Linkedin marketing

Crea un perfil adequat per al teu negoci

En primer lloc, has de decidir si crearàs un perfil personal o empresarial. Això dependrà de la teva estratègia, però res no impedeix que tinguis totes dues: un perfil personal on comparteixis informació sobre la teva carrera personal i una pàgina empresarial dirigida a promocionar i expandir el teu negoci.

 

El perfil és la part més important de la teva estratègia de màrqueting a LinkedIn. Per això, tria imatges de perfil i la imatge de portada amb una bona resolució, atractiva i que t’identifiquin com a professional oa la teva empresa.

 

Aprofita la descripció del teu perfil per explicar què estàs fent, per qui i per què ets diferent dels altres. Tens només 120 caràcters, per la qual cosa tracta de ser pràctic i objectiu. Recorda que aquesta és una de les primeres coses del teu perfil que veuran els usuaris.

 

2. Utilitza paraules clau al teu perfil

 

Igual que en altres xarxes socials, LinkedIn permet als usuaris fer cerques. Per això, és important que afegeixis al teu perfil, paraules clau que corresponguin al que les persones solen buscar en aquesta xarxa social. És important tenir una paraula clau clara, que correspongui a la categoria que t’agradaria que el mercat et marqués.
L’ideal és que utilitzis una paraula clau més popular i una altra de més específica. Com més específica sigui la paraula clau, més qualificades seran les visites rebudes i també més alta serà la probabilitat que algú entri en contacte amb tu.
Aleshores, per exemple, si el teu negoci es dedica a oferir serveis de recerca de mercats, és molt important que afegeixis la paraula clau popular “recerca de mercats” a la descripció i en altres camps del teu perfil com per exemple, al Lloc Actual i Llocs anteriors. Això farà que el perfil tingui més probabilitat d’aparèixer per a aquelles persones que busquen la paraula clau “investigació de mercats”. Com més vegades estigui present la paraula clau, més gran serà l’impacte. No obstant això, també podeu fer servir paraules clau relacionades, per exemple: “anàlisi de la competència”, per arribar als usuaris que han buscat per aquest tipus de servei específic.
3. Fes ús de l’eina Esdeveniments

Una altra eina que té molta potència en el màrqueting per a LinkedIn són els Esdeveniments. Aquesta eina et permet crear esdeveniments i que les persones responguin si participaran o no, si van o no a acompanyar-lo en línia. Els seguidors de les persones que van respondre sobre els teus esdeveniments seran informats sobre l’esdeveniment també, cosa que fa que l’abast de les teves activitats sigui ampli.

Els esdeveniments també són una manera de mostrar als usuaris que segueixen les activitats en què tu participes. Per exemple, si ofereixes serveis de recerca de mercats, pots informar els teus seguidors a través de l’eina Esdeveniments sobre els cursos i capacitacions en què participes i que fan que els teus serveis es destaquin dels altres.

agencia de marketing digital madrid

 

 

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Linkedin marketing

Marketing per Pinterest

1. Abans de començar defineix els teus objectius

Serà fonamental definir correctament els objectius i les metes que vols assolir amb Pinterest. Els objectius dependran de diversos factors i de la teva situació en aquests moments. Algun dels principals objectius que et pots estar plantejant i que aquesta xarxa social et pot ajudar a aconseguir són:

Per aconseguir-ho hauràs de configurar a la perfecció la descripció del teu compte i personalitzar al màxim els teus taulers i pins amb la imatge corporativa.

La Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i marquesGenerar trànsit Web. Si les imatges i el contingut són prou atractius, aconseguiràs un alt percentatge d’usuaris que coneguin la teva web provinents de Pinterest.

ILa Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i marques incrementar volum de vendes (ROI). És l’objectiu més ambiciós i serà possible sempre que la presència, el contingut i l’actitud de la marca amb la comunitat sigui absolutament constant i participativa.

2. Aprofita el trànsit web de Pinterest a la teva estratègia EcommercePot semblar un simple detall, però una de les claus d’aquesta xarxa social és que mitjançant una imatge o pin és possible accedir directament al lloc web d’on prové. L’eficàcia per dirigir els impulsos dels consumidors i finalitzar un procés de compra és el que està donant a Pinterest tant de valor.

 

No és estrany que s’hagi convertit en la plataforma preferida per negocis amb venda en línia o Ecommerce. Si és el teu cas, has de fer servir aquesta xarxa per aconseguir connectar amb el teu target, ofereix contingut de valor interessant i també, per què no, mostra els teus productes de la millor manera possible per dirigir els interessats a la teva pàgina d’informació i compra.

3. Verifica el teu comptePodeu crear un compte d’empresa o convertir un perfil ja creat directament des de l’apartat Pinterest for Bussines. Recordeu completar el procés de verificació per incorporar l’oficialitat al vostre compte. Únicament els comptes verificats tenen accés a l’apartat d’anàlisi, des d’on obtindràs informació estadística del comportament dels usuaris amb les pins. A més, els comptes verificats són més visibles en els resultats de cerca.

