« Anterior | Següent»

24.01.08

El projecte de rehabilitació del Molí del Mig

Publicat a General | 19:04

La intenció d’arranjar el molí del mig ja  ve de la legislatura anterior essent una iniciativa de l’anterior regidor de cultura. La idea era  donar-li un ús cultural - museístic. Actualment s’han concedit les ajudes sol·licitades i també ja s’ha licitat l’obra a l’empresa: Fulgencio Villar, S.L. La redacció del projecte ha anat a càrrec de l’arquitecte Josep Maria Roca.
 
Iniciativa Rierenca no està d’acord amb la última decisió política que ha pres el Sr. Alcalde d’ubicar la Llar de jubilats a la primera planta del molí (a nivell de la plaça Major) i destinar la segona planta (inferior) a ves a saber què. El fet del desacord rau en que es sacrifica un espai històric-museístic per donar cabuda a una Llar de jubilats , que d’entrada ja queda  petita. L’espai del molí no és gaire més gran que el del Casal (el que teníen fins ara). Penseu que el nombre de socis ja sobrepassa el centenar i  amb les previsions de creixement del poble queda ja  petita. Per arranjar el seu interior l´Ajuntament va demanar a l’arquitecte Josep Maria Roca que presentés un projecte de remodelació de l’interior que ascendeix a 138.060€. Aquest pressupost fou aprovat en un ple extraordinari del 17 de desembre del 2007. La gràcia de tot això, és que  només es dedica 6.000€  del pressupost a arranjar la maquinària antiga del molí. No n’hi ha ni per començar, si ho comparem amb el preu que val fer la barra de bar, que puja  4.000€.
 
Nosaltres proposem en canvi que la Llar de jubilats s’ubiqui a les antigues escoles un cop siguin alliberades de la seva actual funció per unes de noves d’aquí poc. Seria el lloc més adequat, més diàfan, lluminós i amb mes perspectives de futur que no pas  el molí del mig.
Com anem veient, l’equip de govern no pensa amb les necessitats futures de la població. Tampoc pensa ni amb la promoció turística, el patrimoni, ni la cultura. És el que tenim: Un equip de govern que no té mà esquerra pel nostre patrimoni!
 
Els números de l’arranjament del molí del mig són els següents:
FONS FEDER EUROPEUS:       60.000€
PAM (Diputació):               100.507€
PUOSC (2007):                   92.705€
CULTURA: (Generalitat)        27.000€
FONS PROPIS (Ajuntament): 49.817€
TOTAL:                           330.029€
Comparteix:

8 Comentaris | "El projecte de rehabilitació del Molí del Mig" »

  1. Maria Socias Jansà : el moli del Mig

    31/08/2009, at 20:17 [ Respon ]

    Hola Rierencs :Jo crec que la rehabilitació del Moli és una bona idea donat que abans era un niu de porqueria, però crec que es tenia que respectar el seu disseny com era el Moli i la seva rehabilitació convertir-le en un centre cultural,sigui museu, sala conferencies etc.
    La llar de jubilats crec com molts de vosaltres que ha quedat petita i realment no té llum i quan una persona es gran li agrada la llum i la comoditat i suposo que no calia corra tant i esperar a les noves escoles i llavors ubicar a les antigues entre altres activitats la llar de jubilats.

  2. Pau Plana i Parés : Locals

    03/03/2008, at 09:24 [ Respon ]

    És evident que el tema de la gestió dels Locals és complicat i sembla ser que l'ajuntament no se n'acaba de sortir. Crec que si els diferents grups de Joves (des de fa anys) i entitats com els Diables però també els gegants, els bastons o d'altres tinguessin un local amb condicions seria més fàcil de poder-los mantenir en ordre.

    Al local de dalt de les monges, per exemple, s'hi han fet algunes millores, però la llum no arriba a tota la sala, per les finestres quan plou hi entra aigua, sobre tot en lñes s'obren amb facilitat a diferència d'altres que no es poden ni obrir.

    Fa temps que no hi ha inversió en aquest camp, i la itinerància de locals "cedits" a les entitats no acaba d'ajudar a l'ordre i al manetniment, més que res perquè ja no és donen en unes condicions favorables. També cal veure que ha passat a cada local. No van ser els diables i les entitats que tenien el material al costat de la cuina de la guarderia qui va destrossar el local, al contrari, de sobte les entitats que com deia hi tenien coses es van trobar al carrer i havent de traslladar les coses a correcuita.

    I per acabar sols una altra cosa, no sóm jubilats, es cert, però tampoc sóm animals que ens volem carregar els locals i el patrimoni del poble. Ben al contrari, crec que igual que els jubilats i tots els col·lectius, el que volem són uns locals, espais i polítiques decents que permetin dur a terme les activitats que cadascú realitza.

  3. lariera : El Molí

    01/03/2008, at 17:42 [ Respon ]

    lariera

    Evidentment, un espai cultural requereix d'un dinamisme propi i que els responsables es creguin el projecte i et donaré un exemple del nostre poble. Sense anar més lluny, la biblioteca municipal. Penso que ha estat i és, un bon exemple de dinamisme cultural. Amb uns recursos sense ser res de l'altre món i una bona dosis d'imaginació, es va impulsar un bon espai cultural, des d'on en generen propostes, té una petita publicació pròpia, etc. Simplement és qüestió de voluntat política. I pel que fa al tema dels joves, simplement cal invertir recursos. Els joves necessiten un local i un espai propi, però també necessiten que hi hagi recursos per pautar-ho i aconseguir una convivència amb el poble. I un cop més, només cal voluntat política.

    Hèctor

  4. Anonim : El projecte

    01/03/2008, at 08:48 [ Respon ]

    Si mirem el tema desde un bon principi el moli quedaria com el castell de la nou, un castell reavilitat amb un grapat de calers destinats alli pero que ningu s'acosta per veure les cuatre arades que hi han, el que dius tu de ya que es posen els jubilats alli i que tambe es podrien posar per ejemple els grups de joves o un local per la gent jove, hem podries dir tu en quin estat quedaria el gran moli historic resentment reavilitat?, quedaria igual que la sala que volien els diables a dalt les monjes?,o com els ya fa anys el local per la gent jove de la riera al costat de on esta ara la cuina de la guarderia. Almenys els jubilats tindrien cura del que sels i don. Salut.
  5. lariera : La llar de jubilats

    29/02/2008, at 18:20 [ Respon ]

    lariera

    Penso que tens tot el dret d'opinar a favor de l'ubicació de la llar de jubilats en aquest indret, però m'agradaria que no perdessim de vista, l'objectiu inicial del projecte. I tal com s'ha fet tot plegat, a mi em sembla que és una mesura per donar sortida a un espai que no saben com gestionar. No és cap misteri que el patrimoni no ha estat mai el fort d'aquest ajuntament. És un tema on s'han d'abocar molts esforçors per buscar recursos. I penso, que és una llàstima, que després d'haver aconseguit aquests diners per a la rehabilitació d'un espai que al cap i a la fi és un bocí de la nostra història, acabi amb una barra de bar al seu interior. Simplement no és just.
    Per això, penso que si la qüestió és trobar una nova ubicació pels jubilats del municipi, s'ha d'afrontar el tema i buscar-los un lloc digne. Nosaltres, d'entrada i sense conèixer a fons el tema, pensem que un bon lloc seria les escoles un cop ja no tinguin aquest ús. Perquè sinó la pregunta, pot anar més enllà, i pensar perquè no cedim el local del molí als joves, que també en necessiten un, o no? I un espai per l'escola de música? I locals per altres entitats que també en demanen? O els grups municipals, que encara estem defenestrats... Veus, si mirem el tema amb transversalitat, la qüestió dels locals va més enllà i per aquest motiu pensem que són coses que s'han de treballar de manera independent i que és una trampa merament política.

    Salut!

    Hèctor

  6. Anonim : El projecte

    22/02/2008, at 11:47 [ Respon ]

    Bon dia,
    Yo trobo força be la idea de ubicar la llar de jubilats al moli de la plaça, un unic motiu que veig yo i que d'entrada ya es valit es no el espai que tenen ni on el tenen sino la cualitat de aquest espai ya sigui gran o petit, yo considero que si algu dels que escriu en aquest blog estes jubilitat preferiria un espai amb alguna que altra FINESTRA mes on pogues entrar una mica mes de sol.

    Salutacions

  7. lariera :

    31/01/2008, at 13:07 [ Respon ]

    lariera

    Ei Pau!

    Molt d'acord amb tu. Falta un canvi total de criteri pel que fa a participació. I m'afegeixo al carro de la crítica (i autocrítica) de com s'han fet algunes coses culturalment des de sempre. És l'únic amb lo que no estic d'acord amb la xerrada de l'altre dia del Conseller Huguet. Des de dintre, no es pot canviar res. Pots canviar algunes coses però mai tendències i masses vegades acabes fent allò que volen els qui manen.

    Pel que fa al tema del molí, pensem que si que és fonamental tenir clar perquè fas una restauració. I crec que és una estafa al poble i a les administracions que t'han donat diners, vestir un projecte d'una manera per acabar fent populisme del "barato" amb els jubilats del municipi, que dit de pas, no tenen cap culpa que ara els vulguin col·locar aquí.

    Salut!

  8. Pau Plana i Parés : El Projecte

    31/01/2008, at 11:33 [ Respon ]

    Crec que el problema no és tant el fet de que s'hi fa o no, o de qui ho fa o no. De fet ens podriem arribar a qüestionar la necessitat d'un museu, de quin tipus? de que?, com? per exemple!!!. El problema, per mi, són els processos que des de fa temps ( no d'aquesta legislatura eh!!) es porten des de l'ajuntament, processos que es basen en la poca participació i en una mancança evident de politiques clares com a mínim en matèria cultural.

Afegeix un comentari


Els comentaris d'aquest bloc estan moderats i son revisats pel seu propietari abans de ser publicats

 















A quin mes es celebra nadal: