Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a DELCAMP.CAT - 3 de juliol
El PSC proposa alliberar l'AP-2 entre Montblanc i Lleida en lloc de construir una nova autovia
Els socialistes demanen que s'acabi amb la "discriminació" de les bonificacions per als usuaris de l'autopista C-32 al Baix Penedès
- Tarragona 03 de juliol de 2012
El PSC proposa que s'estudiï l'alliberament de l'autopista AP-2 en el tram comprès entre Montblanc i Lleida com a alternativa a la construcció d'una nova autovia. Mentrestant, plantegen establir una bonificació de fins al 100% per als usuaris habituals de la via i rescatar la concessió d'aquest tram establint un peatge tou. Així es recull en la proposta de resolució presentada pel grup socialista al Parlament aquest dimarts. D'altra banda, el PSC també ha presentat una proposta de resolució que demana una bonificació per recurrència de fins al 100% del cost del peatge per als usuaris habituals de l'autopista C-32 residents a la comarca del Baix Penedès, al seu pas pels peatges del Vendrell i Sitges.
La diputada socialista al Parlament, Núria Segú, ha explicat des de Tarragona que, en el cas de l'AP-2 entre Montblanc i Lleida, "cal posar damunt la taula si hem de seguir construint vies d'alta capacitat quan hi ha una autopista poc utilitzada tot just a la vora". Segú ha apuntat que l'alliberament és possible perquè la concessió de l'autopista finalitza el 2021.
A més, ha recordat que un estudi efectuat per entitats de la Conca de Barberà i de les Garrigues quantifica en 305 milions d'euros el cost de la construcció d'aquest tram de l'autovia mentre que l'alliberament de peatges se situa entorn dels 129 milions d'euros a data 1 de gener de 2013.
Així mateix, el PSC també ha presentat una proposta de resolució al Parlament en què demana que es posi fi a la "discriminació" dels usuaris de la C-32 del Baix Penedès. Segons la diputada, actualment els usuaris del tram entre Sitges i Castelldefels poden acollir-se a una bonificació per recurrència, mentre que els del tram El Vendrell-Sitges no poden. És per aquest motiu que reclamen una bonificació del 100% per als usuaris que transitin per aquesta via un mínim de 16 vegades al mes.
Per la seva banda, el diputat socialista per Tarragona i membre de la comissió de Foment del Congrés, Joan Ruiz, ha afirmat aquest dimarts que "el Govern del PP ja ha decidit no continuar l'A-27". Segons ha denunciat, la ministra de Foment no va donar cap resposta clara i els PGE per al 2012 tan sols van contemplar una inversió de 27 milions d'euros per al primer tram (Tarragona-El Morell) i inversions molt menors per als tres trams restants.
A més, el ministeri afirma que les actuacions a l'autovia quedaran enquadrades en la nova planificació viària del ministeri per al període 2012-2024, segons Ruiz. "O sigui cap compromís, res de res. Tan sols una referència vaga a un pla que s'allarga fins al 2024. Per tant, és evident que a la pràctica el PP ha decidit no continuar l'A-27", ha etzibat. El PSC creu que cal "calendaritzar" les obres de l'A-27 entre Tarragona i Montblanc perquè entén que és una via "prioritària" de connexió amb el nord d'Espanya
publicat a
.
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a TARRAGONA21 - 3 de juliol
El PSC afirma que el PP ‘ja ha decidit que no continuaran les obres de l’A-27′
El diputat socialista per Tarragona i membre de la comissió de Foment del Congrés, Joan Ruiz, ha afirmat aquest dimarts que “el Govern del PP ja ha decidit no continuar l’A-27. Malgrat els compromisos assumits i reiterats pels dirigents del PP a Tarragona, començant per Alejandro Fernández, abans, durant i després de la campanya electoral, afirmant que amb un Govern del PP la construcció de l’autovia aniria molt més ràpida, la realitat parla per sí mateixa”.
Segons ha denunciat el diputat socialista, primer la ministra de Foment no va donar cap resposta clara, després els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2012 tan sols van contemplar una inversió de 27 milions d’euros per al primer tram (Tarragona-El Morell) i inversions raquítiques per als tres trams restants i ara el ministeri afirma que les actuacions a l’autovia quedaran enquadrades en la nova planificació viària del ministeri per al període 2012-2024.
“O sigui cap compromís, res de res. Tan sols una referència vaga a un pla que s’allarga fins al 2024. Per tant, és evident que a la pràctica el PP ha decidit no continuar l’A-27. La resta, com deia el mateix senyor Alejandro Fernández, tan sols és “parole, parole, parole” i declaracions de bones intencions.”
publicat a
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a ACN - 3 de juliol
L'Agència Catalana de Notícies
ha penjat 3 "audios" de la Roda de Premsa. Per escoltar-los només cal "clicar"
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a REUS DIRECTE - 3 de juliol
A més, ha recordat que un estudi efectuat per entitats de la Conca de Barberà i de les Garrigues quantifica en 305 milions d'euros el cost de la construcció d'aquest tram de l'autovia mentre que l'alliberament de peatges se situa entorn dels 129 milions d'euros a data 1 de gener de 2013.
Així mateix, el PSC també ha presentat una proposta de resolució al Parlament en què demana que es posi fi a la "discriminació" dels usuaris de la C-32 del Baix Penedès. Segons la diputada, actualment els usuaris del tram entre Sitges i Castelldefels poden acollir-se a una bonificació per recurrència, mentre que els del tram El Vendrell-Sitges no poden. És per aquest motiu que reclamen una bonificació del 100% per als usuaris que transitin per aquesta via un mínim de 16 vegades al mes.
Per la seva banda, el diputat socialista per Tarragona i membre de la comissió de Foment del Congrés, Joan Ruiz, ha afirmat aquest dimarts que "el Govern del PP ja ha decidit no continuar l'A-27". Segons ha denunciat, la ministra de Foment no va donar cap resposta clara i els PGE per al 2012 tan sols van contemplar una inversió de 27 milions d'euros per al primer tram (Tarragona-El Morell) i inversions molt menors per als tres trams restants.
A més, el ministeri afirma que les actuacions a l'autovia quedaran enquadrades en la nova planificació viària del ministeri per al període 2012-2024, segons Ruiz. "O sigui cap compromís, res de res. Tan sols una referència vaga a un pla que s'allarga fins al 2024. Per tant, és evident que a la pràctica el PP ha decidit no continuar l'A-27", ha etzibat. El PSC creu que cal "calendaritzar" les obres de l'A-27 entre Tarragona i Montblanc perquè entén que és una via "prioritària" de connexió amb el nord d'Espanya.
Sobre l'autovia A27 Tarragona-Sant Sebastià a TARRAGONA RADIO - 3 de juliol
publicat el 03/07/2012 19:50 per Redacció Tarragona Ràdio
El PSC proposa rescatar el peatge de l’autopista AP-2 entre
Montblanc i Lleida.
D’aquesta manera, diuen, no seria necessari construir aquest tram de l’autovia
A-27, per enllaçar amb l’interior en direcció al Cantàbric.
Els socialistes han presentat una proposta de resolució al Parlament en aquest
sentit.
Demanen que es contempli l’alliberament de l’autopista com una alternativa a la
nova autovia. Diuen que no té sentit fer una nova carretera al costat d’una via
de gran capacitat que està infrautilitzada.
Un estudi elaborat per entitats de
El diputat al Congrés, Joan Ruiz,ha detallat que el primer tram, fins al
Morell, està gairebé acabat, però que a la resta no s’està fent res i gairebé
no hi ha pressupost per enguany.
Ruiz tem que les obres s’endarrereixin de manera indefinida i no s’acabin fet.
Bonificacions pel peatge del Vendrell de
D
publicat a
QUAN HI HA PARTIT - 29 de juny
Quan hi ha partit, hi ha partit, pensava tornant de Cunit. Allà tenim una agrupació forta, amb quadres, arrelada. Això en circumstàncies, com les actuals, es nota molt, estem a l’oposició, l’equip de govern en lloc de dedicar-se a governar, es dedica a acusar de tot a l’anterior equip de govern, tot això barrejat amb l’ambient general tant poc propici pels socialistes. Doncs mira organitzen un sopar d’estiu (cadascú es porta alguna cosa i l’agrupació taules cadires, etc) i son mes de 200.
FUNCIONARIS? 27 de juny
Aquests dies que una part de l’opinió pública s’ha tornat tant a la contra dels funcionaris, cal reivindicar la tasca eficient, callada, incansable, de tants i tants servidors públics que des del seu lloc han contribuït, contribueixen i ho continuaran fent en construir un país millor per tots.
Avui he fet petar la xerrada en un d’aquests, el José M, que marxa cap a la seva terra, després d’anys a Madrid de tasca eficient, en tot el relacionat amb l'u per cent cultural, tasca finalment poc agraïda, sempre a segona fila
Tornant al Congrés he pensat precisament això que no sempre som, ni sabem ser, agraíts
DISSABTES.......... DE LA TORRE AL ROCIO - 16 de juny
Al sopar de Torreforta, ahir nit, vaig anar de taula en taula provant, sobre tot els dolços, i preguntant. ¿Al vostre voltant que escolteu, últimament? Vaig quedar parat de la unanimitat, que vaig trobar. Senten parlar i parlen ells mateixos, de la prima de risc, de la borsa, de Bankia i del Rajoy (d’aquest últim malament, o molt malament)
Sembla que la cultura econòmica del país, que mai ha estat molt alta, està pujant
Encara ens va donar temps d’arribar-nos fins la Pineda a passejar una estona de caseta en caseta. Clar que això de tenir temps per fer la visita és fàcil. S’estan allí els tres dies tot el dia i tota la nit. Aquest any hi havia més cotxes que mai. No es podia aparcar, si no era perquè algú marxava.