Consultor de seo

Què és un Consultor SEO?

El consultor SEO és el responsable per coordinar i implementar totes les estratègies de SEO i SMO per les pàgines web dels seus clients.

 

El treball de l’consultor SEO és analitzar a fons aquestes webs i els seus enllaços entrants, perquè les pàgines estiguin ben posicionades en els motors de cerca.
Aquest assessorament complet de l’SEO d’una web té com a principal objectiu generar trànsit orgànic de qualitat, oferir una millor experiència d’usuari i augmentar les conversions.

El dia a dia d’un expert en SEO ha canviat molt amb el temps i actualment es pot dir que requereix d’una bona capacitat analítica web i ser capaç de dur a terme una auditoria SEO per posteriorment treballar el SEO On Page i Off Page.

 

Quines són les funcions d’un consultor SEO?Les responsabilitats d’un consultor SEO s’han ampliat al llarg de el temps i avui cobreixen diverses disciplines de l’màrqueting i canals de comercialització.

La principal responsabilitat de l’SEO és:

Aconseguir un millor posicionament en els motors de cercaMillorar les taxes de conversió.Realitzar una constant monitorització del web.Si t’interessa formar-te en aquesta professió et pot interessar el nostre Curs de SEO amb grans professionals de sector.

Tasques imprescindibles d’un Consultor SEO

Aquí tens un llistat amb les tasques imprescindibles per a qualsevol professional de l’àrea:

1. Comprendre els objectius de màrqueting de client: abans de plantejar qualsevol estratègia SEO cal conèixer quins són els objectius de el client i en quina situació es troba actualment la seva empresa.

 

2. Optimització SEO de la pàgina web: Ha de fer anàlisis de SEO Onpage, definint etiquetes H, l’estructura web, comprovar la velocitat de càrrega, etc.

És a dir, cal assegurar-se que el contingut és indexable. Aquí us deixo un enllaç per saber si Google està indexant bé la meva web.

 

3. Investigació i Anàlisi de Paraules Clau: ha de fer un estudi de paraules clau minuciós i detallat i buscar keywords long tail per tractar d’atacar aquests termes.
Una de les claus passa per trobar paraules clau amb menor grau de competència però amb un alt volum de recerca i un alt valor comercial.

 

4. Experiència de l’usuari (UX): optimitzar la teva web perquè sigui el més intuïtiva possible per a l’usuari navegar, que sigui atractiva i tingui una velocitat de càrrega ràpida
Això ajudarà amb que eviti l’abandonament de la pàgina, augmentarà el temps de permanència i el CTR.
Això afavorirà a un bon posicionament en els resultats dels motors de recerques (serps).

5. Trobar problemes tècnics SEO del web i resolgui tots: El consultor SEO ha de fer bon anàlisi per trobar errors 404, redireccionaments 301/302, errors de rastreig, enllaços trencats, errors de servidor, contingut duplicat, etc.

Us recomano llegir l’article de SEMRush sobre els principals errors tècnics SEO.

 

6. SEO Local: si un client té un negoci local és condició indispensable treballar el SEO local de el projecte i veure si està donat d’alta a Google My Business.
És a dir, si el seu lloc web a més presta un servei a una àrea geogràfica específica o compte amb un negoci local, pots fer que sigui trobat per clients potencials que facin recerques relacionades amb el teu negoci en una àrea específica.

 

7. Auditoria Integral del Lloc Web: diagnostiqui tots els problemes de la web, verifiqui tots els estats d’indexació, els codis HTML, els continguts duplicats d’una web, autoritats de domini utilitzant l’eina Moz, i l’autoritat de paraules clau.

 

8. Conegui les tendències de el sector SEO: Un bon consultor SEO ha d’estar sempre informat sobre les actualitzacions dels algoritmes de Google com indica una experta en seo barcelona.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Expert seo

Tenim diverses maneres de valorar un consultor o expert seo:

- Freelance expert SEO: funciona per projectes. Si vols que treballi per a tu un expert SEO freelance, has de saber que el seu treball va vinculat a un projecte, quan s’acaba el projecte es desvincula del seu treball. Això té molts riscos, ja que el SEO requereix de molta feina de manteniment i seguiment.

- Experto SEO en plantilla: es tractaria d’un empleat més que contractis per la teva empresa. Aquest expert hauria de tenir una alta qualificació i experiència pel que el salari serà alt.

 

- Empresa de màrqueting  online experta en SEO: Quan contractes a una empresa de màrqueting online especialista en SEO, estàs contractant experiència, versatilitat, atenció a client …

A més, en aquests casos pots demanar ajuda per a més temes relacionats amb el màrqueting en línia, com per exemple les xarxes socials. I la teva empresa experta en SEO ja et coneix, de manera que tot és molt més fàcil i ràpid.

Cura a l’hora de triar un expert en SEO per al teu PIME, has de buscar amb molta cautela

Què expert SEO contractar segons com sigui la teva empresa?- Tens una empresa de més de 500 empleats

Llavors potser t’interessi comptar a la plantilla amb una persona experta en SEO, perquè la vas a rendibilitzar dins del teu departament de màrqueting. O potser no, depèn de cada empresa. Una altra opció que tens és externalitzar el servei de màrqueting en línia amb una empresa externa que actuï com el teu departament de màrqueting en línia (SEO, Google Adwords, Xarxes Socials, Video Màrqueting, etc ..)

- Tens un PIME ?: Llavors, no has de contractar una persona per la plantilla. Sinó que has subcontractar aquests serveis. La solució ideal és contractar una empresa que et pugui ajudar en el camp de l’posicionament SEO, i si pot ajudar-te també amb Google Adwords o Xarxes Socials per aconseguir més clients de forma més ràpida, millor que millor. Recorda mirar com ho fa l’empresa amb el seu propi SEO, si està posicionada, si no, si porta les xarxes socials de forma professional, etc …

Vés amb compte de quina expert SEO tries i com fa la seva feina, perquè pot marcar el futur de la presència de la teva PIME a internet. No és or tot el que lluu, si són experts en SEO tots els que diuen ser experts SEO.

Desconfia de qui et garanteixi resultats (perquè el mateix Google diu que has de desconfiar d’ells), o de qui et digui que vas a posicionar molt ràpid …
Ara, pots aprendre com invertir en màrqueting per a la teva empresa de forma eficient, amb la guia gratuïta que tenim preparada per a tu a continuació.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Que es un hosting?

Què és exactament un hosting?

El hosting és un servei en línia que et permet publicar un lloc o aplicació web a Internet. Quan et registres a un servei de hosting, bàsicament llogues un espai en un servidor on pots emmagatzemar tots els arxius i dades necessàries perquè el teu lloc web funcioni correctament.

Un servidor és un ordinador física que funciona ininterrompudament perquè el teu lloc web estigui disponible tot el temps per a qualsevol persona que vulgui veure-ho. El teu proveïdor de hosting és el responsable de mantenir el servidor en funcionament, protegir d’atacs maliciosos i transferir el teu contingut (text, imatges, arxius) des del servidor als navegadors dels teus visitants.

¿Com funciona el hosting web?

¿Diferents tipus d’allotjament?

¿Diferència entre hosting i domini

¿Llavors, què és un hosting web?

¿Com funciona el hosting web?

 

Quan decideixes crear un nou lloc web, has de trobar una empresa de hosting que et proporcioni espai en un servidor. El teu proveïdor de hosting emmagatzema tots els teus arxius, mitjans i bases de dades al servidor. Cada vegada que algú escriu el teu nom de domini a la barra d’adreces del seu navegador, el vostre servidor transfereix tots els arxius necessaris per a atendre la sol·licitud.

 

Has de triar el pla de hosting que millor s’adapti a les teves necessitats i comprar-lo. De fet, el hosting web funciona de manera similar a l’lloguer d’habitatges, has de pagar el lloguer regularment per poder mantenir el servidor funcionant contínuament.

Altres factors base per una página web quan contractes un host.

Certificats SSL (per a llocs segurs utilitzant el protocol https: //)

Hosting de correu electrònic

Creadors de pàgines web

Eines per a desenvolupadors

Servei d’atenció a client (generalment amb xat en viu)

Còpies de seguretat de llocs web automàtiques

Instal·lacions de programari amb un sol clic (per exemple, per WordPress o Drupal)

Diferents tipus d’allotjament

La majoria dels proveïdors de hosting ofereixen diferents tipus d’allotjament web per a poder satisfer les necessitats de diferents clients.

Els tipus d’allotjament més comuns són:
Hosting CompartitHosting VPS (Servidor privat virtual)

Hosting en el núvol (Cloud Hosting)

Hosting WordPressHosting amb servidor dedicat

Com més gran sigui el teu lloc web, més espai de servidor necessitaràs. El millor és començar de poc, amb un pla d’allotjament compartit i quan el teu lloc creixi, passar-te a un tipus d’allotjament més avançat.
Els proveïdors de hosting generalment ofereixen més d’un pla de hosting per a cada tipus d’allotjament com indica la agencia marketing digital.

 

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Que es el Open Graph?

És possible que el que et vaig a explicar t’hagi passat en la teva pròpia web o en alguna altra web que hagis visitat: a les entrades de l’bloc es mostra per a cadascuna d’elles una sèrie de botons per compartir els continguts a les xarxes socials.

Prems per compartir un article a Facebook, però quan vas a veure el contingut compartit dins de Facebook la informació que es mostra no sembla la correcta: el títol no és el mateix que el de l’article compartit, la imatge que es carrega no té res a veure (per exemple, és el logotip de la pàgina) i tampoc la descripció.

Per què passa això? Perquè Facebook no sap interpretar quin és el títol de l’article, ni la imatge principal, ni el mateix contingut del que s’està compartint.

 

Tingues en compte que quan es carrega un article d’un bloc en WordPress, a la pàgina no només es mostra l’article, sinó que també estaran la resta de continguts que es mostren al costat d’ell: el logotip del web, el menú principal, alguns widgets en una columna lateral i al peu, etc. És per això que Facebook pot no tenir clar el contingut exacte que s’està compartint.

 

I com arreglem això? Amb OpenGraph.

Sense entrar en tecnicismes, OpenGraph són una sèrie d’etiquetes que s’afegeixen a el codi de la pàgina, invisibles de cara a l’visitant de la web, que ajuden a Facebook ia una altra xarxes socials com Twitter i Google+ a identificar els elements principals de l’article que es vol compartir: títol, imatge, vista general, etc.

L’aspecte a nivell de codi seria com el següent:
<Meta property = “og: type” content = “article” /><Meta property = “og: title” content = “Títol de l’article” /><Meta property = “og: url” content = “http://www.nomdelapaginaweb.com/nomdelarticle” /><Meta property = “og: image” content = “http://www.nomdelapaginaweb.com/wp-content/uploads/nombredelaimatgedestacada.jpg” />

 

Per saber si en el teu WordPress ja s’estan carregant les etiquetes Open Graph carrega un article del teu bloc i mostra el codi font de la pàgina (tots els navegadors disposen d’aquesta opció).

 

Aquí hauries de buscar un codi semblant a què he posat abans.
Busca el text «og:» per veure si ho trobes. Si no és així, és molt recomanable que anyades aquestes meta-etiquetes al teu WordPress.

 

Com afegir OpenGraph a WordPress segons un seo freelance?

No cal aplicar canvis en el codi de WordPress per afegir les meta-etiquetes Open Graph.
Per sort hi ha multitud de plugins que s’encarreguen de realitzar aquesta tasca de forma automàtica. Fins i tot alguns temes del WordPress, normalment de pagament, inclouen aquesta opció en la seva configuració.

Encara que existeixen multitud de plugins específics per a realitzar aquesta tasca, el meu consell és que utilitzis el plugin WordPress SEO by Yoast per generar aquestes etiquetes, ja que a més d’aquesta tasca el plugin s’encarrega de realitzar altres tasques molt beneficioses es cara a millorar el posicionament de nostre WordPress en els cercadors.

Al blog de Webempresa trobaràs un article on s’explica com configurar WordPress SEO per generar les meta-etiquetes Open Graph.

Un cop hagis afegit les etiquetes OpenGraph al teu WordPress, hagi estat amb el plugin WordPress SEO o amb un altre, hauràs de comprovar que tot ha anat bé.

Per a això, ves a la pàgina de desenvolupadors de Facebook que s’encarrega de verificar les etiquetes Open Graph i posa una url d’algun article nou de la teva web. Aquí et mostrarà la informació que està llegint Facebook i que mostrarà a la xarxa social quan es comparteix un article.

Ull, si un article ja havia estat compartit abans és possible que aquesta pàgina et mostri el contingut que tingui escorcollat ​​d’una anterior revisió, de manera que et recomano fer la prova amb articles nous.

No t’oblidis d’afegir les etiquetes Open Graph a la teva web.
Es configuren en un moment, milloraran el posicionament de la teva pàgina i les entrades de la teva web es veuran de forma correcta a Facebook.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Nou algoritme de Google

Saps que hi ha un nou algoritme de recerques de Google en el mercat? Sí, l’algoritme de cerques de Google canvia molt. Des de l’any 2000, hi ha hagut centenars d’actualitzacions grans i petites que afecten si el contingut puja o cau en les pàgines de resultats dels motors de cerca (SERP). Per als especialistes en màrqueting, això significa que un nou algoritme de Google sempre està a l’horitzó.

Google proposa millores cada dia. Els resultats de cerca també són diferents a tot el món i es generen en diferents idiomes. De manera que anar adaptant és una necessitat vital de Google, no és una cosa que passi de manera puntual.

Aquests freqüents i precisos canvis en l’algoritme porten a molta especulació. Sobretot, pel que fa com les empreses poden canviar la seva estratègia de SEO per mantenir-se en el cim de les classificacions.

No obstant això, el que ha succeït en els últims mesos certament ha estat substancial. I les actualitzacions diàries normals, no són comparables el nou algoritme de cerques de Google.

Què és un canvi d’algoritme? Els algoritmes de Google són un sistema complex que s’utilitza per recuperar dades del seu índex de cerca i oferir l’instant millors resultats possibles per a una consulta.

El motor de cerca utilitza una combinació d’algoritmes i nombrosos senyals de classificació. Això és per lliurar pàgines web classificades per rellevància en les pàgines de resultats de motors de cerca (serps).

En els seus primers anys, Google només va fer un grapat d’actualitzacions als seus algoritmes. Ara, fa milers de canvis cada any.

La majoria d’aquestes actualitzacions són tan lleus que passen completament desapercebudes. No obstant això, en ocasions, el motor de cerca implementa importants actualitzacions algorítmiques que afecten significativament a les SERP. Com és el cas d’aquest nou algoritme de cerques de Google.

El nou algoritme de recerques de Google i la nova actualització de Google

L’últim canvi d’algoritme significatiu va ser el 12 de març. Els experts en SEO ho van cridar la Google Florida Update 2. La primera actualització amb aquest nom de Google va ser important a principis de la dècada de 2000. Es va cridar així perquè el canvi d’algorisme va coincidir amb la conferència Pubcon Florida SEO.

