Camí vell de la Mussara a Capafonts

El traçat d’aquest vell camí de la Mussara a Capafonts, dins de l’antic terme de La Mussara, és una mica difícil. És a dir, de la Mussara fins a la Creu Trencada, el camí es troba bastant desdibuixat i sovint quasi desaparegut del que devia ser el seu traçat original.

Hem resseguit l’itinerari conforme el traçat descrit en mapes vells i el cadastre, tots ells molt coincidents.

La pujada fins la Serra del Pou de Gel és evident doncs hi transcorre per un camí ben marcat utilitzat actualment per un sender GR. Al capdamunt d’aquesta serra, hem d’agafar una pista de desembosc que baixa el vessant boscós i que al finir enmig del bosc, continua en forma de sendera fins al Barranc del Trinco-Trinco.

Es creua el barranc i es continua per un senderó encara evident, que després gira en angle recte per remuntar un comellar. En aquest punt, el camí vell continuava recte i creuava el comellar. A partir d’aquí, quasi no hi ha rastre de camí però és ben evident el pas a seguir per arribar a la Creu Trencada: després de creuar el comellar atapeït de vegetació, cal enfilar-se a un serret rocós i desolat de vegetació, que a mitja alçada es va vorejant per creuar un altre comellaret i pujar a un marcat coll del Serret del Malesporgat. Sols queda creuar el Comellar de la Tina i pujar fins a la mateixa Creu Trencada.

Quant a rafefe

Caminant per vells camins oblidats de les Muntanyes de Prades
Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Camí vell de la Mussara a Capafonts

1. Ramon diu:

Aquell tros de ferro que es veu a la segona foto, que és?
    Salut Rafel.

• rafefe diu:

Hola Ramon, lo de la foto és una resta de projectil de la guerra. Per la zona n’està ple, inclús se n’ha fet una creu amb les restes de ferro de projectils trobats per allà (zona dels Motllats).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *