PATRIMONI HISTORIC i ARTISTIC


Els arqueòlegs critiquen la «dissolució» del MAC que proposa el Pla de Museus

noticies de C A T A L U N Y A - — Publicat per josep.m @ 08:23

EL PUNT. Barcelona

El Pla de Museus de Catalunya està generant el debat que pretenia el Departament de Cultura, sobretot en el sector de l'arqueologia, que no veu amb bons ulls el nou Museu de Societat, anomenat Catalònia, ni la integració en aquest nou museu (i, per tant, la desaparició) del Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC), amb seu a Barcelona. Un grup de professionals ha impulsat el manifest SOS Museu d'Arqueologia de Catalunya, en el qual denuncien «l'estat d'abandonament permanent durant anys» que ha patit el MAC. Consideren equivocada la «dissolució» del MAC i reivindiquen que sigui una institució «potent, que treballi en xarxa amb i en tot el territori». «Tan sols necessita un xic d'inversió, més recursos, entusiasme i, molt particularment, un projecte clar», diu el text, que divendres ja havien signat 582 persones (es pot llegir a http://www.petitiononline.com/sosmac/). El document critica la «incúria de les administracions» per «l'absència d'un projecte museogràfic ben definit» i els continus canvis en la direcció que han impedit consolidar el museu. Tot i que aplaudeixen el canvi, els signants creuen que el Pla de Museus porta a un «camí incert i inevitablement traumàtic pels trencaments que suposa».

La Generalitat defensa que econòmicament no és rendible reformar la seu del MAC i que en el futur Catalònia veuran el mateix fons arqueològic un milió de visitants.

 

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2733366


MEXICO - Encuentran en México los restos de una mujer de hace 3.000 años

noticies del mon - — Publicat per josep.m @ 08:15
Encuentran en México los restos de una mujer de hace 3.000 años
El insólito fósil se conservó gracias a que fue uno de los primeros 
entierros de ese periodo en ceremonia religiosa /   Efe / INAH

 

 Monterrey (México).(EFE).- Antropólogos mexicanos anunciaron hoy el descubrimiento de los restos de una mujer de aproximadamente 3.000 años de antigüedad perfectamente conservados, con los brazos cruzados sobre su pecho y las piernas flexionadas.

El hallazgo tuvo lugar en el municipio de China, en el estado mexicano de Nuevo León, en el norte del país, a unos 100 kilómetros al sur de la frontera con Estados Unidos. La excepcionalidad del hallazgo se apoya en el hecho de que, por lo general, en aquel tiempo se incineraban los cadáveres en la región, según los expertos.

Los especialistas pudieron recuperar un 98 por ciento del cuerpo de la mujer, dijo la antropóloga Araceli Rivera, del Instituto Nacional de Antropología e Historia (INAH). "Quienes la enterraron la depositaron sobre un hoyo que excavaron. No encontramos ninguna ofrenda, por lo que presumimos fue un acto modesto" dijo Rivera Estrada.

El entierro podría revelar el momento en el que pudieron establecerse los primeros asentamientos humanos en la región, ya que hasta el momento sólo se tenía constancia del paso de tribus nómadas por ella hace 7.500 u 8.000 años.

 

http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080209/53435152553.html 


Powered by LifeType