Pla digital

Definició de pla de Màrqueting Digital

El Màrqueting Digital és una forma publicitat online que només utilitza els nous mitjans i canals publicitaris digitals com Internet, el mòbil o el IOT i que gràcies a el poder de la tecnologia permet crear productes i serveis personalitzats i mesurar tot el que passa per crear experiències de client úniques i memorables en benefici mutu.

El pla de Màrqueting Digital és un informe molt elaborat en el qual especifiquem els objectius a assolir, així com les estratègies i tàctiques que emprarem per assolir-los. És de vital importància que aquest document estigui correctament planejat i sigui el resultat d’una profunda investigació.

La capacitat per a elaborar Plans de Màrqueting Digital encertats pot ser un punt diferencial en un professional d’aquest sector. No només ajuda a justificar el que ha passat fins ara, també explica l’adreça que l’empresa pretén prendre.

Com desenvolupar un pla de Màrqueting Digital?

A l’hora de desenvolupar un pla de Màrqueting Online, cal tenir en compte una sèrie de punts clau.

La primera presa de contacte amb el clientAbans de començar un pla de Màrqueting Digital, és de vital importància entaular una primera presa de contacte amb el client per detallar i concretar quins són els objectius.

 

En aquest primer contacte, hem d’intentar treure la màxima informació possible a el client perquè quedi molt clar tota l’estratègia a l’hora de plantejar el pla de màrqueting. Tota informació és benvinguda per evitar que quan presentem el pla de màrqueting digital hàgim passat per alt alguna cosa o hagin conceptes confusos per no haver-los consultat prèviament.

 

# 1. ANÀLISI DE LA SITUACIÓ

Primer de tot, hem de tenir molt clar què és la marca, què fa, per quin motiu ho fa, la seva justificació i la seva raó de ser, el seu USP (única proposició de venda). En definitiva, conèixer, com més a l’detall millor, al seu públic objectiu.

El primer concepte a incloure en un pla de Màrqueting Online ha de ser l’estudi de la situació actual. Per això estudiarem l’entorn realitzant una anàlisi, tant intern com extern, sobre el sector en què operem i en el qual s’emmarca el producte o servei en qüestió, sempre deixant clar factors demogràfics, econòmics, tecnològics, polítics o socioculturals, els quals són de vital importància. De la mateixa manera, analitzarem a la competència directa per així poder millorar i aprofitar tota oportunitat que es presenti.
presència online Paral·lelament, i molt important, abans de realitzar un pla de màrqueting online cal conèixer quina és la seva presència online, saber en quines plataformes online es té o no presència, i saber què històric té aquesta presència online de la marca.

 

En aquest punt cal prestar especial atenció a la investigació per tenir present les eines que s’han utilitzat per mantenir la seva presència online, així com quina estratègia i tàctiques han seguit en el passat. Aquesta informació és fonamental per poder seguir una línia de comunicació que no es surti de l’establerta fins ara.

 

Per finalitzar l’anàlisi de situació, haurem de fer un gran esforç per conèixer a l’detall quins són els objectius que es volen perseguir mitjançant el pla de màrqueting digital i de quin pressupost disposem per a la seva execució.

 

És en aquest primer apartat on cal destacar la importància que té la definició d’objectius, conèixer a l’detall el públic objectiu i la realització de l’anàlisi DAFO, el qual pot ajudar molt a encertar amb l’estratègia a seguir, aprofitant les oportunitats i detectant les debilitats que s’han de millorar.

Un cop coneixem el que vol el client, la informació de la marca i tenim clar com és el nostre públic objectiu, toca començar a realitzar la recerca a el detall de la presència online, tant de la marca com de la competència. Per a això, és molt recomanable l’ús d’eines tant gratuïtes com de pagament per detectar l’estat de la marca i el de les empreses competidores.

 

Eines com SEMrush, Sistrix, Moz, aHrefs o les pròpies xarxes socials poden ajudar molt a identificar l’estat de la presència online, oferint dades que faciliten molt la investigació, ja que ens estalvien fer moltes coses manualment.
Dades analítics com visites diàries i mensuals, tràfic directe, orgànic i de pagament, taxa de rebot, pàgines indexades, nombre de backlinks, nombre de fans i followers, nivell d’engagement, etc. són algunes de les mètriques que hem de tenir en compte a l’hora d’analitzar la marca i fonamentalment a la competència.

 

 

# 2. DEFINICIÓ DELS OBJECTIUS

 

Un cop tinguem tota la investigació realitzada i es coneix la situació de la qual partim, arriba el moment de començar a dissenyar el pla de màrqueting digital. Per a això, hem de tenir molt clar quins són els objectius de negoci i els objectius de màrqueting, sent aquests últims els que han d’actuar com a arrel dels objectius de negoci.

 

 

A) OBJECTIUS DE NEGOCI

 

Els objectius de negoci són purament econòmics, mesurables a curt termini. Aquells que, com el seu nom indica, són sinònim de viabilitat de l’negoci depenent de si es compleixen o no. Un exemple clar d’objectiu de negoci és incrementar la facturació respecte a l’any anterior, o millorar la quota de mercat, que suposa créixer en diferencia de la competència.

 

 

B) OBJECTIUS DE MÀRQUETING

Els objectius de màrqueting són aquells que fan que es compleixin els objectius de negoci. Aquests objectius poden consistir per exemple en augmentar el trànsit al web mitjançant SEO o SEM, o aconseguir captar leads (emails o números de contacte) entre d’altres.
Un detall fonamental a l’hora d’establir els objectius és seguir les normes bàsiques per a la consecució d’objectius, els criteris SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Realistes i Temporalment acotats).

 

Un detall fonamental a l’hora d’establir els objectius és seguir les normes bàsiques per a la consecució d’objectius, els criteris SMART (Específics, Mesurables, Assolibles, Realistes i Temporalment acotats).
(S) Específics: cal buscar la concreció, per tal d’identificar el que realment es vol aconseguir.
(M) Mesurables: és fonamental que els objectius es puguin quantificar o qualificar d’alguna manera, per així comparar el resultat.
(A) Assolibles: tenint en compte la tasca de tots els components implicats en el projecte, cal avaluar si els objectius són viables i hi ha la possibilitat d’aconseguir-los.

(R) Realistes: a l’hora de plantejar els objectius hi ha mantenir els peus a terra i no especular molt amb els objectius, en cas contrari després no es podran avaluar els resultats.

(T) Temporalment acotats: s’han de marcar molt bé els temps d’execució per poder tenir un control d’inici i finalització de el projecte.

Per al control i el seguiment dels objectius, és recomanable dissenyar un Dashboard, que facilitarà realitzar un control diari, setmanal, mensual o anual, per tal de poder mantenir un seguiment i comprovar els avenços.

 

# 3. DEFINIR L’ESTRATÈGIA I LES TÀCTIQUES

 

Un cop tenim els objectius marcats, és el moment de definir quines estratègies i tàctiques plantejar per a la consecució dels mateixos.

 

L’estratègia la formen un conjunt d’accions aplicades amb la finalitat de desenvolupar els objectius marcats. Un exemple d’estratègia és per exemple desenvolupar una campanya de Inbound Màrqueting o de linkbuilding.
Les tàctiques, són possiblement les que més feina comporta, té a veure amb la forma i el mètode de realitzar les tasques. Són tasques o funcions més concretes, per exemple realitzar un post publicar febrer publicacions diàries en el Blog.

# 4. PRESSUPOST

L’elaboració i presentació de l’pressupost és una de les accions més determinants a l’hora de fer el pla de màrqueting digital, ja que d’ell depèn gran proporció de el projecte que es presenta. En el pressupost és fonamental que s’expliquin tots els detalls, desglossats i justificant cada acció que es durà a terme. El client necessita saber a què s’atribueix el seu pressupost en tot moment, i per això, no oblidis llistar totes les estratègies i tàctiques.

 

EXECUCIÓ DEL PLA DE MÀRQUETING DIGITAL

 

Arribat a aquest punt, sinònim que el pla ha estat aprovat pel client, s’ha de preparar l’escenari online on es van a desenvolupar les tàctiques seguint les estratègies marcades. Les tasques en aquesta etapa ja estan orientades al fet que, a l’hora d’executar les accions marcades en el pla de màrqueting, estigui tot preparat i no deixem res en mans de la improvisació i puguem executar tot sense esperar que alguna cosa canviï o es faci .
Les accions més genèriques que es poden destacar en aquest punt són les següents:
Definir el to de comunicació.Configura i dissenyar tots els perfils i plataformes on es té presència o es vol tenir.Definir paraules claus.Preparar un informe model o Dashboard.Crear un calendari de les accions que es van a dur a terme.Un cop haguem preparat el terreny, ¡toca passar a l’acció! S’ha d’executar tot el marcat en el pla de Màrqueting Digital.

 

Per a això, és molt recomanable seguir el calendari i que tots els departaments afectats treballin cap a la mateixa direcció.

 

Pla de Màrqueting Digital per a una empresaPer enfocar aquestes accions amb un pressupost limitat en un públic local, tant en posicionament web, com en social mitjana i màrqueting de continguts. Conjuntament es potencien les unes a les altres millorant en gran mesura l’abast d’una pàgina web.
ANALÍTICA DE KEYWORDS A NIVELL LOCAL

 

El primer que farem en la nostra campanya de posicionament web és seleccionar les keywords d’àmbit local. Basant-se aquestes keywords optimitzarem la nostra pàgina web.
Per l’analítica utilitzarem el nou Planificador de Paraules Clau que ofereix Google Adwords, que ens proporciona una estimació de el nivell de cerques mensuals per a cada keyword. És útil definir una llista de combinacions de keywords suggerides a les quals enfocar per arribar fins al client potencial que cerca a Google.

 

OPTIMITZANT EL SEO ON PAGE DE LA NOSTRA PÀGINA.

Els principals factors per a una correcta optimització SEO On page són:

Títols: amb les keywords més genèriques però de forma lògica i natural.META Description: es mostra generalment en les serps (resultats de cerca) pel que una correcta descripció independent per cada pàgina millora el CTR (ràtio de clic).Contingut en text ampli i de qualitat: amb a l’almenys 300 – 350 paraules per cada pàgina i secció, sempre natural i enfocat a l’usuari.Navegació intuïtiva i senzilla: perquè un usuari (i un cercador) pugui arribar des d’un punt de la web a un altre amb el mínim nombre de clics possibles.SMO (Social Media Optimization): per viralitzar els nostres continguts i la nostra marca a les xarxes socials, una cosa imprescindible avui en dia per a un SEO natural i eficaç. L’ideal és col·locar de forma visible els botons per compartir a les principals xarxes socials (i xarxes segmentades segons el nostre sector).Indexabilitat: i és que encara que la navegació intuïtiva comentada en el punt anterior fa que millori la indexabilitat global, sempre és possible (i recomanable) ajudar-lo a el cercador per rastrejar el nostre site amb més facilitat. Per a això només hem de crear un mapa del web en format .XML i enllaçar des d’un compte de Google Webmaster Tools.

 

ALTA A LA PLATAFORMA DE GOOGLE PER NEGOCIS LOCALS: GOOGLE PLACES.

Aquesta plataforma de Google potència en gran mesura la nostra visibilitat per recerques locals com aconsella la agencia marketing digital madrid mentedigital.

SOCIAL MEDIA, BUSCANT I ARRIBANT FINS ELS NOSTRES CLIENTSPOTENCIALS.

 

Hi ha disponibles, una gran quantitat de xarxes socials segmentades que és convenient seleccionar segons el nostre sector. Les principals xarxes socials són:

Facebook, per ser la xarxa social majoritària a Espanya pel que fa a usuaris i implicació dels mateixos.Twitter, una xarxa en contínua expansió al nostre país que proporciona un fantàstic entorn per a la conversa directa entre la marca i l’usuari.Google Plus, amb un gran potencial i actualment un entorn ideal (i necessari) per millorar el SEO orgànic en els resultats de Google.

 

MÀRQUETING DE CONTINGUTS, POTENCIANT EL POSICIONAMENT

El Màrqueting de Continguts és una tècnica de gran potencial tant per al SEO orgànic com per al Social Media, i la seva pràctica més habitual consisteix a integrar un bloc dins de la pàgina web de l’empresa i treballar els seus continguts.

Vegem els beneficis de l’Màrqueting de Continguts de cara a l’posicionament web i a l’Social Media:
Frescor d’actualitzacions en continguts, alguna cosa que agrada molt a Google després dels últims canvis de Google Panda.Més continguts de qualitat indexables, major posicionament per SEO Long Tail (per keywords secundàries).Continguts de qualitat que són propensos a ser viralizados en xarxes socials i enllaçats des d’altres mitjans (ambdues possibilitat milloren en gran mesura el SEO, i el trànsit des de xarxes socials).

Actualitzacions constants en els perfils socials de l’empresa, major moviment per a una Comunitat social activa i amb usuaris participatius.Però vegem les condicions indispensables perquè el Màrqueting de Continguts es faci realment de forma correcta i efectiva:
Els continguts han de ser originals, de qualitat

El text ha de ser intercalat amb imatges (o vídeos) per a fer-lo més atractiu i alleugerir la seva lectura.

Podem acabar cada contingut amb una crida a l’acció. Si tenim columna de comentaris 1: explica’ns què en penses tu, o si volem augmentar la Comunitat: segueix-nos a Facebook i assabenta’t de tot.

Treure les keywords secundàries dels continguts interns de l’bloc, la qual cosa potenciarà moltíssim el trànsit Long Tail des de Google i altres cercadors.Mostra altres continguts relacionats a la fi de cada contingut millora el comportament de l’usuari ampliant el temps de permanència a la nostra pàgina web i reduint el percentatge de rebot. Más información sobre este texto de origen.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.