Tendencia digital al 2021

Quines tendències dominaran el màrqueting el 2021?

 

Aquest any 2020 està clar que ha estat un any estrany per a tothom. La crisi pandèmica que hem viscut ha canviat la forma de fer i veure les coses de forma radical. En màrqueting, hem vist com tendències i estratègies que semblaven funcionar bé van caure en picat i altres tendències que semblaven evolucionar a ritme lent, van despuntar i es van fer més forts que mai.
Les tendències per a màrqueting digital en aquest any que entra s’han vist influenciades per aquesta nova realitat que ens ha tocat viure. Aquí us deixem 10 tendències que dominaran el màrqueting digital aquest 2021.

Aportar valor

Des dels últims anys està clar que els usuaris són cada vegada més exigents pel que fa a publicitat es refereix. Els consumidors volen seguir tenint notícies sobre les marques, però no els val qualsevol cosa.

 

Els nous consumidors busquen connectar amb les marques de manera personal, però també que els continguts que aquestes generin siguin rellevants i responguin a les seves necessitats. Sota aquesta premissa cal definir línies estratègiques precises de màrqueting de continguts per al nostre negoci i cal valorar si el contingut que hem creat és rellevant i aconsegueix l’objectiu pel qual va ser creat.

Mindful màrqueting

L’ecologia o protecció dels drets socials són algunes de les principals preocupacions que tenen els usuaris avui dia. És per això que una empresa que aposti per la producció i el consum sostenible té molt camí recorregut per als anys següents.

 

El Mindful markefing tracta d’adoptar un enfocament conscient a l’hora de fer màrqueting, generant una repercussió social positiva i alinear-se amb els valors que més els importen als consumidors. Principis com la solidaritat o la cura de l’entorn són els que han de guiar totes les accions de l’empresa, des del disseny de productes i serveis fins a les campanyes publicitàries.

StorydoingCom ja hem vist en un dels punts anteriors, els consumidors busquen que les marques els aportin valor i una de les millors formes per adaptar-se a això és la de l’storydoing.

 

L’estratègia de storydoing és l’evolució de l’storytelling en els mitjans socials i busca, no només explicar una història, sinó involucrar l’usuari i que visqui l’experiència costat de la marca, provocant que passi a ser el protagonista de l’acció. A més, d’aquesta manera es genera un gran impacte en les RRSS.

Shoppable TVEncara està en fase d’experimentació però amb l’auge dels serveis de streaming i les cada vegada més evolucionades Smart TVs, una de les noves tendències de l’màrqueting digital serà comprar a través de la televisió.

 

Els formats seran variats, podent comprar a través de pantalles secundàries a les quals l’espectador accedeix amb un clic de comandament o fent la compra a través de codis QR que podràs escanejar amb el mòbil. Les opcions són infinites i encara per explorar.

Esdeveniments virtuals

La transformació digital s’ha vist accelerada a causa de l’COVID i una de les seves conseqüències ha estat la de l’auge dels esdeveniments virtuals.

 

Encara queda molt camí per recórrer a nivell tècnic, però la contínua evolució i la capacitat per innovar i experimentar estan fent que aquests esdeveniments virtuals passin de ser avorrits i unidireccionals a crear plataformes on connectar-se, compartir coneixements i unir les persones.

 

A més, aquest tipus d’esdeveniments ens donarà facilitats a l’hora de la comptabilització de dades i el seguiment de clients potencials.

Publicitat programàtica a TV i wearablesLa publicitat programàtica ha anat cobrant força en el món de l’màrqueting des de fa alguns anys. És clar que la publicitat afí als gustos de l’consumidor és la que millor funciona i és hora que s’obri a nous canals com són les Smart TVs o els wearables.

Chatbots, intel·ligència artificial i realitat augmentada en l’ecommerceLa intel·ligència artificial i l’automatització seran una de les claus per a aquest 2021 en les campanyes de publicitat.

 

Amb l’evolució de les IAs la utilització d’ell un chatbot per ajudar al nostre ecommerce l’experiència personalitzada en les compres és possible sense la necessitat d’un gran servei d’atenció a client.

Si a això li sumem la tecnologia de la realitat augmentada, l’experiència de l’consumidor en els nostres ecommerce esdevé completa.

Processament de el llenguatge natural (NLP)El processament de l’llenguatge natural tracta d’ajudar els sistemes de big data a entendre millor la informació obtinguda i permetre converses i interaccions més naturals entre el programari i els usuaris. D’aquesta manera, eines com els sistemes de veu intel·ligents i el reconeixement d’imatges es convertiran en tendència en màrqueting digital a 2021.

videomarketingEl vídeo a demanda ha estat una de les grans tendències dels últims anys i és per això que crear contingut publicitari en vaig veure Más información sobre este texto de origen com indica mentedigital la agencia marketing digital madrid

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.