PATRIMONI HISTORIC i ARTISTIC


ZAFRA - Las Jornadas de la Historia Reciente se celebraron en el Parador de Turismo

noticies de extremadura — Publicat per josep.m @ 21:33
El profesor José Antonio Ferrer Benimelli afirmó que la masonería interesa bastante a los ciudadanos

JOSÉ VÍCTOR PAVÓN/ZAFRA
José Antonio Ferrer Benimelli, catedrático de Historia Contemporánea de la Universidad de Zaragoza y director del Centro de Estudios Históricos de la Masonería Española, abrió el pasado miércoles las jornadas sobre 'La masonería el peso del mito' del XIII Seminario de la Historia Reciente del Instituto de Educación Secundaria (IES), Cristo del Rosario, con la conferencia 'La masonería en España, entre el mito y la historia'.

La conferencia se realizó en el Parador de Turismo 'Duques de Feria' con una gran asistencia de público y el profesor Ferrer Benimelli manifestó que la masonería interesa cada vez mas a los ciudadanos y por ello se programan actividades como en Zafra, Cáceres, entre otras localidades españolas.

José Antonio Ferrer recordó que la masonería en España tuvo dos momentos claves que fueron en las dos republicas y apunto que en la Guerra Civil desapareció y volvió tras la muerte del general Franco y aseguró que la masonería sigue suscitando mucho interés que se ha puesto de moda debido a las novelas, películas y programas de televisión y de radio que se realizan.
-
 (Segueix)

MIAMI (eeuu) - Encuentran restos humanos en una obra de Miami que podrían proceder de una tribu indígena desaparecida

noticies del mon - — Publicat per josep.m @ 21:31
Monumento alegórico a los Tequesta. Se encuentra próximo a la desembocadura del Río Miami en el puente de Brickell.
Encuentran restos humanos en una obra de Miami que podrían proceder de una tribu indígena desaparecida

MIAMI (FLORIDA, EEUU), 23 (EP/AP)

Las autoridades de Florida han anunciado el hallazgo en unas obras de restos humanos presuntamente procedentes de cinco o seis miembros de una desaparecida tribu indígena, la tequesta, o de sus antepasados.

Los fragmentos óseos se encontraron en unas obras de la avenida Brickell de Miami, según especificó el arqueólogo Robert Carr, director de la empresa Conservación Arqueológica e Histórica. "Esto no tiene los alcances de lo que hemos visto en otras zonas del centro, pero en definitiva era un cementerio. La cuestión es qué tan grande", explicó Carr.

La edad de los huesos no ha sido determinada, pero los fragmentos estaban rodeados de restos de alfarería, huesos animales y una punta de flecha, los cuales podrían tener entre 2.000 y 3.500 años de antigüedad, señaló Carr, cuya empresa revisa el área.

Los tequesta, que se encontraron con el explorador Juan Ponce de León cuando este reclamó el área para la corona española, eran cazadores y recolectores que vivieron en el sur de Florida durante 2.500 años, antes de desaparecer en el siglo XVIII a manos de los europeos y las enfermedades que trajeron éstos.

Foto: http://www.damisela.com/miami/cultura/tequesta.htm

http://www.atbnoticias.es/noticia.php?id_seccion=7&id=15078

-

 (Segueix)

VILADAMAT - Excaven la necròpolis romana rural de Tolegassos, a Viladamat

noticies de C A T A L U N Y A - — Publicat per josep.m @ 19:15
L'equip d'arqueòlegs durant els treballs de recerca
S’hi ha trobat, per primera vegada, incineracions del segle I dC
VILADAMAT - Cristina Vilà
28/01/2007 06:00
Un equip d’arqueòlegs de l’Institut de Patrimoni de la Universitat de Girona, al capdavant del qual es troba Josep Maria Nolla, estan treballant des de fa unes setmanes en les excavacions de la necròpolis romana de la vil·la de Tolegassos, situada a la finca Vinya d’en Bardera, a Viladamat.
La recerca ja ha permès localitzar una trentena d’inhumacions de finals del segle II dC i principis del III, amb una forta presència d’individus joves i nens, i disset incineracions datades de la primera meitat del segle I dC, un fet inèdit en una necròpolis rural a Catalunya.

L’objectiu de l’Ajuntament, institució que ha impulsat els treballs, és, a mitjà termini, fer-ne un llibre i millorar-ne la visita a la vil·la, un model únic a les terres gironines.
La localització de la necròpolis no va ser difícil. Tot i no existir cap document que la situés en el terreny, molts testimonis orals parlaven de la finca anomenada Vinya d’en Bardera o del Fuster, situada a uns 300 metres de la vil·la. L’ús continuat d’aquest terreny com a camp de conreu i com a vinya i la poca profunditat dels enterraments han suposat un handicap per a la conservació de la necròpolis. Bona part de les inhumacions localitzades es troben molt deteriorades i, fins i tot, les restes d’alguns individus, que ara seran sotmeses a un estudi antropològic, s’han trobat desplaçades.
http://www.emporda.info/index.php?action=detalleNoticia&modul=noticias&id_
noticia=181247
-
 (Segueix)

ROSES - Troben les restes d’un antic vaixell a l’entrada a Roses

noticies de C A T A L U N Y A - — Publicat per josep.m @ 19:05
Ha aparegut durant un control arqueològic en una rotonda

ROSES - Emporda.info
22/04/2007 06:01

Els treballs de seguiment arqueològic que s’estan fent a l’entrada de Roses, exactament al punt de la C-260 on la Generalitat està construint una rotonda, han posat al descobert restes de fusta d’un antic vaixell, la datació del qual els experts encara han de concretar.





ampliar ampliar

Segons fonts d’un dels arqueòlegs que ha participat en el control, les fustes podrien ser d’una embarcació grega o romana, però encara és aviat per certificar-ne el valor històric. Els treballs de seguiment arqueològic han estat derivats al Centre d’Arqueologia Subaqüàtica de Catalunya (CASC).

Des de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Roses, el regidor Francesc Sastre ha explicat que “és normal que en aquest punt apareguin restes de naufragis i del material que durant tants anys van transportar els vaixells. Hem de recordar que el mar estava a un nivell més elevat d’on és ara”. Segons el regidor de Cultura, de l’aparició d’aquestes restes es podria deduir que aquí hi havia l’antic port de Roses. “El comerç marítim va durar molts segles i és normal que es trobin restes de gerres, àmfores i de vaixells pertanyents a cultures diverses”, ha destacat Francesc Sastre.

La setmana passada, una retroexcavadora que treballava a la zona on s’està construint la rotonda per donar suport a les tasques de seguiment arqueològic va quedar mig enfonsada per culpa de l’acumulació de fang i aigua. Una altra màquina la va arrossegar fins a aconseguir treure-la de la bassa de fang i aigua. L’acció es va allargar durant unes cinc hores. L’enfonsament de la màquina no va provocar ferides a cap persona, però va aixecar força expectació entre els rosincs per l’espectacularitat del sinistre laboral.
http://www.emporda.info/index.php?action=detalleNoticia&modul=noticias&id_
noticia=186970
-


GRAN BRETAÑA - Los restos del adolescente romano enterrado (*)

noticies del mon - — Publicat per josep.m @ 09:40
The site of reburial
El restos fue encontrado cuando el recinto era construido

Los restos de una muchacha romana adolescente que fue enterrada en la ciudad de Londres más hace de 1.500 años se ha puesto para reclinarse en su sepulcro original.

El esqueleto de la muchacha fue descubierto en 1995 cuando el suizos re el edificio, mejoran conocido como el pepinillo, era construido. Por los 12 años próximos el cuerpo fue contenido en el museo de Londres, después de su descubrimiento durante una excavación. Un servicio fue llevado a cabo para la muchacha en la iglesia del St Botolphs después de lo cual que ella el restos era reburied cerca al pepinillo. Creyeron a la muchacha ser envejecida entre 13 y 17. La enterraron en armonía con las tradiciones romanas entre el ANUNCIO 350 y 400. Taryn Nixon, director de manejo del museo del servicio del archaeology de Londres, describió el reburial como "gesto humano". "mientras que probablemente nunca sabremos exacto quiénes era este Londoner romano joven, es un elegante y recordatorio apropiado de las capas ricas de la ciudad de historia, para Londoners de hoy y mañana," ella dijo.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/6563909.stm

Powered by LifeType