SEO pel 2021

1. Les recerques per veu guanyen terreny

La cerca per veu està en auge. El desenvolupament de tecnologies com Alexa, Siri o el mateix Assistent de Google està provocant un canvi en la nostra forma de cercar a Internet. Cada vegada busquem més per veu i menys de forma escrita. Resulta més còmode.

Això té més importància del que sembla, ja que les recerques per veu tendeixen a ser més naturals i menys ‘robòtiques’ que les escrites.

Per tant, si ja feia algun temps que les estratègies SEO havien deixat d’enfocar-sol en les paraules clau, el 2021, més que mai, han de enfocar-se en les frases que inclouen les keywords de forma natural.

Cerca per veu tendència 2021 segons la agencia seo barcelona

 

2. Prioritat per a pàgines adaptades a mòbilsSi la compatibilitat amb dispositius mòbils ja venia sent tendència cada vegada més important, ara passa a ser imprescindible per aparèixer a la serps. Ja no és negociable amb Google. En Tewara, des de fa molt, vigilem la usabilitat, els textos, la càrrega de la pàgina en mòbil i tots els aspectes que afecten l’experiència de l’usuari en mòbil.
Un consell que us donem és tenir molt en compte els avisos de l’Search Console i Page Speed ​​de Google. Si aconseguiu millorar el que Google recomana, veureu pujar les vostres pàgines en les Serps.

 

Amb la implementació de el Mobile First Index, Google pren com a referència la versió mòbil d’un site i no la seva versió desktop. Es tracta d’un algoritme de el gegant d’Internet que dóna prioritat a les pàgines adaptades i optimitzades per a dispositius mòbils.
A l’altra cara de la moneda, això també provocarà que les pàgines no adaptades a dispositius mòbils perdran gran part de l’posicionament aconseguit en les serps. Així, que si encara no ho has fet, apunta aquesta tasca per a la millora de la teva SEO a 2021.

 

3. Contingut de qualitat

 

Ja venia sent crucial, però ara aquesta tendència SEO encara ho serà més en 2021. A més de ser l’eix principal de qualsevol estratègia de inbound màrqueting, la qualitat de l’contingut és vital per al principi Google EAT (experiència, autoritat i fiabilitat), que determinarà la nostra major o menor rellevància en les serps.
El contingut de qualitat és fonamental per a situar-se en les primeres posicions dels resultats de cerca. En Tewara el tenim comprovat dia a dia. Això implica la creació de continguts que responguin a preguntes freqüents o temes d’interès per als nostres clients potencials, no estancar-se en les keywords i treballar els continguts de forma semàntica.
A la fi i al el cap, els paràmetres que mostren com ha estat l’experiència de l’usuari en una pàgina és un dels factors més determinants a l’hora de donar-li una major o menor rellevància a aquesta.

4. Els vídeos:

El contingut de modaGoogle és un fidel reflex de les tendències i hàbits de consum dels internautes. I entre ells hi ha l’ús i constant creixement de xarxes com YouTube i Tiktok.
Potser per això els vídeos tindran un major protagonisme en 2021, si és possible, acaparant en molts casos els primers resultats de cerca. De fet, avui en dia més de l’60% de les serps de Google inclouen vídeos.

 

A més, segons un estudi de Forrester Research, els vídeos posicionen un 50% millor que les pàgines amb text sense format. Això sí, a l’igual que les imatges, que seguiran sent igual d’importants, els vídeos han d’estar optimitzats amb paraules clau tant en el seu títol com en la seva descripció o en el propi canal en què es publiquin.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.