BLOC IMNOVA-PSC

03 Mai, 2008


CATALUNYA ES...BARCELONA?? (03/05/2008)

General — Publicat per imnopsc @ 10:22

Aquest és un article anti-trasvasiste, i pro-Catalunya com a Nació-equilibrada.

Cartell manifestació.
 

Ni ha que no se'n recorden d’aquelles manifestacions contra un PHN que liquidava l’Ebre. Sembla que el que es va dir solament fa 7 anys, ara estigui caducat!, potser en portava de data de caducitat....Jo no la vaig veure.

Ara que Barcelona pensa..., sospita..., creu..., que tindrà set, ara val tot. Però i la resta del país, que en tindrà de set...?, mireu com que la Gran Conurbació Metropolitana (la Gran Barcelona) concentra uns 5 milions d’habitants, doncs els demés som..., poca gent. I poca gent no fa problema.

Els de Can Fanga ens diuen que no som solidaris, que l’aigua solament la volem per nosaltres...., etc. Però que no ho som prou de solidaris?, imagineu si en som que ja fa temps que ens diuen l’endoll del Sud. Ara a més a més també hem de ser l’Aixeta del Sud..., i ara pregunto..., i Barcelona que ens dona?, potser ens dona qualitat i quantitat hospitalària?, potser ens dona un servei de rodalies?, o potser un servei de transport d’autobusos...?, millors carreteres?.

El Govern s’hauria de plantejar quina classe de país vol..., un país concentrat a Barcelona deixant la resta del territori abandonat..., o un país reequilibrat, un país on mes o menys tothom tingui les mateixes oportunitats per estudiar, amb una atenció hospitalària de qualitat, amb uns transports públics amb freqüències que els faci útils...

Doncs bé, això últim és el que crec que es demana des de les Terres de l’Ebre, el trist és que sembla que més aviat s’està per la Gran Barcelona.

Reequilibrar vol dir una millor gestió del territori en quant al creixement urbanístic, sobre tot de la Barcelona Metropolitana, d’aquesta manera els catalans s’han de repartir més equitativament pel territori, en definitiva cada zona del territori ha de treballar amb els recursos de que disposa, no piratejar recursos d’altres zones per seguir un creixement que no els correspon, que a més els fa dependents i amb una gran possibilitat de fallida.

Ernest Blanch.
(IMNOVA)


Comentaris

  1. esta molt bé que aquest article s'hagi publicat en dissabte, va a la moda dels socialistes: trasvassistes entre setmana i anti-trasvassistes de cap de setmana.

    Publicat per Xavi — 03 Mai 2008, 14:56

  2. La veritat Xavi, la qualitat del teu comentari, ho diu tot de tú. Si els teus comentaris han de ser tan "inteligents", potser et podries estalviar aquest esforç intelectual...

    Publicat per un dels nostres — 03 Mai 2008, 17:51

  3. Agrairia que els comentaris siguin constructius, sense desqualificar ni insultar.
    Opinem sobre el tema en clau partidista o no, però amb educació.
    Gràcies.

    Publicat per imnopsc — 03 Mai 2008, 21:25

  4. Em fa gracia aquest últim comentari. Jo no vec insults enlloc en el primer comentari. En canvi, en aquest bloc es practica el "tir al blanc" amb l'alcalde, i s'han vist comentaris de tots colors (que si pijames de superman, que si peixateres, que si malnoms en llatí...) i mai he vist cap tipus de toc d'atenció per part vostra a aquesta gent que només escriu per insultar-lo.

    Publicat per Xavi — 03 Mai 2008, 22:01

  5. Desde el dia 26 de Març que no feia cap comentari a la vostra WEB , sol vull dir que va ser molt agradable la conversa amb l´Ernest , sense insults i amb signe positiu , sobre el tema del bus i vam demostrar que dos persones poden dialogar i mantenir una conversa sense faltar.

    Vec que ja som molts los Joan que fiquen comentaris a la vostra WEB.

    Publicat per Joan — 05 Mai 2008, 12:53

  6. Joan, sempre es gratificant llegir comentaris com aquest. Aquestes situacions hem demostren que encara es pot treballar amb la gent que té una opinió diferent (gràcies a deu que existeix el pensament lliure) a la que expresem en aquest Bloc. Crec que ha sigut una de les converses més correctes i coherents de les que es poden llegir, actualment, en els blocs polítics.
    Salutacions

    Publicat per Ernest Blanch — 07 Mai 2008, 16:12

  7. Evidentment, dels problemes de Renfe o els hospitals, els ciutadans de Barcelona són tan víctimes com nosaltres, i no els nostres enemics. Ara es tracta de resoldre un problema puntual de sequera, tot i que la pluja dels últims dies sembla que ho hagi arribat. Recordo que l’aportació puntual d’aigua a BCN serà de 50 Hm3 aquest estiu, quan el PHN era de 1100 Hm3 anuals, també dir que la canonada podrà ser bidireccional, es a l’aigua de les desalinitzadores també podrà abastir Tarragona, i així descarregar l’Ebre, cosa que espero que passi, tot i que hi haurà gent que dirà que això no és produirà mai, no se si per creença o per interès.
    Referent al debat territorial, és interessant parlar-hi i discutir del territori quin model de creixement volem, i no esperar que vinguin de fora a dir quin és el model que més ens convé. També dir que el model de creixement de Barcelona, basat en el creixement industrial, ara sembla caduc, per la pressió de països en vies de desenvolupament capaços de oferir els mateixos productes a millor preu, i per la sensibilitat mediambiental, que hi ha. Es per això que som nosaltres qui hem d’elegir el nostre model de creixement, segons les nostres necessitats i recursos de la nostra terra, que són importants , i demanar als governs corresponents que ens aportin els recursos necessaris per poder-lo desenvolupar, però per això abans ens hem de parlar i ens hem d’entendre, sempre amb el respecte mutu. El model d’esperar que algú porti una fàbrica per crear llocs de treball, avui en dia i tal com esta el món, el veig difícil.

    Publicat per Joan Piñol — 11 Mai 2008, 00:05

  8. Resposta a Xavi.
    Perdona que et contradigui, amb l’alcalde, més que tir al blanc, seria tir al bigot. Deixant de banda la meva frivolitat, i demanant-te perdó per avançat si és que te la prens a mal. Dir-te que sempre que hi han hagut comentaries desgradables amb el Sr. Batlle, si observes, abans hi ha hagut comentaris de gent pròxima a ell igual de desagradables contra tots aquells que no compartien la seva visió, es per això que si vols respecte cap al sr. Batlle, ell i els seus, utilitzin el nom que utilitzin, també l’han de realitzar cap als demés, fet que espero que és produeixi.

    Un dels masos II

    Publicat per Un dels masos — 11 Mai 2008, 00:23

  9. És relativament normal que es realitzin més inversions allà on més es recauda; però la funció de les Administracions Públiques no és tornar els diners a qui els ha pagat, sino intentar que tots els que han pagat tinguin la possibilitat de gaudir d'unes condicions de vida similars; però cal tenir molt clar que això és una funció de les Administracions Públiques, no de les empreses privades.

    Els pobles de l'interior necessitem inversions públiques per a millorar les nostres infrastructures i poder desenvolupar un sector terciari suficient per a assegurar el futur dels nostres pobles, i aquestes inversions són necessàries des de fa molt de temps. És evident que els nostres pobles no aporten la mateixa quantitat d'imposts que les ciutats grans, però és que és impossible, perquè amb els mitjans dels que disposem no podem aportar més; el dia que puguem aportar igual o més diners que Barcelona a l'erari públic serà una bona senyal, però fins que això sigue possible, necessitem l'ajuda i la solidaritat de les zones que més aporten.

    Som nosaltres els que ho estem fent malament? Segur que nosaltres no ho estem fent tot lo be que podriem, però no crec que les condicions d'inferioritat econòmica dels nostres pobles siguen culpa exclusivament nostra.
    Penseu que a la nostra comarca tenim aigua i energia , sol falten comunicacions.

    Publicat per Joan — 11 Mai 2008, 12:39

  10. Mireu, no es pot separar el tema de l'aigua, del desenvolupament econòmic. Per desenvolupar-se els territoris, entre d'altres coses, necessiten aigua, si no en tenen no hi ha cap tipus de creixement. Per contra hi han territoris que amb molta aigua tampoc creixen. Teniu en compte que més del 60% de la població de Catalunya viu a la zona metropolitana de Barcelona. Aquesta zona metropolitana encara te previst creixer més, tan en població com en indústries. A costa de quí?, a costa de què?. Si desprès tan sols es pensa en infraestructures per aquest col·lectiu de la Gran Barcelona, no ens estranyi!.

    Publicat per Ernest Blanch — 12 Mai 2008, 00:29

  11. Torno a escriure un comentari, per indignació. INDIGNACIÓ perquè he escoltat al nostre Vicepresident Carod Rovira, i respecte al nivell actual dels pantans que permetrien deixà enrere la "situació d'excepcionalitat per la sequera" que ens trobem, repeteixo l'escoltat dir que la canonada es farà. Pel que he escoltat la canonada es farà encara que els pantans estiguin al 100%. Això hem far donar la raó al portaveu de la PDE, Manolo Tomàs, que segons un article del diari "El Punt" del passat dissabte, afirma que a l'estiu del 2007 ja es donava per feta l'allargament del minitrasvasament fins a Barcelona. Els tres partits de l'Actual Govern van signar fà 5 anys el compromís per l'Ebre, que incloïa la negativa a la interconexió de xarxes. La situació que ens trobem tan sols té un nom...
    Els de Convergència que no es freguin les mans..., ells en volien 350 de Hm3 cap a Barcelona, també me'n recordo d'ells...
    A les properes Autonòmiques votaré a "Escons Insubmisos (EI-ADD)".

    Publicat per Ernest Blanch — 12 Mai 2008, 16:11

  12. A mi em va causar indignació escoltar "l'honorable" Montilla a "la nit al dia" oposant-se al trasvassament del Roine perque, segons ell, "no podiem dependre de l'aigua d'un altre pais, ja que aquest pais ens podia tancar l'aixeta si hi havia males relacions", recordant el que feien els pagesos francesos als camions de fruita espanyols a la Jonquera.
    Aquest president que fa aquestes declaracions demagògiques, alarmistes, presentant a França com un enemic i donant com a exemple casos aillats de pagesos francesos exaltats de fa una pila d'anys. Montilla, EL MATEIX QUE VOL FER LA INTERCONNEXIÓ ELÈCTRICA AMB FRANÇA (la MAT) I QUE LA VEU COM UNA OBRA INDISPENSABLE.
    Conclusió: segons Montilla els francesos ens poden tallar el subministrament d'aigua pero no el de llum.
    Au, tots a votar, que sino torna el PP...

    Publicat per Jordi — 13 Mai 2008, 18:12

  13. Si Jordi, que torna el PP, o que torna CiU, que total CiU va governar 8 anys amb el PP.
    Mas diu que del transvasament (de la tuberia) s'en pot parlar. O sigui CiU està, i sempre a estat, pel trasvasament, però tal i com diu el comentari 11, quasi 10 vegades el que es farà ara.

    Publicat per Recordatori — 13 Mai 2008, 20:28

  14. Resposta a Jordi.

    Es tracta de buscar solucions immediates a la sequera, tot i que en les solucions aportades hi poguem estar d'acord o no. Però el trasvassament del Roine, necessita 14 anys per poder-se realitzar, es a dir, ara no soluciona res, també dir-te que el President Montilla te rao en el de dependre d'un altre país, amics o enemics, l'aixeta dependrà dels francesos, en quan a les desaladores, que les podem tenir ja a la tardor del 2008, depenem de nosaltres mateixos.

    Publicat per Joan — 13 Mai 2008, 21:59

  15. Que l'Ave a Barcelona hagi tardat 14 anys (a la Sevilla del PSOE era prioritari abans) no vol dir que el trasvassament del Roine hagi de tardar el mateix. Està planificat com es podria fer i es podrien aprofitar instal·lacions que ja estàn fetes.
    Dir-li a Joan que si tu firmes un contracte per comprar aigua del Roine, aquest s'ha de complir i sino als tribunals. Saps que per Tivissa passa la canonàda de gas que prové d'Argel? Han tallat el subministrament algun cop els argelins? No. No saps que avui en dia tots els paisos tenen els recursos interconectats i no van tallant el subministrament com unes llogateres garrepes? Quan temps fa que mana el tripartit? Com es que no s'han fet aquestes dessaladores després de sis anys? Suposo que, com tot, ho podràs justificar amb els 23 anys de CIU i amb tot això del Pacte del Majestic, etc...
    Recordar al del "Recordatori" que CIU et podrà agradar o no, hi podràs estar en contra o a favor, pero no enganya al poble (l'alarma de la sequera la van treure el tripartit la setmana després de les eleccions generals, porta una setmana plovent i diuen que el faràn igual, etc...). Almenys CIU propossa una alternativa al de l'Ebre, el del Roine. Hem passat del trasvasse "por cojones" del PP, a la "captació temporal d'aigua peti qui peti" del tripartit, al final es tubejar l'Ebre cap a Barcelona, i els litres que agafaràn no els sabrem ni tu ni jo.

    Publicat per Jordi — 14 Mai 2008, 01:13

  16. Joan, si dius que les dessaladores les podriem tenir la tardor del 2008 (suposo que volies dir del 2009), llavors... entre lo que ha plogut aquests dies i els vaixells que surten de Tarragona carregats d'aigua, no ens podriem estalviar la carissima i faraonica obra d'instal·lar tubs fins a Barcelona a l'espera d'aquestes dessaladores que arribarien en uns mesos? O potser si que surt a comte instal·lar aquestes tuberies ja que el que ens venen com a "trasvassament temporal" podria ser "definitiu"?

    Publicat per Xavi — 14 Mai 2008, 11:33

  17. Joan — 13 Mai 2008, 21:59

    Una planta desalinitzadora com la que aviat funcionarà a Barcelona, de 60 milions de metres cúbics a l'any, suposarà un consum anual d'energia d'aproximadament 240 milions de kilowatts i emetrà unes 100.000 tones/any de CO2 a l'atmosfera (l'emissió específica mitjana en la generació d'electricitat a Espanya és de 425,7 g. CO2/Kwh). Suposant que una persona consumeixi a l'any 1.000 kilowatts, l'impacte energètic que produirà la demanda d'aquesta instal·lació serà aproximadament la d'una ciutat de 240.000 habitants. És a dir, que el dia que entri en servei, a Catalunya li haurà aparegut una nova població d'aquesta mida, en termes de consum energètic equivalent.

    No caldria transvassaments , ni dessaladores , si les industries és fessin prop del lloc natural de l´aigua , com per exemple la nostra Comarca i més concretament el nostre poble , la principal consumidora d´aigua és la industria i pel nostre terme passa el riu Ebre.

    Abans, producte de la influència de la religió, la gent creia en miracles. Avui, per influència de les ideologies, molts creuen en utopies, segurament la versió laica d'un fenomen similar. La utopia ens pot assenyalar la direcció a prendre, però no ens assenyala el camí a seguir. El camí l'haurem de decidir entre tots , caldrà consens, i lucidesa! i per a la tria fóra bo que recuperéssim una mica del racionalisme perdut. I que, encara que sigui a contracor, tinguéssim molt present la saviesa popular, la que ens diu que tot no pot ser , però alguna cosa si.

    Però aceptariem industries que ara son a Barcelona per portar-les aquí ?

    Publicat per Joan — 14 Mai 2008, 13:48

  18. -Joan, abans em proposaves les dessaladores, i ara em dius que consumirien massa energia, que fem doncs? Trasvassament de l'Ebre o dessaladores? Jo segueixo pensant que la millor opció es la de CIU: trasvassament del Roine (que allí sobra l'aigua per tots els costats i s'evitarien conflictes territorials al nostre pais). Qui no hagi vist mai el Roine el recomano veure, es enorme. Que te mes impacte ambiental, conectar-nos a un riu caudalós o gastar grans cantitats d'energia dessalant aigua?.
    -Estem d'acord en que haurien de venir mes industries a la nostra comarca, pero els precedents son perillosos. Les empreses no es volen jugar els seus diners davant l'arrelament de la "cultura del no" a les nostres terres, i si ja s'intenta crear oposició contra una empresa mitjana com Totalstone, no m'imagino que podria pasar si portessin una industria potent de les que hi ha a l'entorn de Barcelona. Jo acceptaria les industries de Barcelona aqui, els joves tindrien algun lloc per treballar que no fos de funcionari o de feines de categoria baixa. No podem admetre que industries que a Barcelona n'hi ha a munts i son bones, aqui sigui perjudicials. Només algú amb la feina fixa a la Ribera voldria rebutjar industria aqui (perque ell no la necessita i no està disposat a sacrificar una mica del seu entorn per crear riquesa a la població).
    Fa anys que no hi ha cap gran projecte engrescador a la comarca, i sort en tenim de que al nostre polígon almenys hi ha alguna cosa on poder anar a guanyar quatre duros.
    I per acabar, comentar que la tèrmica del Besòs té els dies contats (l'ajuntament, el tripartit i la diputació han acordat tancar-la) i ja parlen de si en faràn un hotel o un museu. Que facin un Acquapark i a nosaltres que ens tirin paquets d'arròs en helicòpter quan vinguin a fer mítings...Hi ha politics que per ells Catalunya s'acaba al Vendrell, i el que hi ha mes avall es un lloc on poder fer una paella un diumenge.

    Publicat per Xavi — 14 Mai 2008, 18:16

  19. Respuesta a Xavi:
    Tu artículo es algo demagógico, así que los culpables de que no vengan empresas a la zona son los que tienen empleo fijo, que se quejan. ¡Si que son malos!. No será que lo que no quieren es que vengan son empresas sucias, que cierran el paso a las limpias, a la agricultura y al turismo, que nos darían mucho mas trabajo y riqueza. Roza el cinismo la referencia que haces a la Totalstone, dado que la Inspección de Trabajo ha detectado la existencia durante años de niveles de estireno entre 150 y el 400% por encima de del nivel de lo tolerado; el estireno es cancerígeno y sus efectos se producen transcurridos años desde la exposición, ya veremos si en un futuro no tenemos que lamentar las consecuencias de una práctica empresarial tan cutre.
    La empresas peligrosas, lejos de las poblaciones, con todas las medidas de seguridad, con plantillas bien remuneradas y que conozcan hasta el último detalle los peligros a los que se exponen y las medidas de seguridad a adoptar para minimizarlos.

    Publicat per DAKAR — 14 Mai 2008, 19:58

  20. Xavi , som 2 Joan com a minim , el comentari 17 es meu, tu contestes igual que jo al comentari 14.

    Publicat per Joan — 14 Mai 2008, 19:58

  21. Els culpables de que no vinguin empreses no son els que tenen ja el lloc assegurat, pero molts d'ells son els primers a dir NO quan es proposa algun projecte. Es molt bonic dir que vols veure cada mati la muntanya sense molinets, sense ni un fumeral, sense fabriques, sense indústria...pero de que viurem? Demagogic es dir que viurem de l'agricultura i del turisme, aixo si que es demagogia pura. Es cert que el nostre potencial turistic pot augmentar una mica, pero estem parlant de turisme rural, viurem tot el poble dels turistes de ciutat que vinguin els caps de setmana? Serà la Ribera d'Ebre un destí turístic internacional? Aterrarà gent a l'aeroport de Reus per venir a veure el riu? Es pot millorar molt, pero viure d'aixo?? Sembla que en un futur tots tinguem que obrir un hotel, o un restaurant o una tenda de souvenirs. Sino, segons Dakar, quedarà la pagesia... En un món tant globalitzat, on els cereals vénen d'Asia, els fruits secs del Marroc i les patates de sudamèrica, posar-nos a plantar cols (quan los hi paguen als pagesos a preu de riure) sembla una broma. I quan vingui mal oratge treurem el sant per demanar-li ajuda i aquell any no farem festa major. Venga va, que el jovent no estudia per anar a llaurar ni per fer de cambrer en un restaurant! Segur que tu si que tens la feina assegurada...
    I tema Total, que la Justicia faci la seva feina, si l'ha de fer, que per aixo esta, i punt.

    En tots aquests anys de tripartit, digueu-me que han fet de destacable a la nostra comarca, a part d'anar a fer el numeret a Miravet amb un Estatut que està congelat a Madrid.
    I perdó per la confusió de Joans.

    Publicat per Xavi — 14 Mai 2008, 21:16

  22. Xavi, soy de nuevo Dakar, decirte que prefiero trabajar de camarero a hacerlo en la Totalstone que tanto te gusta. De camarero puedo llegar a viejo. Por otro lado yo no he dicho que solo tengamos que vivir del turismo y la agricultura, , también he citado a las industrias limpias que, aunque te parezca mentira, existen. Por ejemplo, en la Selva del Camp, un pueblecito que no tenía industria, ahora tienen un polígono inmenso donde no hay ni una sola empresa, de las marranas. Decirte que es compatible tener una carrera con trabajar como agricultor o como camarero; el saber siempre va bien, sobre todo para no decir simplerías como haces en tus escritos. Por último debo poner de relieve que también los productos industriales vienen de muchos países, sobre todo asiáticos y su importación es mucho mas fácil, al no ser perecederos, así que, hoy por hoy, es mas seguro tener un restaurant, que una fabrica de zapatos.

    Publicat per dakar — 14 Mai 2008, 21:55

  23. Apostar per una economia del sector serveis i hosteleria es hipotecar el pais. Mentres altres paisos avancen industrialment i economicament, aqui serem el geriatric d'Europa (sol i platja per als rics jubilats d'Europa, si no ho aconsegueixen abans paisos com Italia, Croacia, Portugal o Grecia). Otra sangria Sir Michael? I si, es molt bonic haver estudiat una ingenieria i acabar servint tapes perque no tens on treballar aprop del poble.

    Publicat per Xavi — 15 Mai 2008, 12:28

  24. Eres un poco cansino Xavi, no te he dicho que esté en contra de las industrias, solo estoy en contra de las industrias muy contaminantes o peligrosas, dado que no solo son perjudiciales para el ser humano o el medio ambiente, sino que marcan en lugar donde se instalan, de tal forma que a su lado no se ubican otras no contaminantes, turismo o agricultura. El que estás en contra del progreso eres tu, si quieres que un estudiante de ingeniería llegue a tener trabajo en nuestra comarca, debes potenciar el crecimiento económico en la forma que te digo. Para que vengan las industrias sucias no hace falta ser muy inteligente, solo hay que decirles que se pueden instalar y vienen corriendo a "joderlo todo" y de paso dan alguna propinita al que les facilita su instalación.

    Publicat per Dakar — 15 Mai 2008, 14:06

  25. La deixadesa de les nostres comarques, no es ara recent del tripartit, sinò que ve de molts anys enrera.
    Tampoc defensem un integrisme ecològic, però si que el creixement econòmic que entre tots intentem que sigui, es faci sense perjudicar a ningú, cosa que hi ha gent que no entén. Respecte Totalstone, una persona que estudia o ha estudiat enginyeria, aspira a unes condicions laborals millors a les que acostuma a oferir dita empresa. També recordo que molts dels preceptes que defensaven els ecologistes anys enrere, ara són llei, i que moltes indústries que fa anys funcionaven i eren considerades beneficioses , ara són considerades perjudicials per la salut

    Publicat per Joan — 16 Mai 2008, 00:00

  26. Joan del comentari 25 - 16 Maig 2008, 00:00

    Fer un Pla Estratègic amb la màxima participació dels ciutadans i de les entitats del poble és la millor manera de pensar de forma col·lectiva i sistemàtica com volem que sigui la Móra del Nova del futur.
    Ens preguntem “d’on venim’” i ens interroguem sobre el present: “Com estem?”, per determinar on volem anar i com hi volem anar.
    La planificació estratègica organitzaria el debat i la reflexió pública sobre els problemes del municipi. Així es podria discustir de tots els temes dins la societat que és qui determina pel municipi els reptes de futur.
    El diagnòstic sobre la situació actual és podria fer mitjançant grups de reflexió .

    És per aquesta raó que habriem de considerar oportú realitzar un Pla estratègic amb la col.laboració dels professionals, que ens permeti saber on som, a on volem anar i com hi volem anar, independenment del partit que votem , crec que tots som del mateig partit i teu un nom :Futur per Móra la Nova.

    Tot això ho dic , perquè un dels principals problemes que patim , jo diria reptes per la meva manera de entendre les coses , és la falta de llocs de treball pel jovent , perquè si alguna vegada vingués “ algo “ al poble , no tornéssim a les discussions bizantines que no aporten res , més que enfrontaments, parlan clar em de saber que volem independenment del color politic que tinguessim i diru clar a la població.

    Tenim energia i aigua , sol falten comunicacions , que son la causa – arrel de la dixadesa del nostre poble i de la nostra comarca , que com ve dius , no es ara recent del tripartit , sino que ve de molts anys enrera , jo diria segles.

    Publicat per Joan — 16 Mai 2008, 08:51

  27. JOAN, las comunicaciones no están tan mal como dices, la N-420 está termninando su restructuración. El problema es que a fecha de hoy el tránsito de camiones por dicha carretera, en relación a nuestro pueblo, es casi exclusivo para el transporte de basura hacia el vertedero. Si tienes tiempo, ves un día, de diario, a Sant Pau y cuenta los trailers que entran, yo lo he hecho y en 20 minutos que estuve circularon por el camino 8, sin contar que cuando llegue en las instalaciones ya había cuatro. Haciendonos cargo de la basura de todos y de las industrias que nadie quiere vamos por mal camino, así que tu idea meditar conjuntamente un modelo de desarrollo no es mala. Hasta la fecha esto no se ha producido, simplemene se han hecho reuniones de captación, propias de sectas, en las que el "guru" invita a las personas que le interesa, es decir, las que no le llevan la contraria y les explica su "historia" en busca de un apoyo social, que debido a la falta de contradicción resulta viciado. El resto no son convocados y se enteran cuando todo está en marcha, se les niega el acceso a los medios de comunicación, se les ponen dificultades para explicar su posición, se les tacha de querer perjudicar al pueblo, etc, todo ello implica el enfrentamiento que quieres evitar, con buen criterio.

    Publicat per dakar — 16 Mai 2008, 09:31

  28. Dakar.

    Lo primer que et diria , és que la N-420 actual , s´havia de haber fet , fa més de 30 anys enrera , a partir d´ara, tot lo que no siguin autovies amb dos carrils , per les dos direccions no serveix per res al segle XXI, fa falta una autovia que ens comuniqui amb Reus-Barcelona-Europa.

    Sobre l´abocador segons sembla pel tràfic de camions , pronte és tindrà que clausurar per estar plé i serem naltros els que portarem la brossa a altres llocs.

    Les reunions , la principal que conec son els Plens de l´Ajuntament que és el màxim òrgan polític de l'Ajuntament de Móra la Nova , format per onze regidors escollits, un cop cada quatre anys, mitjantçant les eleccions municipals i es reuneix a porta oberta a la Sala de Plens , podria ser un lloc inmillorable per organitzar el Plan Estratègic , per si alguna vegada vingues “ algo “ al poble i donar.li sortida entre tots los regidors del poble independenment del color politic.

    Continuo dien que fa falta , entre altres coses , que el jovent tingui ofertes de treball al poble i s´ha de crear un clima que sigui favorable , per tirar-ho endavant.

    Publicat per Joan — 16 Mai 2008, 11:07

  29. Joan, te contesto:
    a)una carretera que es buena para traernos 100 camiones diarios de basura, también puede servir para que salga nuestra producción industrial.
    b) una zona contaminada y peligrosa no atrae ni a población ni a industria. Ejem. caso de Ascó, gráfica de población en caída libre y ni una sola industria al lado de su bonita central nuclear.
    c) te contradices, hablas de resolver los problemas de la comarca mediante sistemas de reflexión pública, colaboración de los profesionales, etc; y en tu siguiente mensaje centras la solución en exclusiva en el pleno del ayuntamiento, donde las propuestas de la oposición son sistemáticamente desestimadas. Te recuerdo que la oposición representa casi al 50% de la población, así que, bonita manera de generar colaboración y debate social.

    Publicat per dakar — 16 Mai 2008, 17:10

  30. Dakar

    a/ Catalunya es...... Barcelona ?

    Si volem reequilibrar realment Catalunya , sense autovies no és pot fer , no parlo de portar una industria a la Comarca , sino de moltes per això si fos aixi , ara no és parlaria de transvassaments d´aigua i de fer dessaladores, jo parlo de transvassaments d´industries al nostre Territori i avui per avui , la N-420 no reuneix condicions per fer-ho.

    b/Vandellós te una Central Térmica i 2 Centrals Nuclears ( una no va per accident nuclear ) i al costat te un Poligon Industrial enorme que és la enveja dels voltants , i aixó que el riu Llastres baixa sec , quina és la diferencia , sol ni hi ha una Comunicacions , poden triar Autovia i Autopista.

    c/ Sobre la tercera , quan fas anar un to que no és gaire constructiu , et dic que "principalment" els Plens son una reunió que representa el 100% de la població i és poden fer mocions , propostes i tothom pot dir la seva , però evidenment que ni hi ha d´altres i ademés que és lo que fem ara sino això.

    Publicat per Joan — 16 Mai 2008, 19:07

  31. Estic d’acord en realitzar un pla estratègic de futur, però degut a les característiques de la nostra comarca, no ens podem oblidar dels pobles veïns, com tampoc, ells no es poden oblidar de nosaltres, ja que en un món cada vegada més globalitzat calen sumar esforços i no potenciar enfrontaments, el jovent del poble, tant aviat va a treballar als pobles veïns, com els dels pobles veïns aquí. També recordar-te que estic plenament d’acord amb el desdoblament de la N420, per això hi un consorci que treballa per a que l’autovia de l’Aragó al Mediterrani passi per aquí i no per la banda de Morella, en aquest consorci també es tracta de sumar esforços, i no anar per lliure i deixar dit consorci de banda amb la única finalitat d’acaparar protagonismes, amb aquest mateix fil, el ple de l’ajuntament de Móra la Nova va rebutjar una moció de suport al mencionat consorci per una cosa tant absurda com dir que el nom del polígon de camposines, anava davant que el nom del polígon del molló.

    Publicat per Joan — 17 Mai 2008, 01:35


Afegeix un comentari
















El masculí de gata:



Powered by LifeType