¿Qué es una auditoria SEO?

Què és una auditoria SEO?Una auditoria SEO consisteix en la realització d’una avaluació d’un lloc web, a través de diversos punts que es consideren importants, relatius al seu posicionament en els motors de cerca.

Què s’aconsegueix amb una auditoria SEO?

Amb aquest tipus d’auditories s’aconsegueix tenir clar quins són els punts forts i els millorables d’un web amb l’objectiu d’una adequada optimització en relació amb el posicionament en els motors de cerca.

Quan es realitza una anàlisi d’aquest tipus, el més habitual és centrar-se en les mancances o punts a millorar que es detectin al web en qüestió.

Quan s’ha de realitzar una auditoria SEO?

Habitualment es realitzen aquest tipus d’auditories quan:

El client amb el qual es treballa és nou i es requereix realitzar una avaluació global.L’estratègia de màrqueting realitzada no està tornant els resultats esperats.S’ha donat una pèrdua de trànsit progressiva al web i no s’ha recuperat de la baixada en un termini de temps raonable.

Tipus d’auditories

-Auditories Onpage: tracta factors interns del web.

-Auditoria Offpage: tracta factors externs del web.

-Auditoria completa: engloba els punts que es tracten en les dues anteriors, sent habitualment la més comuna.

Malgrat això també cal destacar que en ocasions es realitzen auditories enfocades majoritàriament a aspectes tècnics.

-Punts a tractar en una auditoria SEO segons un consultor seo

Depenent de la persona o l’equip encarregat de realitzar una auditoria SEO, o en funció del web en qüestió sobre la qual es vagi a realitzar l’auditoria, se li pot donar una major prioritat a algun dels punts o desenvolupar en major mesura algun no esmentat. Es comentaran a continuació els punts que considero importants a l’hora de realitzar una auditoria SEO en un lloc web.

 

Errors 404, 500

Són alguns dels possibles problemes a tenir en compte en una auditoria SEO. S’han de detectar les pàgines del lloc web que retornen aquests codis d’error i buscar una solució per als mateixos.

 

Pàgina d’error 404

S’ha de d’analitzar la pàgina d’error 404 en el site analitzat i realitzar una proposta dels punts a millorar en la mateixa.

Arxiu robots.txt.

És un punt imprescindible a analitzar ja que des del robots.txt es pot permetre l’accés o denegar-lo als diferents directoris o arxius del lloc web.

Canonicals

Amb aquestes etiquetes es defineix, quines pàgines predominen en comparar pàgines amb contingut d’una similitud semàntica elevada.
En l’auditoria hem d’analitzar que aquestes etiquetes estiguin sent utilitzades de forma correcta en cas d’existir ja al web.

Contingut

Dins el diferent contingut que pot tenir un lloc web, hem d’observar que el mateix es trobi optimitzat i en quantitat suficient a la web.
Indexació

És habitual la realització de l’estudi de la indexació de les diferents landings del site.
EnllaçosÉs important realitzar una anàlisi del enllaçat intern de la pàgina web i, a més s’han d’analitzar els enllaços externs que contingui el web, com poden ser els de xarxes socials o que apuntin a altres pàgines webs.

 

Enllaçat auditoria SEO

Les metes de la web s’han d’avaluar per veure si s’adapten a les necessitats que tingui el lloc web, igual que altres punts que considerem importants en cada landing dels llocs webs.

Imatges

Cal prestar atenció a la mida de les imatges d’un lloc web, de la mateixa manera que el pes de les mateixes o els seus textos alternatius entre altres punts importants.

 

Mobile

A causa del creixent ús dels dispositius mòbils per la població actual i de com els motors de cerca com Google estan orientant els seus algoritmes cap a aquest format de dispositius, cal adaptar el nostre lloc web a aquests canvis.

Mobile auditoria SEO

Prova d’optimització per a mòbils de Google

WPO:La velocitat de càrrega d’un lloc web és un factor al qual s’ha de prestar una atenció especial a l’auditoria, ja que una velocitat de càrrega massa lenta del lloc web pot repercutir en la pèrdua de visites.

És important realitzar una anàlisi de l’arquitectura del lloc web, i avaluar les landings més forts del lloc web.

Arquitectura auditoria SEO


Un punt molt important a verificar és que s’estigui realitzant una adequada mesurament del lloc web amb les diferents eines de les que es disposi en cada web. A més és important fixar uns objectius de mesurament adequats.

