« Anterior | Següent»

31.03.09

La Riera, a la cua dels pobles del Baix Gaià pel que fa a la recollida selectiva de deixalles

Publicat a General | 17:58

Fa uns dies, es van publicar les xifresdel percentatge de fraccions reciclables recollides durant l’any 2009 a la nostra comarca. LaRiera de Gaià, amb un 18,34% està a la cua dels municipis del Baix Gaià. A lapart alta, hi trobem Altafulla (41,91%) i Vespella de Gaià (34,52%), municipis quedes de fa dos anys recullen també la fracció de la matèria orgànica, encara queamb problemes per la gran quantitat de d’impropis que s’hi barregen com ara elplàstic de les bosses. D’altres municipis amb dades més bones que el nostre sónel Catllar (24,37%) sobretot per la recollida de la poda. De fet, a La Riera,la recollida de la poda suposa un 6,62% de la recollida selectiva i per tant,les fraccions reciclables com el vidre, plàstic i cartró només suposen el 11%del total.

 

A la vista d’aquestes dades, està clar quecal posar fil a l’agulla. La recollida selectiva de la fracció orgànica és laclau per millorar aquests números, sobretot si calculem que aquesta fracciósuposa quasi el 45% del total de la nostra brossa. La normativa legal estableixque a partir del mes d’agost d’enguany, tots els municipis han de recollir coma mínim el 10% de la matèria orgànica. Per tal de salvar aquesta situació, jaque municipis com La Riera no podran complir aquest termini, el ConsellComarcal del Tarragonès ampliarà la recollida d’aquesta fracció i de moment,comptarà com a recollida mínima per a tots els municipis del Tarragonès la queja estan fent pobles com Altafulla i Vespella de Gaià.

A part de la recollida de la matèriaorgànica, pensem que el nostre municipi pot fer més coses per tal d’augmentaraquestes dades. En primer lloc, fer una nova campanya informativa recordant onva cada fracció, que es podria fer aprofitant la revista municipal que arriba atotes les llars del municipi. També es pot pintar, amb els corresponents colors,els contenidors soterrats per facilitar conèixer quin és quin. Una altra mesuraseria fer una reunió amb els comerços, bars i restaurants i les empreses delpolígon industrial, impulsant i posant facilitats perquè reciclin les deixallesque generen.

Per millorar la recollida selectiva, calque l’Ajuntament, conjuntament amb el Consell Comarcal impulsin noves mesuresper mirar de canviar la tendència actual. Un bon exemple d’aquesta iniciativaés Torredembarra. Durant aquest mes de març han iniciat una campanya derecollida porta a porta al nucli antic, que ara per ara està donant molt bonsresultats i que supera i de molt, les dades anteriors.

Comparteix:

32 Comentaris | "La Riera, a la cua dels pobles del Baix Gaià pel que fa a la recollida selectiva de deixalles" »

  1. lariera :

    17/04/2009, at 16:47 [ Respon ]

    lariera

    De tots els missatges que anem rebent, només n'he bloquejat un perquè només hi havia insults i males paraules. I com bé saps, hi ha molts llocs on si no signes el missatge no te'l publiquen. Trobar un equilibri entre ambdues coses no és fàcil, però intento que entrin el màxim d'opinions. De fet, el que tens raó és en el fet que potser hauríem de parlar més del nostre poble, de la seva gestió i demés i deixar-nos d'atacs personals. I sobretot, quan escrius sense conèixer qui hi ha a l'altre costat, com ara mateix, que estic responent a un pseudònim.

    Salut!
    Hèctor

  2. L`ANIMA NEGRA : MODERATS I REVISATS,SEGUR!!!!

    17/04/2009, at 15:05 [ Respon ]

    Mira nestic fins els pebrots,Hèctor que deixis que es falti al respecte a persones que no saps ni qui som amb opinions del tot correctes.Aquest bloc copsa opinions personals.I yo mateix parlo en nom propi.No obstant com que jo només soc una persona normal,treballadora i sense complexes,que soc d`esquerres no nesesito censurar el que pugui escriure l`altre gent.Es feina del moderador,per altre banda,però ,que yo seguiré exposant el que a mi em surti dels collons (amb perdó).No seré jo qui els fagi callar,per últim,ès trist que passi això,la gent te la pell molt fina, i el cap molt buit.Tant costa moderar un bloc amb ,CARA I ULLS

  3. superbigoti : politics lladres??

    17/04/2009, at 13:05 [ Respon ]

    peró no parlavem de constructors???, que hi ha politics lladres, segur, com n'hi han de constructors, de taxistes, de pagesos,de fusters,de .......no generaltzem home, que esteu enfonsant el sistema democràtic , jo crec que hi ha de tot, i a la riera no ho son politics profesionals, que jo sapiga.
    un que no es politic de veritat!!!!

  4. Edu : Lladres

    17/04/2009, at 10:33 [ Respon ]

    Superbigoti, si vols proves que es puguin veure o tocar, doncs no en tinc. Ho sento. Els lladres no acostumen a ser tant tontos per anar deixant proves, però el mateix contructor li ho va dir a un familiar meu. I jo hi poso la ma al foc per aquest.
    Ets lliure de creure-t'ho o no. Però si saps de quina família parlo, no t'ha de sorpendre. No troves?

  5. EL MILLOR PER TOTS : suprbigoti & edu

    16/04/2009, at 20:15 [ Respon ]

    No es tan dificil dentendre,superbigoti lo del Edu ,es molt dur d`ecriure aixo pero es la unica soluciò, lamentablemt,que tenen algunes persones per guanyar diners,peró de vegades el cap fa mal de llegir coses que són tant evidents.Superbigoti els politics d`ara son una colla de mediocres amb tendència cronica a fotre mà a la caixa o vols mes clar.

  6. el tio de la vara : TE FALTA VARA

    16/04/2009, at 19:03 [ Respon ]

    AY ANIMA EN PENA O ANIMA NEGRA, como vaya pá yá te voy a repartir estopa, te falta vara pero de fresno o prefieres avellano, que akí en la riera de gaiá hay mucho, si ke pasa soy cazurrico y tengo tierras, y tú me las kies kitars, pues ke sepas linguista, ke con tu tontería no ties ná, y yo tengo mucho, tierras, ganao, etccc

  7. superbigoti : edu(un consell)

    16/04/2009, at 17:55 [ Respon ]

    En serio, noi, no entenc res de res, pots explicar millor el que estas insinuant?.

  8. L`ANIMA NEGRA : NO VAS ENLLOC "CUSINET"

    16/04/2009, at 17:44 [ Respon ]

    Acusar a los demás de los infortunios propios es un signo de falta de educación , vas muy faltao en el tema ,mira democracia significa gobierno por los sin educacion y lo tuyo significa gobierno para los mal educados,que sepas que donde hay educación no hay distincion de clases,que muchos trasmiten y que pocos tienen,creyendote tan inteligente i eres tan estupido.Lo has entendido?.Mai he trobat una persona tan ignorant que no pugui apendre alguna cosa d`ella,gracies cusinet

  9. LO PELAT : A superbigoti

    16/04/2009, at 13:06 [ Respon ]

    Mira, noi i llegeix be .L`aquitecte Municipal,cobra i signa.Cal constatar que aquest individuo que no es digna a despatxar amb l`opocisió,cobra o cobrava unes sumes força inportans per venir al poble una o dues hores a la setmana i signar els informes naturalment favorables i beneits, pels que tu ya saps.Per aixo els anys 2007/8 va cobrar 41012 euros.Anem be.....A espot demostrar.

  10. EL COUSINET DEL TIO LA VARA : AL ANIMA NEGRA

    16/04/2009, at 10:47 [ Respon ]

    HABER TONTAKO, habla normal ke no se te entiende ná, joer que som rierencs de poble, y tu vas de lingüista espavilao, TE FALTA VARA!

  11. L`ANIMA NEGRA : AL EL" PRIMO"

    15/04/2009, at 20:46 [ Respon ]

    La propencio a la incontinencia verbal del "PRIMO" ,se li nota molt més aquesta esquizofrenia laten,tan tipica,tan estesa ultimament avui en dia."Aixo és el que hi ha" o bé que no n`hi ha prou".Carn de psiquiatra.Va tio sigues serios,no ets aixi.No.....prefereixo pesar que es una "LLUFA ".

  12. el primo del tío la vara : EL TIO LA VARA

    15/04/2009, at 17:58 [ Respon ]

    El mundo está lleno de tontakos y frikis, en la Riera de Gaiá, hace falta vara, que escupe veneno amasao, preparaos ke ya viene! y va repartir pero bién, no hay suficiente en tó el día para repartir vara.

  13. superbigoti : edu(un consell)

    15/04/2009, at 17:50 [ Respon ]

    Aixó que dius és molt fort, vigila molt el que dius sense tindre proves(si és qie no les tens), pots perjudicar molt aquesta família dient aixó!!!!.

  14. Edu. : LLADRES DE TOTA MENA. EL NEGOCI ES EL NEGOCI.

    15/04/2009, at 15:40 [ Respon ]

    Us explicaré un cas:
    Un reconegut contructor d'aquest poble, ara ja jubilat (tot i que l'empresa la porten els fills), quan hi havia subasta per fer les obres que proposava l'ajuntament, s'hi presentava amb dos pressupostos: un d'económic a la butxaca dreta i un de més car a la butxaca esquerra de l'americana. Només entrar a l'ajuntament preguntava si hi havia algu més que s'havia presentat per fer l'obra. Si n'era l'unic, presentava el pressupost de l'esquerra i si n'hi havien d'altres pretendents entregava l'econòmic.
    Què us sembla?
    No cal ficar la ma a la caixa per ser un lladre.

  15. L`ANIMA NEGRA : FINS ON T`HAN FET ARRIBAR!!!!!!

    14/04/2009, at 13:13 [ Respon ]

    Pel que llegim,ja fa temps que la situació a La Riera,malgrat vulguin aparentar el contrari,és preocupant.Els resultats econòmics,les decisions preses en assumtes que repercuteixen en els veïs,ect.són simtomes de què alguna cosa no funciona bé.Tot i que lo que passa es culpa de la crissi segons l`alcalde, la veritat és que a La Riera la crisi ja fa molts anys que es pateix a nivell municipal.Cuantas subvencions an passat de llarg.En aquestas situacions sempre hi ha uns detonants que condueixen a aquestas situacions,mai es fruit de la casualitat.El malbaratament dels diners públics,la falta de previsió,el poc seny en la presa de decisions.....han portat a una situació de FALLIDA TÈCNICA ,VOLEN EXPLICACIONS!!!!!

  16. LO PELAT : DESDE DINS!!!!!

    12/04/2009, at 20:54 [ Respon ]

    En el moment de crisis econòmica que vivim,cuans molts dels nostres veïns les passen magres per arribar a final de mes i poder pagar la hipoteca de casa seva(la ùnica casa),no en sembla una actuació massa encertada la feina de la brigada municipal que realitza.En fixe,i molt en la feina que es fa al nostre poble.I tanbe en fixe en la feina que es podria fer i no s`esta fent per culpa i mal ús dels recursos municipals

  17. lariera :

    12/04/2009, at 18:14 [ Respon ]

    lariera

    La qüestió del molí va per un altre costat. A finals de la meva primera legislatura com a regidor de cultura i principis de l'anterior legislatura, aproximadament any 2002-03, vaig proposar la recuperació d'aquest espai com a element important del nostre patrimoni, amb la possibilitat de crear un centre d'interès turístic, punt d'informació, etc. El projecte està en molt bona part subvencionat pel FEDER i les diverses administracions, amb un percentatge relativament petit que havia de posar el nostre municipi. El que és una vergonya d'aquest espai és la utilització que li volen donar. Un espai petit que no pot cobrir les necessitats d'un col·lectiu com són els jubilats i pensionistes del nostre poble. I és que mentre aquest projecte naixia amb uns objectius clars, el sr. alcalde ja anava prometen aquest espai als jubilats a esquenes de tothom. No pot ser que tants diners es destinin a fer un bar per a una associació.

    De la resta que comentes, crec que tot està calculat. Si mires el temps d'execució de la reforma de la plaça major i el temps que falta per acabar el molí, tot fa pensar que pels voltants de Santa Creu ja podran fer la gran inauguració, l'únic que realment els preocupa. I pel tema dels sobrecostos, no m'estranya, estan fent unes coses molt rares. Per mi, han desfigurat totalment l'estructura del molí. Si l'objectiu era restaurar l'edifici, com un símbol dels molins que funcionaven a la comarca fins a principis del segle XX, realment s'ha lluit.

    Penso que tot plegat és només que l'obsessió d'una persona per fer allò que li dóna la gana per damunt del que diguin els demès (i si no, pregunta a l'associació de jubilats si realment volen anar al molí). Malauradament una nova oportunitat perduda pel nostre poble.

    Salut!
    Hèctor

  18. L`ANIMA NEGRA : CLAR I RAS 2

    12/04/2009, at 11:50 [ Respon ]

    Per encobrir la seva incompetència i mal fer en matèria urbanistica i en concret amb els passos seguits en l`aprovacio de les obras del MOLI,amb diners de tots,es dediquen a donarse autobonbo,a mentir al poble i atacar els abversaris politics,fen un ús inadequat i indigne dels cabals públics.Hèctor les obres del MOLI són una vergonya ,la obra en si i els retars excessius en la seva execusió a mes d`un sobrecost del 32 % o mes,es veritat ?

  19. DIJOUS PAELLA : D`ASQUENA AL POBLE

    10/04/2009, at 21:09 [ Respon ]

    Ànima negra,diu l´article que "L´ajuntament és la casa del poble on tots els veïns tenen les portes obertas...".Mes encertat seria dir:tots els especuladors urbanistics,aquests si que disposan d`informació precisa abans que l`oposicio.Hèctor, les obres del Moli són una vergonya,amb retars exccisius en la seva execució a més d`un sobrecost del 32 % si no mes es veritat.

  20. L`ANIMA NEGRA : CLAR I RAS

    10/04/2009, at 18:00 [ Respon ]

    Cuan tots crèiiem que el desgovern i l`abus de poder de l`equip de govern en el nostre ajuntament ja no podia anar a més,ens tornen a sorpendre amb la seva falta d`etica ,amb les sevas practicas,manipuladores,abusives i partidistas,davant d`una actitut passiva i comtenplativa de I.R i Equerra.Es fan nous equipaments i millora de l`espais urbans.Sabeu que a La Riera ya "personas" a l`atur i que feu.Ya se que el SR Alcalde i el seu equip, mai han informat al poble "del seus projectes urbanistics ni urbans".Jaume ells teus actes et delaten no téns credibilitat,les paraules, informacio, participació,honestedad,pogres,desenvolupament sostenible.....en la teva boca es pervertexen.

  21. lariera :

    10/04/2009, at 12:58 [ Respon ]

    lariera

    Hola Ànima negra. Que vols dir? He publicat tot allò que hem rebut, l'últim, fa dos dies. Publiquem tots els comentaris, mentre no hi ha insults.

    Salut!
    Hèctor

  22. L`ANIMA NEGRA : PARLAR CLAR,

    09/04/2009, at 13:01 [ Respon ]

    Hèctor que ha passat amb el meu article.Si dir el que penso te un preu,quedeu-vos amb el camvi,és clar ningu ho sap,ningú contesta,ningú ho veu.....és mes fàcil amagar el cap sota l`ala o és por,ès clar,això no és la Espanya dels temps de FRANCO ,pero en algunes coses s`assembla.

  23. lariera :

    07/04/2009, at 16:56 [ Respon ]

    lariera

    Tens raó i estic d'acord amb tu amb que el tema no està clar. Però sense tots els comptes és difícil que ningú faci una bona descripció objectiva de la situació econòmica municipal. Imagino que el tema està malament, però no és nou d'enguany. Com comentàvem en un altre missatge, només es pot aclarir amb uns auditors externs i això, només passarà si hi ha un canvi de govern. Aquesta qüestió també va sortir al darrer ple. I la contesta de l'alcalde va ser curta i evidentment, amb el rera fons de la crisi com a principal argument.

    Salut!
    Hèctor

  24. L`ANIMA NEGRA : Comtes clars i la XOCOLATA ESPESSA

    07/04/2009, at 16:46 [ Respon ]

    Pivotar el funcionament del ajuntament a cavall del cicle econòmic que vivim a crèdits ,pòlisses per fer front als gastos és un desastre.Quan baixen els ingresos,com passa ara, les coses grinyolen.Hèctor en conversas informals m`han fet arribar la dificultat que ya a final de mes per pagar les nòminas i no saben com fer-hi front,es cert.Sa de parlar clar, perquè amb subterfugis per disimular la realitat no anirem enlloc.

  25. lariera :

    05/04/2009, at 21:15 [ Respon ]

    lariera

    Aquests diners són els diversos crèdits i pòlisses que l'Ajuntament té concertats amb Caixa Tarragona, en teoria per fer front a les diverses obres com el molí i l'ampliació de la Llar d'infants entre d'altres. Són obres subvencionades, però com els diners d'entrada no els tens, cal demanar-los per poder fer front a aquestes obres fins que arriben els diners de les administracions corresponents. Altre tema, és com s'ha gestionat el pressupost municipal i em remeto a temes com la compra del vehicle municipal tres dies abans de les eleccions i pagat a cop de taló. O els 32.000 euros de la carpa. Els crèdits són necessaris i tots els ajuntaments els utilitzen, però segurament caldria saber quin ha de ser el límit i si amb una gestió més efectiva no caldria fer-ne tants.

    Salut!
    Hèctor

  26. L`ANIMA NEGRA : FINSQUAN

    04/04/2009, at 17:12 [ Respon ]

    Hèctor,segons les dades fetes públicas pel Ministeri D`economia i Hisenda,La Riera te penden d`amortizar a entitats financeres 432.000 euros en concret a credits financers i prestecs o credits tranferits a tercers.Les inversions en equipamets i infrastructures son nules,els serveis a la poblacio res de res.Una situació estranya,no et sembla .

  27. MIQUEL : SOC NOU

    03/04/2009, at 19:03 [ Respon ]

    La Riera és un dels municipis que ens pot donar més sospresas dels que viscut.El seu alcalde ès molt peculiar amb" vendra LA MOTO" i amb el temps tot,mentidas i falses promesas ,que si farem allo ,ect,ect.A veure si li surt bé o potser li sortirà el tret per la culata. Ja veurem fins on arriba.

  28. lariera :

    03/04/2009, at 17:00 [ Respon ]

    lariera

    No t'equivoquis, el tema cultural no només es responsabilitat d'una persona. És tot l'equip de govern el responsable que, per exemple, la Biblioteca municipal tanqui els divendres perquè el bibliotecari fa hores a l'Ajuntament per fer tasques diverses?!

    Hèctor

  29. lariera :

    03/04/2009, at 16:57 [ Respon ]

    lariera

    Crec que no estan un tema d'irregularitats, com més una qüestió de plantejaments i de gestió. L'any passat es van gastar més de 30.000 euros en una carpa, en un moment que ja començava anar tot de cap a caiguda.Una carpa que s'hagués pogut pactar quan la fàbrica va traslladar-se al polígon i com a donació al poble per part del Sedó. Bé, només és un exemple, però penso que exemplifica bé el problema. Així i tot, per conèixer a fons la situació, caldria fer una auditoria externa.

  30. L`ANIMA NEGRA : A LA CUA?

    03/04/2009, at 13:10 [ Respon ]

    El ayuntament,o sigui l`alcalde i el tinent d`alcalde no estàn fen a dia d`avui res que no hagin fet des de que els coneixem......fonamentar tota la seva acció en la manipulaciò,la mentida costant i qualsevol barroeria que lis servexi per deprestigiar als que considera enemics.Pregunto ,IR o Esquerra,ha encarregat un estudi econòmic i financer per tal de conèixer la situació actual de les finances municipals.Segur que ya tot tipus de anomalies de,factures sense consignar d`anys anteriors,deutes i obligacions de pagament que no coresponen a la realitat, ect. ect.Prego resposta Hèctor

  31. Muntanyenka : (IN) Cultura

    02/04/2009, at 23:38 [ Respon ]

    Poc pensava que el tema de la regidoria de cultura hauria anat així: Sembla la regidoria del pilotisme, i als morros la mala gestió per part d'una persona nouvinguda al poble els esclata. Sort que l'avala l'alcalde. I llàstima que les bone sparaules siguin buides de contingut.

  32. LO PELAT : PROU¡¡¡¡

    31/03/2009, at 19:10 [ Respon ]

    Prou,qui tingui capacitat, qui pugui fer-ho que posi mans a l`obra dons el temps de grans solucions ja arribat.Que s`abstigin els egoistes,els mentiders,els aprofitats, els mancats de bona fe els que no estiguin disposats al sacrifici personal.Que callin els que només an sabut entabanar el poble,que depareguin els redentors am solucions només per alguns.Voldran abandonar la poltrona,o per contra encara quedarà algun parent,o amic per colocar o "endollar". La nova Riera sera posible amb nous "esforçats" els nous "revolucionris de la veritat"els que no pensem en ells sinó en els altres a treballar.

Afegeix un comentari


Els comentaris d'aquest bloc estan moderats i son revisats pel seu propietari abans de ser publicats

 















Capital d'Espanya: