L’incident Benach-Sabaté-Sala, a Catalunya Radio.

28 Octubre, 2006 09:05
Publicat per csala, General

En el debat a Catalunya Radio del passat dilluns dia 23 d’octubre, va produir-se una situació que cal qualificar-la si menys no de desagradable, tant per les paraules emprades com pel to en que va dir-les el cap de llista d’ERC, el Sr. Ernest Benach, alhora President del Parlament.

(per escoltar-ho pica el link 'test') test

Ignoro si són els nervis, si creu realment que jo intentava mentir, o si ell es creu en possessió de la veritat absoluta, però el cert és que va dedicar-se a desqualificar la meva persona, fet que mereix almenys una disculpa. Entenc que un debat polític a la radio s’ha de centrar en posar en evidència els encerts propis i els errors dels altres, i exposar, en la mesura del possible les teves propostes de futur; i les xifres, si les tenim, son un element objectiu i vàlid per acreditar els nostres arguments. I per respecte als ciutadans no podem dedicar-nos en aquests debats a insultar-nos o tractar-nos de mentiders sense les dades que ho demostrin.

La veritat és que l’estridència de la resposta i la contundència de l’acusació va aconseguir fins i tot fer-me dubtar de les meves pròpies xifres, que tenia al cap i que no duia damunt meu al debat. Al llarg d’aquests dies, a estones, he recuperat la informació, l’he contrastat amb documentació oficial, i em sento orgullòs de no haver errat amb les dades que vaig dir, fins i tot em vaig quedar curt, doncs en dues anualitats perfectament comparables 2006 respecte el 2005 la disminució de la inversió a les Terres de l'Ebre s'ha disminuit fins a un 19%.

Per això he acudit a l’Informe Financer i Econòmic de la Generalitat de Catalunya – Departament d’Economia i Finances, del projecte de pressupostos de la Generalitat de Catalunya pel 2006.

En el document podem llegir a la plana 85 les inversions reals liquidades per comarques en el periode 2000-2004. Es tracten doncs de xifres oficials dels pressupostos ja executats d’aquell quadrienni.

Destaca a partir de l’any 2002, un fort increment en les xifres d’inversió a tot el territori català, fruit, entre d’altres, dels acords de nou finançament vigent des de l’1 de gener d’aquell any.

Així de les inversions comarcalitzables trobem les següents dades:

Total Catalunya

2000 955.727

2001 1.083.156 (+13,30%)

2002 1.443.521 (+33,27%)

2003 1.818.565 (+25,98%)

2004 1.763.677 (-3,02%)

2005 2.738.850 (+55,29%)

2006 2.864.064 (+4,57%)

Les xifres del 2000-2004 són ja amb els pressupostos liquidats, i les del 2005 i 2006, sense liquidar, éssent però evident que hi ha un important increment l’any 2005 de les inversions realitzades a les comarques de Catalunya.

A les Terres de l’Ebre al llarg d’aquests anys les inversions comarcalitzables han estat xifrades en les següents quantitats.

Total T.Ebre

2000 49.262

2001 49.452 (+0,38)

2002 71.688 (+44,96)

2003 86.790 (+21,06%)

2004 83.869 (-3,36%)

2005 90.312 (+7,68%)

2006 73.110 (-19,00%)

D’entrada observem que l’important increment que han tingut els pressupostos de les inversions a Catalunya, no s’ha traslladat a les Terres de l’Ebre amb el govern del tripartit, a diferència dels governs anteriors.

Així, mentre hi ha un salt quantitatiu del 2001al 2002, l’increment de 360.365 milions d’euros d’inversió a tot Catalunya, aquest es trasllada a una diferència positiva de 22.236 milions d’euros a les Terres de l’Ebre.

En canvi del 2004 al 2005 en el que hi ha un augment de les inversions a Catalunya de 975.173 milions d’euros –el triple que la diferència entre els 2002 i 2001- només s’incrementa la inversió a les Terres d’Ebre en 6.443 milions d’euros, quan seguint la lògica anterior caldria haver-la augmentat una xifra molt superior per a mantenir el pes pressupostari de les Terres de l’Ebre en el global de Catalunya.

Fins i tot la inversió pressupuestada el 2006 respecte el 2005 (cap dels dos pot considerar-se anualitat liquidada) pateix un descens aproximat del 19%, i si la xifra del 2006 la comparem amb la del 2003, s’apropa al 16 % anunciat en el debat.

