Aquests que sempre busquen la nostra seguretat, bueno realment la seguretat de no tenir ni un duru a la cartera! I es que ara han decidit de paliar la contaminació a l'àrea metropolitana de barcelona a 80 km/h. I alhora la DGT diu que la majoria de gent quan conduiex corre molt i per això hi ha tantes morts. A veure que diu internet sobre aquests dos temes!
Comencem al revés de com ho he explicat. Aquests llestos que parlen de la velocitat i que és lo pitjor del món, i que totes les morts són per córrer massa o borratxo o seré. M'agradaria que es miressin els anuaris de laDGT de 2004 i 2005.
www.dgt.es/estadisticas/documentos/anuarioaccidentes2004.xls
www.dgt.es/estadisticas/documentos/anuarioaccidentes2005.xls
Pestanya 6.1.C any 2004:
SOBRE VELOCIDAD
Velocidad inadecuada para las condiciones existentes 12.066
Sobrepasar la velocidad establecida 2.116
Marcha lenta entorpeciendo la circulación 72
Ninguna 45.001
Se ignora 14.674
TOTAL CONDUCTORES 73.929
2.8% per superar els límits de velocitat al 2004
Pestaña 6.1.C Año 2005:
SOBRE VELOCIDAD
Velocidad inadecuada para las condiciones existentes 11.287
Sobrepasar la velocidad establecida 2.419
Marcha lenta entorpeciendo la circulación 182
Ninguna 46.207
Se ignora 11.168
TOTAL CONDUCTORES 71.263
3.4% per superar els límits de velocitat al 2005
I aquest és el motiu pel que cada any la dgt (nuestros amigos) guanyen aproximadament uns 90.000.000 € (exercici 2006). Si encara volem creure que la velocitat és el principal motiu de la causa de la mortalitat a les carreteres doncs endavant i si pel contrari volem usar una mica el cap i veiem que hi ha altres causes doncs com a mínim no sentirem a gent demanant encara més rebaixes al límit de velocitat.
A més lenta és la circulació menys atenció!
Segon tema la tonteria dels 80km/h de Barcelona... si es que ja ho diuen que aquets que van de la capital estàn afectats per la contaminació... i clar volen desinfectar-se. Volen reduir la velocitat per contaminar menys... bueno docns us explico un parell de coses per veure si enteu que el faran és contaminar més! I no ho dic jo!
Primera font ADAC (Club de l'automòbil alemany) com us podeu imaginar els alemanys en això dels cotxes ens porten bastant ventatge. Ells diuen que el que de debó contamina molt és l'accelerar i el frenar i no la velocitat. Dieun que no hi ha quasi cap diferència entre 80 i 120 km/h en quant a contaminació. Proposen la reducció de la velocitat depenent del volum de vehicles que hi ha a la carretera però mai fent-los anar més lents del que la via i el trànsit permeten.
De moment ja fem les coses al revés que els alemanys i si tant ens volem fixar en el lands alemanys crec que també hauriem de fixar-nos en les seves carreteres, que no se si sabeu que és el país europeu amb l'índex de moralitat més baix per cada 1000 habitants de tota la europa poderosa. Les seves autopistes com ja sabeu no tenen límits de velocitat al carril de l'esquerra, però de punta a punta del país i per la majoria de carreteres està ple de cartells on et recomanen coses. Per autopista per exemple cada 900 metres hi ha un cartell molt gran que et recorda que sempre has d'anar per la dreta i que respectis les distàncies. Crec que ens passen bastant la mà per la cara i em fa pena!
Tornant a lo de contaminar, el RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya), que com sabeu està molt ben valorat a tot el món (i no exagero) el que pensa en matèria d'automoció diu que la messura és completament innecessària. Aquesta mesura farà reduir de marxa als conductors i si anaven amb 5a ara hauran de reduir a 4 amb el que les revolucions a les que treballarà el motor seran superiors al que ho fan amb 5a. Per tant més contaminació. Però segons ells el fet que els cotxes estiguin 1/6 part més de temps en circulació farà que el cosnum i per tant la contaminació creixi.
O sigui que una vegada més en pendran el pèl i aquesta societat en la que només sabem queixar-nos el diumenege a taula i els dissabtes per la tarda amb els amics tornarem a fer el mateix. I enlloc de manifestar-nos, enfadar-nos i mostra la nostra repulsa púlicament (que no vol dir simplement dir-ho) continuarem renegat i cagant-nos en tot quan ja anem arriban a Castelldefels.
Per últim m'ha agradat una frase que diuen els del racc al seu estudi, una mica irònica: Parece sensato que, antes de proponer una reducción de los límites de velocidad, se asegure (la dgt)el cumplimiento de los vigentes en la actualidad.