1. Abans de començar defineix els teus objectius
Serà fonamental definir correctament els objectius i les metes que vols assolir amb Pinterest. Els objectius dependran de diversos factors i de la teva situació en aquests moments. Algun dels principals objectius que et pots estar plantejant i que aquesta xarxa social et pot ajudar a aconseguir són:
Per aconseguir-ho hauràs de configurar a la perfecció la descripció del teu compte i personalitzar al màxim els teus taulers i pins amb la imatge corporativa.
La Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i marquesGenerar trànsit Web. Si les imatges i el contingut són prou atractius, aconseguiràs un alt percentatge d’usuaris que coneguin la teva web provinents de Pinterest.
ILa Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i marques incrementar volum de vendes (ROI). És l’objectiu més ambiciós i serà possible sempre que la presència, el contingut i l’actitud de la marca amb la comunitat sigui absolutament constant i participativa.
2. Aprofita el trànsit web de Pinterest a la teva estratègia EcommercePot semblar un simple detall, però una de les claus d’aquesta xarxa social és que mitjançant una imatge o pin és possible accedir directament al lloc web d’on prové. L’eficàcia per dirigir els impulsos dels consumidors i finalitzar un procés de compra és el que està donant a Pinterest tant de valor.
No és estrany que s’hagi convertit en la plataforma preferida per negocis amb venda en línia o Ecommerce. Si és el teu cas, has de fer servir aquesta xarxa per aconseguir connectar amb el teu target, ofereix contingut de valor interessant i també, per què no, mostra els teus productes de la millor manera possible per dirigir els interessats a la teva pàgina d’informació i compra.
3. Verifica el teu comptePodeu crear un compte d’empresa o convertir un perfil ja creat directament des de l’apartat Pinterest for Bussines. Recordeu completar el procés de verificació per incorporar l’oficialitat al vostre compte. Únicament els comptes verificats tenen accés a l’apartat d’anàlisi, des d’on obtindràs informació estadística del comportament dels usuaris amb les pins. A més, els comptes verificats són més visibles en els resultats de cerca.
4. Transforma, adapta i fes transmèdia amb els teus contingutsNo només d’ecommerce viu Pinterest, això és clar. Altres modalitats de negoci poden triomfar i aconseguir resultats igual o més favorables que els de venda en línia. Sigui el que sigui que ofereixi la teva empresa, ho pots transformar en contingut visual. Pinterest us ajudarà a treure el costat més creatiu de tu mateix. Hi ha milers de maneres de transmetre coneixements, informació i donar-te a conèixer. Només hauràs de fer un parell de voltes i tenir un objectiu concret amb cada tauler. La Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i
5. Crea un calendari i planifica els teus continguts
Podeu crear un calendari setmanal o mensual per dies i hores depenent del temps disponible i de la importància que té Pinterest per a la vostra marca. Adquireix el costum i dedica com a mínim 10 minuts al dia per completar els teus taulers i pensar idees noves que aportin contingut de valor. Si tens una presència constant i augmentes progressivament la quantitat de contingut, aconseguiràs amb més facilitat augmentar el nombre de seguidors i augmentar la probabilitat de generar trànsit a la teva pàgina web.
La Guia del Màrqueting a Pinterest: per a empreses i marques
Tasques diàries: revisió de notificacions, completar taulers, respondre comentaris, seguir potencials clients…
Tasques freqüents: connectar amb els seguidors de Pinterest a altres RSS, crear o participar en taulers corporatius, storming d’idees per a nous taulers, investigació.
Tasques esporàdiques: Campanyes especials: ofertes, cupons descompte, promocions, concursos, festivitats…
6. Diferència entre contingut de valor vs. contingut comercia
lNo té gaire sentit que facis servir Pinterest exclusivament per tenir un catàleg dels teus productes o serveis. Per aconseguir seguidors dels teus taulers i augmentar progressivament l’impacte de les teves pins, no limitis la teva presència a compartir exclusivament allò que vens i els teus productes com preveu la agencia de marketing digital madrid