SEO per podcast

Per què és important que facis SEO al teu podcast?Amb l’arribada dels altaveus intel·ligents juntament amb els assistents virtuals de veu, i l’increment de les cerques per veu dels usuaris, Google va incloure l’any 2022 al seu algorisme la indexació dels podcasts per incloure’ls als resultats de cerca.

 

Per aquest motiu, a l’hora de crear-ne un també has de fer una cerca de paraules clau que els motors del cercador detectaran, i així identifiquen la temàtica del teu contingut.
El que sí que has de tenir molt en compte és que, si publiques el teu podcast sense fer SEO, no aconseguiràs portar molt de trànsit orgànic ja que no posicionarà. O si ho fa és per casualitat, perquè és molt probable que encara no hi hagi gaires més podcasts que tractin del mateix tema que el teu.

 

El millor SEO  segons la agencia seo per al teu podcast

Com ja et comentava al començament daquest article, el consum de podcast està creixent de manera exponencial entre els usuaris dInternet. Això vol dir que has d’aprendre a conèixer com fan les cerques, quines paraules utilitzen, quins temes prefereixen, etc.
En realitat, això no difereix gaire de la creació dun bloc; en definitiva, estem oferint un contingut que demana la gent, encara que en un format diferent.

 

El que sí que has de tenir clar és que fer un podcast no consisteix a asseure’s a redactar un guió, gravar-lo i publicar-lo. Has de fer la teva estratègia de SEO, exactament igual que quan escrius les entrades dun bloc.

 

A continuació, compartiré amb tu 5 tipus de SEO per al teu podcast que t’ajudaran força a l’hora d’entendre com abordar aquest tipus d’estratègia en aquest format de continguts.
Fes un keyword researchEn cas d’un podcast, tot el pes de la paraula clau principal recau sobre el títol. Quan ja has triat el tema sobre el qual parlaràs al capítol que et disposes a gravar, has de definir les keywords que portarà el seu títol.

 

Com passa amb els continguts escrits, els consumidors de podcasts també utilitzen el cercador per trobar el que estan buscant. Per tant, has de fer el teu keyword research exactament igual a com ho fas quan nodriràs el teu bloc de continguts nous.
Transcriu el contingut dels episodisMolta gent que fa podcasts només fa servir les plataformes on estan publicats aquests formats. I és un mitjà ideal perquè són els llocs on els usuaris van a buscar aquest contingut; plataformes com iVoox, iTunes o Spotify, entre moltes altres, són els llocs preferits de cerca per als usuaris.

 

Tanmateix, i tal com he comentat a l’apartat anterior, Google ja sap interpretar els àudios per indexar aquests continguts d’àudio.

 

Per tant, us aconsello que obris una pàgina web per publicar els teus podcasts. Pots crear una entrada, tal com faries amb un post escrit, on transcrius el guió o fas un post escrit parlant del que tracta el capítol; això sí, no us oblideu d’incloure les keywords.

 

A més, els teus seguidors també poden escoltar-te des de la teva web ja que amb un senzill codi iframe pots embeure els capítols.

 

Com Fer Seu A Un PodcastInclou imatges

Ja saps que les imatges també t’ajudaran molt a posicionar millor qualsevol contingut que publiquis a la teva web.

En concret, a través de l’atribut d’imatge podeu aprofitar per incloure les keywords per les quals preteneu posicionar el podcast. Perquè els usuaris també fan cerques per imatges, no ho oblidis.

 

Dedica un temps a escriure les metadades

Això funciona igual que qualsevol contingut que publiques a la teva web. Ja coneixes la importància que té tant el meta-títol com la metadescripció per al SEO.
No per estar parlant d’un podcast heu de descuidar aquesta part del contingut. Inverteix temps a crear un títol i una descripció que, a més d’incloure les paraules clau principals, deixin un halo de curiositat als usuaris perquè entrin a escoltar aquest fantàstic capítol que has creat amb tot el teu afecte.

 

Aprofita l’RSS feed del teu podcast per vincular-ho amb totes les plataformesAixò és una cosa que fa molt poca gent, i t’asseguro que és una excel·lent manera de difondre el teu podcast aconseguint arribar a molts més usuaris sense esforç.

 

L’RSS feed s’encarrega de mantenir actualitzat el vostre podcast, incorporant els nous capítols que vas publicant i fent-los arribar als usuaris a través de les aplicacions i plataformes disponibles.

Demana als teus oients que interactuïn amb tuDemanar als teus seguidors que comparteixin el teu contingut, que et deixin una valoració del capítol o que t’escriguin un comentari, entre altres accions, ajuda molt a millorar-ne el posicionament.

 

I és que Google té en compte tots aquests gestos dels usuaris per interpretar que estem davant d’un contingut de qualitat que ha d’estar ben posicionat.

 

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.