¿Qué es una auditoria SEO?

Què és una auditoria SEO?Una auditoria SEO consisteix en la realització d’una avaluació d’un lloc web, a través de diversos punts que es consideren importants, relatius al seu posicionament en els motors de cerca.

Què s’aconsegueix amb una auditoria SEO?

Amb aquest tipus d’auditories s’aconsegueix tenir clar quins són els punts forts i els millorables d’un web amb l’objectiu d’una adequada optimització en relació amb el posicionament en els motors de cerca.

Quan es realitza una anàlisi d’aquest tipus, el més habitual és centrar-se en les mancances o punts a millorar que es detectin al web en qüestió.

Quan s’ha de realitzar una auditoria SEO?

Habitualment es realitzen aquest tipus d’auditories quan:

El client amb el qual es treballa és nou i es requereix realitzar una avaluació global.L’estratègia de màrqueting realitzada no està tornant els resultats esperats.S’ha donat una pèrdua de trànsit progressiva al web i no s’ha recuperat de la baixada en un termini de temps raonable.

Tipus d’auditories

-Auditories Onpage: tracta factors interns del web.

-Auditoria Offpage: tracta factors externs del web.

-Auditoria completa: engloba els punts que es tracten en les dues anteriors, sent habitualment la més comuna.

Malgrat això també cal destacar que en ocasions es realitzen auditories enfocades majoritàriament a aspectes tècnics.

-Punts a tractar en una auditoria SEO segons un consultor seo

Depenent de la persona o l’equip encarregat de realitzar una auditoria SEO, o en funció del web en qüestió sobre la qual es vagi a realitzar l’auditoria, se li pot donar una major prioritat a algun dels punts o desenvolupar en major mesura algun no esmentat. Es comentaran a continuació els punts que considero importants a l’hora de realitzar una auditoria SEO en un lloc web.

 

Errors 404, 500

Són alguns dels possibles problemes a tenir en compte en una auditoria SEO. S’han de detectar les pàgines del lloc web que retornen aquests codis d’error i buscar una solució per als mateixos.

 

Pàgina d’error 404

S’ha de d’analitzar la pàgina d’error 404 en el site analitzat i realitzar una proposta dels punts a millorar en la mateixa.

Arxiu robots.txt.

És un punt imprescindible a analitzar ja que des del robots.txt es pot permetre l’accés o denegar-lo als diferents directoris o arxius del lloc web.

Canonicals

Amb aquestes etiquetes es defineix, quines pàgines predominen en comparar pàgines amb contingut d’una similitud semàntica elevada.
En l’auditoria hem d’analitzar que aquestes etiquetes estiguin sent utilitzades de forma correcta en cas d’existir ja al web.

Contingut

Dins el diferent contingut que pot tenir un lloc web, hem d’observar que el mateix es trobi optimitzat i en quantitat suficient a la web.
Indexació

És habitual la realització de l’estudi de la indexació de les diferents landings del site.
EnllaçosÉs important realitzar una anàlisi del enllaçat intern de la pàgina web i, a més s’han d’analitzar els enllaços externs que contingui el web, com poden ser els de xarxes socials o que apuntin a altres pàgines webs.

 

Enllaçat auditoria SEO

Les metes de la web s’han d’avaluar per veure si s’adapten a les necessitats que tingui el lloc web, igual que altres punts que considerem importants en cada landing dels llocs webs.

Imatges

Cal prestar atenció a la mida de les imatges d’un lloc web, de la mateixa manera que el pes de les mateixes o els seus textos alternatius entre altres punts importants.

 

Mobile

A causa del creixent ús dels dispositius mòbils per la població actual i de com els motors de cerca com Google estan orientant els seus algoritmes cap a aquest format de dispositius, cal adaptar el nostre lloc web a aquests canvis.

Mobile auditoria SEO

Prova d’optimització per a mòbils de Google

WPO:La velocitat de càrrega d’un lloc web és un factor al qual s’ha de prestar una atenció especial a l’auditoria, ja que una velocitat de càrrega massa lenta del lloc web pot repercutir en la pèrdua de visites.

És important realitzar una anàlisi de l’arquitectura del lloc web, i avaluar les landings més forts del lloc web.

Arquitectura auditoria SEO


Un punt molt important a verificar és que s’estigui realitzant una adequada mesurament del lloc web amb les diferents eines de les que es disposi en cada web. A més és important fixar uns objectius de mesurament adequats.

Redireccions

En analitzar les redireccions, hem de realitzar-nos certes preguntes que són importants per a un correcte ús de les mateixes:
Hi ha redireccions ?, s’estan utilitzant en les pàgines adequades ?, s’estan utilitzant els codis de redirecció correctes en elles ?, existeixen cadenes de redireccions ?, etc
A més s’han de tenir en compte altres factors com ara:
El domini que s’està utilitzant actualment és l’idoni per a aquesta empresa?És convenient o ens podria ajudar a millorar l’ús de metadades?¿Les adreces usades en el lloc són friendly?Estem utilitzant un CMS? Si és així, ¿és el més adequat per als nostres objectius?En cas de tenir accés a logs del servidor, en què ens poden ajudar?Fent referència a les notícies publicades recentment en relació a aquest últim punt, i tenint en compte que cada vegada és més gran el percentatge d’usuaris que realitzen consultes a través dels seus dispositius mòbils, ens pot resultar molt interessant una anàlisi dels logs del nostre servidor web per tenir clar per exemple si Google està analitzant amb el seu índex mòbil a més de amb el de desktop nostre lloc web i en quin percentatge.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.