Les quatre comarques de l’Ebre, han patit en el conjunt de Catalunya la disminució més important precisament en el moment que es produeix l’augment de les inversions territorialitzables més important a tot Catalunya, fet que provoca passar de representar entre el 4,5 – 5.5 % del total dels pressupostos de les inversions comarcalitzables de la Generalitat, a situar-se en només dos anys de tripartit a representar entre el 2,5 – 3,5 % del total. És evident que mentre en altres àrees del territori les inversions han augmentat d’una forma molt important, això no ha estat així a les Terres de l’Ebre que han perdut un pes significatiu - pèrdua de dos punts - en el conjunt del pressupost d’inversió del govern de la Generalitat de Catalunya.

Total pes inversions Terres Ebre respecte Catalunya

2000 5,15%

2001 4,5%

2002 4,96%

2003 4,77%

2004 4,75%

2005 3,3%

2006 2,6%

Aquesta gràfica mostra clarament la pèrdua de pes de les inversions totals de la Generalitat de Catalunya, en el territori de les Terres de l’Ebre.

64 Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Comentaris

El tall de veu que has posat aquí, com a demostració de no sé què, és totalment demagògic.

Suposo que el Madí no està darrera d'aquest tall de veu que no deu de representar ni un minut del llarg debat electoral que vàreu tenir, i que malauradament no vaig escoltar...

Ho sento, Carles, però si vols participar en debats, t'has d'exposar a que no et donin la raó, faltaria més que un contrincant electoral t'haguès de donar la raó, quan qüestiones una tasca de govern en el qual el partit que ell representa està directament implicat. No continuo, doncs ja sé per on pots continuar el debat sobre la tasca de Gobern d'ERC durant aquests últims dos anys i mig en el que ha participat ERC del Govern de Catalunya.

Només recordar-te que el fet més important d'aquesta legislatura, a nivell social, el Pacte Nacional per a l'Educació, que actualment el PSC vol presentar com a aportació seva, sense reconèixer la realitat, s'ha gestat, gestionat i aprovat des d'un departament, el d'Ensenyament, que estava encapçalat per la representant d'ERC i aleshores Consellera d'Educació, l'Ebrenca Marta Cid, primera consellera de les Terres de l'Ebre que ha tingut un govern de la Generalitat de Catalunya...

... A qui posareu de les Terres de l'Ebre com a Conseller amb Cartera en el vostre suposat Govern? Quines propostes teniu per a les Terres de l'Ebre?

Durant els últims tres anys s'ha posat en marxa un pla d'unificació en una única marca turística de totes les ofertes turístiques de les Terres de l'Ebre. Segons vosaltres, aixó no és cap mesura per impulsar l'economia de les Terres de l'Ebre?

Publicat per Catarrà 28 Oct 2006, 11:20

Antes muerta que Montilla !!!

Publicat per Ana 28 Oct 2006, 13:32

Catarrà: el tall de veu demagògic?? Quan no s'escolta, com en aquest cas el debat, no sé perquè opines amb aquesta llibertat i lógicament tan inacertat.
Però anem a la frase "estrella" del teu comentari. Es dóna per suposat que tota persona que dóna la seva opinió, tant en un debat com en el que van assistir les diferents representacions polítiques com quan ho fem en petit comité, no esperem a tindre la veritat absoluta, i que tothom ens doni la raó, perquè per aixó li expliquem a la nostra mascota que mai ens dirà que no (utilitzarem mascota com tot aquell èsser que dóna la raó a un altre incondicionalment, faci el que faci, en el moment que sigui).
Però en el moment que s'assisteix a un debat no es poden perdre les formes, un personatge de la política com representa el Sr. Benach no pot faltar al respecte a un altre, a l'igual que un Sr. Sabaté: utilitzant frases com: "NO TENS NI IDEA" "SEMBLA MENTIDA ET DEDIQUIS DES DE FA TANS ANYS" "ETS UN MENTIDER"...una persona que té un càrrec en el que defensa el respecte, la bona educació, la moderació...Si es perd així els papers en un debat com podem confiar en les seves formes d'actuar i programar. Quina por, tans anys treballant pel valor del respecte i un cop estem democratitzats apareix el Sr.Benach tirant per terra tot aquest treball.

Però el que és important en aquest article, i almenys crec s'hauria de remarcar són les xifres que ens passen per escrit, ara falta el Sr.Benach i Sr. Sabaté passin les seves xifres, però potser no cal perquè ja estan molt clares i exposades, el que si s'agrairia és la disculpa i no tan sols al Sr. Sala que és a qui directament s'ha de dirigir sinò també a tots aquells que mentre dinavem se'ns va passar la gana mentre escoltàvem tan desagradables i agressives formes d'espressió.

Des de que puc anar a les urnes els programes destinats a promeses utilitzant al depart. ensenyament són idèntiques i quan es volen portar a la pràctica des dels serveis és pràcticament impossible, però que es continui treballant que segur algun dia encerteu.

Publicat per Cèsar 28 Oct 2006, 14:50

El Pacte Nacional per a l'Educació, lamentablement per als incondicionals de CiU, és una realitat.
I pot ser s'hauran inaugurat també barracons, però durant aquesta últims quatre anys la població de Catalunya ha augmentat en la gairebé increïble quantitat d'un milió d'habitants. I s'han inaugurat diverses ampliacions de centres, així com centres nous de primària i secundària. I tot en gran part gràcies a l'agilitat i fermesa d'una consellera Ebrenca com és Marta Cid.

Els socialistes i els convergents (comptant als d'Unió, és clar) ja us podeu posar fulles davant aquest fet que voleu ocultar o emmascarar...

Per cert, podeu indicar de quines inversions es tracten, per clarificar si són TOTES les inversions i despeses , les inversions en Infraestructures, o les inversions en afers socials... Només poseu quantitats, però no sobre què s'inverteix o es fa una despesa.

I continuo recordant que si, tal com diu el senyor Sala, Esquerra no ha fet res per les Terres de l'Ebre, com a mínim indiqueu quines són les vostres propostes i els vostres objectius.

Pel que fa a Sabaté, no penso opinar, ell mateix ja deixa clar el que representa en els debats i entrevistes.

Publicat per Catarrà 28 Oct 2006, 16:20

Lógicament Catarrà, pensava teniau arguments molt més sólids.
En el moment que creix la població, com tu t'han et sorprens en un milió d'habitants, per llei els governants en aquell moment han de crear centres educatius: o no teniu en compte que l'escolarització és obligatòria fins als 16 anys.
El que és patétic és que un nenito de 6 anyets hagi d'assistir a classes en barracons, quan alguns d'aquests han de tancar portes quan plou, i no es poden treure l'abric per la gran humitat que es concentra.
Esteu segur que Marta Cid és ben rebuda a Terres Ebrenques?
Les escoles de primària a les terres de l'Ebre semblen en molts casos primitives, on per exemple fer una classe d'informàtica és converteix en una odisea, desplaçant-se a un altre servei o centre.
Quan es crean centres es crean complerts, no només la façana per sortir a la foto.

Per sort o per desgràcia he assistit a diferents mitins, de diferents partits polítics, ja que cap d'ells em convençen al 100%.
La setmana passada va ser el mitin de CiU ha les terres de l'Ebre, et queden 3 dies per poder assistir als diferents i aclarir els teus dubtes, saps que significa campanya electoral? Demà no em va bé anar a Bcn li demanaré a Sabaté vingui a casa a que m'ho expliqui? home Catarrà, que segur amb els teus recursos pots accedir al programa de CiU no facis demagògia (com tu molt lliurement utilitzes) i demanis quins són els objectius a aquestes alçades.

I, com no, dones la raó incondicional al Sr. Sabaté...Al debat radiofònic i al debat de tv3 va deixar molt clar el que representa.

Publicat per Cèsar 28 Oct 2006, 16:46

No m'hagués agradat veure com hagués anat la cosa si en comptes de la Marta Cid li hagués tocar conduir el ràpid increment de demanda de places escolars, majoritàriament a l'escola pública, a un conseller del PSC o de CiU... Ens apropariem a una situació de disturbis socials com els d'ara fa un any a França, i especialment a la Regió de París?

Marta Cid ha complert amb les seves obligacions. Ara els electors decidiran qui les continua exercint...

I, Cèsar, perdona si haig d'aclarit-te una cosa: NO PENSO VOTAR NI A EN SABATÉ NI A EN NADAL, així que no em barregis amb les opinions, declaracions i maneres de fer d'aquest senyor (en Sabaté)...

I a veure si Tarragona passa a tenir un alcalde digne i que entengui que o ens unim tot el Territori, siguem del color que siguem, o continuarem essent una sucursal de la megalopolis barcelonina... ADEU, SENYOR NADAL!!!!

Publicat per Catarrà 28 Oct 2006, 17:13

Tens tota la raó Catarrà no entenc perquè he ficat Sr. Sabaté en comptes de Sr. Benach, potser per la similitud en la imatge que representen.

Espero no passejar per la plz de la font i trobar-me a l'alcalde que ens voleu ficar perquè davant de qualsevol dubte seria incapaç de preguntar-li davant de la por a que em cridi que no tinc ni idea de res o em cridi mentider...Uf...

I també té de donar la raó, el Sr. Nadal ja ens va dir adéu!!

Publicat per Cèsar 28 Oct 2006, 18:36

El nou Palomino de la política!

"Mentiraaaaa" "Mentiderrrrrr"

Publicat per Lucia 28 Oct 2006, 19:43

tals de radio, recordar i opinar

primer plenari 2006

Publicat per rossend 28 Oct 2006, 20:24

UDCPPOPUSDEICARLESSALA O GOVERN D'ESQUERRES? GOVERN D'ESQUERRES!

Publicat per pep 29 Oct 2006, 12:56

Ai!! Pep!! si sapiguessis quans d'esquerres defensen i paguen per a que no desaparegui 'opusdei'.

-Millor slogan pep:

PSC amb persones que es dediquen a enviar sms dient que Sr. Aregio és "feo", afirmant que Sr. Ballesteros és "guapo" (bon programa electoral, tractant a les dones com si fossin tontes i només votessin la cara del representant...) o CiU (pq unió no s'ha presentat sol i menys el Sr. Sala a fet un programa individual)o Sr. Benach amb el seu estil d'insultar, faltar al respecte a les persones...???????????

Ésta claríssim!!!

Publicat per Alb 29 Oct 2006, 16:05

Montillas danone listas para caducar...

Publicat per Anne 29 Oct 2006, 17:23

Caramba amb els montillistes d'esquerra.
Sorpren que no et digués sectari, donat que tu també et dius Sala.

Publicat per Dessmond 29 Oct 2006, 19:40

Catarrà acabo de llegir el teu article sobre el discurs de Marta Cid, et contesto en aquets bloc pq vec que t'agrada molt més i la teva assistència en aquest és molt notable (cosa que s'agraeix i ho dic amb tot respete sobretot pel teu coneixement en la matèria, encertada o no des de la meva humild opinió).

En aquest bloc es presumeix d'haver tirat endavant el pacte nacional per a l'educació, però no podeu escriure discursos i menys en aquestes dates que les llegeix tanta gent, com:

"Nosaltres no som gestors. Nosaltres som polítics. I hem fet polítiques...De què? D'esquerres. És que som d'esquerres. I catalanistes. I per aixó hem fet el pacte..."

REFLEXIONEM: Ma mare que és una mestressa de casa (per cert, excepcional) és Gestora, Psicóloga, Empresaria, Infermera...sempre recurrint als professionals però per suposat és de tot.

Els ciutadans que no ens dediquem a la política, aquesta professió digna per a què el CSI investigui ja que no queda molt clar segons les paraules de la Sra.Cid, no som incults, vull dir que podeu fer frases amb subjecte-verb-predicat...Espero que aixó -sobretot als menors de l'Ebre- els i ensenyin els professors...

Ana Rosa Quintana va recòrrer a un "negre" per a què li escriguis el llibre, i està bastant bé gramaticalment, podeu trucar-li per què redacti els últims discursos que us queden...

Perdoneu per la comparació, perquè no em vull arribar a semblar al vostre líder faltant al respete, però sembla l'anunci:

L'Oreal
Porque?
Porque yo lo valgo...

Publicat per Andreé 29 Oct 2006, 21:55

És molt graciós. No puc aportar ni dates ni personalitar la frase quan la van dir. Però segur que en la memòria de molts estan aquelles frases en les que des del PSC es criticava fa uns anys com si d'un insult es tractés que el representant de CiU, en aquell moment el Sr. Pujol, sigui un "charnego" el que vol liderar Catalunya i que no parla castellà en cap situació.

