Un altra qüestió que també va suscitar certa polèmica va ser la suposada quantitat de factures que l’equip de govern actual va “trobar” en entrar a l’Ajuntament dins de calaixos, sense comptabilitzar i/o pagar.
Bé, fins que l’Estat va obligar a aflorar totes aquelles despeses que els ajuntaments anaven pagant segons disposaven de efectiu, era pràctica habitual retenir les factures (la majoria de vegades d’acord amb els proveïdors) i anar-les introduint al pressupost i pagant conforme s’anaven generant ingressos.
Es continua fent? Sí. L’apartat 1.2 de les conclusions del pressupost presentat, indica que l’Ajuntament d’Aiguamúrcia té a la seva comptabilitat 55.394,24 € de despeses pendents d’aplicar al pressupost. És a dir, aquestes despeses no es poden incloure al pressupost perquè no disposem de suficients ingressos per pagar-les (i farien desquadrar el pressupost). I allà estan, en un “calaix” de la comptabilitat financera que hauria d’estar eixut en finalitzar l’any però que s’arrossega un any rere l’altre.
Curiosament, a l’apartat 2.1 de les mateixes conclusions, s’indica que al pressupost del 2014 en aquest calaix hi havia només 34.763,05€ de despeses pendents de pagament.