4. Transforma, adapta i fes transmèdia amb els teus contingutsNo només d’ecommerce viu Pinterest, això és clar. Altres modalitats de negoci poden triomfar i aconseguir resultats igual o més favorables que els de venda en línia. Sigui el que sigui que ofereixi la teva empresa, ho pots transformar en contingut visual. Pinterest us ajudarà a treure el costat més creatiu de tu mateix. Hi ha milers de maneres de transmetre coneixements, informació i donar-te a conèixer. Només hauràs de fer un parell de voltes i tenir un objectiu concret amb cada tauler. La Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i

5. Crea un calendari i planifica els teus continguts

Podeu crear un calendari setmanal o mensual per dies i hores depenent del temps disponible i de la importància que té Pinterest per a la vostra marca. Adquireix el costum i dedica com a mínim 10 minuts al dia per completar els teus taulers i pensar idees noves que aportin contingut de valor. Si tens una presència constant i augmentes progressivament la quantitat de contingut, aconseguiràs amb més facilitat augmentar el nombre de seguidors i augmentar la probabilitat de generar trànsit a la teva pàgina web.

La Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i marques

Tasques diàries: revisió de notificacions, completar taulers, respondre comentaris, seguir potencials clients…
Tasques freqüents: connectar amb els seguidors de Pinterest a altres RSS, crear o participar en taulers corporatius, storming d’idees per a nous taulers, investigació.
Tasques esporàdiques: Campanyes especials: ofertes, cupons descompte, promocions, concursos, festivitats…

6. Diferència entre contingut de valor vs. contingut comercia

lNo té gaire sentit que facis servir Pinterest exclusivament per tenir un catàleg dels teus productes o serveis. Per aconseguir seguidors dels teus taulers i augmentar progressivament l’impacte de les teves pins, no limitis la teva presència a compartir exclusivament allò que vens i els teus productes com preveu la agencia de marketing digital madrid

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing per Pinterest

Marketing per Youtube

4 innovacions que pots esperar a YouTube el 2022

En una publicació al seu bloc oficial, el director de productes de Youtube, Neal Mohan va presentar els detalls sobre els grans canvis que ens esperen a Youtube el 2022. «Estic emocionat per tots els nous productes i eines que llançarem el 2022», va afirmar el directiu.

 

1.Youtube explorarà noves oportunitats al metavers i amb NFTsUna de les idees centrals per a YouTube el 2022 serà fer la plataforma més immersiva. En aquest sentit s’espera veure un impacte en els videojocs, en què Youtube treballarà per portar més interaccions als jugadors.

 

A més, la Web3 obre noves oportunitats per als creadors. «Creiem que les noves tecnologies com blockchain i NFT poden permetre als creadors construir relacions més profundes amb els seus fans. Junts, podran col·laborar en nous projectes i guanyar diners de maneres que abans no eren possibles», va afirmar Mohan en el seu comunicat.
En específic, els NFT a Youtube podran oferir una forma verificable perquè els fans tinguin vídeos, fotos, art i fins i tot experiències úniques dels seus creadors favorits.

2.Més funcions per a live streaming eCommerce

Mohan també descriu altres funcions noves, que inclouran noves eines relacionades amb les vendes, i en aquest sentit, la companyia presentarà vídeos de compres, compres en directe i més oportunitats de vendre dins de l’aplicació.
Youtube va provar diversos esdeveniments de compres en viu l’any passat, incloent Holiday Stream and Shop que va generar més de 2 milions de visites i 1,4 milions de missatges de xat en viu, cosa que subratlla el potencial de les compres en directe, una funció que de fet totes les apps socials busquen desenvolupar.

 

3. Els streamings col·laboratius arriben a Youtube

Si has somiat transmetre amb els teus millors amics sense necessitat que estiguin a la mateixa localització, tenim bones notícies: la transmissió en viu serà un dels elements amb més impuls a Youtube el 2022 i inclouran un nou gir: els streamings col·laboratius, on els creadors podran transmetre en directe junts com una manera de barrejar idees i interessos.

 

Vídeos col·laboratius a YouTube Imatge: YouTube

4. Nous efectes de vídeo i eines en curtsAquest any també s’inclouran més efectes de vídeo i eines d’edició «i per ajudar els creadors de Shorts a relacionar-se amb la seva audiència de forma més personal, també presentarem la capacitat de respondre a comentaris individuals creant un Short», com una mena de resposta de vídeo breu a lestil TikTok, un gir interessant que podria mantenir els creadors de Youtube en aquesta plataforma i evitar la seva migració cap a altres xarxes socials de vídeo.

Google anuncia el llançament de YouTube Shorts, la seva alternativa a TikTok, i 5 novetats mésEn aquest sentit, la monetització també és molt important, per la qual cosa l’any passat va llançar Youtube Shorts Fund com una via per recompensar els creadors per la seva feina, i si bé aquest només va ser un primer pas, asseguren que «més del 40% de els creadors que van rebre un xec del fons l’any passat no estaven monetitzant prèviament el contingut a YouTube».

 

En els propers mesos començarà a provar altres formes de guanyar diners amb Shorts, i de la mateixa manera integrarà la funció de membres regalades, com una opció perquè un usuari compri una membresia de canal per a un altre espectador. Ara com ara aquesta funció està disponible només per a un petit grup de canals i properament s’expandirà.

 

5. Youtube a la televisió«La televisió va ser una vegada més la nostra pantalla de creixement més ràpid el 2021, i de mitjana els espectadors veuen més de 700 milions d’hores de contingut de Youtube a la televisió diàriament.» Per a aquest any, es buscarà millorar la navegació i incloure més interactivitat a la televisió des del mòbil, agencia marketing digital mentedigital.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing per Youtube

SEO per podcast

Per què és important que facis SEO al teu podcast?Amb l’arribada dels altaveus intel·ligents juntament amb els assistents virtuals de veu, i l’increment de les cerques per veu dels usuaris, Google va incloure l’any 2022 al seu algorisme la indexació dels podcasts per incloure’ls als resultats de cerca.

 

Per aquest motiu, a l’hora de crear-ne un també has de fer una cerca de paraules clau que els motors del cercador detectaran, i així identifiquen la temàtica del teu contingut.
El que sí que has de tenir molt en compte és que, si publiques el teu podcast sense fer SEO, no aconseguiràs portar molt de trànsit orgànic ja que no posicionarà. O si ho fa és per casualitat, perquè és molt probable que encara no hi hagi gaires més podcasts que tractin del mateix tema que el teu.

 

El millor SEO  segons la agencia seo per al teu podcast

Com ja et comentava al començament daquest article, el consum de podcast està creixent de manera exponencial entre els usuaris dInternet. Això vol dir que has d’aprendre a conèixer com fan les cerques, quines paraules utilitzen, quins temes prefereixen, etc.
En realitat, això no difereix gaire de la creació dun bloc; en definitiva, estem oferint un contingut que demana la gent, encara que en un format diferent.

 

El que sí que has de tenir clar és que fer un podcast no consisteix a asseure’s a redactar un guió, gravar-lo i publicar-lo. Has de fer la teva estratègia de SEO, exactament igual que quan escrius les entrades dun bloc.

 

A continuació, compartiré amb tu 5 tipus de SEO per al teu podcast que t’ajudaran força a l’hora d’entendre com abordar aquest tipus d’estratègia en aquest format de continguts.
Fes un keyword researchEn cas d’un podcast, tot el pes de la paraula clau principal recau sobre el títol. Quan ja has triat el tema sobre el qual parlaràs al capítol que et disposes a gravar, has de definir les keywords que portarà el seu títol.

 

Com passa amb els continguts escrits, els consumidors de podcasts també utilitzen el cercador per trobar el que estan buscant. Per tant, has de fer el teu keyword research exactament igual a com ho fas quan nodriràs el teu bloc de continguts nous.
Transcriu el contingut dels episodisMolta gent que fa podcasts només fa servir les plataformes on estan publicats aquests formats. I és un mitjà ideal perquè són els llocs on els usuaris van a buscar aquest contingut; plataformes com iVoox, iTunes o Spotify, entre moltes altres, són els llocs preferits de cerca per als usuaris.

 

Tanmateix, i tal com he comentat a l’apartat anterior, Google ja sap interpretar els àudios per indexar aquests continguts d’àudio.

 

Per tant, us aconsello que obris una pàgina web per publicar els teus podcasts. Pots crear una entrada, tal com faries amb un post escrit, on transcrius el guió o fas un post escrit parlant del que tracta el capítol; això sí, no us oblideu d’incloure les keywords.

 

A més, els teus seguidors també poden escoltar-te des de la teva web ja que amb un senzill codi iframe pots embeure els capítols.

 

Com Fer Seu A Un PodcastInclou imatges

Ja saps que les imatges també t’ajudaran molt a posicionar millor qualsevol contingut que publiquis a la teva web.

En concret, a través de l’atribut d’imatge podeu aprofitar per incloure les keywords per les quals preteneu posicionar el podcast. Perquè els usuaris també fan cerques per imatges, no ho oblidis.

 

Dedica un temps a escriure les metadades

Això funciona igual que qualsevol contingut que publiques a la teva web. Ja coneixes la importància que té tant el meta-títol com la metadescripció per al SEO.
No per estar parlant d’un podcast heu de descuidar aquesta part del contingut. Inverteix temps a crear un títol i una descripció que, a més d’incloure les paraules clau principals, deixin un halo de curiositat als usuaris perquè entrin a escoltar aquest fantàstic capítol que has creat amb tot el teu afecte.

 

Aprofita l’RSS feed del teu podcast per vincular-ho amb totes les plataformesAixò és una cosa que fa molt poca gent, i t’asseguro que és una excel·lent manera de difondre el teu podcast aconseguint arribar a molts més usuaris sense esforç.

 

L’RSS feed s’encarrega de mantenir actualitzat el vostre podcast, incorporant els nous capítols que vas publicant i fent-los arribar als usuaris a través de les aplicacions i plataformes disponibles.

Demana als teus oients que interactuïn amb tuDemanar als teus seguidors que comparteixin el teu contingut, que et deixin una valoració del capítol o que t’escriguin un comentari, entre altres accions, ajuda molt a millorar-ne el posicionament.

 

I és que Google té en compte tots aquests gestos dels usuaris per interpretar que estem davant d’un contingut de qualitat que ha d’estar ben posicionat.

 

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO per podcast

Video marketing

De fet, si et fixes en les estadístiques següents, entendràs perquè els vídeos s’han de convertir en una part crucial de la teva estratègia de màrqueting:

1. Utilitza una longitud de vídeo diferent en funció de l’etapa del funnel on estiguin els teus clientsEl cert és que no hi ha una regla exacta que estableixi com de llarg ha de ser el vídeo que creus.
Però en funció de l’anàlisi de vídeos que millor funcionen a cada etapa del funnel de vendes, podríem dir que:
Quan vulguis generar vídeos per a la fase de brand awareness, és a dir, de reconeixement de marca, convé que els vídeos siguin més curts (de 20 segons a 1 minut).Quan vulguis generar vídeos per a les fases de consideració, decisió, conversió i fidelització, convé que els vídeos siguin més llargs (de 2 a 15 minuts).Si fas un vídeo d’un format mitjà llarg i de branded content, la durada hauries de ser d’uns 2 a 15 minuts. I si voleu fer un format més llarg, podria ser d’uns 20 a 40 minuts.
2. Fes servir el storytelling per connectar amb els teus clients potencials segons la agencia marketing digital madrid.

El storytelling és l’art d’explicar històries. Al món del màrqueting consisteix a connectar amb la teva audiència a través dels missatges que transmets.

D’aquesta manera, pots persuadir qualsevol persona que passi per la teva pàgina web perquè faci l’acció que vulguis. Per exemple, feu clic a una trucada a l’acció per descarregar una guia o que acabin comprant el que ofereixes.

A l hora de crear vídeos per a la teva estratègia de màrqueting, lerror més comú és creure que cal pensar abans en el format que en el fons. Això fa que la gent creï vídeos que no connecten en absolut amb els usuaris que els consumeixen.

Per això, el primer que has de fer és pensar què és el que vols transmetre al teu vídeo de màrqueting, és a dir, quin sentiment vols generar a la teva audiència.

3. Transmet un únic missatge per vídeo per assolir el teu objectiuLa teva història ha de ser només una. Has de tenir clar què és el que vols transmetre a través del vídeo.

Youtube és el segon cercador més popular després de Google, i els usuaris consumeixen més de 1.000 milions d’hores de vídeo al dia. (Font: Alexa i Youtube).El 2020, els vídeos en línia han constituït més del 82% de tot el trànsit d’Internet dels consumidors.La millora dels dispositius mòbils, l’increment de la connexió de dades i l’expansió de les Smart TV estan afavorint el creixement del vídeo màrqueting a nivell mundial.El 78% dels internautes consumeixen contingut en vídeo cada setmana; el 55% ho fa diàriament.

 

En total, 16 hores de mitjana a la setmana per aprendre sobre un producte o servei, per prendre decisions de compra, per entretenir-se, etc. (Font: Hubspot).El 85% de les empreses utilitza el vídeo com a eina de màrqueting, ja que augmenta el temps de permanència en una pàgina web. (font: Hubspot); millora l’entesa del producte o servei; contribueix directament a lincrement de les vendes; i millora lexperiència del client.

 

Poder de conversió: 9 persones sobre 10 veuen els vídeos de les marques que segueixen; el 65% acaba visitant la web després de fer-ho. (Font: wysowl): en una estratègia d’e-mail màrqueting, la inclusió de vídeo augmenta el CTR (Click Through Rate) més d’un 96%: en una landing page les conversions s’incrementen en un 80% més quan s’inclou un vídeo.Poder de viralització: gairebé la meitat dels usuaris d’internet d’entre 25 i 54 anys comparteixen vídeos a les xarxes socials. (Sont: social mood).

 

Una imatge val més que mil paraules: els espectadors retenen el 95% d’un missatge quan el veuen en un vídeo, en comparació del 10% que retenen quan el llegeixen en text. (Font: Insivia).Segurament després de veure totes aquestes dades t’haurà quedat força clar perquè el vídeo màrqueting ha de ser una eina fonamental en la teva estratègia de màrqueting.

A dia d’avui la tecnologia cada cop ens ofereix més funcionalitats. En aquesta línia, ens ofereix la possibilitat de gravar-nos en temps real i interactuar amb la nostra audiència.
És una oportunitat que no pots deixar passar, ja que gràcies als vídeos en streaming pots parlar directament amb la teva audiència i resoldre de manera immediata tots els dubtes que tinguin.

 
Això genera una sensació de proximitat amb els seguidors de la teva marca. I més encara si ho utilitzes a les xarxes socials com LinkedIn, Instagram, YouTube, Twitter i Facebook.
Per això, aprofita aquest format de vídeo per presentar els teus nous productes o per explicar al teu públic objectiu com és la teva manera de treballar, quins beneficis els oferirà el teu producte i quins problemes els resoldrà.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Video marketing

Marketing per nft

Com comercialitzar NFTEls NFT poden ser un actiu únic, però lús del màrqueting digital per promocionar el seu producte NFT segueix pautes similars a les de qualsevol altre procés de màrqueting digital.

Per tenir èxit, ha de començar amb una sòlida estratègia de màrqueting digital, definint els seus objectius de màrqueting i creant un camí cap a ells. Sense una estratègia ben definida, és difícil, si no impossible, sobresortir entre la multitud de NFT a les plataformes de negociació de NFT. Si bé les plataformes són extremadament accessibles, es tornen més concorregudes a mesura que les NFT continuen creixent en popularitat.

 

La majoria dels creadors tenen com a objectiu generar vendes a curt termini mentre construeixen relacions amb els clients a mitjà i llarg termini. Diversificar el seu enfocament lajuda a aconseguir tots dos.

 

Construir relacions és clau

 

Fins i tot si només està considerant NFT en aquest moment, no subestimi el potencial de la tecnologia blockchain subjacent. La cadena de blocs us permet establir una relació més propera i directa amb la vostra base de fans i construir la vostra marca a partir d’una base comunitària.

 

Quan trieu els vostres canals de màrqueting, recordeu prioritzar la creació de relacions i l’ajust del canal amb el vostre producte i el vostre públic objectiu. Segons la nostra experiència, aquests canals funcionen millor amb la majoria de les NFT segons la agencia marketing digital:

Publicitat a les xarxes socials.Relacions públiques.Mostra anunci.Correu de propaganda.publicitat a xarxes socials
La publicitat a les xarxes socials és una forma altament específica de connectar-se amb clients potencials i generar vendes instantànies de NFT.

 

Com a creador, vostè manté el control dels costos associats. També es beneficia d’anàlisis sofisticades per mesurar què tan bé li funciona aquesta part de la seva campanya. Combinada amb l’activitat orgànica de les xarxes socials, aquesta tàctica us pot ajudar a disparar el vostre abast i construir una marca sòlida.

 

Relacions públiques
Les relacions públiques (PR) no només ajuden a promoure el seu NFT, sinó que també generen credibilitat per a la seva marca i producte NFT. Publicar o enviar els nostres comunicats de premsa pot semblar gairebé antiquat. No obstant això, és una excel·lent manera de connectar-se amb periodistes i blocaires que busquen el proper èxit de NFT.

Les relacions públiques us permeten arribar al vostre públic objectiu i construir relacions a llarg termini al mateix temps que fomenta les vendes a curt termini. És un canal de màrqueting altament rendible.

Relacionat: Com les relacions públiques poden atraure inversors i afegir valor a la vostra
publicitat gràfica a través de canals com Google Ads és una altra manera de generar vendes per als seus NFT d’una manera altament específica i mesurable.
En monitoritzar el cost per cada 1,000 impressions o cost per clic, controla el seu pressupost de màrqueting. A més, podeu veure d’una ullada quant t’està costant cada venda.

 

La combinació de publicitat gràfica amb altres activitats de màrqueting, com loptimització de motors de cerca, crea sinergies i ajuda a oferir resultats encara millors.
Igual que els comunicats de premsa, el màrqueting per correu electrònic ha existit per un temps. Els especialistes en màrqueting líders segueixen tornant a aquest canal perquè ofereix resultats, i també ho poden fer per als seus NFT.

El correu electrònic permet als artistes i altres creadors posar la seva feina directament davant d’un inversor. No et pots acostar més que a la safata d’entrada del correu electrònic personal d’algú. A més d’impulsar les vendes directes, el màrqueting per correu electrònic també és una excel·lent eina per construir relacions quan es fa de manera constant.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing per nft

SEO al metaverse

Amb milers de noves contractacions i desenes de milers de milions de dòlars invertits pels gegants tecnològics, el metavers ja no és una fantasia, sinó la realitat del demà. La creació d’aquest nou món digital canviarà radicalment la manera de cercar i consumir informació.

 

Quin paper jugarà el SEO al metavers? Quines seran les missions del consultor SEO? El tema és fascinant en molts sentits i mereix un article. Estàs llest? Aleshores, embarquem-nos en un viatge cap al futur.

Què és el metaversEl metavers fa referència a un univers virtual accessible als usuaris gràcies a diferents tecnologies com la realitat virtual o la realitat augmentada. Els videojocs són un precursor en aquest camp: un jugador es posa un casc VR i es teletransporta al joc en forma d’avatar.
En els darrers mesos hem sabut molt més del metavers a causa de l’impuls que Meta, abans Facebook ha donat a aquesta tecnologia, però és clar que no és una entitat única, sinó la suma de diversos mons virtuals interconnectats, i més que una nova internet, estem presenciant el naixement d’un entorn digital amb la seva economia pròpia, i si bé sovint s’associa amb Facebook, altres grans players es dirigeixen també a aquest espai virtual, com Google que va adquirir fa poc North, una firma especialitzada en aquest camp.
L’impacte que té al SEOL’enfocament immersiu del metavers canviarà la manera com busquem i consumim la informació. Per tant, el SEO tal com el coneixem avui dia està destinat a evolucionar.

 
Un SEO local renovatCom hem vist, la realitat augmentada pot ser la norma en un futur proper. El SEO local es beneficiarà especialment daquest desenvolupament tecnològic. En el futur, només caldrà apuntar el smartphone cap a una botiga perquè aparegui molta informació en superposició: menú, fotos, opinions de clients, preus…

Mentre camines pel carrer, una oferta pot aparèixer com un pop-up virtual a les teves lents connectades. Aquí tens un avenç del futur Google Maps:

Google My Business serà més important que mai. Les millors pràctiques d’avui dia seran les de demà:
Una fitxa dempresa elaborada amb tots els detalls.Actualització periòdica de la informació.Obtenció de moltes ressenyes.Creació de posts i ofertes.La intenció de cerca serà més refinada. La democratització dels objectes connectats i l’ús de la realitat augmentada aportaran encara més dades a Google i altres, cosa que donarà lloc a resultats molt personalitzats. T’agrada el teu caputxí matutí? Podràs veure al teu smartphone els cafès que millor s’adapten als teus gustos: tècniques de torrefacció, cultiu ecològic, sabors, etc.

Una bona anàlisi de les interaccions entre el client i la botiga serà decisiu per als consultors SEO. La proposta de contingut textual i, sobretot, visual, haurà de respondre perfectament a la intenció de cerca.
Els 3 pilars del SEO al metaversSeguirà sent rellevant la tríada SEO

(tècnica/contingut/netlinking) al metavers? Sí, sens dubte, però una estratègia SEO haurà d’incloure els elements següents:
El contingut visual.Si el contingut textual és el rei avui, ho serà molt menys al metavers.1. La cerca visualEl vídeo ja mostra estadístiques impressionants: Youtube compta amb més de 2 mil milions dusuaris, mentre que més de 550 hores de vídeos són agregades cada minut a Youtube. La comprensió de Google de les imatges i el vídeo és cada vegada més gran i aquests tipus de contingut es veuran clarament afavorits, perquè corresponen a la manera com funciona el metavers.
Avui dia, una agencia SEO treballa amb redactors, demà caldrà col·laborar amb videògrafs, dissenyadors gràfics… La cerca visual estarà molt present. A partir d´una foto, obtindràs tota la informació necessària. Això és el que ja ofereix laplicació Google Lens, i ja és molt eficaç, per tant, el SEO per al vídeo i les imatges serà crucial.
Vet aquí un resum de les bones pràctiques en aquest àmbit:
Creació de visuals únics.Inserció de la paraula clau al títol del fitxer o vídeo.Presència d’un alt atribut per a les imatges.Promoció del compromís dels usuaris: likes, shares, comentaris.Optimització de la velocitat de càrrega.Capítols per a vídeos.Presència de continguts visuals a una pàgina ben tematitzada.2. La cerca vocal”Ok Google”, “Oye Siri”, “Alexa”, segur que has escoltat o utilitzat aquestes frases més d’una vegada. El mercat de la veu continua creixent però sense l’explosió esperada. Statista estima que el 2024 hi haurà més de 8.000 milions d’assistents de veu al món. Però ja sabem què passa amb aquest tipus de previsions. Ens veiem en dos anys…

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO al metaverse

Marketing NFT

Per entendre el concepte dels NFT, primer hem de saber i entendre que en el nostre sistema jurídic, hi ha béns fungibles i béns no fungibles. Els béns fungibles són els que es poden intercanviar, tenint un valor en funció del seu nombre, mesura o pes. I els béns no fungibles són els que no són substituïbles.

Un exemple de béns fungibles són els diners. Si tens un bitllet de 20 euros, aquest és un bé fungible, ja que pots intercanviar-lo sense problemes per un altre bitllet de 20 euros, no perd valor i és exactament igual. A més, aquest bitllet es consumeix quan el fas servir.

D’altra banda, un exemple de bé no fungible seria una obra d’art. Si tens un quadre a casa, aquest no es consumeix en utilitzar-se i tampoc no pot ser substituït per un altre quadre.

 

Què són els NFTLes sigles de NFT signifiquen Non-Fungible Token, un token no fungible. Els tokens són unitats de valor que se li assignen a un model de negoci, com ara el de les criptomonedes. I és que els NFT tenen una relació estreta amb les criptomonedes, almenys tecnològicament, encara que són oposats, ja que un Bitcoin és un bé fungible, i un NFT és un bé no fungible, però en essència, són com les dues cares de una moneda tecnològica.
Perquè ho entenguis bé, podem pensar en les criptomonedes com una reserva de valor, una cosa semblant a l’or. Pots comprar i vendre or, i quan el nombre de compradors augmenta el preu puja, per baixar quan aquest nombre de compradors disminueix. És un comportament igual al de les criptomonedes.

 

Però l’or al final és or, i pots canviar una llavor per una altra sense problema. No obstant això, hi ha altres béns fets en or que també tenen un valor, però són únics, i aquest fet marca la diferència i els dóna un altre tipus de valor. Com aquest valor fet amb or o una obra d’art, els NFT són actius únics que no es poden modificar ni intercanviar per un altre que tingui el mateix valor, ja que no hi ha dos NFT que siguin equivalents igual que no hi ha dos quadres que ho siguin.

 

També et podries fer amb una còpia, però tindria un altre valor, ja que no seria l’original. Doncs això és exactament el que fa l’NFT, però de forma digital.

 

Per entendre-ho millor, un NFT seria com una obra d’art única, per exemple, El David de Miguel Ángel, només n’hi ha un i és a la Galeria de l’Acadèmia de Florència; si algú volgués tenir aquest David en concret, ho hauria de comprar (si estigués a la venda) o fer-ne una còpia, i en aquest cas, ja no estaríem parlant de l’original, que és el que dota de valor l’escultura.

 

Per això mateix, els NFT solen estar adjunts a algunes obres o il·lustracions digitals. El seu preu, és realment el que la gent li vulgui donar, i ara que estan en un pic de popularitat, ens podem trobar que hi ha gent que paga 260.000 euros pel dibuix d’una roca adjunt a un NFT.

Com funcionen els NFTEls NFT funcionen a través de la tecnologia blockchain o de cadena de blocs. És la mateixa tecnologia de les criptomonedes, que funcionen mitjançant una xarxa d’ordinadors descentralitzada, amb blocs o nodes enllaçats i assegurats usant criptografia. Cada bloc enllaça a un bloc previ, així com una data i dades de transaccions, i per disseny són resistents a la modificació de dades.

Als NFT, se’ls assigna una mena de certificat digital d’autenticitat, una sèrie de metadades que no es podran modificar. En aquestes metadades se’n garanteix l’autenticitat, es registra el valor de partida i totes les adquisicions o transaccions que s’hagin fet, i també el seu autor.
Això vol dir que si compres un contingut digital tokenitzat amb NFT, en tot moment sempre hi haurà constància del primer valor que tenia, i de per quant ho has comprat. És com quan compres un quadre i es porta un registre de per on es mou.
En general, la majoria de “tokens” o NFT solen estar basats en els estàndards de la xarxa Ethereum i de la seva cadena de blocs. Gràcies a utilitzar una tecnologia coneguda i popular, és senzill operar-hi per comprar-los i vendre’ls utilitzant determinats moneders que també treballen amb Ethereum. Tot i així, estem parlant d’obres úniques, per la qual cosa no hi ha una compravenda activa com en les monedes digitals.

Agencia marketing digital

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing NFT

SEO per al 2022

Què és la intenció dusuari?La intenció dusuari és un terme que té a veure amb la raó per la qual els usuaris realitzen una cerca específica, en altres paraules el significat real darrere de les cerques de Google.

 

 

Per què estan buscant? Estan buscant perquè tenen una pregunta i volen una resposta a aquesta pregunta? Estan buscant un lloc web específic? O, estan buscant perquè volen comprar alguna cosa?

 

Google vol posicionar aquelles pàgines que millor s’ajustin més al terme de cerca, així com a la intenció d’usuari d’una consulta de cerca específica.
Com més específica sigui la consulta d‟un usuari, els resultats han de ser millors i adequats per respondre a la intenció de l‟usuari.

 

Per tant, si esteu parlant de termes i consultes específiques estem fent referència a un ús més evident de les Keywords long tail que responguin a aquest tipus de cerques.
Exemple:
Keywords Tradicionals. Restaurant barat a Madrid
Search Intent: Restaurant vegetarià barat a prop del barri de Lavapiés

 

És força senzill, descobrir les diferències entre una consulta o una altra. Aquell contingut que respongui de manera correcta i adequada al Search Intent estarà molt més ben posicionat que la competència.
Per què el canvi cap a la Intenció d’Usuari?

Òbviament, el viratge del posicionament SEO cap a la intenció de lusuari no és un tema arbitrari.

La primera raó és afinar de manera més eficient les necessitats de cerca dels usuaris, oferint els millors resultats que responguin a aquesta necessitat.

 

Una altra raó és el mateix usuari. La naturalesa dels usuaris tendeix a la immediatesa ia aconseguir resposta ràpida a cada moment. Davant d’aquesta quantitat volum d’informació volen la resposta específica a les cerques sense pèrdues de temps o contingut inútil.
L’auge de les cerques per veu, una de les grans tendències del moment, és també un altre punt que ha portat Google a preparar-s’hi.
Per tant, no hi ha dubte que optimitzar en base a la intenció de lusuari és irremeiablement obligatori si es vol adequar millor els resultats a la cerca.
Tipus d’Intenció d’usuariPer saber utilitzar la intenció dun usuari en loptimització SEO dels teus textos, cal tenir una idea clara sobre els diferents tipus d intenció dusuari definits.
En general, podem trobar-nos amb la classificació següent:
1. Intenció informativaLa intenció més comuna i més fàcil de detectar. Moltes cerques a internet són de persones que busquen informació sobre qualsevol temàtica. En aquest cas, les persones tenen una pregunta específica o volen saber més sobre un tema determinat. Si bé és probable que les paraules clau amb intenció informativa no condueixin a una conversió immediata, representen una oportunitat per interactuar amb clients potencials.
2. Intenció de Navegació

El segon tipus d’intenció de cerca està relacionada amb la navegació web. Les persones amb aquesta intenció intenten accedir a un lloc web específic: sabates Zara, Facebook… Segons experts, posicionar-se sota termes de navegació només és beneficiós per al trànsit orgànic si el teu lloc és el lloc que la gent està buscant.
3. Intenció Transaccional

 

Aquest tipus d’intenció de cerca són les que poden portar a vendes i conversions. Són cerques en què els usuaris usen frases o paraules clau que inclouen noms de productes específics en associació amb paraules comercials, com: comprar, cupó, descompte, enviament, barat…
4. Intenció Investigació Comercial

Alguns usuaris tenen la intenció de comprar en un futur proper, però necessiten més informació o detalls i usen la web per fer la seva pròpia investigació. Aquests usuaris també tenen una intenció transaccional, però necessitaran més temps i estar més convençuts.
Optimització SEO de la Intenció d’Usuari per agencia seo

 

Bé, sabem el que voleu Google i ara toca tre

ballar en l’optimització per aconseguir posicionar-se el més alt possible.
Vegem alguns consells bàsics per optimitzar les principals intencions dusuari. A través d’aquestes referències podreu desenvolupar l’optimització del vostre propi nínxol de negoci en base a les vostres intencions.
Optimització de la intenció de NavegacióLa clau per optimitzar la intenció de navegació és assegurar-se de tenir pàgines de destinació per a la teva marca, productes, serveis i altres ofertes, com ara Landing Pages, així com la teva pàgina inicial.
És important incloure a cada pàgina els noms de productes o marques en posicions estratègiques com el títol de la pàgina, els subtítols i les meta description.
Segons estadístiques, aquelles pàgines amb nom de marques tenen un nombre més gran de clics que aquelles que no l’inclouen.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO per al 2022

Marketing Digital en 3d

El món corre, tot està evolucionant i les impressores 3D es transformen en les màquines tecnològiques que possiblement les grans indústries li estan tement. Tot és possible, la impressió 3D permet fabricar a l’instant, des d’un botó fins a cases en el menor temps, cosa que en el passat només estava a la imaginació d’alguns.

 

 

Els usos d’aquesta tecnologia en la medicina, l’arquitectura, la moda o l’art no és tot el que s’està desenvolupant avui dia. Exitoses marques de diferents productes ja comencen a involucrar-se i entendre els beneficis de la impressió 3D. La utilització del màrqueting per a la innovació en productes i campanyes publicitàries està traient partit i bons resultats a les companyies.

Màrqueting en 3D per agencia marketing digital

 

La fabricació de clauers, ganxos o qualsevol prtotip útil, ràpid i dinàmic, serveix totalment per donar-li una experiència al client, molt necessària a l’hora d’atreure la recordació i tenir un acostament més directe amb la companyia, és una mica més enllà del que sespera un comprador o client.

 

Un exemple clar d’això és la campanya creada per Coca-Cola amb impressió 3D, sabem que aquesta companyia sempre s’ha destacat per crear i brindar la millor de les experiències al seu públic i marcar la memòria de les persones amb els seus treballs més innovadors de màrqueting. Aquesta vegada, va optar per crear una app on tots poguessin dissenyar un prototip de la seva pròpia imatge. Al concurs, els guanyadors van rebre la figura d’ells mateixos impresa en 3D.

 

Impressions de coca cua en 3D, Màrqueting en 3D, una experiència molt personalitzada

 

Així com Coca-Cola, ja són diverses les marques que generen les seves estratègies de màrqueting amb la utilització de la tecnologia que està revolucionant tots els mercats. Amb el pas dels anys, la impressió 3D treballarà totalment per a les necessitats i interessos particulars. Les persones i les empreses han d’estar preparades per al món 3D que es fabrica, els clients seran els determinants de tots els patrons de consum i fabricació. Les companyies tindran la feina difícil de crear, a través d’un excel·lent màrqueting, experiències amb el que exactament busca el consumidor.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing Digital en 3d