Sr. Montilla és "xarnego"...ups i parla català...ups i vol ser president...

Publicat per apa 29 Oct 2006, 22:03

Suposo que s'ha d'entrendre la frase dins el context.
La Marta Cid ha exercit de gestora, doncs com a Consellera d'Educació ha gestionat, amb més o menys encert, el departament que encapçala. Però dubto que vulgui menystenir la feina dels gestors.

En el seu discurs es refereix a les persones que han de liderar el nostre país, la gent que els catalans i catalanes escollirem en les properes eleccions de l'1 de novembre del 2006. I el que exigeix als futurs representants és que no només exerceixin com a gestors, sinó que sentin el seu país, i actuin com polítics.

Potser la major part de la classe política catalana, en particular, i espanyola i de molts altres indrets, en general, obliden que representen al poble que els han escollit. Marta Cid, potser no amb les paraules més encertades, exigeix que els polítics treballin pel seu país de forma valent i tenaç, com ella ho ha fet (o ho ha intentat).

No em vull extendre més, doncs són paraules de la Marta, i jo només les estic interpretant, tal i com tu les acaves d'interpretar, Andreé, cadascun amb el seu punt de vista.

Publicat per Catarrà 29 Oct 2006, 22:05

EM NEGO TOTALMENT!!!

SR. CATARRÀ: SI LA GENT NO TÉ GANES DE CONTESTAR AL SEU BLOC DONCS S'AGUANTA.

PERÒ EM SEMBLA INCREÍBLE PER NO UTILITAR UN ALTRE ADJETIU QUE:

1er: AGAFI I ESCRIGUI UN ARTICLE TREIENT NOTES DEL SR. SALA (QUE NO SAP DE QUE PARLAR?)

2on: FER UN COPIAR I PEGAR DE TOTS ELS COMENTARIS QUE LA GENT VOL PLASMAR EN EL BLOC DEL SR. SALA I OPINAR SOBRE LA SEVA REFLEXIÓ I/O OPINIÓ I VOSTÉ AMB TOTA LA JETA HO COPIA AL SEU BLOC

jajajjajajaja ARA HEM TROBAT AL "NEGRE" QUE COMENTAVA ANDREÉ...ÉS EL CATARRÀAAA QUE FA COM ELS NENS I ÉS COPIAAAAAAA.

AI!! QUE SAVI EL QUE VA DIR: "LA INDIFERENCIA ES LA MEJOR VENGANZA...". SOBRETOT PER AQUELLS QUE NECESSITEN UN PROTAGONISME CONSTANT SENSE SABER RETIRAR-SE EN EL MOMENT OPORTÚ...

Publicat per Cèsar 29 Oct 2006, 22:14

Catarrà no es pot negar que ets molt bon polític...10 frases que es podrien resumir en 2 línees i tu les has allargat a dient però sense dir res..

El currículum de la Sr. Cid està a l'abast de tothom, però de veritat no sabeu demanar disculpes quan us equivoqueu en alguna cosa.
No podem negar que en un discurs i menys volen promocionar el famós "pla nacional per a l'educació" s'utilitzen frases tan sense fonament, que encara queden vots indecissos...I tens raó, interprentant-ho des de la meva vessant.
Però gràcies per la resposta al meu comentari.

Publicat per Andreé 29 Oct 2006, 22:23

Benach President!!!! Totes les forces polítiques contra CiU, com fa anys, 4 contra 1, Rigol NOOO!!! Raventòs SIII!!!, enguany De Gispert NOOO!! Benach SIIII!!!, encara que sigui amb els vots del PP.

Publicat per Teresa 30 Oct 2006, 10:14

El simil perfecte:

-El Nàstc juga molt bé arriba a porteria però no es suficient per guanyar el partit.

-CiU programa bé, aconsegueix vots electorals però no els suficients per governar sol.

Esperem que la davantera Mas-Duran siguin suficients sense tindre que recórrer a tercers.

Publicat per itaz 30 Oct 2006, 10:39

Afegeix un comentari


Els comentaris d'aquest bloc estan moderats i son revisats pel seu propietari abans de ser publicats

 















Com se li diu al dia 25 de desembre: