Consultor de seo al 2021

Què és un especialista SEO?

 

La figura del consultor seo s’encarrega de millorar la visibilitat i posició en els motors de cerca de la pàgina web en qüestió. També pot ser anomenat expert SEO o Consultor SEO.
Depèn de el país on es treballi, poden existir altres motors de cerca com, per exemple, Yandex o Baidu, però a Europa ia Espanya concretament, gairebé sempre parlem de Google.
Un Especialista SEO domina a la perfecció les regles de joc dels motors de cerca i gràcies a això és capaç de desenvolupar estratègies i accions que potenciïn la visibilitat d’una web a la SERP, augmentant així el seu trànsit orgànic, i per conseqüència, aconseguir un nombre més elevat de possibilitats de realitzar transaccions.

Principals funcions de l’Especialista SEOEn aquest apartat, volem resumir algunes de les principals funcions que desenvolupa un especialista SEO per potenciar el posicionament d’un web en els cercadors.

D’entre moltes altres tasques, aquestes són les més importants:

 

Estudis de paraules clau relacionades amb el sectorSens dubte es tracta d’un dels pilars de les estratègies SEO. Un bon consultor SEO ha de determinar les keywords que defineixen un web i que són les més idònies per millorar el posicionament web.

 

La realització d’un bon Keyword Research, així com els conceptes relacionats amb l’activitat de el sector en qüestió, marcaran el camí de tota l’estratègia.

 

Optimització de l’estructura webUn bon especialista SEO ha de saber analitzar l’arquitectura de l’site, amb l’objectiu que la informació del web aquest el millor organitzada possible, així com afavorir bon enllaçat intern, i una estructura web amigable adaptada als algoritmes dels cercadors.

 

Sens dubte és una tasca molt important perquè totes les altres accions puguin donar els seus fruits.

 

Monitorització del web i de la competènciaPer fer un bon treball d’Especialista SEO, aquest ha de disposar i saber utilitzar d’una forma òptima, una multitud d’eines que l’ajudaran a tenir un control diari de l’evolució de les posicions de l’site i de les paraules clau, així com els enllaços entrants. Tant del seu site com els de la competència.

 

analítica webUna altra de les tasques més important sense cap mena de dubte, es tracta de l’analítica. De poc serveix anar fent moltes tasques, si no podem observar que està passant dins del web en qüestió.

Amb tota la informació que ens brinda l’eina de Google Analytics, podem disposar d’infinitat de detalls i informació sobre els usuaris per seguir plantejant idees i estratègies en funció als resultats obtinguts.

 

Estar a el dia de les novetats sobre els cercadors i el màrqueting en líniaEl SEO és una branca de l’màrqueting en línia subjecta a canvis constants. Un bon Consultor SEO ha d’estar sempre informat de les actualitzacions i canvis que es puguin donar, per poder ser dels primers a experimentar i provar noves opcions.

 

Assessorament professional a el clientLa comunicació entre l’Especialista SEO i el client en qüestió és molt important ja que permet el consultor transformar les inquietuds, desitjos i necessitats de l’empresa en una estratègia efectiva.

 

És responsabilitat de l’consultor, mantenir a el client informat de l’evolució de l’site, per així poder ser el més reactiu possible pel que fa a oferir recomanacions de millora i oportunitats.

 

Millora de continguts webEl contingut d’un mateix site, és essencial per aconseguir un bon posicionament. L’Especialista SEO d’optimitzar els continguts perquè en aquest s’estiguin treballant les paraules claus adequades per a cadascuna de les pàgines.
És necessari un especialista SEO a la teva empresa?Com comentàvem a l’inici de l’post, avui dia, aquesta posició és fonamental per a qualsevol empresa amb una estratègia online definida.

 

Comptar amb una pàgina web ben optimitzada permet a l’empresa guanyar visibilitat i tenir més possibilitats de pujar la ràtio de conversió.

 

A banda, sobre SEO es parla molt, però no perquè estiguem davant d’una moda passatgera, sinó perquè el posicionament web està entre les 20 professions digitals més sol·licitades per les empreses espanyoles.

 

Així doncs, podeu valorar vosaltres mateixos la importància de tenir un especialista SEO a la teva empresa, però des del nostre punt de vista, sens dubte és una aposta que has de fer si vols estar a l’avantguarda de l’màrqueting digital.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Consultor de seo al 2021

Benefici del Marketing Digital

Si el Govern presentava un Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025, amb un objectiu: la posada en marxa de mesures per digitalitzar aquest segment, tant en àmbits com el comerç electrònic, el turisme o la indústria, sembla clar que el màrqueting digital ha arribat per quedar-se i no ser només una opció per a uns pocs.

 

El pla pretén aconseguir a 1,5 milions de pimes, ¿però estàs les empreses realment conscienciades respecte al que implica estar present a les xarxes socials o comptar amb una estratègia de màrqueting digital?

El màrqueting digital no són vídeos divertits, és una eina per donar a conèixer la teva empresaEncara hi ha persones que associen una feina a internet amb oci i poc esforç. Una cosa que qualsevol pot fer, ha estat un tant perjudicial per a la professió. La prima línia vermella que separa la diversió sense objectiu, d’un treball de camp al voltant d’una pime suposa de vegades una recel.

Quan una eina que dóna a conèixer un producte, resulta que va acompanyada d’un to amè, sembla que es pren menys seriosament per part de client. Les pimes no han de confondre el fet de comunicar-te, transmetre i interactuar amb un usuari d’una manera propera, amb ‘coses que es fan a internet’.

 

Un estudi publicat per l’escola de negocis EAE assenyala que el 58 per cent de la població d’Espanya ha realitzat compres en línia a l’almenys una vegada en l’últim any.

 

A més, el CIS revela que el 23 per cent dels espanyols ha incrementat el volum de compres en línia en aquest temps.