Els rumors sobre aquesta actualització abans que succeís, també van coincidir amb la conferència de Pubcon Florida 2019. Així, Brett Tabke, fundador de Pubcon i WebmasterWorld, va decidir que aquesta actualització es cridaria Google Florida Update.

No obstant això, Google va escoltar sobre la confusió amb els noms de l’actualització de l’algoritme i va decidir aclarir les coses. A Twitter va dir: “El nostre nom per a aquesta actualització és Actualització de l’Core de Març de 2019″. És per això, que si fas una recerca d’aquest nou algoritme de recerques de Google, apareixerà amb qualsevol d’aquests dos noms.

Cada any, Google canvia el seu algoritme de cerca entre 500 i 600 vegades. Si bé la majoria d’aquests canvis són menors, Google ocasionalment implementa una actualització algorísmica “important”. Així va ser el cas de Google Panda i Google Penguin, que va afectar els resultats de cerca de manera significativa.

 

Els especialistes en màrqueting han de mantenir-se a el dia sobre les dates d’aquestes actualitzacions de Google. Això els pot ajudar a explicar els canvis en les classificacions i el trànsit del lloc web orgànic. Així, en última instància, ser millorarà l’optimització de motor de cerca.

En el passat, quan es produïa una gran actualització de Google, generalment significava la incorporació d’alguna cosa que canviava profundament la classificació dels llocs. L’actualització de l’any passat va incorporar el que Google va cridar Neural Matching.

 

Una actualització central àmplia vol dir que Google no està apuntant a cap nínxol ni a cap senyal en particular, com la qualitat. En una actualització d’algorisme de nucli ampli, Google no està apuntant a res.Alguns en la indústria de SEO teoritzen que Google “apunta” indústries específiques. Però John Mueller, de Google, ha negat sistemàticament que les actualitzacions de nucli ampli se centrin en nínxols específics.

Les actualitzacions generals àmplies no es dirigeixen a llocs web, nínxols o qualitats. És per això que el gegant d’Internet ha dit que en les actualitzacions generals com la de març 2019 no hi ha res a arreglar.

El millor enfocament per comprendre una actualització central àmplia és deixar de banda les idees preconcebudes que Google està apuntant a nínxols o qualitat de pàgina baixa. Centra’t en els factors relacionats amb la rellevància.

Consells per no perdre classificació a Google

Potser Google digui que aquesta actualització no afecta el nivell que es parla d’ella. No obstant això, després d’aquest nou algoritme de cerques de Google igual has notat pèrdua de trànsit i classificacions.

1.- Centra’t en dispositius mòbils

Amb el 60% de les recerques realitzades ara en dispositius mòbils, la compatibilitat mòbil és cada vegada més important. El gegant de les recerques ja ha dividit el seu índex de cerca en dos:

Per a dispositius mòbils.Un altre per a ordinadors d’escriptori.No obstant això, ja va anunciar que els dispositius mòbils finalment tindrien prioritat. “Els nostres algoritmes eventualment faran servir la versió mòbil de l’contingut d’un lloc per classificar les pàgines d’aquest lloc, entendre les dades estructurats i mostrar fragments d’aquestes pàgines en els nostres resultats”.

Aquest moment ha arribat. En aquest any, Google combinarà els dos índexs de cerca a un, el que donarà prioritat a el mòbil quan es rastreja. Tingues en compte això perquè el nou algoritme de recerques de Google no t’afecti.

2.- Més enfocament en fragments destacats

Els fragments destacats apareixen sobre els resultats regulars en els serps (referits com posició # 0). Per tant, si pots classificar-los, poden proporcionar un gran impuls al teu taxa de clics i a el tràfic de el lloc. Els fragments destacats prenen moltes formes, des llistes o revisions fins a dates d’esdeveniments i quadres de resposta.

Google continuarà expandint fragments destacats durant aquest any. Donarà més importància a les dades estructurats. Les dades estructurats són una línia de codi que pots afegir a l’HTML del teu lloc. Així generarà el fragment destacat. Aquests són també coneguts com a resultats de recerca enriquits.

3.- Cerca per veucerca per veu algoritme de Google

La cerca per veu ha estat un dels més grans avenços gràcies als assistents d’IA com Cortana, Alexa i Google Assistant. En els últims 10 anys, les recerques de veu a Google han crescut en un 3,500%, i el 40% dels adults utilitzen avui la recerca de veu un cop a el dia.
Com podem esperar que aquesta tendència alcista continuï, això enfoca encara més l’optimització mòbil. Però la recerca per veu també té el potencial de canviar l’estructura dels termes de cerca.
Podem predir que les frases de cerca més “naturals” vindran a través de la recerca per veu. I això és perquè les persones tendeixen a fer preguntes més formals.

Val la pena assenyalar que la recerca per veu funcionarà mà a mà amb els Fragments destacats. I anirà avançant a mesura que la IA i Google Assistant llegeixin en veu alta els fragments destacats com a resposta als termes de cerca.

4.- Mencions sense enllaç

En 2017, l’analista de tendències de Google Webmaster Gary Illyés va suggerir que Google ara pot associar mencions sense un enllaç físic. Aquestes trucades “mencions sense enllaç” (és a dir, revisions positives, testimonis i altres mencions no vinculades de la seva companyia) jugaran un factor important en el SEO.

5.- La seguretat en el centreseguretat algoritme de Google

Google va admetre fa un temps que prefereix els llocs HTTPS en termes de seguretat, de manera que els classifica una mica més alt. En el seu recent full de ruta, va revelar que en aquest any començaria a castigar els editors que no poden afegir un SSL al seu lloc.

6.- Contingut duplicat

Google calcula la puntuació d’un lloc web mitjançant l’anàlisi de publicacions i pàgines individuals. Si estàs duplicant contingut d’un altre lloc web, el més probable és que puguis veure’t afectat per una actualització d’algorisme. Google pot identificar aquest tipus de contingut molt fàcilment.

7.- Marca personal

marca personal algoritme de Google

Google té en compte detalls com que el teu lloc web tingui:
Una pàgina de “Sobre nosaltres”.Testimonis positius de clients.Informació de contacte.La possibilitat d’guiar un client per a la seva assistència.Tot això augmentarà la notorietat de la teva web per a Google. Així que no t’oblidis de treballar-lo per torejar el nou algoritme de cerques de Google.

8.- Backlinks de qualitat

El nou algoritme de cerques de Google prefereix la qualitat abans que la quantitat. Les pautes de qualitat de cerca de Google suggereixen que els llocs web amb links d’alta qualitat tenen una puntuació superior.

Ara ja estàs preparat per enfrontar-te a el nou algoritme de cerques de Google. Domines el SEO, de manera que podràs focalitzar els teus esforços en altres parts de la teva campanya de màrqueting com és el contingut. Un contingut que atregui.

Per a això pots fer una estratègia de contingut per millorar la teva SEO off page que et permetrà aconseguir trànsit i posicionar en els primers llocs dels cercadors. En Antevenio podem ajudar-te.

 

Igualment, al 2 d’abril Google va publicar un informe sobre com tracten el correu brossa en les recerques. “Enllaços fraudulents: seguim apostant pels enllaços autoritzats i rellevants com un senyal important de posicionament en la recerca i bregant ràpidament amb els enllaços fraudulents més greus.”

Això pot donar-te algunes pistes. En la majoria dels casos, les estratègies de SEO que un lloc web fet servir per classificar en SERP poden ser contraproduents. En altres casos, Google troba un lloc millor que proporciona contingut de qualitat superior com reemplaçament.

Però potser es basi també en els enllaços fraudulents dels que parla o en els seus altres més de 200 factors. En qualsevol dels casos, el que estàs experimentant pot revertir implementant una estratègia de SEO ben pensada com indica la agencia marketing digital de judith sauch.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Google Hummingbird

Un algoritme que ha donat molt que parlar entre els SEOs durant aquestes últimes setmanes. Però què sabem de Hummingbird ?. Segons Google aquest algoritme ha afectat el 90% de les recerques, de manera que en teoria és un algoritme realment important.

Sabem a dia d’avui exactament que és Hummingbird? Com funciona? ¿Per què existeix? I el més important com ens està afectant?

¿Què és Google Hummingbird?

Per començar a dir, que Google Hummingbird és un nou algoritme totalment escrit des de zero.El nom de Hummingbird té el seu origen en què Google considera a aquest algoritme, com un algoritme molt ràpid i precís, com ho poden arribar a ser els Colibrís, que no és més que la traducció de la paraula Hummingbird a el castellà.

Però aquesta rapidesa no fa referència a la indexació dels continguts com ho va fer Google Caffeine en el seu llançament (que va ser l’anterior gran actualització que va fer Google sobre el 2010).

La velocitat i la precisió de Hummingbird fa referència als resultats, i especialment a la forma d’entendre un tipus de recerques que fins a la data no donaven els millors resultats: les recerques complexes.

¿Però per què existeix Google Hummingbird?

Hummingbird hi per una evolució que s’està produint en l’actualitat, i aquesta evolució ve de la mà dels dispositius mòbils. Fins ara les recerques les realitzàvem de forma bàsica, eren recerques de l’estil “Hotel barat barcelona”, però ara amb els nous dispositius mòbils, que ens permeten realitzar preguntes de forma natural a través de la veu, aquestes cerques es converteixen en frases de l’estil de “Quin és l’hotel més económic de Barcelona”, per tant, el sistema de recerca ha de de començar a entendre el que realment li estem preguntant, i això encara que sembla molt fàcil, no ho és tant, motiu per la qual cosa, Google porta diversos anys treballant en aquest tipus de recerques.

Cal no oblidar que en l’actualitat hi ha més de 6 mil milions de mòbils al món, per tant Google ha d’adaptar si vol seguir augmentant la seva quota de mercat en aquest tipus de dispositius.

Però cal dir que Google Hummingbird no està pensat només per al dispositiu mòbil, sinó que el seu plantejament és molt més ambiciós. Hummingbird s’ha pensat per poder respondre a preguntes complexes mitjançant la veu, per aquest motiu, Google està potenciant tot aquest nou món també dins del seu navegador Google Chrome, de les Google Glass i d’altres dispositius i aplicacions, permetent en l’actualitat, que l’usuari pugui realitzar preguntes complexes mitjançant la veu.

¿Com funciona Google Hummingbird?
Posem un exemple, com hem comentat abans Google fins ara només entenia paraules i sinònims d’aquestes, el que vol dir, que quan realitzàvem una recerca en el cercador, el motor, agafava les paraules i les buscava a la base de dades, mostrant els resultats més adequats en funció dels diferents factors de l’algoritme.

Realment el motor de cerca no entenia el significat del que buscava, simplement buscava concordança de keywords i sinònims. Ara el motor va més enllà i comença a entendre el que busquem, obrint un ventall de noves possibilitats dins el cercador.

¿Com ens està afectant Hummingbird segons la agencia experta en seo mentedigital.es?
Tot i que la majoria de les últimes actualitzacions llançades se centraven en la qualitat dels resultats, «Hummingbird» és diferent, ja que no és un canvi de algoritme a nivell de resultats, sinó una que és una evolució de l’algoritme existent, de manera que no es pot comparar, com ho han fet molts professionals, per exemple amb el canvi que va realitzar Google amb Caffeine al 2010.

El Caffeine va ser un canvi en la infraestructura de processament de Google que va millorar enormement la velocitat en què Google indexava la informació, però tot sigui dit, també va provocar que s’omplissin les serps de contingut de baixa qualitat. Motiu que va originar que Google fos aplicant una sèrie de filtres, anteriorment esmentats (Google Panda, Google Penguin …) que anirien corregint aquestes serps de tan baixa qualitat.

Amb Hummingbird, Google no s’enfoca en la qualitat dels resultats, sinó que ara ha après a respondre a preguntes. De tota manera, encara que és difícil dir-ho amb tanta antelació, tot i que en teoria afecta el 90% de les recerques no s’han apreciat canvis bruscos en les serps, pel que en principi afecta sobretot als dispositius mòbils, que són els que utilitzen aquesta forma de cercar normalment.També hi ha un factor molt important i és que amb «Hummingbird», Google està potenciat molt el Knowledge Graph

(http://www.google.com/insidesearch/features/search/knowledge.html) provocant que en moltes recerques, la SERP passi a ser una destinació per als usuaris, i això sí que és un problema per a molts sites, ja Google està donant tanta força a l’Knowledge Graph, que en moltes recerques no cal ni que sortim de Google per obtenir el resultat. Aquesta situació implica que aquelles pàgines que donaven un tipus d’informació que ara presenta el Knowledge Graph, estiguin perdent molt trànsit.

 

Si ho desitgeu podeu fer alguna de les següents recerques, i potser us porteu una sorpresa, i no us perdeu el vídeo per que realment té coses sorprenents

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Google Bert

Què és Google BERT?

Les últimes representacions de la representació del codificador bidireccional de transformadors (representacions de codificadors bidireccionals dels transformadors) representen la representació del BTT.

Es tracta d’una base tècnica en redisseny de neuronals per a l’entrenament previ del processament del llenguatge natural (PNL). Els models de BERT poden interpretar el context complet d’una paraula que analitza les paraules que encara existien abans i després, que són molt útils per comprendre la intenció de cerca que té l’usuari per realitzar la consulta. Actualment s’estan processant les paraules de la cerca de manera lineal, una detecció d’altra, que posa el focus en cadascun dels termes sense tenir en compte el context.

 

Pandu Nayac (Google Fellow i vicepresident, cerca) afirma que es tracta d’abordar aquest canvi que té molt d’ampliar el maquinari tradicional, utilitzant els últims TPU al núvol per a construir els models de BERT i obtenir la informació més rellevant i més ràpida possible.

 

Per què serveix Google BERT segons una  experta en posicionamiento web barcelona?

El 15% de les diàries búsquedes que es realitzen a Google són nous, no existeix informació prèvia sobre si els resultats més coincidents coincideixen amb la intenció de la cerca de l’usuari. Algun cop que els usuaris no saben exactament les paraules que tenen que s’utilitzen per cercar les qüestions interessants, es poden aprendre i no saben com començar.

 

Per aquest motiu, BERT tracta de comprendre el llenguatge humà, descobrirà el que està buscant l’usuari i mostrarà informació sobre la informació útil. Especial per a búsquedas a les presentacions «a», «de», «per a» o la negació «no» son important per al significat.

Barry Schwartz va afirmar el passat dia 25 d’octubre que es devia actualitzar que s’havia vist afectat al 10% de les consultes en anglès als Estats Units. Amb el temps s’amplia a més idiomes i països, encara que encara no es confirma la possibilitat d’arribar a Espanya.

Respecte als fragments destacats, afirma Pandu Nayac que ja està utilitzant un model de BERT per a millorar en 24 països. Estem creant millores significatives en els idiomes coreans, hindi i portuguès.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Importància de l’estratègia SEO

En ple segle XXI, l’internet s’ha establert com a element fonamental de la vida i activitats quotidianes. La revolució tecnològica ha modificat la manera en la qual ens relacionem com a individus i les empreses, marques i companyies també han establerts modificacions en les seves estratègies per arribar a el públic objectiu, i relacionar-se amb els clients potencials. Però, encara que amb un bon ús de la web, podem ampliar considerablement la nostra audiència, hem de tenir present que la competència pot “sepultar”, per augmentar la visibilitat i popularitat web, podem valer-nos de diferents estratègies, entre les que destaca l’estratègia SEO.

Dins el màrqueting digital, ja és ben conegut el paper indispensable que ocupa l’estratègia SEO per aconseguir l’èxit de qualsevol projecte online, sigui gran o petit. Per entendre la importància de l’SEO a la web, hem de reconèixer el treball efectuat pels motors de cerca, en principal, Google.

Fa uns anys, amb l’arribada de les xarxes socials, es va pensar que els cercadors no serien el millor impulsor per donar a conèixer un lloc web als usuaris. No obstant això, això no es va convertir, mai, en una realitat. Són milions les persones que consulten a Google diàriament, s’ha comprovat que els usuaris tendeixen a navegar per aquesta plataforma abans de prendre una decisió de compra bé sigui per informar-se sobre un producte i / o servei, les marques que l’ofereixen i la qualitat dels mateixos.

Com crear una estratègia SEO segons un expert en posicionamiento web barcelona com Judith ?

Així bé, una estratègia SEO ben planificada, millorarà el nostre trànsit, ja que es conformen per accions destinades a optimitzar la web perquè Google l’posicions entre els primers llocs en els seus resultats de cerca.

L’estratègia SEO, o l’optimització per a motors de cerca, o l’estratègia de posicionament web  és, bàsicament, millorar el nostre lloc web en funció a les variables que considera Google per a la classificació de les pàgines indexades. En la seva majoria, aquestes variables es troben subjectes a l’experiència de l’usuari (principal preocupació de Google) i a la simplificació de la tasca de l’cercador en desxifrar el contingut web.

Per a la implementació d’una estratègia de posicionament completa, s’han d’emprar diverses eines que ens permetin l’anàlisi de la nostra web, així com facilitar la presa de decisions, per exemple, l’elecció de paraules clau.

Abans d’establir una estratègia SEO reeixida, hem de considerar els objectius personals. En cas de tractar-se d’una companyia gran, l’estratègia s’ha d’adaptar a uns objectius de major ambició, en comparació als requeriments de posicionament d’un lloc web pertanyent a una companyia petita.

Igualment, les característiques del lloc web de determinar les accions a implementar dins de l’estratègia de posicionament el contingut publicat, si és amb finalitat informativa, o es tracta de presentar un producte, una pàgina destinada a conversions, entre d’altres. Per això, no existeix un model únic per a l’estratègia, però, les accions SEO són ​​bàsiques, i s’adapten a les perspectives, donant un exemple d’això: l’optimització de contingut, velocitat de càrrega, paraules clau, xarxa d’enllaços.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Usuari mòbil: protagonista del màrqueting digital

Des de la data d’arribada dels telèfons intel·ligents, s’ha implementat canvis en la vida en línia, els usuaris passaven cada dia més temps en línia i les navegacions per la web, des d’aquests dispositius, han augmentat considerablement. Per la qual cosa es converteix en un mitjà d’acció per al màrqueting. Les campanyes de màrqueting digital no poden estar destinades, únicament, a les persones que utilitzin aparells d’escriptori, que hauran de ser especials per a l’ús mòbil.

Cada dia que passa és major la quantitat d’aplicacions compatibles amb dispositius mòbils, augmentant les funcions, presentant jocs, diferents opcions en redissenys socials, etc. Els diferents estudis plantejats són resultats concrets:

 

1. Més del 80% dels navegadors a Internet amb telèfons mòbils, amb una venda més del 85% del percentatge de consultes originades en aquests dispositius.

2. L’usuari promet una dedicació aproximada de dues hores a l’ús del telèfon mòbil, pel que són les aplicacions que rebin una atenció major.

3. El 70% de les empreses té involucrat en el màrqueting mòbil, dins de l’estratègia general de màrqueting Online tal i com confirma la agencia marketing digital de judith sauch.

4. El 60% dels usuaris no brinden una bona qualificació ni es recomanaran pàgines web que no s’adaptin a dispositius mòbils, que presentin un disseny deficient o l’experiència mar negativa.

D’aquesta manera, en elaborar i portar a terme una estratègia de màrqueting digital, no es pot deixar de banda cap a l’ús d’ús mòbil, cosa que els resultats siguin poc satisfactoris.

Actualment, l’ús mòbil està a l’abast de més, dins de la web que fa servir l’ús d’escriptori. Tota empresa que tingui vida a les plataformes digitals ha d’estar dirigida al seu contingut a un objectiu públic, i gairebé la totalitat dels consumidors (sense importar l’àrea del mercat) compte amb un telèfon intel·ligent i interactuar, per mitjà d’est, dins d’internet.
Estratègies de màrqueting online per a l’ús mòbil

Entre les diferents estratègies de màrqueting que es poden realitzar per assegurar la satisfacció de l’ús mòbil, tenim:

1. Disseny responsiu: es tracta d’adaptar la pàgina web als dispositius mòbils. Són moltes les webs que compten amb una versió d’escriptori, que disminueix la qualitat de visualització quan s’accedeix a ella per mitjà d’un telèfon. Per això, molts usuaris abandonen les pàgines sense tenir més oportunitat al contingut. També es debat resaltar que Google penalitzi les pàgines que no contenen un disseny responsable, i que també pugui perdre un nombre important de clients potencials.

2. Campanyes de màrqueting mòbil: en aquest sentit, les empreses poden afegir-se a plataformes populars, que permeten la segmentació dels usuaris d’acord amb els seus gustos i interessos. Entre les coses més reconegudes, Google AdWords, Facebook Ads, Twitter Ads, entre altres. Tot enfocant-se en el coneixement que posseeix l’empresa sobre el potencial client.

3. Els valors QR: són generats genèricament amb la finalitat d’oferir els usuaris que es facin per a la promoció o el disseny, amb la finalitat d’augmentar la popularitat i beneficiar els objectius empresarials.4. Mòbil de màrqueting per correu electrònic: més del 45% dels correccions electròniques que s’obtenen des d’aparells mòbils, per la qual cosa s’arriba a una estratègia intel·ligent per al retorn de la inversió.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Cinc eines de màrqueting digitals

Google Analytics és una eina de monitorització web que ens permet conèixer bastants dades relatives al nostre lloc web i que, sense ell, serien invisibles.

Parlem de dades com:
La quantitat de visitants que ha tingut cada pàgina del nostre lloc web en un moment determinat (dia, setmana, mes …)

D’on procedeixen aquests visitants.El seu perfil demogràfic.El percentatge de rebot, és a dir, la quantitat de visitants que han sortit de la nostra web en molt poc temps i / o tot just sense interactuar amb ella.Les pàgines en què més percentatge de rebot s’ha produït.Etc.En resum, aquesta és una de les eines de màrqueting digital que ens proporciona una sèrie de dades crucials. Si sabem com analitzar-los, podrem reduir el percentatge de rebot i fer més amigable i usable la nostra web, el que repercutirà positivament en el posicionament orgànic de la mateixa en cercadors.

2: Google Search Console

És menys coneguda que Google Analytics, però no per això menys important.
Google Search Console és, com el seu propi nom indica, una consola que ens permet realitzar una sèrie d’operacions vitals perquè el posicionament orgànic de la nostra web millori com indica la experta en posicionamiento web barcelona.

Entre elles:
Sol·licitar a Google que indexi determinades pàgines de la nostra web el més ràpid possible.Per crear i enviar un mapa del web.Saber quins altres llocs web enllacen al nostre.Es tracta d’unes accions que, dins de les eines de màrqueting digital, permeten una comunicació més directa i fluïda amb Google i amb els seus resultats de cerca.

3: Keyword Planner de Google Ads

Segurament hagis sentit el concepte de keyword o paraula clau. Es tracta d’una o diverses paraules que, en repetir-se de forma estratègica en un text, augmenten les probabilitats que la pàgina en la qual les incloem aparegui en els resultats de cerca de Google quan un usuari les introdueix en ell.
No obstant això, com podem saber què keywords busca la gent per així crear contingut que inclogui les més buscades? La resposta està en el Keyword Planner de Google Ads. Dins de les eines de màrqueting digital, aquesta ens ofereix la possibilitat d’escollir una zona geogràfica, teclejar una o diverses paraules i conèixer la mitjana de cerques mensuals que tenen.

Encara que estigui dins del servei de pagament de Google Ads, el Keyword Planner pot usar-se de manera gratuïta.

4: WP Doctor

La majoria dels llocs web actuals està creats amb el CMS WordPress. Si volem que el nostre estigui ben posicionat a Google i compleixi amb tot el que aquest demana per considerar a un lloc web com lloc de qualitat, podem usar WP doctor.
Aquesta és una de les eines de màrqueting digital més senzilles d’utilitzar:
Introdueixes la URL de la teva pàgina web en el formulari de la pàgina principal.Fas clic a “Analitza la meva web”.Esperes uns segons i et retorna una sèrie de dades i millores que pots fer per millorar la qualitat de la teva web pel que fa a posicionament SEO.Així de senzill i d’útil.

5: Hootsuite

Dins el màrqueting en línia, no només el lloc web és important. Les xarxes socials que emprem també ho són. No obstant això, pot resultar una mica tediós haver d’iniciar sessió en cada xarxa social en una pestanya diferent del navegador.

Per solucionar aquest problema, una de les eines de màrqueting digital més usades és Hootsuite. Amb ella és possible monitoritzar i gestionar en una sola pantalla tots els comptes en xarxes socials que hàgim vinculat.
Si vols aprendre més sobre màrqueting digital, visita el nostre Màster en Màrqueting i Gestió Comercial.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris