Sobre Llei de Dependència a REUS DIGITAL - 10 de juliol
El PSC assegura que més de mil dependents del Baix Camp no cobraran la prestació fins al 2014
Acusa a CiU i PP de tenir "un acord no escrit per desmantellar la llei de dependència"
El diputat socialista per Tarragona, Joan Ruiz, ha dit aquest dimarts, que "a la comarca del Baix Camp, unes 1.100 persones amb dret a accedir a una prestació per dependència, considerada com a 'lleu', veuran ajornar-se la prestació a la que tenen dret, en principi fins al 2014, per culpa de la moratòria que el PP i CiU han aprovat al Congrés". A més, Ruiz ha acusat a CiU i PP, de tenir "un acord no escrit per desmantellar la llei de dependència que van impulsar els Governs de progrés" fet que segons el diputat "frena el reconeixement i el pagament de les prestacions, el que provocarà que unes 1100 famílies de Reus i del conjunt del Baix Camp hagin d'esperar encara dos anys més, si no s'aproven noves moratòries, per l'arribada de les prestacions a les que tenen dret"
Ruiz ha contraposat aquestes dades amb les de l'anterior Govern, tant de l'executiu socialista de José Luis Rodríguez Zapatero, com de la Generalitat durant els mandats dels presidents Maragall i Montilla, afirmant que "durant aquests set anys, fins a 16.027 ciutadans de la província de Tarragona es van veure beneficiats per la llei de dependència". En relació amb això, Joan Ruiz ha afirmat que "CiU i PP estan duen a terme el camí contrari, el del desmantellament de la llei".
El parlamantari tarragoní ha recordat que "per exemple, CiU es va comprometre durant la darrera campanya electoral de les eleccions al Parlament a acabar amb les llistes d'espera" i ha remarcat que "acostant-nos ja al meridià de la legislatura des que Artur Mas és president de la Generalitat s'han doblat les llistes d'espera pel que fa a la llei de dependència, que ja supera les 100.000 persones a Catalunya".
Per últim, Ruiz demana que els alcaldes i regidors de CiU i PP a la comarca facin veure als seus respectius governs que cal vetllar perquè les persones amb dependència accedeixin, puguin percebre aquestes prestacions i ha reivindicat que "per aquí no es pot passar la tisora".
Sobre Llei de Dependència a DELCAMP.CAT - 10 de juliol
El PSC alerta que 1.100 dependents del Baix Camp no cobraran la prestació fins el 2014
Ho atribueixen a les retallades del PP
Segons ha explicat aquest dimarts el diputat socialista per Tarragona, Joan Ruiz, "a la comarca del Baix Camp unes 1.100 persones amb dret a accedir a una prestació per dependència, considerada com a 'lleu', veuran ajornar-se la prestació a la que tenen dret, en principi, fins al 2014 per culpa de la moratòria que el PP i CiU han aprovat al Congrés."
El diputat socialista ha alertat que "CiU i PP tenen a la pràctica un acord no escrit per desmantellar la llei de dependència que van impulsar els Governs de progrés. I no només aturen el desenvolupament de la llei sinó que frenen el reconeixement i el pagament de les prestacions, el que provocarà que aquestes 1.100 famílies de Reus i del conjunt del Baix Camp hagin d’esperar encara dos anys més a veure, si és que no s’aproven noves moratòries, l’arribada de les prestacions a les que tenen dret."
Finalment, Joan Ruiz ha emplaçat als alcaldes i regidors de CiU i PP a la comarca a que facin veure als seus respectius Governs que cal vetllar perquè les persones amb dependència accedeixin i puguin percebre les prestacions que necessiten i a les que tenen dret per llei. "Per aquí no es pot passar la tisora", ha conclòs el diputat socialista
publicat a
Sobre retallades a bústies de correus a REUS DIGITAL - 9 de juliol
El PSC denuncia que les retallades del PP també afecten Correus
El diputat socialista al Congrés dels Diputats per Tarragona, Joan Ruiz, ha informat aquest dilluns que "a les comarques tarragonines hi ha un total de 624 bústies d'admissió del servei de correus" i ha recordat que "durant els anys de Govern socialista es va posar en marxa un programa de millora de qualitat del servei i d'instal·lació de noves bústies de correus a tots els nuclis de població de la província. Ara, aquest programa ha quedat aturat, de facto, per culpa de les retallades del govern del PP".
Actualment, Tarragona ciutat compta amb vint-i-sis bústies; Reus, trenta-dues; Valls, disset; Tortosa, setze; Cambrils, quinze; Salou, tretze; el Vendrell i Torredembarra, dotze; Roda de Barà, deu; Calafell i Cunit, vuit, i Vila-seca, cinc. En relació a aquestes dades, el diputat tarragoní ha explicat que "l'única previsió en l'actual legislatura, a la demarcació de Tarragona, és instal·lar una nova bústia a Reus".
"Entenem que hi ha prioritats molt més importants que aquesta", reconeix Jordi Ruiz, tot i que no troba lògic que "es deixi de costat un programa de millora de la qualitat d'un servei essencial per a molts ciutadans, que no suposa cap inversió desmesurada per part de l'administració"
publicat a
.
VUELVA USTED MAÑANA - 6 de juliol
Mariano José de Larra que va popularitzar la frase VUELVA USTED MAÑANA
Aquests dies estic comprovant en pell pròpia tot allò que es diu de la burocràcia. Tot i que l’Agència Tributària et pot enviar la teva declaració d’Hisenda que inclou detalls que ni recordes ni et passen pel cap, resulta que les diferents branques de l’administració no estan connectades entre elles. Avui que amb la informàtica sembla una cosa més que senzilla. Així qualsevol tràmit es fa llarg i has de tornar al dia següent, perquè el paper que t’han de donar l’ha de signar el cap d’oficina, o cal que portis un paper que no saps molt be perquè necessiten, però que sembla ser és imprescindible, i quan finalment sembla que ja ho tens, algú acaba demanant una declaració de no se que.... o un document que ningú ha vist fa 40 anys
LA MINISTRA DE FOMENT A TARRAGONA - 9 de juliol
Avui hem tingut a
Només afegir que la visita que s’ha muntat a partir d’invitacions i visita obligada a l’ajuntament de Tarragona, des del punt de vista comunicatiu i “protocol·lari” es podia haver “muntat” força millor.
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a TOTTARRAGONA.CAT - 4 de juliol
El PSC assegura que el PP 'passa' de l'A-27 i demana la gratuïtat del tram Montblanc-Lleida de l'AP-2
Segons va denunciar el diputat socialista, primer la ministra de Foment no va donar cap resposta clara, després els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2012 tan sols van contemplar una inversió de 27 milions d’euros per al primer tram (Tarragona-El Morell) i inversions raquítiques per als tres trams restants i ara el ministeri afirma que les actuacions a l’autovia quedaran enquadrades en la nova planificació viària del ministeri per al període 2012-2024.
“O sigui cap compromís, res de res. Tan sols una referència vaga a un pla que s’allarga fins al 2024. Per tant, és evident que a la pràctica el PP ha decidit no continuar l’A-27. La resta, com deia el mateix senyor Alejandro Fernández, tan sols és “parole, parole, parole” i declaracions de bones intencions.”
Per la seva banda, la diputada socialista al Parlament, Núria Segú, va explicar que el grup socialista ha presentat dues propostes de resolució al Parlament en relació a l’A-27 i la C-32.
“Pel que fa a l’A-27 demanem que s’estudiï l’alliberament de l’autopista AP-2 en el tram comprés entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció del nou tram de l’A-27 entre ambdós municipis. Així mateix, proposem establir un sistema de bonificació de fins al 100% per als usuaris habituals d’aquesta via i rescatar la concessió d’aquest tram establint un peatge tou (1 o 2 euros per viatge).”
Segons va argumentar la diputada tarragonina un estudi efectuat per entitats de la Conca de Barberà i de les Garrigues quantifica en 305 milions d’euros el cost de la construcció d’aquest tram de l’autovia mentre que l’alliberament de peatges se situa entorn dels 129 milions d’euros a data 1 de gener de 2013.
Així mateix, el PSC també ha presentat una proposta de resolució al Parlament demanant “una bonificació per recurrència de fins al 100% del cost del peatge als usuaris habituals de l’autopista Pau Casals, residents a la comarca del Baix Penedès, al seu pas pels peatges Castelldefels-Sitges i Sitges-El Vendrell de la C-32.”
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a REUS DIGITAL - 4 de juliol
El PSC vol alliberar el peatge de l'AP-2 entre Montblanc i Lleida i deixar de banda l'autovia
Els socialistes demanen que s'acabi amb la 'discriminació' de les bonificacions per als usuaris de l'autopista C-32 al Baix Penedès
04 de juliol de 2012
El PSC proposa que s'estudiï l'alliberament de l'autopista AP-2 en el tram comprès entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció d'una nova autovia. Mentrestant, plantegen establir una bonificació de fins al 100% per als usuaris habituals de la via i rescatar la concessió d'aquest tram establint un peatge tou. Així es recull en la proposta de resolució presentada pel grup socialista al Parlament aquest dimarts. D'altra banda, el PSC també ha presentat una proposta de resolució que demana una bonificació per recurrència de fins al 100% del cost del peatge per als usuaris habituals de l'autopista C-32 residents a la comarca del Baix Penedès, al seu pas pels peatges del Vendrell i Sitges.
La diputada socialista al Parlament, Núria Segú, ha explicat des de Tarragona que, en el cas de l'AP-2 entre Montblanc i Lleida, "cal posar damunt la taula si hem de seguir construint vies d'alta capacitat quan hi ha una autopista poc utilitzada tot just a la vora". Segú ha apuntat que l'alliberament és possible perquè la concessió de l'autopista finalitza el 2021.
A més, ha recordat que un estudi efectuat per entitats de la Conca de Barberà i de les Garrigues quantifica en 305 milions d'euros el cost de la construcció d'aquest tram de l'autovia mentre que l'alliberament de peatges se situa entorn dels 129 milions d'euros a data 1 de gener de 2013.
Així mateix, el PSC també ha presentat una proposta de resolució al Parlament en què demana que es posi fi a la "discriminació" dels usuaris de la C-32 del Baix Penedès. Segons la diputada, actualment els usuaris del tram entre Sitges i Castelldefels poden acollir-se a una bonificació per recurrència, mentre que els del tram El Vendrell-Sitges no poden. És per aquest motiu que reclamen una bonificació del 100% per als usuaris que transitin per aquesta via un mínim de 16 vegades al mes.
Per la seva banda, el diputat socialista per Tarragona i membre de la comissió de Foment del Congrés, Joan Ruiz, ha afirmat aquest dimarts que "el Govern del PP ja ha decidit no continuar l'A-27". Segons ha denunciat, la ministra de Foment no va donar cap resposta clara i els PGE per al 2012 tan sols van contemplar una inversió de 27 milions d'euros per al primer tram (Tarragona-El Morell) i inversions molt menors per als tres trams restants.
A més, el ministeri afirma que les actuacions a l'autovia quedaran enquadrades en la nova planificació viària del ministeri per al període 2012-2024, segons Ruiz. "O sigui cap compromís, res de res. Tan sols una referència vaga a un pla que s'allarga fins al 2024. Per tant, és evident que a la pràctica el PP ha decidit no continuar l'A-27", ha etzibat. El PSC creu que cal "calendaritzar" les obres de l'A-27 entre Tarragona i Montblanc perquè entén que és una via "prioritària" de connexió amb el nord d'Espanya
publicat a
.
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastiá a MES TARRAGONA - 4 de juliol
Sobre la autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a FINANZAS.COM 3 de juliol
PSC propone liberar de peaje la AP2 entre Montblanc y Lleida por A27
El PSC ha presentado hoy una propuesta de resolución en el Parlament en la que pide que se estudie la liberación del peaje de la autopista AP-2 en el tramo comprendido entre Montblanc y Lleida, ha informado la diputada Nuria Segú.
Por su parte, el diputado socialista por Tarragona y miembro de la comisión de Fomento del Congreso, Joan Ruiz, ha afirmado "que el Gobierno del PP ya ha decidido no continuar la autovía A-27: pese a los compromisos asumidos y reiterados por los dirigentes del PP en Tarragona, empezando por Alejandro Fernández, afirmando que con un Gobierno del PP la construcción de la autovía iría mucho más rápida, la realidad habla por sí misma".
Según ha denunciado el diputado socialista, primero la ministra de Fomento no "dio una respuesta clara", después los Presupuestos Generales del Estado para 2012 solo contemplaron una inversión de 27 millones para el primer tramo (Tarragona-El Morell) e inversiones "raquíticas" para los tres tramos restantes, y el Ministerio afirma que las actuaciones en la autovía quedarán encuadradas en la nueva planificación viaria del ministerio para el periodo 2012-2024.
"O sea ningún compromiso, nada de nada. Tan solo una referencia vaga a un plan que se alarga hasta el 2024. Por lo tanto, es evidente que en la práctica el PP ha decidido no continuar la A-27. El resto, como decía el mismo señor Alejandro Fernández, tan solo es 'parole, parole, parole' y declaraciones de buenas intenciones", ha agregado.
Por su parte, la diputada socialista en el Parlament Núria Segú ha explicado que el grupo socialista ha presentado hoy dos propuestas de resolución en la cámara catalana con relación a la A-27 y la C-32.
"Con respecto a la A-27, pedimos que se estudie la liberación del peaje en la autopista AP-2 en el tramo comprendido entre Montblanc y Lleida como alternativa a la construcción del nuevo tramo de la A-27 entre ambos municipios. Asimismo, proponemos establecer un sistema de bonificación de hasta el 100% para los usuarios habituales de esta vía y rescatar la concesión de este tramo estableciendo un peaje blando (1 o 2 euros por viaje)".
Asimismo, el PSC también ha presentado una propuesta de resolución en el Parlament pidiendo "una bonificación por recurrencia de hasta el 100% del coste del peaje a los usuarios habituales de la autopista Pau Casals residentes en la comarca del Baix Penedès, a su paso por los peajes Castelldefels-Sitges y Sitges-El Vendrell de la C-32"
publicat a
.
DE ETIQUETA - 2 de juliol
Avui m’ha passat una d’aquelles coses que intento que no em passin. M’he trobat en mig d’una recepció “informal” en una d’aquelles tardes d’estiu de “bochorno” on tothom portava tratge i corbata i jo (poc informat) anava informal de màniga curta. La recepció ha estat per homenatjar a 6 investigadors, que participen en un "Campus de Nobels" i que demà ja no hi seran aquí.
Per un moment he recordat i he entès la utilitat d’aquella frase que posaven a abans a les targes (esmoquin, de llarg, o tratge fosc, o simplement tratge, o tratge de nit...)