 10/01/2007, 13:09

suposo que el que s'ha trencat és el diàleg directe amb la banda terrorista...

som dels pocs Països que negociem amb terroristes, i no dic que estigui malament, les coses s'arreglen parlant, peròtal i com s'estava fent, s'estava donant massa poder a un grup que ha sembrat de por tot el païs basc i part de la resta de l'estat...

i estic d'acord amb que no té res a veure la defensa del territori amb la lluita armada...

Però compte, pq a vegades agrupem massa, molts valencians no es senten dins dels països catalans, al igual que navarra dins de Euskal Herria, o sas illes dins de països catalans...

Si volem la llibertat sapiguem escoltar tb als que volem "lliurar"...

Per cert m'ha fet molta gracia una enganxina de la cordinadora per la defensa de la llengua catalana que deia "tots som un sol païs i parlem una sola llengua, el català" i enmarcava a tots els països catalans... no entraré dins del debat de si tots som un país o no... però dono la raó a que tot é suna mateixa llengua, ja que ens entenem... però pk dir-li català? ves i esplica-lis als valencias... que et diran que vale, la mateixa, però es diu valencia...

jejejeje

hi han coses que em fan molta gracia...

apali

Comment Icon

Erdrag | 10/01/2007, 13:28

LuisJa, en relació a això que dius de la llengua, i a partir del que conec del País Valencià, la majoria dels valencians (sempre hi ha excepcions, es clar), no discuteixen en cap moment que tots parlem una mateixa llengua, ni tampoc pretenen dir que a catalunya o a les illes es parla valencià, tan sols afirmen que el que ells parlen és valencià, sense entrar en més debats, i demanant poder de decisió des del País Valencià (en temes polítics respecte madrid i en temes lingüístics respecte Barcelona).
Ara, és molt curiós que els auto-proclamats defensors del valencià contra el català (pocs, per sort) no se'ls sent mai parlar en valencià, i tan sols el defensen contra el català, i no pas contra el castellà, que és de qui realment l'haurien de defensar. Com es pot defensar una llengua sense usar-la?

Comment Icon

luisja | 10/01/2007, 23:57

eh, k estic d'acord...

sols que em va fer gràcia l'enganxina...

el castellà es defen sol, el català necessita més suport...
















Capital de Tarragona Província:



Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb