SEO al metaverse

Amb milers de noves contractacions i desenes de milers de milions de dòlars invertits pels gegants tecnològics, el metavers ja no és una fantasia, sinó la realitat del demà. La creació d’aquest nou món digital canviarà radicalment la manera de cercar i consumir informació.

 

Quin paper jugarà el SEO al metavers? Quines seran les missions del consultor SEO? El tema és fascinant en molts sentits i mereix un article. Estàs llest? Aleshores, embarquem-nos en un viatge cap al futur.

Què és el metaversEl metavers fa referència a un univers virtual accessible als usuaris gràcies a diferents tecnologies com la realitat virtual o la realitat augmentada. Els videojocs són un precursor en aquest camp: un jugador es posa un casc VR i es teletransporta al joc en forma d’avatar.
En els darrers mesos hem sabut molt més del metavers a causa de l’impuls que Meta, abans Facebook ha donat a aquesta tecnologia, però és clar que no és una entitat única, sinó la suma de diversos mons virtuals interconnectats, i més que una nova internet, estem presenciant el naixement d’un entorn digital amb la seva economia pròpia, i si bé sovint s’associa amb Facebook, altres grans players es dirigeixen també a aquest espai virtual, com Google que va adquirir fa poc North, una firma especialitzada en aquest camp.
L’impacte que té al SEOL’enfocament immersiu del metavers canviarà la manera com busquem i consumim la informació. Per tant, el SEO tal com el coneixem avui dia està destinat a evolucionar.

 
Un SEO local renovatCom hem vist, la realitat augmentada pot ser la norma en un futur proper. El SEO local es beneficiarà especialment daquest desenvolupament tecnològic. En el futur, només caldrà apuntar el smartphone cap a una botiga perquè aparegui molta informació en superposició: menú, fotos, opinions de clients, preus…

Mentre camines pel carrer, una oferta pot aparèixer com un pop-up virtual a les teves lents connectades. Aquí tens un avenç del futur Google Maps:

Google My Business serà més important que mai. Les millors pràctiques d’avui dia seran les de demà:
Una fitxa dempresa elaborada amb tots els detalls.Actualització periòdica de la informació.Obtenció de moltes ressenyes.Creació de posts i ofertes.La intenció de cerca serà més refinada. La democratització dels objectes connectats i l’ús de la realitat augmentada aportaran encara més dades a Google i altres, cosa que donarà lloc a resultats molt personalitzats. T’agrada el teu caputxí matutí? Podràs veure al teu smartphone els cafès que millor s’adapten als teus gustos: tècniques de torrefacció, cultiu ecològic, sabors, etc.

Una bona anàlisi de les interaccions entre el client i la botiga serà decisiu per als consultors SEO. La proposta de contingut textual i, sobretot, visual, haurà de respondre perfectament a la intenció de cerca.
Els 3 pilars del SEO al metaversSeguirà sent rellevant la tríada SEO

(tècnica/contingut/netlinking) al metavers? Sí, sens dubte, però una estratègia SEO haurà d’incloure els elements següents:
El contingut visual.Si el contingut textual és el rei avui, ho serà molt menys al metavers.1. La cerca visualEl vídeo ja mostra estadístiques impressionants: Youtube compta amb més de 2 mil milions dusuaris, mentre que més de 550 hores de vídeos són agregades cada minut a Youtube. La comprensió de Google de les imatges i el vídeo és cada vegada més gran i aquests tipus de contingut es veuran clarament afavorits, perquè corresponen a la manera com funciona el metavers.
Avui dia, una agencia SEO treballa amb redactors, demà caldrà col·laborar amb videògrafs, dissenyadors gràfics… La cerca visual estarà molt present. A partir d´una foto, obtindràs tota la informació necessària. Això és el que ja ofereix laplicació Google Lens, i ja és molt eficaç, per tant, el SEO per al vídeo i les imatges serà crucial.
Vet aquí un resum de les bones pràctiques en aquest àmbit:
Creació de visuals únics.Inserció de la paraula clau al títol del fitxer o vídeo.Presència d’un alt atribut per a les imatges.Promoció del compromís dels usuaris: likes, shares, comentaris.Optimització de la velocitat de càrrega.Capítols per a vídeos.Presència de continguts visuals a una pàgina ben tematitzada.2. La cerca vocal”Ok Google”, “Oye Siri”, “Alexa”, segur que has escoltat o utilitzat aquestes frases més d’una vegada. El mercat de la veu continua creixent però sense l’explosió esperada. Statista estima que el 2024 hi haurà més de 8.000 milions d’assistents de veu al món. Però ja sabem què passa amb aquest tipus de previsions. Ens veiem en dos anys…

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.