Redireccions

En analitzar les redireccions, hem de realitzar-nos certes preguntes que són importants per a un correcte ús de les mateixes:
Hi ha redireccions ?, s’estan utilitzant en les pàgines adequades ?, s’estan utilitzant els codis de redirecció correctes en elles ?, existeixen cadenes de redireccions ?, etc
A més s’han de tenir en compte altres factors com ara:
El domini que s’està utilitzant actualment és l’idoni per a aquesta empresa?És convenient o ens podria ajudar a millorar l’ús de metadades?¿Les adreces usades en el lloc són friendly?Estem utilitzant un CMS? Si és així, ¿és el més adequat per als nostres objectius?En cas de tenir accés a logs del servidor, en què ens poden ajudar?Fent referència a les notícies publicades recentment en relació a aquest últim punt, i tenint en compte que cada vegada és més gran el percentatge d’usuaris que realitzen consultes a través dels seus dispositius mòbils, ens pot resultar molt interessant una anàlisi dels logs del nostre servidor web per tenir clar per exemple si Google està analitzant amb el seu índex mòbil a més de amb el de desktop nostre lloc web i en quin percentatge.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es una auditoria SEO?

Origen del seo

Els algoritmes de Google han anat evolucionant i amb ells les pràctiques SEO. La seva història va començar el 1997, però des de llavors ha evolucionat, adaptant-se a les exigències del cercador de Mountain View.

 

És possible que no hagis sentit parlar de la paraula SEO, però em joc una falange del meu dit dret -sóc destre, així que tingues en compte- que si has sentit parlar de Google. Perquè un article aparegui en els primers resultats de cerca cal pagar, el que s’anomena SEM, o realitzar un bon treball en SEO, que és gratuït si ets tu el que s’ho treballa.

 

Però aquesta paraula, que avui té més importància a Internet que els vídeos protagonitzats per gats, va néixer el 1997 de la mà de John Audette i la seva companyia, Multimèdia Marketing Group, segons Danny Sullivan. Molt ha plogut des de llavors, sobretot pel que fa a cercadors es refereix. En aquesta dècada van començar a funcionar Altavista, Lycos, Excite, Ask, MSN Search i Google.

 

En aquest moment apareixen els primers algoritmes, extremadament bàsics i gairebé sense protecció anti spam. Es va començar a tenir en compte els ‘meta tags’, etiquetes en el codi font i ocultes a l’usuari que informaven al cercador la naturalesa del contingut. Aquestes podien ser fàcilment manipulables pels administradors de les pàgines, com la de densitat de keywords, la següent pràctica que van començar a tenir en compte els cercadors. Per aquest motiu va aparèixer el ‘Page Rank’ a Google, un índex que atorgava valor un lloc web, depenent de la quantitat i qualitat d’enllaços que apuntessin al site.

 

Penalitzades aquestes pràctiques malicioses per les quals moltes webs van caure en posicionament, es comença a premiar el contingut de qualitat. I la història del SEO segueix incrementant-se amb les actualitzacions de l’algoritme de Google que apareixen: Panda, Pingüí.Aquestes sorgeixen amb l’objectiu de premiar el link building natural, el contingut únic i el respecte al manual de bones pràctiques del major cercador del món.

Font:judith sauch experta en seo barcelona

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Origen del seo

Importància de l’optimització en temps de càrrega

Importància de l’optimització en temps de càrrega

Actualment, totes les empreses, marques o companyies necessiten emprar l’internet com a mitjà per apropar-se al públic objectiu. Tant els projectes online petits i independents, com els més grans, han de prendre en consideració les necessitats dels usuaris i les avaluacions dels cercadors, la visibilitat dins el món cibernètic és una meta no tan senzilla d’aconseguir, per aconseguir que la nostra web es trobi a l’accés del públic, cal realitzar diverses accions i planificar diverses estratègies.

L’estratègia SEO té com a objectiu principal ubicar el nostre lloc o pàgina web a la primera pàgina de resultats de Google, o un altre cercador, la qual cosa augmenta el trànsit orgànic i el nombre de reconversions.

Dins el SEO es contempla diversos aspectes d’optimització, entre ells l’optimització en temps de càrrega.Hem de tenir en clar que, per a Google, el més important és l’experiència de l’usuari, de manera que no ha d’estranyar que el seu algoritme s’actualitzi constantment, i atengui els avenços tecnològics i les demandes de les persones que evolucionen en paral·lel als dispositius intel·ligents i les seves funcions. Així bé, l’optimització en temps de càrrega té una importància fonamental en la valoració que Google fa sobre la nostra web.

La majoria dels usuaris  tal i com indica un consultor seo, abandonen una pàgina si la mateixa triga molt a carregar, això és una experiència poc grata per a les persones que consulten el cercador, així que comporta un aspecte negatiu que afecta, greument, la posició web del lloc.Optimització en temps de càrrega i visibilitat en dispositius mòbilsL’optimització en temps de càrrega va a l’una amb la capacitat del lloc i pàgina web d’adaptar a diferents tipus de dispositius. Un lloc web ha de trobar-dissenyat perquè la seva visualització sigui òptima en dispositius de pantalla (ordinadors i portàtils) i aparells mòbils (telèfons intel·ligents, Tablet …)

Una pàgina web no ha de carregar-se ràpidament només quan s’accedeix a ella per mitjà d’un dispositiu d’escriptori. Cada dia és més gran la quantitat de consultes que rep Google des telèfons intel·ligents, de manera que s’ha convertit en un aspecte de gran pes en l’avaluació i indexació dels llocs webs.Així bé, hem d’assegurar que el nostre lloc web tingui una velocitat de càrrega òptima, ràpida, i estigui adaptat al fàcil accés des de dispositius mòbils.

Aquests aspectes ens ajudaran a tenir un bon lloc dins dels resultats orgànics dels diferents cercadors, ressaltant Google per ser el favorit dels usuaris cibernètics.Enviar comentariosHistorialGuardadasComunidad

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Importància de l’optimització en temps de càrrega

La importància SEO

 

La importància SEO es troba en la necessitat d’augmentar la visibilitat dins de la web. La major oportunitat que ofereix l’internet, és la capacitat d’arribar a milions de persones, de forma efectiva i ràpida … una gran audiència a l’abast d’un clic. Però per això és necessari comptar amb certa popularitat, i figurar a la primera pàgina de Google és un indicador positiu, capaç de fer notar la teva existència a la web de forma sorprenent, augmentant el trànsit orgànic.

Cal aclarir que, el tràfic orgànic, són les visites que arriben al nostre lloc o pàgina web, provinent dels motors de cerca. El cercador popular per excel·lència és Google, d’allí que el treball SEO es trobi enfocat en optimitzar una web perquè l’algoritme de Google pugui indexar-se de manera ràpida i proporcionar-li una qualificació positiva, que aconsegueixi posicionar-la en la primera pàgina de resultats.Quan parlem de la importància SEO és necessari ressaltar la necessitat del treball en aquesta àrea per l’augment del trànsit orgànic de la nostra web, a més, cal nomenar la visibilitat, ja que el SEO es tracta d’això: fer visible la nostra web en els cercadors .

La visibilitat dins de l’internet és fonamental, ja que aquest gran impulsor compte, també, amb una gran competència. Els projectes online, per tenir èxit, necessiten destacar-se entre un conjunt de pàgina que manegen la mateixa temàtica ¿com s’aconsegueix això?

Amb un treball SEO constant i professional, on s’analitzin diversos aspectes de la web, des del disseny, les paletes de colors, el contingut publicat … fins a la velocitat de càrrega i els enllaços.

Importància SEO: projectes online i llocs webs empresarials segons un seo barcelona

Tot i que la importància SEO és resaltante tant en projectes online  petits, com projectes online grans, quan parlem d’un web empresarial, aquesta importància pren un altre enfocament, ja que ens trobem amb el nombre de reconversions o vendes, o amb una major demanda dels serveis oferts a la web.De manera senzilla, l’augment en la visibilitat dins dels motors de cerca, porta a un augment de trànsit al lloc web, el que implica major accés al públic objectiu, augment de clients potències i, finalment, un augment en les vendes.

Per aquesta raó, dins del departament de Màrqueting Digital, les grans empreses compten també amb professionals de SEO, que orienten una estratègia en concret, amb accions ben definides i que busquin “assegurar” el major èxit del lloc web empresarial.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a La importància SEO

Optimització de contingut web: treball fonamental del SEO

 

Dins del treball SEO d’una pàgina o lloc web, s’han de optimitzar diversos aspectes, variables de les pàgines que Google considera el moment d’indexar i atorgar una posició dins dels seus resultats orgànics.

L’optimització de contingut web és un d’aquests aspectes, fonamentals per aconseguir figurar a la primera pàgina de resultats, i completament necessari per aparèixer entre els primers tres llocs.L’optimització de contingut web pren diversos aspectes en consideració, no només la qualitat i originalitat, sinó també l’estructura, les etiquetes dels títols, subtítols … hi ha un enfocament en com presentem el nostre contingut a Google, perquè el mateix pugui entendre, de forma ràpida i senzilla, sobre el que tracta la nostra pàgina o lloc, per si a indexar i atorgar-li una qualificació positiva.

Aspectes en l’optimització de contingut webL’optimització de contingut web comença amb la recerca de paraules clau o keywords (termes que ingressen els usuaris per realitzar les seves recerques, i que els llocs webs utilitzen com a descriptors de contingut).

Cal fer una correcta elecció d’aquests termes, ja que proporcionaran un enfocament únic al contingut publicat en el nostre lloc web. Per escollir les paraules clau, fem ús de diverses eines que ens ajuden analitzar el comportament dels usuaris dins del web.En l’optimització de contingut web cal parlar sobre l’originalitat, l’oferir una cosa nova i de qualitat. La millor manera de que el nostre lloc ressalti entre la competència, és que es distingeixi de la mateixa per oferir una cosa única.

Tot i que les temàtiques que es manegen en l’internet es troben repetides, els enfocaments poden variar, això és una cosa que han de tenir molt present els creadors de contingut. Google vol oferir el millor als seus usuaris, una pàgina que respongui les seves inquietuds de manera clara, i que aporti alguna cosa de valor.Un altre aspecte a considerar és l’ús de contingut multimèdia, com imatges i vídeos.

Cal considerar les preferències dels usuaris segons la experta seo barcelona Judith,  en conte al contingut que visualitzen, el text ha estat reemplaçat per vídeos i, en moltes ocasions, llança un millor resultat. Però Google necessita comprendre tots aquests factors presents a la pàgina, el com els anomenem i inserim en fonamental per al posicionament orgànic.Amb això no volem dir que les publicacions escrites presentin mals resultats, és la manera tradicional de contingut i segueix sent la més utilitzada. En aquests casos hem de considerar el llarg del text, quantes vegades repetim les paraules clau, entre d’altres aspectes.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Optimització de contingut web: treball fonamental del SEO

Professionals de Màrqueting: importància i funcions

Actualment, les empreses donen una importància especial al departament de Màrqueting Digital, el treball en aquesta àrea és fonamental per a l’expansió i augment del nombre de vendes de qualsevol companyia, marca o empresa. La presència a l’internet ha passat a ser alguna cosa obligatori, considerant el principal mitjà pel qual comptem amb accés directe i interactiu cap a la vida i necessitats dels consumidors.

Els professionals de Màrqueting són persones capacitades, amb coneixements, destreses i experiència necessàries que els permeten plantejar una estratègia i realitzar accions publicitàries dins de l’internet, així com establir campanyes que arribin als usuaris, apropant-los a la marca i fidelitzant amb la mateixa.

Els professionals de Màrqueting són necessaris perquè l’internet compta amb paràmetres o normatives. No n’hi ha prou amb iniciar un lloc web, s’ha de conèixer accions destinades a augmentar la visibilitat, ja que l’alta competència que trobem en el món online és capaç d’enterrar tots els esforços emprats en la construcció del lloc.

Les campanyes de Màrqueting creades per aquests professionals, tenen en compte tots els detalls, emprant mètodes diversos que asseguren l’arribada dels continguts publicats, a la major quantitat d’audiència possible

.Perfils dels professionals de Màrqueting segons el consultor seo.

Els professionals de Màrqueting han de comptar amb destresa en el desenvolupament d’anuncis, tant a nivell d’AdWords, com en les diferents xarxes socials: Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter, entre d’altres.Els perfils d’aquests professionals es classifiquen d’acord a l’àrea d’especialització, alguns d’ells:

1. Community Manager: Enfocat en el maneig de les xarxes socials.

2. Comercial Digital: S’enfoca en el maneig de l’internet, tenint en compte el mercat digital i el físic. D’altra banda, li brinden característiques específiques al client digital, els hàbits de compra que presenta i la millor tècnica per influenciar.

3. Professionals en Big Data: Grans empreses compten amb especialistes encarregats d’analitzar gran quantitat de dades, llançats diàriament i que fan referència tant al comportament del client, com a la imatge i potencial de l’empresa dins del mercat.

4. Especialista en seguretat digital: S’enfoca en protegir les dades digitals referents a l’empresa.

5. Professional en SEO: S’enfoca en millorar el posicionament orgànic en els motors de cerca, per tal d’ampliar el trànsit rebut a la pàgina o lloc web.

6. Analista Digital: S’enfoca en l’anàlisi de les dades llançades pel mateix lloc web, tenint en compte les pàgines més visitades

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Professionals de Màrqueting: importància i funcions

Seo per contingut

Què aporta una estratègia continguts optimitzats per SEO?

El fet d’haver de generar continguts el millor optimitzats possible per a la teva pàgina web crec que no és un secret i que es dóna per fet, és així?

És realment un dels pilars fonamentals d’una estratègia digital, però també ho és que estigui correctament optimitzat per al posicionament SEO. A més, has de enfocar-cap a la teva target o públic objectiu concret, ja que, com indico en moltes de les meves ponències, “l’usuari és el veritable rei”.

Tenint en compte que ja saps qui és el teu públic a qui dirigir-te, et mostraré tot el que aporta al teu estratègia l’ús de continguts optimitzats per a motors de cerca.

Aprendràs de fer un esforç per l’optimització de tots els teus continguts és una inversió més que necessària.

1. Millora el trànsit del teu lloc web

Una de les formes més directes de millorar el trànsit del teu lloc web és a través de l’ús de continguts optimitzats. I amb millorar-no només em refereixo al fet que augmenta el nombre de visites que reps, sinó també la qualitat d’aquestes.

Ja sigui perquè vols disminuir la taxa de rebot o augmentar el nombre de pàgines vistes per cada visita, o fins i tot si estàs buscant augmentar la retenció d’usuaris i que els teus visitants s’interessin prou com per tornar a la teva pàgina constantment. Sense importar què és el que vulguis o què és el que estàs buscant amb la teva estratègia, el contingut optimitzat per a Google és una de les formes més efectives de aconseguir-ho.

2. T’ajuda a crear i potenciar la teva marca

Una de les grans avantatges que tenen els continguts SEO és que t’ajuden a crear la teva marca personal o empresarial; és a dir, t’ajuden a que els usuaris et reconeguin pel teu contingut i que et identifiquin on et vegin, ja sigui en xarxes socials o en vídeos de YouTube.Però no es tracta de crear la teva pròpia marca personal, sinó de millorar-la. Necessitem atreure l’atenció d’un públic, i en fer-ho, a poc a poc es va creant la identitat de la marca a mesura que els clients s’acostumen al teu negoci, al teu blog i, en definitiva, al valor que els aportes.Una altra de les raons és que poc a poc vas guanyant més presència a internet, tant en els cercadors com a les xarxes socials, ia mesura que les persones et van veient cada vegada més, la teva marca es va enfortint i va guanyant en autoritat dins de la xarxa.

3. Millora les convencions i evita els abandonaments del teu lloc web

Una de les raons per les quals es recomana utilitzar una estratègia de continguts SEO és que això t’ajuda a aconseguir una millor resposta per part dels teus visitants.Ja no només es tracta d’atreure visitants, sinó de captar l’atenció del teu buyer persona, és a dir, als teus clients ideals i les seves necessitats reals, gràcies a un coneixement profund del teu sector professional / comercial ia la resolució de dubtes que té la teva públic sobre els teus productes o serveis.

Aquest tipus d’estratègia també hauria d’anar orientada a optimitzar l’estratègia lead i que fomenti el fet d’alimentar l’embut de conversió, ajudant-los a aquests a decidir en les seves compres i / o conversions.Un truc molt útil és acudir a dues eines que t’ajuden a convertir unes keywords de tipus comercial per altres més informatives, que fomentin la transacció o conversió final. Aquestes poden ser Keyword Magic Tool o Answer The Public.

Amb un contingut correctament optimitzat, i sempre depenent de la temàtica que manegis, pots aconseguir excel·lents resultats pel que fa a interaccions es refereix.

Si ja mantenir una excel·lent retenció d’usuaris i una baixa taxa de rebot és el desig de molts, imagina’t el gratificant que seria que els mateixos usuaris que entren a llegir el contingut que publiques es quedin i no només llegeixin, sinó que a més comentin i interactuïn amb tu.

Això no només t’ajuda a fidelitzar aquests usuaris i aconseguir potencials clients per al teu negoci, sinó que a més li estàs dient indirectament a Google que el teu contingut és tan interessant que els usuaris es queden a la teva web per comentar en els teus posts.

Què has de tenir en compte en generar articles optimitzats per SEO?

Ara que ja saps quins són alguns dels avantatges o beneficis dels continguts optimitzats per a motors de cerca com Google, et vaig a mostrar alguns punts als quals has de prestar atenció per generar-los.

Coneix la teva audiència i Centra’t en ella

Un dels principals errors que solen cometre els professionals o empreses que comencen en això és crear contingut per a ells mateixos.

Com et vaig dir anteriorment, no solament es tracta d’escriure milers i milers de paraules, cal saber sobre quines temàtiques escriure, què keywords usar i com maquetar correctament el teu contingut.

Per fer-ho, és important que coneguis quin és el teu nínxol i que coneguis a la teva audiència. Ho saps ja?

Si vols que els teus visitants s’interessin pel que publiques, primer cal saber quins són els interessos o gustos que ells tenen.
Què és el que volen?

Què és el que estan buscant?

Per a què han entrat a Google?

Quins problemes tenen?

Com puc oferir-los jo una solució?

És que el meu contingut té la informació que ells volen?

Totes aquestes són preguntes que t’has de fer de forma regular. Recorda que estàs buscant que els usuaris de Google s’interessin en el contingut del teu lloc web, així que … què millor forma d’aconseguir-ho que donant-los el que necessiten o el que estan buscant?
També has de conèixer el teu nínxol. Si, per exemple, tens un projecte digital sobre mascotes, has de informar-te sobre aquest nínxol tant com puguis abans de fer qualsevol cosa.

 

Recorda que necessites marcar la diferència perquè els usuaris optin per la teva plataforma i no per la competència, i, per això, primer cal saber tota aquesta informació que és rellevant sobre el teu nínxol.

Utilitza títols atractius i amb paraules clau, que cridin l’atenció i que incitin a llegir l’articleAquest és un punt importantíssim, ja que recorda que tots els usuaris no s’enganxen a un article o no entren en un lloc web des de Google pel contingut de l’article, sinó que ho fan a través del títol.

 

Aquest es torna el primer contacte entre el teu text i l’usuari, de manera que necessites fer que sigui el més atractiu i cridaner possible, que aconsegueixi captar l’atenció de la major quantitat de persones, i que aquestes estiguin interessades a entrar a la teva web i llegir-lo.

Que el teu article sigui concís i molt fàcil de llegir

Un punt important que has de tenir en compte és que el teu article ha de ser sempre concís, parlar sobre el que vols parlar i res més.

De la mateixa manera, ha de ser fàcil de llegir, tal com aconsella la experta en seo barcelona judith sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Seo per contingut

SEO per Veu

Característiques de la recerca per veu i impacte SEO

Una de les diferències més importants entre la recerca per veu i la convencional és que l’usuari pretén solucionar qüestions o dubtes concrets. Es duen a terme tal com es plantejarien a una persona, de manera que intervenen diferents factors com l’entonació, la riquesa semàntica, la construcció gramatical i el caràcter local de la cerca.
Aquests elements són imprescindibles per desenvolupar l’adaptabilitat del SEO a nivell voice search, de manera que sigui possible ajustar la forma en què generem contingut online.

Analitzem cada circumstància particularment:

El seo per veu comporta implícita l’entonació de l’usuari, un fet que marca clarament la diferència respecte a la recerca escrita. La intervenció de la intel·ligència artificial serà essencial en un futur proper perquè els dispositius puguin interpretar la intencionalitat i l’estat d’ànim, analitzant l’entonació que, per defecte, acompanya la veu.

Riquesa semàntica. La semàntica cobra especial protagonisme en la voice search, ja que en les recerques escrites fem servir un llenguatge telegràfic, sense tenir en compte preposicions, articles, conjuncions, etc.Long tails, construccions gramaticals més completes i complexes.

Per l’ús d’una semàntica i llenguatge més natural, en la recerca per veu augmenta el nombre de paraules que utilitzem.Estratègia local. Aquest tipus de recerques es realitzen principalment per obtenir respostes a preguntes del dia a dia, per això, la geolocalització serà fonamental per al seu correcte desenvolupament.

Factors com la correcta aplicació de la semàntica específica per a la voice search i l’ús de dades estructurades permetrà crear un SEO per veu eficaç. Per això, treballar amb keywords relacionades i long tails serà possible posicionar adequadament el nostre contingut. A més, serà necessari donar més importància a la velocitat de la web i la seva optimització.

Què és Google Hummingbird?

A causa dels factors relacionats especialment amb el tipus de llenguatge esmentats anteriorment, ha estat necessari crear un algoritme específic més ràpid, precís i eficient per adaptar-se a l’evolució de la recerca per veu, conegut com Google Hummingbird.
El nou format de voice search ens permet fer preguntes als assistents virtuals de forma més natural com “restaurants bons per menjar a Barcelona”, en lloc del “restaurant bo Barcelona” que fèiem servir fins ara.

Propers passos de la cerca per veu

Es considera que en els propers cinc anys podria haver-hi un important creixement dels aparells amb assistent de veu.

Les grans companyies especialitzades en desenvolupament tecnològic estan invertint per dur a terme aquest tipus d’eines que permeten facilitar la vida quotidiana de les persones.

Tal com indica Juniper Research, empresa britànica d’investigació tecnològica, la comercialització d’aquesta tecnologia arribarà als 80.000 milions a l’any en 2023.L’evolució de les Smart TV i les noves capacitacions de dispositius Smart Home Devices abordaran tasques quotidianes més serioses com la seguretat a la llar, el control de les llums i la temperatura, entre altres aplicacions, que satisfaran les necessitats vitals i diàries dels usuaris .

A més, l’ús de la voice search serà aplicable en negocis ecommerce, una tendència que permet comprar fins i tot per veu, una utilitat que encara es troba en fase gestacional, ja que tan sols el 2% dels usuaris que posseeixen dispositius amb Alexa han comprat alguna cosa a través de la recerca per veu en algun moment de l’any, com explica Forbes.

En aquest mateix estudi es matisa que, tot i el baix impacte de compra a través de la voice search, “el 39% dels consumidors diu que confia en les recomanacions de productes ‘personalitzats’ dels seus altaveus intel·ligents.”

Adaptar els sistemes i la metodologia de venda de les empreses de comerç electrònic serà fonamental perquè aquesta opció aconsegueixi assolir les metes previstes, el creixement a un mercat massiu superarà els 40.000 milions de dòlars en EE. UU. i el Regne Unit en 2020.

Aquest progrés requereix que els sistemes de recerca entenguin allò que estem buscant, en essència, qüestions més complexes dutes a terme amb l’ús de la veu. D’aquesta necessitat sorgeix Google Hummingbird.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO per Veu

¿Qué es un Consultor seo Manager?

Què fa un consultor SEO?

L’objectiu primordial d’un SEO Manager és atreure trànsit orgànic (el provinent dels cercadors) al lloc web en qüestió. Per a això, aquest mag del posicionament ha controlar

diferents àrees del projecte.

Vegem quines tasques ha de realitzar en cada àrea:

Estratègia

Els projectes, independentment de la seva naturalesa, siguin comercials, personals, institucionals, o de qualsevol altra índole, requereixen una planificació per assolir els objectius proposats. A la part web, l’expert en SEO aporta un valor molt important perquè coneix el món d’Internet als ulls de Google, analitza com arriben els usuaris al lloc, i com es comporten un cop estan dins.

En l’aspecte estratègic, el consultor SEO ha:

Analitzar la competència en tots els aspectes: Estratègia, enllaços, paraules clau, fonts de trànsit, xarxes socials, etc.Establir l’estratègia de paraules clau.Fixar l’estratègia de construcció d’enllaços (linkbuilding).

Refinar les estratègies en funció dels resultats obtinguts:paraules clau.

Google compte (gairebé) totes les paraules que hi ha a Internet. A l’descartar les stop words (preposicions, articles i altres paraules curtes), el cercador es queda només amb els vocables que posseeixen contingut semàntic (verbs, substantius, adjectius). Les paraules específiques que ingressen els usuaris en la caixa de cerca per descriure el que estan buscant són les paraules clau. Escollir les apropiades és una de les virtuts de l’administrador SEO.

Fixem-nos què fa al respecte:
Definir les paraules clau del lloc web.Identificar noves paraules clau que permetin posicionar millor al lloc.Suggerir paraules clau per als continguts nous.Portar un registre de les paraules clau del lloc.Mantenir la densitat de paraules clau dins dels patrons estàndards per al cercador.Establir una taxonomia i folksonomia coherents amb el contingut del lloc: Categories i etiquetes, que també són paraules clau del lloc.

Lloc web:

Bona part del treball en SEO consisteix a mantenir el lloc d’acord a les directrius que Google i els altres cercadors recomanen per fer-ho “amigable”. Això es tradueix en una quantitat de funcions que l’especialista SEO ha d’executar dins el domini en qüestió.

Entre les tasques a realitzar estan:
Ajustar l’estructura web del lloc per fer-ho SEO-friendly.Corregir l’SEO On Page dels continguts.Portar un registre del SEO On Page dels continguts.Optimitzar el contingut dels textos en funció de l’estratègia de paraules clau.Crear / treure enllaços, siguin interns o sortints.Afegir / eliminar textos en negretes, itàliques, segons convingui.Afegir / eliminar etiquetes, categories, subcategories, etc.Ubicar contingut duplicat dins del lloc i corregir-ho.

Optimització

No ens agrada esperar, si més no per uns segons. Un lloc web que tard més de 3 segons a carregar-és molt lent per als usuaris. Accelerar la càrrega i el funcionament de la pàgina web és primordial per atreure i retenir els visitants.

El consultor SEO s’encarrega de:
Comprimir les imatges.Reduir la mida de les pàgines per accelerar la seva càrrega.Optimitzar tots els recursos per millorar el rendiment general del lloc (en anglès, WPO: Website Performance Optimization).Eliminar o substituir els elements que retardin la càrrega del lloc (o impedeixin la seva indexació).

Rastreig i indexabilitat

Google, Yahoo, Bing, Yandex, i en general, tots els motors de cerca, empren robots que recorren cada lloc d’Internet per classificar la informació en índexs. Aquests índexs posteriorment són explorats a una velocitat sorprenent per a respondre les consultes que fan els usuaris. Si una pàgina, per X motiu, no pot ser indexada, el seu contingut no podrà ser trobat pels cercadors, i per tant, pels usuaris. Algunes vegades pot ser convenient, però en la majoria dels casos (diguem el 99% per ser optimistes), significa una enorme pèrdua de visitants.

Enllaços (Linkbuilding)

Els backlinks (links en anglès), o hipervincles, conformen la naturalesa relacional de la informació a Internet. Ells guien l’usuari a on ha de dirigir-se per saber més informació, i també li indiquen als cercadors quin informació és més rellevant. Són una part fonamental del SEO. Però, hi ha enllaços bons i enllaços que no ho són. Tot el que tingui a veure amb links és millor deixar-lo al SEO Manager.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es un Consultor seo Manager?

¿Qué es el seo offpage?

 

Què és el linkbuilding i per què és tan important?

A mesura que ens endinsem en aquest sector, un s’adona de la gran quantitat de factors que poden alterar o modificar l’estat i posicionament d’una web. Però durant tot aquest temps, la consecució d’enllaços sempre s’ha mantingut com un dels treballs que cal realitzar si o si, si vols que la teva web llanci millors resultats.

Uns objectius que solen estar representats en mètriques com:

Millorar l’autoritat web

Augment de la visibilitat i millor rànquing de termes clau

Major volum de trànsit web

Tenir enllaços que apuntin cap a un web influeix en gran mesura en la qualitat d’aquesta. Ja que es veu augmentat el PageRank, que és el que fa servir Google per determinar la rellevància d’una web com indica la experta en seo barcelona

Es tracta d’una mètrica usada per Google per valorar un web en funció del nombre i nivell de qualitat dels enllaços entrants. Al costat d’aquest indicador PageRank, també se situa un altre al que cal tenir molt en compte com és el Domain Authority (DA), i que està relacionat amb la qualitat en general de tot el domini. Com més a prop del 100, millor estarà considerada i més fàcil serà posicionar continguts.

És per això que són aquestes pàgines les que més es busquen quan es treballa el SEO Off Page amb enllaços.

Per dur a terme una optimització completa del SEO Off Page a través d’enllaços a altres pàgines, és important tenir en compte una sèrie de detalls que marcaran la diferència. Uns conceptes que cal tenir clars per poder ser tot el estricte possible. Aquests són alguns dels punts referència per a aquesta estratègia:
Enllaços Follow i enllaços No Follow.

Una disjuntiva sempre present quan es realitza aquesta estratègia de links. Són rellevants els enllaços No Follow? El que està clar és que els més importants són els de tipus Follow, que són els que realment transfereixen el link-juice que fa possible la millora d’autoritat del web. Però això no exclou els No Follow, que també tenen la seva rellevància per la possibilitat d’atraure trànsit a través d’aquest enllaç si està ben col·locat.
Anchor i paraula clau.

A l’hora de col·locar l’enllaç és important saber quin terme clau es va a utilitzar per afegir el link i cap a on va a anar dirigit. El text àncora, en aquest sentit, també juga un paper important de cara a enllaçar continguts entre les dues webs.

 

Temàtica similar i relació de destinació.

Com ja hem comentat, cal que trobis un web que ofereixi un contingut semblant o que guardi alguna relació amb la teva pròpia web. Un factor molt positiu per revaloritzar aquesta estratègia de links. De la mateixa manera, també intenta crear un link juice repartit i orientar els diferents enllaços que trobis a les diferents pàgines de la teva web.
Domini IP i antiguitat del web. Tots dos són conceptes que també es veuen reflectits en el resultat final. El domini de la IP perquè si resulta que creguis enllaços amb blocs que disposen d’una mateixa IP del servidor, abastir-sol d’aquest tipus d’enllaços no sempre resultarà del tot beneficiós. Sí que compta molt l’antiguitat del domini, com més, millor valorat estarà aquest domini.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es el seo offpage?