 

Dos de cada tres pimes creuen que la recuperació no arribarà fins al 2022A PIMES I AUTÒNOMS Dos de cada tres pimes creuen que la recuperació no arribarà fins al 2022Invertir en formació digital i màrqueting és un benefici a mig termini per a la pimeÉs una cosa tan bàsica com preguntar-se:

 

¿De què serveix que la meva empresa ofereixi un bon servei o producte si ningú ho sap? Aquest era el lema de la publicitat d’abans però també ara. Si no estàs present en xarxes socials, d’una manera lògica i adaptada al que ofereixes, Com vas a aconseguir nous clients?

 

Avantatges que la digitalització suposa a les empreses segons la agencia marketing digital mentedigital.

 

Millores en tots els processos, la gestió i les operacions.Accés a la informació de manera més àgil i rigorosa.Capacitat més ràpida de reacció davant el canvi.Reducció en els temps de resposta.Major satisfacció amb el personal, els clients i proveïdors.Digitalitzar el teu PIME en 2021 serà impossible si no comptes amb la teva gent com aliats. Tots els membres de la petita o mitjana empresa han de tenir clar que el salt s’ha de donar per part de tots.

Buscar solucions tecnològiques intuïtives que facilitin el treball

Hi ha solucions tecnològiques més intuïtives que altres, així que buscar la més adequada perquè el salt sigui fàcil, pensant a curt i també a llarg termini és la millor opció al costat d’una bona formació. Amb tot, segur que hauran de passar tots per una mínima formació, cadascun en funció de les seves tasques en l’empresa i dels seus coneixements previs.

 

Si vols donar a conèixer la teva marca a el món serà un valor afegit si les persones s’impliquen. En qüestions de màrqueting en línia, gran part de l’engagement de les empreses va condicionat per la humanització de la companyia que es produeixi en les xarxes socials. Más información sobre este texto de origenPara obtener más información sobre la traducción, se necesita el texto de origenEnviar comentariosPaneles laterales

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Benefici del Marketing Digital

Algoritme Page experience

Page Experience: Tot el que necessites saber sobre aquest algoritme de GooglePosted on 9 desembre 2020 by Thaignée Peredapage experienceGoogle va notificar sobre una futura actualització del seu algorisme per avaluar l’experiència de pàgina (page experience) que ofereixen els llocs web.

 

L’empresa agencia seo barcelona, va revelar que, a través d’estudis interns i d’investigacions en la indústria, van descobrir que els usuaris prefereixen aquells llocs que tenen una gran experiència de pàgina i per això, volen assegurar-se que els primers resultats de les SERP vagin en concordança amb això .

 

L’actualització de l’Page Experience ha estat anomenada Web Vitals, que no és més que una iniciativa dissenyada per ajudar els llocs web a quantificar l’experiència de la seva pàgina i identificar oportunitats per millorar. El nou algoritme mesurarà aspectes relacionats sobre com els usuaris perceben l’experiència d’interactuar amb una pàgina web.

 

Per què és important el Page Experience? page experience

La experiència de l’usuari és una prioritat per a Google. Per això, des de fa temps avaluen diferents aspectes en els continguts i en les pàgines web per posicionar-los en el seu cercador. Un dels factors claus de l’SEO per a la classificació és que les pàgines han d’estar optimitzades per a dispositius mòbils. Google també demana que els llocs evitin l’ús de finestres emergents mòbils i intersticials que puguin afectar l’experiència de l’usuari, així com oferir una navegació segura i comptar amb HTTPS.

 

D’acord amb Google, l’optimització d’aquests factors fa que el web sigui més agradable per als usuaris. Afirmen que si els usuaris tenen bones experiències amb les pàgines aquests faran més coses en aquests llocs i participaran d’una forma més activa. I per contra, una mala experiència amb una pàgina podria obstaculitzar que una persona pugui trobar la informació valuosa en una pàgina.

 

En poques paraules, amb el nou algoritme de Page Experience Google vol saber què tan rellevant és el teu lloc web per donar-li la classificació correcta. El seu objectiu és assegurar-se que els llocs que es classifiquen en la part superior siguin els que més agraden als usuaris i per tant, aquests no poden crear experiències negatives.
Core Web Vitals: els nous senyals de classificació en l’algoritme de Googlepage experiencePara avaluar de forma òptima el Page Experience, Google ha afegit les Core web Vitals, que són un conjunt de mètriques de el món real centrades en l’usuari per quantificar els aspectes clau de l’experiència de l’usuari.

 

Aquestes són:
Largest Contentful Paint (LCP): mesura el rendiment de la càrrega de la pàgina.First Input Delay (FID): mesura la interactivitat.Cumulative Layout Shift (CLS): mesura l’estabilitat visual.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Algoritme Page experience

Com millorar el teu seo?

En un mercat global com el que tenim avui dia, els negocis locals s’enfronten a una dura competència. Sobretot quan es tracta de destacar com el negoci de referència dins del teu territori, enfront d’empreses que porten molt temps desenvolupant estratègies per millorar el SEO local.

 

A més, i per si això fos poc, Google no deixa de fer canvis en els seus algoritmes, la qual cosa pot alterar per complet una estratègia. Per aconseguir millors resultats, i no perdre els nervis, hem reunit una llista de consells de SEO local per posicionar el teu negoci.

 

 

1- Mostra l’adreça a la teva webEls cercadors fan un rastreig i comparen coincidències per millorar els resultats en les pàgines de cerca. Per això, és fonamental que puguin localitzar la teva adreça de forma senzilla, i la mostrin al cercador.
També és important que la direcció aparegui igual en tots els llocs en els quals la poses, el que inclou perfils de xarxes socials. Si poses el tipus de carrer de forma abreujada a la teva web principal (C /, Av., Pg., Etc.), has de mostrar-igual en els altres llocs. També t’has d’assegurar que les coordenades GPS, en cas que les posis, coincideixin en totes les pàgines en què apareguin.

 

 

2- mateixa informació en tot llocEl nom de l’empresa i número de telèfon també són claus per millorar el SEO local. A l’igual que amb la direcció, tot ha de ser igual a cada un dels llocs en què es mostri. Si ets una SL, SLU, CB o qualsevol altra sigla que defineixi el tipus de negoci que tens, inclou-.

 

També has de mostrar el mateix número de telèfon, amb o sense prefix i de la mateixa manera sempre. Per exemple, si en un dels llocs anotes el codi corresponent a Espanya (+ 34-XXX-XXX-XXX), posa-ho sempre igual, no amb el signe “+” en un lloc i amb zeros (0034-XXX-XXX- XXX) en un altre.

 

3- Mantingues actualitzada el teu compte de Google My BusinessSi hi ha alguna cosa que no pots deixar de fer servir a nivell de SEO local és Google My Business, un recurs cada vegada més utilitzat pels usuaris que busquen informació sobre algun negoci. Per això, és molt important que Google et identifiqui amb facilitat. Quan entris al teu compte, assegura’t que totes les dades són les correctes, el que inclou una descripció del teu negoci, que sigui breu però informativa i inclogui algunes keywords de rellevància, la url de la teva pàgina web i l’horari d’atenció a client . La imatge que ha d’aparèixer és el logo de la teva empresa o la teva foto de perfil, depenent de la naturalesa de l’servei que ofereixes. I sempre ha de ser de bona qualitat, que no estigui borrosa o pixelada.

 

4- Publica contingut localEl contingut és fonamental per a qualsevol estratègia SEO, i a nivell local això no és menys. Per això, necessites pensar en el que li interessa al teu públic i adaptar-te a les necessitats locals per millorar la teva posició en els resultats de cerca.

 

5- Explota les xarxes socials per millorar el SEO localA més de ser un mitjà de difusió que no té cap cost d’inici, les xarxes socials permeten arribar als usuaris de forma senzilla. Google també es val d’aquestes per identificar resultats de cerca, tant de l’perfil com de les publicacions que facis. A més, amb les xarxes socials pots crear una comunitat de seguidors fidels, que et recomanin i ajudin a arribar a altres persones que també estan a prop teu.

 

El SEO local és un recurs molt interessant per posicionar-te a la teva zona. No deixis passar l’oportunitat i posa en pràctica aquests consells. Más información sobre este texto de origenPara obtener más información sobre la traducción, se necesita el texto de origen com indica la agencia seo.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Com millorar el teu seo?

Tendencia Digital 2021

Tendències en eCommerce per 2021

 

L’anunci dels primers resultats positius en els assajos clínics de les vacunes ha despertat l’eufòria dels mercats financers. És, per fi, albirar una sortida a l’túnel que podria, i recalco el «podria», arribar a 2021. Però si alguna cosa ens ha ensenyat la SARS-Cov-2 és que és un virus capaç de donar moltes sorpreses, des del seu enorme capacitat de transmissió a la varietat de vies per les quals pot transmetre, passant per quadres clínics molt greus en persones que, aparentment, no haurien de tenir res més que símptomes lleus donada la seva edat i la seva absència de patologies prèvies.
Per tant, el primer no és una tendència, sinó una recomanació: siguem prudents, cautelosos i donem temps a la ciència per completar tots els seus procediments de seguretat i verificació de l’efectivitat de les vacunes i tractaments. Si 2020 està sent l’any de la pandèmia, 2021 serà l’any de la convivència amb la covid-19 i tant de bo 2022 sigui l’any de la seva eradicació.
Però estem aquí per parlar de tendències en eCommerce per 2021, així que anem a l’embolic.

 
1. El boom de l’eCommerce continuaràA el menys, mentre que el virus circuli entre nosaltres i segueixi havent restriccions a la mobilitat. Els estudis publicats, com aquest de IAB i Elogia, deixen clar que els confinaments han servit perquè molts consumidors que eren reticents a comprar en línia hagin descobert la comoditat i conveniència d’aquest canal. Això vol dir que probablement quan l’onada passi, el nivell de la mar hagi pujat. Abans que algú es quedi en pla O_o, vull dir que els confinaments i la por als espais tancats passaran, però molts nous compradors en línia seguiran fent servir aquest canal més que abans.

2.Consolidación de l’eCommerce local

Una altra de les tendències en eCommerce per 2021, que ja començava a apuntar maneres abans de 2020 i que probablement aquest any hi haurà assentat permanentment.
El comerç local s’està digitalitzant contrarellotge, cosa que no tindria sentit que desaparegués un cop realitzades les inversions i els canvis necessaris per entrar al eCommerce. No es tracta de vendre en gran ia tot arreu, sinó d’obrir el canal en línia perquè els seus clients locals els segueixin comprant.
Alguns, tant de bo que molts, tornaran a les botigues físiques quan tot això passi, però la pandèmia ha fet que saltem a el futur 2 o 3 anys d’una empenta. El client local ja és, i seguirà sent, un client digital.

T’ho envien a casa i està per menjar-se’l
3. 2021 pot ser l’any de les showroomsI dels kleenex, perquè tots els virus de l’refredat comú que no estem agafant per les mesures de seguretat actuals ens estaran esperant quan ens llevem les màscares, allà a finals d’any si tot va raonablement bé.
El model ‘showroom’ (decideixes offline el que vols comprar després de veure-ho i / o provar-ho, però el compres en línia) ha anat situant-se poc a poc en les preferències dels grans de l’retail, de manera que el 2021 possiblement vegem que comencen a sorgir en els centres comercials com bolets després de la pluja de tardor.
Les showrooms són un model d’integració online-offline que té molts avantatges:
menor necessitat d’espaieliminar l’emmagatzematge en botiga (molt car) per derivar-lo a plataformes logístiques pròpies o de tercers (molt més barat)moltes menys aglomeracionsja que no hi ha cues per pagarcomoditat per al client que rep el producte a casareducció significativa de la taxa de devolucions, que costen molts diners i no generen res positiu ni a el client ni a venedor.Fins i tot no tenen per què ser establiments permanents, pots tenir el teu showroom oberta per temps limitat i anar rotant-per di4. La compra en línia d’alimentació seguirà guanyant terreny

Confinament mitjançant, un dels grans murs de l’eCommerce a Espanya ha caigut.
2020 ha vist com les vendes d’alimentació es aupaban a el segon lloc de el rànquing en categories de productes més venuts online. Encara que aquest salt va agafar a tots els grans de la distribució amb les vergonyes a l’aire (alguns van suspendre directament la venda en línia, altres tenien els servidors tan malament dimensionats que van haver de imposar sales virtuals d’espera perquè no explotessin i gairebé tots van incomplir els terminis de lliurament; anem, que els sistemes que tenien muntats eren de chichinabo) a l’igual que succeeix amb l’eCommerce local, les inversions que han hagut de fer per suportar els pics de demanda hauran de rendibilitzar-les como indica la agencia de marketing digital mentedigital.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Tendencia Digital 2021

SEO pel 2021

1. Les recerques per veu guanyen terreny

La cerca per veu està en auge. El desenvolupament de tecnologies com Alexa, Siri o el mateix Assistent de Google està provocant un canvi en la nostra forma de cercar a Internet. Cada vegada busquem més per veu i menys de forma escrita. Resulta més còmode.

Això té més importància del que sembla, ja que les recerques per veu tendeixen a ser més naturals i menys ‘robòtiques’ que les escrites.

Per tant, si ja feia algun temps que les estratègies SEO havien deixat d’enfocar-sol en les paraules clau, el 2021, més que mai, han de enfocar-se en les frases que inclouen les keywords de forma natural.

Cerca per veu tendència 2021 segons la agencia seo barcelona

 

2. Prioritat per a pàgines adaptades a mòbilsSi la compatibilitat amb dispositius mòbils ja venia sent tendència cada vegada més important, ara passa a ser imprescindible per aparèixer a la serps. Ja no és negociable amb Google. En Tewara, des de fa molt, vigilem la usabilitat, els textos, la càrrega de la pàgina en mòbil i tots els aspectes que afecten l’experiència de l’usuari en mòbil.
Un consell que us donem és tenir molt en compte els avisos de l’Search Console i Page Speed ​​de Google. Si aconseguiu millorar el que Google recomana, veureu pujar les vostres pàgines en les Serps.

 

Amb la implementació de el Mobile First Index, Google pren com a referència la versió mòbil d’un site i no la seva versió desktop. Es tracta d’un algoritme de el gegant d’Internet que dóna prioritat a les pàgines adaptades i optimitzades per a dispositius mòbils.
A l’altra cara de la moneda, això també provocarà que les pàgines no adaptades a dispositius mòbils perdran gran part de l’posicionament aconseguit en les serps. Així, que si encara no ho has fet, apunta aquesta tasca per a la millora de la teva SEO a 2021.

 

3. Contingut de qualitat

 

Ja venia sent crucial, però ara aquesta tendència SEO encara ho serà més en 2021. A més de ser l’eix principal de qualsevol estratègia de inbound màrqueting, la qualitat de l’contingut és vital per al principi Google EAT (experiència, autoritat i fiabilitat), que determinarà la nostra major o menor rellevància en les serps.
El contingut de qualitat és fonamental per a situar-se en les primeres posicions dels resultats de cerca. En Tewara el tenim comprovat dia a dia. Això implica la creació de continguts que responguin a preguntes freqüents o temes d’interès per als nostres clients potencials, no estancar-se en les keywords i treballar els continguts de forma semàntica.
A la fi i al el cap, els paràmetres que mostren com ha estat l’experiència de l’usuari en una pàgina és un dels factors més determinants a l’hora de donar-li una major o menor rellevància a aquesta.

4. Els vídeos:

El contingut de modaGoogle és un fidel reflex de les tendències i hàbits de consum dels internautes. I entre ells hi ha l’ús i constant creixement de xarxes com YouTube i Tiktok.
Potser per això els vídeos tindran un major protagonisme en 2021, si és possible, acaparant en molts casos els primers resultats de cerca. De fet, avui en dia més de l’60% de les serps de Google inclouen vídeos.

 

A més, segons un estudi de Forrester Research, els vídeos posicionen un 50% millor que les pàgines amb text sense format. Això sí, a l’igual que les imatges, que seguiran sent igual d’importants, els vídeos han d’estar optimitzats amb paraules clau tant en el seu títol com en la seva descripció o en el propi canal en què es publiquin.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO pel 2021

Tendencia digital al 2021

Quines tendències dominaran el màrqueting el 2021?

 

Aquest any 2020 està clar que ha estat un any estrany per a tothom. La crisi pandèmica que hem viscut ha canviat la forma de fer i veure les coses de forma radical. En màrqueting, hem vist com tendències i estratègies que semblaven funcionar bé van caure en picat i altres tendències que semblaven evolucionar a ritme lent, van despuntar i es van fer més forts que mai.
Les tendències per a màrqueting digital en aquest any que entra s’han vist influenciades per aquesta nova realitat que ens ha tocat viure. Aquí us deixem 10 tendències que dominaran el màrqueting digital aquest 2021.

Aportar valor

Des dels últims anys està clar que els usuaris són cada vegada més exigents pel que fa a publicitat es refereix. Els consumidors volen seguir tenint notícies sobre les marques, però no els val qualsevol cosa.

 

Els nous consumidors busquen connectar amb les marques de manera personal, però també que els continguts que aquestes generin siguin rellevants i responguin a les seves necessitats. Sota aquesta premissa cal definir línies estratègiques precises de màrqueting de continguts per al nostre negoci i cal valorar si el contingut que hem creat és rellevant i aconsegueix l’objectiu pel qual va ser creat.

Mindful màrqueting

L’ecologia o protecció dels drets socials són algunes de les principals preocupacions que tenen els usuaris avui dia. És per això que una empresa que aposti per la producció i el consum sostenible té molt camí recorregut per als anys següents.

 

El Mindful markefing tracta d’adoptar un enfocament conscient a l’hora de fer màrqueting, generant una repercussió social positiva i alinear-se amb els valors que més els importen als consumidors. Principis com la solidaritat o la cura de l’entorn són els que han de guiar totes les accions de l’empresa, des del disseny de productes i serveis fins a les campanyes publicitàries.

StorydoingCom ja hem vist en un dels punts anteriors, els consumidors busquen que les marques els aportin valor i una de les millors formes per adaptar-se a això és la de l’storydoing.

 

L’estratègia de storydoing és l’evolució de l’storytelling en els mitjans socials i busca, no només explicar una història, sinó involucrar l’usuari i que visqui l’experiència costat de la marca, provocant que passi a ser el protagonista de l’acció. A més, d’aquesta manera es genera un gran impacte en les RRSS.

Shoppable TVEncara està en fase d’experimentació però amb l’auge dels serveis de streaming i les cada vegada més evolucionades Smart TVs, una de les noves tendències de l’màrqueting digital serà comprar a través de la televisió.

 

Els formats seran variats, podent comprar a través de pantalles secundàries a les quals l’espectador accedeix amb un clic de comandament o fent la compra a través de codis QR que podràs escanejar amb el mòbil. Les opcions són infinites i encara per explorar.

Esdeveniments virtuals

La transformació digital s’ha vist accelerada a causa de l’COVID i una de les seves conseqüències ha estat la de l’auge dels esdeveniments virtuals.

 

Encara queda molt camí per recórrer a nivell tècnic, però la contínua evolució i la capacitat per innovar i experimentar estan fent que aquests esdeveniments virtuals passin de ser avorrits i unidireccionals a crear plataformes on connectar-se, compartir coneixements i unir les persones.

 

A més, aquest tipus d’esdeveniments ens donarà facilitats a l’hora de la comptabilització de dades i el seguiment de clients potencials.

Publicitat programàtica a TV i wearablesLa publicitat programàtica ha anat cobrant força en el món de l’màrqueting des de fa alguns anys. És clar que la publicitat afí als gustos de l’consumidor és la que millor funciona i és hora que s’obri a nous canals com són les Smart TVs o els wearables.

Chatbots, intel·ligència artificial i realitat augmentada en l’ecommerceLa intel·ligència artificial i l’automatització seran una de les claus per a aquest 2021 en les campanyes de publicitat.

 

Amb l’evolució de les IAs la utilització d’ell un chatbot per ajudar al nostre ecommerce l’experiència personalitzada en les compres és possible sense la necessitat d’un gran servei d’atenció a client.

Si a això li sumem la tecnologia de la realitat augmentada, l’experiència de l’consumidor en els nostres ecommerce esdevé completa.

Processament de el llenguatge natural (NLP)El processament de l’llenguatge natural tracta d’ajudar els sistemes de big data a entendre millor la informació obtinguda i permetre converses i interaccions més naturals entre el programari i els usuaris. D’aquesta manera, eines com els sistemes de veu intel·ligents i el reconeixement d’imatges es convertiran en tendència en màrqueting digital a 2021.

videomarketingEl vídeo a demanda ha estat una de les grans tendències dels últims anys i és per això que crear contingut publicitari en vaig veure Más información sobre este texto de origen com indica mentedigital la agencia marketing digital madrid

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Tendencia digital al 2021

¿Que es un consultor de SEO?

Un consultor en posicionament en cercadors ha de conèixer al detall tots els aspectes per millorar el SEO Onsite i el SEO OFFSITE de qualsevol web. Però a més ha de saber gestionar projectes amb solvència, assessorant adequadament el client i transmetent els èxits i buscant solucions per remuntar posicions que mostren resistència.

Coneixement de un consultor de seo:

Arquitectura web, keyword research, conversió, HTML5, WPO (Web Performance Optimization), redacció SEO, gestió de dominis i servidors, enllaçat intern, anàlisi de la competència, linkbuilding, Geo SEO, posicionament en Apps mòbils, SEM i moltes altres tècniques més que requeririen d’un post propi.

Clar que, si la tasca d’un consultor SEO és millorar els rànquings en cercadors d’una web, es també  que conegui amb els ulls tancats com funciona Google, Bing o Yahoo, entre d’altres. En cas contrari, serà com navegar a la deriva en un mar que ens atrapa sense salvació aparent.

Per ser un consultor seo Professional no cal ser un crac de la programació de pàgines web però sí has ​​de tenir coneixements sobre aquesta disciplina.
Per què? Una raó senzilla. El teu dia a dia es centrarà en treballar l’optimització de webs. Des millorar la seva arquitectura, passant per optimitzar el seu rendiment o instal·lar elements dins de el codi de la pàgina són només algunes tasques que formaran part de la teva agenda de treball.

Un consultor SEO és un assessor empresarial especialitzat en el funcionament d’Internet que ha de ser capaç d’investigar el mercat a què va dirigida l’activitat d’un web.

Aquest coneixement li permetrà dissenyar estratègies i accions que atreguin al seu públic objectiu, convertint les seves necessitats de recerca en solucions atractives.
El monitoratge i analítica web tindran un paper decisiu per a trobar oportunitats de negoci Per fer un web competitiva i aconseguir que vengui més a Internet, uns coneixements superficials sobre SEO no serviran de res.

Un expert SEO ha de dominar totes les tècniques, eines i recursos que estan al seu abast per oferir solucions que es transformin en resultats d’èxit real.

Només controlant tot el que el Posicionament Web engloba com a disciplina serà capaç de fer un treball de qualitat. Aquí tens una altra diferència entre fer SEO i ser un SEO professional.

Tasques de un  consultor SEO

A continuació, resumim les principals tasques que desenvolupa un expert SEO sobre un web per potenciar el seu posicionament en cercadors.

Estem davant d’un dels pilars de tota estratègia SEO. Com a consultor hauràs determinar les keywords que defineixen un web i que són les més idònies per millorar el posicionament a Google.

El desenvolupament d’un keyword research professional així com els conceptes relacionats amb l’activitat d’aquesta pàgina marcaran tota l’estratègia, a més de moltes altres accions claus per impulsar el SEO del web: linkbuilding, optimització de continguts, redacció de textos .

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es un consultor de SEO?

Pla digital

Definició de pla de Màrqueting Digital

El Màrqueting Digital és una forma publicitat online que només utilitza els nous mitjans i canals publicitaris digitals com Internet, el mòbil o el IOT i que gràcies a el poder de la tecnologia permet crear productes i serveis personalitzats i mesurar tot el que passa per crear experiències de client úniques i memorables en benefici mutu.

El pla de Màrqueting Digital és un informe molt elaborat en el qual especifiquem els objectius a assolir, així com les estratègies i tàctiques que emprarem per assolir-los. És de vital importància que aquest document estigui correctament planejat i sigui el resultat d’una profunda investigació.

La capacitat per a elaborar Plans de Màrqueting Digital encertats pot ser un punt diferencial en un professional d’aquest sector. No només ajuda a justificar el que ha passat fins ara, també explica l’adreça que l’empresa pretén prendre.

Com desenvolupar un pla de Màrqueting Digital?

A l’hora de desenvolupar un pla de Màrqueting Online, cal tenir en compte una sèrie de punts clau.

La primera presa de contacte amb el clientAbans de començar un pla de Màrqueting Digital, és de vital importància entaular una primera presa de contacte amb el client per detallar i concretar quins són els objectius.

 

En aquest primer contacte, hem d’intentar treure la màxima informació possible a el client perquè quedi molt clar tota l’estratègia a l’hora de plantejar el pla de màrqueting. Tota informació és benvinguda per evitar que quan presentem el pla de màrqueting digital hàgim passat per alt alguna cosa o hagin conceptes confusos per no haver-los consultat prèviament.

 

# 1. ANÀLISI DE LA SITUACIÓ

Primer de tot, hem de tenir molt clar què és la marca, què fa, per quin motiu ho fa, la seva justificació i la seva raó de ser, el seu USP (única proposició de venda). En definitiva, conèixer, com més a l’detall millor, al seu públic objectiu.

El primer concepte a incloure en un pla de Màrqueting Online ha de ser l’estudi de la situació actual. Per això estudiarem l’entorn realitzant una anàlisi, tant intern com extern, sobre el sector en què operem i en el qual s’emmarca el producte o servei en qüestió, sempre deixant clar factors demogràfics, econòmics, tecnològics, polítics o socioculturals, els quals són de vital importància. De la mateixa manera, analitzarem a la competència directa per així poder millorar i aprofitar tota oportunitat que es presenti.
presència online Paral·lelament, i molt important, abans de realitzar un pla de màrqueting online cal conèixer quina és la seva presència online, saber en quines plataformes online es té o no presència, i saber què històric té aquesta presència online de la marca.

 

En aquest punt cal prestar especial atenció a la investigació per tenir present les eines que s’han utilitzat per mantenir la seva presència online, així com quina estratègia i tàctiques han seguit en el passat. Aquesta informació és fonamental per poder seguir una línia de comunicació que no es surti de l’establerta fins ara.

 

Per finalitzar l’anàlisi de situació, haurem de fer un gran esforç per conèixer a l’detall quins són els objectius que es volen perseguir mitjançant el pla de màrqueting digital i de quin pressupost disposem per a la seva execució.

 

És en aquest primer apartat on cal destacar la importància que té la definició d’objectius, conèixer a l’detall el públic objectiu i la realització de l’anàlisi DAFO, el qual pot ajudar molt a encertar amb l’estratègia a seguir, aprofitant les oportunitats i detectant les debilitats que s’han de millorar.

Un cop coneixem el que vol el client, la informació de la marca i tenim clar com és el nostre públic objectiu, toca començar a realitzar la recerca a el detall de la presència online, tant de la marca com de la competència. Per a això, és molt recomanable l’ús d’eines tant gratuïtes com de pagament per detectar l’estat de la marca i el de les empreses competidores.

 

Eines com SEMrush, Sistrix, Moz, aHrefs o les pròpies xarxes socials poden ajudar molt a identificar l’estat de la presència online, oferint dades que faciliten molt la investigació, ja que ens estalvien fer moltes coses manualment.
Dades analítics com visites diàries i mensuals, tràfic directe, orgànic i de pagament, taxa de rebot, pàgines indexades, nombre de backlinks, nombre de fans i followers, nivell d’engagement, etc. són algunes de les mètriques que hem de tenir en compte a l’hora d’analitzar la marca i fonamentalment a la competència.

 

 

# 2. DEFINICIÓ DELS OBJECTIUS

 

Un cop tinguem tota la investigació realitzada i es coneix la situació de la qual partim, arriba el moment de començar a dissenyar el pla de màrqueting digital. Per a això, hem de tenir molt clar quins són els objectius de negoci i els objectius de màrqueting, sent aquests últims els que han d’actuar com a arrel dels objectius de negoci.

 

 

A) OBJECTIUS DE NEGOCI

 

Els objectius de negoci són purament econòmics, mesurables a curt termini. Aquells que, com el seu nom indica, són sinònim de viabilitat de l’negoci depenent de si es compleixen o no. Un exemple clar d’objectiu de negoci és incrementar la facturació respecte a l’any anterior, o millorar la quota de mercat, que suposa créixer en diferencia de la competència.

 

 

B) OBJECTIUS DE MÀRQUETING

Els objectius de màrqueting són aquells que fan que es compleixin els objectius de negoci. Aquests objectius poden consistir per exemple en augmentar el trànsit al web mitjançant SEO o SEM, o aconseguir captar leads (emails o números de contacte) entre d’altres.
Un detall fonamental a l’hora d’establir els objectius és seguir les normes bàsiques per a la consecució d’objectius, els criteris SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Realistes i Temporalment acotats).

 

Un detall fonamental a l’hora d’establir els objectius és seguir les normes bàsiques per a la consecució d’objectius, els criteris SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Realistes i Temporalment acotats).
(S) Específics: cal buscar la concreció, per tal d’identificar el que realment es vol aconseguir.
(M) Mesurables: és fonamental que els objectius es puguin quantificar o qualificar d’alguna manera, per així comparar el resultat.
(A) Assolibles: tenint en compte la tasca de tots els components implicats en el projecte, cal avaluar si els objectius són viables i hi ha la possibilitat d’aconseguir-los.

(R) Realistes: a l’hora de plantejar els objectius hi ha mantenir els peus a terra i no especular molt amb els objectius, en cas contrari després no es podran avaluar els resultats.

(T) Temporalment acotats: s’han de marcar molt bé els temps d’execució per poder tenir un control d’inici i finalització de el projecte.

Per al control i el seguiment dels objectius, és recomanable dissenyar un Dashboard, que facilitarà realitzar un control diari, setmanal, mensual o anual, per tal de poder mantenir un seguiment i comprovar els avenços.

 

# 3. DEFINIR L’ESTRATÈGIA I LES TÀCTIQUES

 

Un cop tenim els objectius marcats, és el moment de definir quines estratègies i tàctiques plantejar per a la consecució dels mateixos.

 

L’estratègia la formen un conjunt d’accions aplicades amb la finalitat de desenvolupar els objectius marcats. Un exemple d’estratègia és per exemple desenvolupar una campanya de Inbound Màrqueting o de linkbuilding.
Les tàctiques, són possiblement les que més feina comporta, té a veure amb la forma i el mètode de realitzar les tasques. Són tasques o funcions més concretes, per exemple realitzar un post publicar febrer publicacions diàries en el Blog.

# 4. PRESSUPOST

L’elaboració i presentació de l’pressupost és una de les accions més determinants a l’hora de fer el pla de màrqueting digital, ja que d’ell depèn gran proporció de el projecte que es presenta. En el pressupost és fonamental que s’expliquin tots els detalls, desglossats i justificant cada acció que es durà a terme. El client necessita saber a què s’atribueix el seu pressupost en tot moment, i per això, no oblidis llistar totes les estratègies i tàctiques.

 

EXECUCIÓ DEL PLA DE MÀRQUETING DIGITAL

 

Arribat a aquest punt, sinònim que el pla ha estat aprovat pel client, s’ha de preparar l’escenari online on es van a desenvolupar les tàctiques seguint les estratègies marcades. Les tasques en aquesta etapa ja estan orientades al fet que, a l’hora d’executar les accions marcades en el pla de màrqueting, estigui tot preparat i no deixem res en mans de la improvisació i puguem executar tot sense esperar que alguna cosa canviï o es faci .
Les accions més genèriques que es poden destacar en aquest punt són les següents:
Definir el to de comunicació.Configura i dissenyar tots els perfils i plataformes on es té presència o es vol tenir.Definir paraules claus.Preparar un informe model o Dashboard.Crear un calendari de les accions que es van a dur a terme.Un cop haguem preparat el terreny, ¡toca passar a l’acció! S’ha d’executar tot el marcat en el pla de Màrqueting Digital.

 

Per a això, és molt recomanable seguir el calendari i que tots els departaments afectats treballin cap a la mateixa direcció.

 

Pla de Màrqueting Digital per a una empresaPer enfocar aquestes accions amb un pressupost limitat en un públic local, tant en posicionament web, com en social mitjana i màrqueting de continguts. Conjuntament es potencien les unes a les altres millorant en gran mesura l’abast d’una pàgina web.
ANALÍTICA DE KEYWORDS A NIVELL LOCAL

 

El primer que farem en la nostra campanya de posicionament web és seleccionar les keywords d’àmbit local. Basant-se aquestes keywords optimitzarem la nostra pàgina web.
Per l’analítica utilitzarem el nou Planificador de Paraules Clau que ofereix Google Adwords, que ens proporciona una estimació de el nivell de cerques mensuals per a cada keyword. És útil definir una llista de combinacions de keywords suggerides a les quals enfocar per arribar fins al client potencial que cerca a Google.

 

OPTIMITZANT EL SEO ON PAGE DE LA NOSTRA PÀGINA.

Els principals factors per a una correcta optimització SEO On page són:

Títols: amb les keywords més genèriques però de forma lògica i natural.META Description: es mostra generalment en les serps (resultats de cerca) pel que una correcta descripció independent per cada pàgina millora el CTR (ràtio de clic).Contingut en text ampli i de qualitat: amb a l’almenys 300 – 350 paraules per cada pàgina i secció, sempre natural i enfocat a l’usuari.Navegació intuïtiva i senzilla: perquè un usuari (i un cercador) pugui arribar des d’un punt de la web a un altre amb el mínim nombre de clics possibles.SMO (Social Media Optimization): per viralitzar els nostres continguts i la nostra marca a les xarxes socials, una cosa imprescindible avui en dia per a un SEO natural i eficaç. L’ideal és col·locar de forma visible els botons per compartir a les principals xarxes socials (i xarxes segmentades segons el nostre sector).Indexabilitat: i és que encara que la navegació intuïtiva comentada en el punt anterior fa que millori la indexabilitat global, sempre és possible (i recomanable) ajudar-lo a el cercador per rastrejar el nostre site amb més facilitat. Per a això només hem de crear un mapa del web en format .XML i enllaçar des d’un compte de Google Webmaster Tools.

 

ALTA A LA PLATAFORMA DE GOOGLE PER NEGOCIS LOCALS: GOOGLE PLACES.

Aquesta plataforma de Google potència en gran mesura la nostra visibilitat per recerques locals com aconsella la agencia marketing digital madrid mentedigital.

SOCIAL MEDIA, BUSCANT I ARRIBANT FINS ELS NOSTRES CLIENTSPOTENCIALS.

 

Hi ha disponibles, una gran quantitat de xarxes socials segmentades que és convenient seleccionar segons el nostre sector. Les principals xarxes socials són:

Facebook, per ser la xarxa social majoritària a Espanya pel que fa a usuaris i implicació dels mateixos.Twitter, una xarxa en contínua expansió al nostre país que proporciona un fantàstic entorn per a la conversa directa entre la marca i l’usuari.Google Plus, amb un gran potencial i actualment un entorn ideal (i necessari) per millorar el SEO orgànic en els resultats de Google.

 

MÀRQUETING DE CONTINGUTS, POTENCIANT EL POSICIONAMENT

El Màrqueting de Continguts és una tècnica de gran potencial tant per al SEO orgànic com per al Social Media, i la seva pràctica més habitual consisteix a integrar un bloc dins de la pàgina web de l’empresa i treballar els seus continguts.

Vegem els beneficis de l’Màrqueting de Continguts de cara a l’posicionament web i a l’Social Media:
Frescor d’actualitzacions en continguts, alguna cosa que agrada molt a Google després dels últims canvis de Google Panda.Més continguts de qualitat indexables, major posicionament per SEO Long Tail (per keywords secundàries).Continguts de qualitat que són propensos a ser viralizados en xarxes socials i enllaçats des d’altres mitjans (ambdues possibilitat milloren en gran mesura el SEO, i el trànsit des de xarxes socials).

Actualitzacions constants en els perfils socials de l’empresa, major moviment per a una Comunitat social activa i amb usuaris participatius.Però vegem les condicions indispensables perquè el Màrqueting de Continguts es faci realment de forma correcta i efectiva:
Els continguts han de ser originals, de qualitat

El text ha de ser intercalat amb imatges (o vídeos) per a fer-lo més atractiu i alleugerir la seva lectura.

Podem acabar cada contingut amb una crida a l’acció. Si tenim columna de comentaris 1: explica’ns què en penses tu, o si volem augmentar la Comunitat: segueix-nos a Facebook i assabenta’t de tot.

Treure les keywords secundàries dels continguts interns de l’bloc, la qual cosa potenciarà moltíssim el trànsit Long Tail des de Google i altres cercadors.Mostra altres continguts relacionats a la fi de cada contingut millora el comportament de l’usuari ampliant el temps de permanència a la nostra pàgina web i reduint el percentatge de rebot. Más información sobre este texto de origen.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Pla digital

SEO pel 2021

El SEO s’actualitza constantment, no només pels canvis i actualitzacions en els algoritmes dels motors de cerca, sinó també pels canvis en els hàbits dels usuaris i en la forma en què aquests busquen i interactuen amb els diferents continguts.
Aquestes seran algunes de les tendències que marcaran el camí de l’SEO a 2021.

 

El proper any, amb l’anunci de Google que els Core web Vitals es convertiran en un factor de posicionament SEO a maig de 2021, la tendència natural de l’SEO serà la de posar-se al lloc de l’audiència i centrar-se en factors més «humans »com la usabilitat o l’experiència de l’usuari.
Aquestes són algunes tendències que vindran per protagonitzar el SEO a 2021:

 

-Intención de cerca: Els professionals de l’SEO hauran de posar-se en la pell de l’usuari i comprendre per què busquen un tipus de contingut. Per a això, cal analitzar els resultats que apareixen en les SERP a l’realitzar una recerca concreta, ja que Google és capaç de «comprendre» quina és la intenció de l’usuari darrere d’una recerca i mostrar els millors resultats. L’algoritme és capaç de distingir el contingut de qualitat i el que ha estat escrit per un expert en una matèria, que compleix el factor EAT i, per tant, es mostrarà en millors posicions.

 

-Reconeixement de marca: Els SEO que treballen amb marques i empreses, han de centrar els seus esforços en què Google «entengui» qui és l’empresa, a què es dedica i qui en forma part. Per a això, s’han de optimitzar els perfils de Google My Business. Els SEO han de optimitzar els seus continguts utilitzant el Llenguatge Natural de Google perquè aparegui correctament en el «Tauler de Coneixement» de Google.

 

-Core web Vitals: Els Core web Vitals seran un dels factors decisius en el posicionament SEO. Això vol dir que les pàgines han de prioritzar el rendiment, que siguin mobile-friendly, que es rendericen ràpid, que les imatges estiguin optimitzades i que compleixin amb tots els protocols de seguretat. Els Core web Vitals, a més, s’analitzaran les pàgines marcades com a «noindex» pel que no s’han de descuidar.

 

 

-Optimitzar l’experiència d’usuari: Seguint amb el fil dels Core web Vitals, també serà important optimitzar les pàgines web perquè siguin senzilles d’utilitzar per als usuaris. En aquest sentit, cal tenir cura de la velocitat de càrrega i renderitzat de la pàgina, així com l’arquitectura de la mateixa, que ha de ser fàcil de navegar, sense submenús o pàgines ocultes.

 

-Contingut llarg: Una de les millors formes de posicionar sobre la competència en 2021, serà publicar contingut llarg periòdicament. Aquest contingut ha de complir amb les exigències de l’EAT.

 

-Mòbil: Avui en dia, la majoria de les cerques es realitzen en terminals mòbils, de manera que les pàgines han d’estar optimitzades per a l’ús en navegadors mòbils. El «mobile first» segueix cobrant importància, pel que és necessari disposar de dissenys responsive, que carreguin ràpid i no tinguin anuncis intrusius que dificultin la lectura.

 

-Automatització: A mesura que els algoritmes es refinen, el SEO requereix molt de temps i una àmplia varietat de tasques diferents. Per aquest motiu, serà més important que mai disposar de les eines adequades i saber automatitzar a l’màxim certes tasques.
-Noves estratègies: Tot i que el SEO de tota la vida, tant el tècnic com el SEO Onpage, segueixen sent importants, cal buscar noves estratègies. Més que mai, és important estar a el dia i adaptar-se ràpid als diferents canvis que puguin aparèixer, així com apostar per la creativitat.

agencia seo barcelona consultor seo judith sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO pel 2021