Tendencia Digital 2021

Tendències en eCommerce per 2021

 

L’anunci dels primers resultats positius en els assajos clínics de les vacunes ha despertat l’eufòria dels mercats financers. És, per fi, albirar una sortida a l’túnel que podria, i recalco el «podria», arribar a 2021. Però si alguna cosa ens ha ensenyat la SARS-Cov-2 és que és un virus capaç de donar moltes sorpreses, des del seu enorme capacitat de transmissió a la varietat de vies per les quals pot transmetre, passant per quadres clínics molt greus en persones que, aparentment, no haurien de tenir res més que símptomes lleus donada la seva edat i la seva absència de patologies prèvies.
Per tant, el primer no és una tendència, sinó una recomanació: siguem prudents, cautelosos i donem temps a la ciència per completar tots els seus procediments de seguretat i verificació de l’efectivitat de les vacunes i tractaments. Si 2020 està sent l’any de la pandèmia, 2021 serà l’any de la convivència amb la covid-19 i tant de bo 2022 sigui l’any de la seva eradicació.
Però estem aquí per parlar de tendències en eCommerce per 2021, així que anem a l’embolic.

 
1. El boom de l’eCommerce continuaràA el menys, mentre que el virus circuli entre nosaltres i segueixi havent restriccions a la mobilitat. Els estudis publicats, com aquest de IAB i Elogia, deixen clar que els confinaments han servit perquè molts consumidors que eren reticents a comprar en línia hagin descobert la comoditat i conveniència d’aquest canal. Això vol dir que probablement quan l’onada passi, el nivell de la mar hagi pujat. Abans que algú es quedi en pla O_o, vull dir que els confinaments i la por als espais tancats passaran, però molts nous compradors en línia seguiran fent servir aquest canal més que abans.

2.Consolidación de l’eCommerce local

Una altra de les tendències en eCommerce per 2021, que ja començava a apuntar maneres abans de 2020 i que probablement aquest any hi haurà assentat permanentment.
El comerç local s’està digitalitzant contrarellotge, cosa que no tindria sentit que desaparegués un cop realitzades les inversions i els canvis necessaris per entrar al eCommerce. No es tracta de vendre en gran ia tot arreu, sinó d’obrir el canal en línia perquè els seus clients locals els segueixin comprant.
Alguns, tant de bo que molts, tornaran a les botigues físiques quan tot això passi, però la pandèmia ha fet que saltem a el futur 2 o 3 anys d’una empenta. El client local ja és, i seguirà sent, un client digital.

T’ho envien a casa i està per menjar-se’l
3. 2021 pot ser l’any de les showroomsI dels kleenex, perquè tots els virus de l’refredat comú que no estem agafant per les mesures de seguretat actuals ens estaran esperant quan ens llevem les màscares, allà a finals d’any si tot va raonablement bé.
El model ‘showroom’ (decideixes offline el que vols comprar després de veure-ho i / o provar-ho, però el compres en línia) ha anat situant-se poc a poc en les preferències dels grans de l’retail, de manera que el 2021 possiblement vegem que comencen a sorgir en els centres comercials com bolets després de la pluja de tardor.
Les showrooms són un model d’integració online-offline que té molts avantatges:
menor necessitat d’espaieliminar l’emmagatzematge en botiga (molt car) per derivar-lo a plataformes logístiques pròpies o de tercers (molt més barat)moltes menys aglomeracionsja que no hi ha cues per pagarcomoditat per al client que rep el producte a casareducció significativa de la taxa de devolucions, que costen molts diners i no generen res positiu ni a el client ni a venedor.Fins i tot no tenen per què ser establiments permanents, pots tenir el teu showroom oberta per temps limitat i anar rotant-per di4. La compra en línia d’alimentació seguirà guanyant terreny

Confinament mitjançant, un dels grans murs de l’eCommerce a Espanya ha caigut.
2020 ha vist com les vendes d’alimentació es aupaban a el segon lloc de el rànquing en categories de productes més venuts online. Encara que aquest salt va agafar a tots els grans de la distribució amb les vergonyes a l’aire (alguns van suspendre directament la venda en línia, altres tenien els servidors tan malament dimensionats que van haver de imposar sales virtuals d’espera perquè no explotessin i gairebé tots van incomplir els terminis de lliurament; anem, que els sistemes que tenien muntats eren de chichinabo) a l’igual que succeeix amb l’eCommerce local, les inversions que han hagut de fer per suportar els pics de demanda hauran de rendibilitzar-les como indica la agencia de marketing digital mentedigital.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.