Google Hummingbird

Un algoritme que ha donat molt que parlar entre els SEOs durant aquestes últimes setmanes. Però què sabem de Hummingbird ?. Segons Google aquest algoritme ha afectat el 90% de les recerques, de manera que en teoria és un algoritme realment important.

Sabem a dia d’avui exactament que és Hummingbird? Com funciona? ¿Per què existeix? I el més important com ens està afectant?

¿Què és Google Hummingbird?

Per començar a dir, que Google Hummingbird és un nou algoritme totalment escrit des de zero.El nom de Hummingbird té el seu origen en què Google considera a aquest algoritme, com un algoritme molt ràpid i precís, com ho poden arribar a ser els Colibrís, que no és més que la traducció de la paraula Hummingbird a el castellà.

Però aquesta rapidesa no fa referència a la indexació dels continguts com ho va fer Google Caffeine en el seu llançament (que va ser l’anterior gran actualització que va fer Google sobre el 2010).

La velocitat i la precisió de Hummingbird fa referència als resultats, i especialment a la forma d’entendre un tipus de recerques que fins a la data no donaven els millors resultats: les recerques complexes.

¿Però per què existeix Google Hummingbird?

Hummingbird hi per una evolució que s’està produint en l’actualitat, i aquesta evolució ve de la mà dels dispositius mòbils. Fins ara les recerques les realitzàvem de forma bàsica, eren recerques de l’estil “Hotel barat barcelona”, però ara amb els nous dispositius mòbils, que ens permeten realitzar preguntes de forma natural a través de la veu, aquestes cerques es converteixen en frases de l’estil de “Quin és l’hotel més económic de Barcelona”, per tant, el sistema de recerca ha de de començar a entendre el que realment li estem preguntant, i això encara que sembla molt fàcil, no ho és tant, motiu per la qual cosa, Google porta diversos anys treballant en aquest tipus de recerques.

Cal no oblidar que en l’actualitat hi ha més de 6 mil milions de mòbils al món, per tant Google ha d’adaptar si vol seguir augmentant la seva quota de mercat en aquest tipus de dispositius.

Però cal dir que Google Hummingbird no està pensat només per al dispositiu mòbil, sinó que el seu plantejament és molt més ambiciós. Hummingbird s’ha pensat per poder respondre a preguntes complexes mitjançant la veu, per aquest motiu, Google està potenciant tot aquest nou món també dins del seu navegador Google Chrome, de les Google Glass i d’altres dispositius i aplicacions, permetent en l’actualitat, que l’usuari pugui realitzar preguntes complexes mitjançant la veu.

¿Com funciona Google Hummingbird?
Posem un exemple, com hem comentat abans Google fins ara només entenia paraules i sinònims d’aquestes, el que vol dir, que quan realitzàvem una recerca en el cercador, el motor, agafava les paraules i les buscava a la base de dades, mostrant els resultats més adequats en funció dels diferents factors de l’algoritme.

Realment el motor de cerca no entenia el significat del que buscava, simplement buscava concordança de keywords i sinònims. Ara el motor va més enllà i comença a entendre el que busquem, obrint un ventall de noves possibilitats dins el cercador.

¿Com ens està afectant Hummingbird segons la agencia experta en seo mentedigital.es?
Tot i que la majoria de les últimes actualitzacions llançades se centraven en la qualitat dels resultats, «Hummingbird» és diferent, ja que no és un canvi de algoritme a nivell de resultats, sinó una que és una evolució de l’algoritme existent, de manera que no es pot comparar, com ho han fet molts professionals, per exemple amb el canvi que va realitzar Google amb Caffeine al 2010.

El Caffeine va ser un canvi en la infraestructura de processament de Google que va millorar enormement la velocitat en què Google indexava la informació, però tot sigui dit, també va provocar que s’omplissin les serps de contingut de baixa qualitat. Motiu que va originar que Google fos aplicant una sèrie de filtres, anteriorment esmentats (Google Panda, Google Penguin …) que anirien corregint aquestes serps de tan baixa qualitat.

Amb Hummingbird, Google no s’enfoca en la qualitat dels resultats, sinó que ara ha après a respondre a preguntes. De tota manera, encara que és difícil dir-ho amb tanta antelació, tot i que en teoria afecta el 90% de les recerques no s’han apreciat canvis bruscos en les serps, pel que en principi afecta sobretot als dispositius mòbils, que són els que utilitzen aquesta forma de cercar normalment.També hi ha un factor molt important i és que amb «Hummingbird», Google està potenciat molt el Knowledge Graph

(http://www.google.com/insidesearch/features/search/knowledge.html) provocant que en moltes recerques, la SERP passi a ser una destinació per als usuaris, i això sí que és un problema per a molts sites, ja Google està donant tanta força a l’Knowledge Graph, que en moltes recerques no cal ni que sortim de Google per obtenir el resultat. Aquesta situació implica que aquelles pàgines que donaven un tipus d’informació que ara presenta el Knowledge Graph, estiguin perdent molt trànsit.

 

Si ho desitgeu podeu fer alguna de les següents recerques, i potser us porteu una sorpresa, i no us perdeu el vídeo per que realment té coses sorprenents

 

Publicat dins de General | Envia un comentari

Google Bert

Què és Google BERT?

Les últimes representacions de la representació del codificador bidireccional de transformadors (representacions de codificadors bidireccionals dels transformadors) representen la representació del BTT.

Es tracta d’una base tècnica en redisseny de neuronals per a l’entrenament previ del processament del llenguatge natural (PNL). Els models de BERT poden interpretar el context complet d’una paraula que analitza les paraules que encara existien abans i després, que són molt útils per comprendre la intenció de cerca que té l’usuari per realitzar la consulta. Actualment s’estan processant les paraules de la cerca de manera lineal, una detecció d’altra, que posa el focus en cadascun dels termes sense tenir en compte el context.

 

Pandu Nayac (Google Fellow i vicepresident, cerca) afirma que es tracta d’abordar aquest canvi que té molt d’ampliar el maquinari tradicional, utilitzant els últims TPU al núvol per a construir els models de BERT i obtenir la informació més rellevant i més ràpida possible.

 

Per què serveix Google BERT segons una  experta en posicionamiento web barcelona?

El 15% de les diàries búsquedes que es realitzen a Google són nous, no existeix informació prèvia sobre si els resultats més coincidents coincideixen amb la intenció de la cerca de l’usuari. Algun cop que els usuaris no saben exactament les paraules que tenen que s’utilitzen per cercar les qüestions interessants, es poden aprendre i no saben com començar.

 

Per aquest motiu, BERT tracta de comprendre el llenguatge humà, descobrirà el que està buscant l’usuari i mostrarà informació sobre la informació útil. Especial per a búsquedas a les presentacions «a», «de», «per a» o la negació «no» son important per al significat.

Barry Schwartz va afirmar el passat dia 25 d’octubre que es devia actualitzar que s’havia vist afectat al 10% de les consultes en anglès als Estats Units. Amb el temps s’amplia a més idiomes i països, encara que encara no es confirma la possibilitat d’arribar a Espanya.

Respecte als fragments destacats, afirma Pandu Nayac que ja està utilitzant un model de BERT per a millorar en 24 països. Estem creant millores significatives en els idiomes coreans, hindi i portuguès.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Importància de l’estratègia SEO

En ple segle XXI, l’internet s’ha establert com a element fonamental de la vida i activitats quotidianes. La revolució tecnològica ha modificat la manera en la qual ens relacionem com a individus i les empreses, marques i companyies també han establerts modificacions en les seves estratègies per arribar a el públic objectiu, i relacionar-se amb els clients potencials. Però, encara que amb un bon ús de la web, podem ampliar considerablement la nostra audiència, hem de tenir present que la competència pot “sepultar”, per augmentar la visibilitat i popularitat web, podem valer-nos de diferents estratègies, entre les que destaca l’estratègia SEO.

Dins el màrqueting digital, ja és ben conegut el paper indispensable que ocupa l’estratègia SEO per aconseguir l’èxit de qualsevol projecte online, sigui gran o petit. Per entendre la importància de l’SEO a la web, hem de reconèixer el treball efectuat pels motors de cerca, en principal, Google.

Fa uns anys, amb l’arribada de les xarxes socials, es va pensar que els cercadors no serien el millor impulsor per donar a conèixer un lloc web als usuaris. No obstant això, això no es va convertir, mai, en una realitat. Són milions les persones que consulten a Google diàriament, s’ha comprovat que els usuaris tendeixen a navegar per aquesta plataforma abans de prendre una decisió de compra bé sigui per informar-se sobre un producte i / o servei, les marques que l’ofereixen i la qualitat dels mateixos.

Com crear una estratègia SEO segons un expert en posicionamiento web barcelona com Judith ?

Així bé, una estratègia SEO ben planificada, millorarà el nostre trànsit, ja que es conformen per accions destinades a optimitzar la web perquè Google l’posicions entre els primers llocs en els seus resultats de cerca.

L’estratègia SEO, o l’optimització per a motors de cerca, o l’estratègia de posicionament web  és, bàsicament, millorar el nostre lloc web en funció a les variables que considera Google per a la classificació de les pàgines indexades. En la seva majoria, aquestes variables es troben subjectes a l’experiència de l’usuari (principal preocupació de Google) i a la simplificació de la tasca de l’cercador en desxifrar el contingut web.

Per a la implementació d’una estratègia de posicionament completa, s’han d’emprar diverses eines que ens permetin l’anàlisi de la nostra web, així com facilitar la presa de decisions, per exemple, l’elecció de paraules clau.

Abans d’establir una estratègia SEO reeixida, hem de considerar els objectius personals. En cas de tractar-se d’una companyia gran, l’estratègia s’ha d’adaptar a uns objectius de major ambició, en comparació als requeriments de posicionament d’un lloc web pertanyent a una companyia petita.

Igualment, les característiques del lloc web de determinar les accions a implementar dins de l’estratègia de posicionament el contingut publicat, si és amb finalitat informativa, o es tracta de presentar un producte, una pàgina destinada a conversions, entre d’altres. Per això, no existeix un model únic per a l’estratègia, però, les accions SEO són ​​bàsiques, i s’adapten a les perspectives, donant un exemple d’això: l’optimització de contingut, velocitat de càrrega, paraules clau, xarxa d’enllaços.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Usuari mòbil: protagonista del màrqueting digital

Des de la data d’arribada dels telèfons intel·ligents, s’ha implementat canvis en la vida en línia, els usuaris passaven cada dia més temps en línia i les navegacions per la web, des d’aquests dispositius, han augmentat considerablement. Per la qual cosa es converteix en un mitjà d’acció per al màrqueting. Les campanyes de màrqueting digital no poden estar destinades, únicament, a les persones que utilitzin aparells d’escriptori, que hauran de ser especials per a l’ús mòbil.

Cada dia que passa és major la quantitat d’aplicacions compatibles amb dispositius mòbils, augmentant les funcions, presentant jocs, diferents opcions en redissenys socials, etc. Els diferents estudis plantejats són resultats concrets:

 

1. Més del 80% dels navegadors a Internet amb telèfons mòbils, amb una venda més del 85% del percentatge de consultes originades en aquests dispositius.

2. L’usuari promet una dedicació aproximada de dues hores a l’ús del telèfon mòbil, pel que són les aplicacions que rebin una atenció major.

3. El 70% de les empreses té involucrat en el màrqueting mòbil, dins de l’estratègia general de màrqueting Online tal i com confirma la agencia marketing digital de judith sauch.

4. El 60% dels usuaris no brinden una bona qualificació ni es recomanaran pàgines web que no s’adaptin a dispositius mòbils, que presentin un disseny deficient o l’experiència mar negativa.

D’aquesta manera, en elaborar i portar a terme una estratègia de màrqueting digital, no es pot deixar de banda cap a l’ús d’ús mòbil, cosa que els resultats siguin poc satisfactoris.

Actualment, l’ús mòbil està a l’abast de més, dins de la web que fa servir l’ús d’escriptori. Tota empresa que tingui vida a les plataformes digitals ha d’estar dirigida al seu contingut a un objectiu públic, i gairebé la totalitat dels consumidors (sense importar l’àrea del mercat) compte amb un telèfon intel·ligent i interactuar, per mitjà d’est, dins d’internet.
Estratègies de màrqueting online per a l’ús mòbil

Entre les diferents estratègies de màrqueting que es poden realitzar per assegurar la satisfacció de l’ús mòbil, tenim:

1. Disseny responsiu: es tracta d’adaptar la pàgina web als dispositius mòbils. Són moltes les webs que compten amb una versió d’escriptori, que disminueix la qualitat de visualització quan s’accedeix a ella per mitjà d’un telèfon. Per això, molts usuaris abandonen les pàgines sense tenir més oportunitat al contingut. També es debat resaltar que Google penalitzi les pàgines que no contenen un disseny responsable, i que també pugui perdre un nombre important de clients potencials.

2. Campanyes de màrqueting mòbil: en aquest sentit, les empreses poden afegir-se a plataformes populars, que permeten la segmentació dels usuaris d’acord amb els seus gustos i interessos. Entre les coses més reconegudes, Google AdWords, Facebook Ads, Twitter Ads, entre altres. Tot enfocant-se en el coneixement que posseeix l’empresa sobre el potencial client.

3. Els valors QR: són generats genèricament amb la finalitat d’oferir els usuaris que es facin per a la promoció o el disseny, amb la finalitat d’augmentar la popularitat i beneficiar els objectius empresarials.4. Mòbil de màrqueting per correu electrònic: més del 45% dels correccions electròniques que s’obtenen des d’aparells mòbils, per la qual cosa s’arriba a una estratègia intel·ligent per al retorn de la inversió.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Cinc eines de màrqueting digitals

Google Analytics és una eina de monitorització web que ens permet conèixer bastants dades relatives al nostre lloc web i que, sense ell, serien invisibles.

Parlem de dades com:
La quantitat de visitants que ha tingut cada pàgina del nostre lloc web en un moment determinat (dia, setmana, mes …)

D’on procedeixen aquests visitants.El seu perfil demogràfic.El percentatge de rebot, és a dir, la quantitat de visitants que han sortit de la nostra web en molt poc temps i / o tot just sense interactuar amb ella.Les pàgines en què més percentatge de rebot s’ha produït.Etc.En resum, aquesta és una de les eines de màrqueting digital que ens proporciona una sèrie de dades crucials. Si sabem com analitzar-los, podrem reduir el percentatge de rebot i fer més amigable i usable la nostra web, el que repercutirà positivament en el posicionament orgànic de la mateixa en cercadors.

2: Google Search Console

És menys coneguda que Google Analytics, però no per això menys important.
Google Search Console és, com el seu propi nom indica, una consola que ens permet realitzar una sèrie d’operacions vitals perquè el posicionament orgànic de la nostra web millori com indica la experta en posicionamiento web barcelona.

Entre elles:
Sol·licitar a Google que indexi determinades pàgines de la nostra web el més ràpid possible.Per crear i enviar un mapa del web.Saber quins altres llocs web enllacen al nostre.Es tracta d’unes accions que, dins de les eines de màrqueting digital, permeten una comunicació més directa i fluïda amb Google i amb els seus resultats de cerca.

3: Keyword Planner de Google Ads

Segurament hagis sentit el concepte de keyword o paraula clau. Es tracta d’una o diverses paraules que, en repetir-se de forma estratègica en un text, augmenten les probabilitats que la pàgina en la qual les incloem aparegui en els resultats de cerca de Google quan un usuari les introdueix en ell.
No obstant això, com podem saber què keywords busca la gent per així crear contingut que inclogui les més buscades? La resposta està en el Keyword Planner de Google Ads. Dins de les eines de màrqueting digital, aquesta ens ofereix la possibilitat d’escollir una zona geogràfica, teclejar una o diverses paraules i conèixer la mitjana de cerques mensuals que tenen.

Encara que estigui dins del servei de pagament de Google Ads, el Keyword Planner pot usar-se de manera gratuïta.

4: WP Doctor

La majoria dels llocs web actuals està creats amb el CMS WordPress. Si volem que el nostre estigui ben posicionat a Google i compleixi amb tot el que aquest demana per considerar a un lloc web com lloc de qualitat, podem usar WP doctor.
Aquesta és una de les eines de màrqueting digital més senzilles d’utilitzar:
Introdueixes la URL de la teva pàgina web en el formulari de la pàgina principal.Fas clic a “Analitza la meva web”.Esperes uns segons i et retorna una sèrie de dades i millores que pots fer per millorar la qualitat de la teva web pel que fa a posicionament SEO.Així de senzill i d’útil.

5: Hootsuite

Dins el màrqueting en línia, no només el lloc web és important. Les xarxes socials que emprem també ho són. No obstant això, pot resultar una mica tediós haver d’iniciar sessió en cada xarxa social en una pestanya diferent del navegador.

Per solucionar aquest problema, una de les eines de màrqueting digital més usades és Hootsuite. Amb ella és possible monitoritzar i gestionar en una sola pantalla tots els comptes en xarxes socials que hàgim vinculat.
Si vols aprendre més sobre màrqueting digital, visita el nostre Màster en Màrqueting i Gestió Comercial.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Tasques bàsiques d’un consultor SEO

Un consultor SEO és una persona que s’encarrega de treballar amb plataformes i llocs web per posicionar-los en la xarxa i aconseguir més oportunitats de negoci i, per això, millors beneficis. La idea és que els visitants a la teva pàgina siguin més i que d’aquestes visites un bon percentatge es converteixi en vendes.

Fins a la data no hi ha una professió centrada específicament en aquesta funció, la qual cosa no vol dir que no sigui necessària en el mercat actual. De fet, els consultors SEO són ​​cada vegada més freqüents donades les necessitats digitals de les companyies.

És necessari contractar un consultor SEO?Algunes empreses estan invertint en formar i preparar els seus propis treballadors perquè assumeixin la tasca de consultor SEO. Tenen l’avantatge que són persones que ja coneixen el negoci i els costa mans assumir aquesta tasca.

 

D’altres, per contra, bé sigui perquè no volen invertir recursos en això o perquè simplement no saben com fer-ho, prefereixen contractar un tercer perquè faci el corresponent al posicionament de la seva marca a internet.

En aquest segon cas, les empreses tenen l’avantatge que deleguen la funció en un professional de l’àrea, algú capacitat per al maneig d’eines i recursos en línia que es dedicarà de ple. I tu, has pensat en contractar un consultor SEO?

A què es dedica exactament un consultor SEO?Si estàs a punt de contractar un consultor SEO perquè s’encarregui de la gestió del teu lloc web i t’ajudi amb el posicionament de la teva marca a Internet, abans d’això seria bona idea que li trobaràs a un cop d’ull a les seves principals funcions:

Auditoria SEO del lloc web:El primer és quin és el punt de partida, és a dir, l’estat actual de la pàgina o plataforma amb la qual el consultor SEO va a treballar. L’estratègia a implementar no serà igual si es tracta d’una pàgina ben posicionada o, per contra, una que tot just s’obre camí a la xarxa.

Estudis de paraules clau:El consultor SEO empra eines per saber quines són les cerques més freqüents dels usuaris en el sector comercial que afecta la pàgina. Després, la seva tasca és saber col·locar-les en els continguts propis i segons els consells de Google.

Estudis de competència a nivell SEO:En aquest cas, més que a la competència com a tal, es tracta de fer un rastre per les pàgines de marques rivals i analitzar el lloc que ocupen en el mercat. Hi ha eines com SEMRush que, entre altres funcions, analitza una paraula clau específica i t’ensenya les primeres 20 marques posicionades.

Optimització de continguts:És potser la tasca més importància en matèria pràctica. Es tracta d’adaptar tots els continguts de la plataforma a les demandes dels usuaris, fent-les, alhora, atractives, interessants i innovadores. Això es realitza tant amb la plataforma com a tal com amb els bloc o les pàgines associades al negoci.

L’optimització per si sola no és suficient. A més d’adaptar els continguts al que els usuaris d’internet reclamen, el consultor SEO ha d’estar al tant dels resultats que les seves estratègies generen. Ha de fixar terminis per saber si ho fet en aquest sentit ha estat positiu o negatiu per al posicionament.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Discovery ADS

Discovery Ads

Aquesta eina, que estarà disponible per a anunciants de tot el món a finals d’any, introdueix una nova forma d’arribar a un major nombre d’usuaris a través de la presència en diferents webs de Google.

Durant molt temps, la publicitat a YouTube significava que una marca havia d’aparèixer en un vídeo o tenir una app. A partir d’ara, els anuncis Discovery seran una forma simple i eficaç d’aprofitar el poder de YouTube sense necessitat de tenir un vídeo.

Les marques tan sols hauran de carregar les millors imatges de la seva campanya social i, a continuació, Google optimitzarà la seva combinació de mitjans per obtenir el màxim rendiment a Gmail, Discover i en el feed de la pàgina principal YouTube segons el consultor seo Judith sauch.

Bumper Machine

Basada en machine learning, l’eina de Bumpers ajudarà els experts en màrqueting a crear d’una forma més  ràpida i automatitzada diferents versions dels famosos anuncis de sis segons per YouTube.

Des que YouTube va introduir els bumper ads, anuncis de sis segons, en 2016, com una manera de poder arribar a més clients que fan ús del mòbil, l’eficàcia que ha demostrat aquest format ha superat les expectatives.

Però produir un vídeo de sis segons requereix temps i recursos addicionals que no tots els equips tenen. Aquí és on Bumper Machine, una eina que genera vídeos de sis segons a partir de formats més llargs, pot convertir-se en una gran ajuda.

Bumper Machine es basa en models de machine learning que són capaços d’identificar moments clau i ben estructurats en un vídeo més llarg, com aquells que contenen informació sobre productes o marques, rostres humans, moviment o contrast.

Organitza aquests moments i els reuneix per generar diferents versions d’anuncis de sis segons de durada perquè puguis triar, tot en qüestió de minuts. Abans de guardar els teus nous bumper ads, pots realitzar els ajustos necessaris amb senzilles edicions.

Cada marca té necessitats creatives diferents. Per a les marques o agències que disposen de recursos per crear bumpers des de zero, Bumper Machine pot ajudar-los a començar visualitzant una història de sis segons. Per a altres, és una forma ràpida i senzilla d’ampliar la seva biblioteca d’actius i una forma de començar a utilitzar la seqüència d’anuncis en vídeo.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Que es un Podcast?

Què és un podcast?

Tècnicament, un podcast és una publicació digital periòdica en àudio o vídeo que es pot descarregar d’internet.

Senzillament es tracta d’un programa de ràdio personalitzable i descarregable que pot muntar-se en un web o bloc, fins i tot en plataformes tan populars com iTunes, Spotify, SoundCloud o Ivoox, entre d’altres. La disponibilitat d’eines tecnològiques i l’existència d’aquestes plataformes per emmagatzemar i compartir continguts està afavorint la difusió i expansió dels podcasts.

Encara que anys enrere els podcasts es podien escoltar a través d’iTunes en els iPod, actualment s’allotgen directament en webs i altres tipus de suports.

El podcast està normalment dirigit per un presentador, diferents col·laboradors i entrevistats, que, durant un període de temps, exposen i desenvolupen una temàtica concreta per formar diferents episodis que discorren sobre aquesta o diverses matèries.
Un dels exemples més populars de podcast de parla hispana, en el qual es tracten temes relacionats amb el sector del màrqueting, és The Success Academy, de Víctor Martín. A través d’un reproductor allotjat al web es poden escoltar les entrevistes que Víctor Martín realitza a diferents convidats, en diferents episodis. Cada episodi conté reflexions i comentaris sobre un tema concret de temàtica general, de manera que es generen petites “càpsules” de contingut destinades a l’usuari.

Encara que pot haver similituds amb el concepte radiofònic, la principal diferència del podcast i la ràdio és la permanència en el temps. Pots escoltar-los quan t’interessi o et vagi bé fer-ho, independentment de la temporalitat. Actualment les emissores de ràdio ja disposen dels seus propis podcasts, un fet recent que permet poder escoltar els diferents programes que ofereixen encara que no sigui en directe.

 

Quina és l’avantatge competitiu del podcast segons la experta seo barcelona ?El format dels podcasts és el seu principal avantatge. En un moment en què considerem que la manca de temps impedeix realitzar segons quin tipus de tasques, el fet de trobar mètodes per agilitzar i digerir fàcilment els continguts és una bona solució.

 

Els textos precisen d’un esforç i atenció especial, i encara que els vídeos, un format de continguts molt popular que gaudeix de gran acceptació, requereixen atenció visual i auditiva, l’esforç resulta inferior, al no haver de llegir.

La fusió dels avantatges dels formats de text i els de vídeo en un de sol han estat les claus per desenvolupar els podcasts, ja que encara que es necessita prestar atenció auditiva, es pot consumir el contingut en qualsevol lloc i moment, fins i tot realitzant altres tasques simultàniament, ja que es tracta del format que menys interfereix i és la millor alternativa per aprendre sobre temes nous i ampliar coneixements.

 

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Fes la millor cerca de Google

La millor recerca de Google és la que es centra en mostrar els millors resultats partint de les paraules més vinculades amb la informació més esperada.

Molts creuen que amb només col·locar una paraula en el cercador generarà els resultats més desitjats, tot i que Google té la capacitat; gràcies als seus desenvolupadors, de conèixer o tenir indicis del que realment cerques, has de recordar que aquest motor de cerca no és humà.

No cal que formulis una oració tan complicada per generar un resultat desitjat, de vegades la simplicitat atrau més beneficis, centra’t en el que vols veure en els resultats i utilitza paraules bàsiques i concretes.Tria paraules acuradament, no combinis paraules que no siguin necessàries i que només generessin resultats escombraries, pots utilitzar la comanda de veu per optimitzar la recerca i no et preocupis pel que no té importància, Google t’ajudarà a trobar el que cerques

Cerca de Google amb imatges

La cerca de Google amb imatges tal i com indica el consultor seo Judith sauch,  és un complement a les recerca de text tradicional, en aquestes nova era tecnologia el món s’ha tornat més visual i per això la companyia mes popular en resultats de recerca en línia crec aquest mòdul per trobar informació a partir d’una imatge la qual has de pujar al núvol perquè aquest realitzi les validacions comparatives de l’arxiu.

Amb aquesta eina de recerca podràs trobar imatges similars, llocs web que continguin aquesta imatge i de diferents mides, això si, has de considerar que el volum de resultat serà més gran amb una imatge famós i menys contingut d’una imatge personal.Aquesta funció i factible des d’un ordinador, un Smartphone o una tablet, només has de comptar amb un visualitzador web o millor conegut com navegadors web.

Pàgines de resultats dels motors de cerca de Google (SERP)

Google com a motor mes popular i usat pels usuaris a nivell mundial maneja diferents resultats de motors de cerca, modalitat que han adoptat altres cercadors menys populars.

Tradicionalment els resultats que mes es fan servir són els que conté un link ple de text, però els cercadors generen altres tipus de resultats en els seus recerca com el són: imatges, vídeos, notícies, ubicació geografies, entre d’altres; i cada un d’ells té característiques particulars i amb un públic segmentat.

No tots resolen un dubte amb un text, és per això que recorren a una imatge o a un vídeo; o simplement desitgen informació més especialitzat i busquen un llibre o una notícia. Això és possible gràcies als SERP.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Trucs de Google Maps

Després de portar més d’una dècada amb nosaltres, Google Maps s’ha convertit en un servei que utilitzem sovint. I encara que la majoria ho fem servir per seguir una determinada ruta mentre ens desplacem a peu o conduint, o simplement fer una ullada per veure els detalls dels carrers, d’alguns edificis o d’aquells llocs que mai hem visitat, amb la manera vista satèl·lit des Street View, la veritat és que amaga altres funcions desconegudes per a molts.

Tant si ho fem servir des del nostre mòbil o des de l’ordinador, tenim diverses funcions complementàries. Vegem algunes de les més pràctics i curioses. Doncs potser no sabies que pots organitzar viatges amb parades en el camí, mesurar les distàncies que hi ha entre dos punts o recordar-te d’on has deixat el teu vehicle aparcat.

Com mesurar la distància entre diversos punts. En alguna ocasió hem arribat a un lloc que no coneixíem i en moure’ns pel mapa no tenim una referència de quina distància pot haver d’un lloc i un altre.

Doncs Google Maps com indica la experta en seo barcelona judith, té una eina per a mesurar distàncies. Des de l’ordinador simplement establint en un lloc determinat del mapa, i fent clic amb el botó dret del ratolí ens apareix un menú amb la funció mesurar.

Des del mòbil s’accedeix marcant en vermell un lloc i després premem sobre el nom d’aquest lloc.

Guardar el lloc on hem aparcat. Quantes vegades hem arribat a un lloc, hem deixat estacionat el nostre vehicle, i després no sabem on era? Per això Google Maps té una funció específica. Quan vulguem guardar la ubicació només hem de prémer una vegada sobre el punt blau que indica la nostra posició actual. Se’ns desplega un menú amb una pestanya que posa: ‘Desar ubicació del cotxe aparcat’. D’aquesta manera no ens perdrem.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris