Joan Ruiz es treballa als pensionistes davant la dreta a DIARI DE LA REPUBLICA - 6 de desembre
JOAN RUIZ ES TREBALLA ALS PENSIONISTES DAVANT LA DRETA ‘DEL PP I CIUTADANS’
Aquest diumenge ha convocat roda de premsa per afirmar que “els socialistes som la garantia de què la dreta, ja sigui PP o Ciutadans, no torni a passar les tisores pel nostre sistema públic de pensions, el nostre compromís en aquest sentit és total”.
Propostes socialistes
Els socialistes defensen derogar la reforma encoberta del sistema públic de pensions que ha impulsat Rajoy durant aquest mandat, reinstaurar el Pacte de Toledo com a garantia del manteniment del sistema i incrementar les pensions de viduïtat per a persones majors de 65 anys que no rebin cap altre pensió pública. En el mateix sentit, el Govern socialista tindrà com a objectiu incrementar un 1% les pensions i un 2% les pensions mínimes, una proposta perfectament assumible si hi ha consens polític, tot i que el PP ho ha rebutjat reiteradament durant tot el mandat. Ruiz ha acusat al PP de “mentir als pensionistes durant aquests quatre anys. Van prometre que no tocarien les pensions però amb el PP al Govern hem passat de tenir un increment de les pensions d’acord amb l’IPC a tan sols un raquític ‘augment’ del 0,25% sense tenir en compte la desviació de la inflació”.
Cartes als pensionistes informant “d’increments”
“S’ha arribat al ridícul d’enviar cartes als pensionistes informant-los ‘d’increments’ de 0,35 cèntim d’euros mensuals de les seves pensions. Sovint enviar les cartes ha tingut un cost superior a aquest ‘augment’ de les pensions que es venia com la mare de tots els èxits. Així de penós i així de lamentable…”, ha asseverat el cap de llista socialista per Tarragona. En realitat, amb la reforma encoberta del sistema públic de pensions que ha executat el PP cadascun dels 166.000 pensionistes tarragonins ha deixat de cobrar, de mitjana, 300 euros anuals. Això ha suposat una retallada de quasi 50 milions d’euros que s’han furtat de la butxaca dels pensionistes de les comarques tarragonines.
Sobre el Salari Mínim a TARRAGONA21 - 6 de desembre
Joan Ruiz: “El salari mínim ha pujat un 1% en els darrers 4 anys”
El candidat del PSC per a les properes eleccions del 20-D a Tarragona, Joan Ruiz, ha reivindicat que el salari mínim ha pujat en els darrers 4 anys del govern popular un 1%. “Ens proposem tornar a pujar el salari mínim interprofessional en un 40%”. L’aplicació es faria durant els propers 2 mandats “paulatinament” de manera “ens apropariem al que les directives europees diuen”.
El candidat socialista ha promès “una política agressiva dirigida a millorar la qualitat de l’ocupació” i ha assegurat que durant el primer Consell de Ministres “derogarà la reforma laboral”. A més, “cal fer un pla de xoc per fer front als 700.000 joves que no tenen qualificació laboral suficient” ha dit Ruiz. I ha afegit “hem de fer desaparèixer la bretxa salarial” així com la “figura dels falsos autònoms”.
“Després de 4 anys del govern del Partit Popular només cal fer un cop d’ull al nostre entorn per veure” que hi ha “més atur, més precarietat i salaris més baixos”, ha dit Ruiz. B.U.
Sobre "fer fora Rajoy i evitar un govern de la dreta" a LAVANGUARDIA.COM - 5 de desembre
Ruiz (PSC) es presenta com "l'única candidatura" capaç de "fer fora Rajoy i evitar que la dreta torni a governar"04/12/2015
"Farem una campanya porta a porta per arribar directament a 25.000 llars de la demarcació en aquests quinze dies", ha anunciat Ruiz, "a fi i efecte de cobrir totes les comarques tarragonines". Pel socialista, "cada vot compta i hem d’aconseguir que tots i cadascun dels ciutadans que no volen quatre anys més de Rajoy vagin a votar el proper dia 20 a favor del canvi que uneix que és el canvi socialista", ha afegit, "un canvi real al servei de la majoria".Durant la campanya, ha exposat, la formació sortirà al carrer i també incidirà en els elements que permeten les noves tecnologies i eines 2.0. Així mateix, els candidats duran a terme trobades amb tots els sectors socials, des dels treballadors fins als emprenedors, passant pels professionals de la salut, l’educació i la dependència "i tots els col·lectius més perjudicats per aquests quatre anys de retallades socials impulsades pel PP", ha subratllat el cap de llista. "Volem guanyar les eleccions perquè ningú més hagi de marxar del país per falta d’oportunitats i hagi de buscar un futur a l’estranger", ha dit Ruiz, a la vegada que "volem governar per fer possible que tornin tots els que han hagut de marxar contra la seva voluntat", ha continuat. També "volem un país on es respectin les dones assegurant la igualtat que els reconeix la llei però que cada dia els nega el masclisme", ha manifestat.Així mateix, "volem també un país que no sigui notícia pel seu nombre de milionaris", ha indicat, "sinó que redueixi les desigualtats socials i eradiqui la pobresa, sobretot la pobresa infantil", ha denunciat. "Per tot això cal anar a votar el dia 20 i fer-ho per la candidatura socialista, l’única capaç de fer fora Rajoy i evitar que la dreta torni a governar, ja sigui el PP en solitari o el PP amb el suport de Ciutadans”, ha conclòs el candidat.
El PSC es proposa arribar a l'últim racó de la demarcació al PORTAL NOU - 4 de desembre
Taula Rodona sobre infraestructures ferroviàries a DIARIDETARRAGONA.COM - 2 de desembre
Los trenes arrancan la campaña
Los candidatos a las elecciones generales del próximo 20 de diciembre participaron ayer en el primer debate organizado por las plataformas de viajeros. Los puntos de coincidencia fueron bastantes.
Organizado por la Pdf.Camp, la PTP y la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre se habló tanto de mercancías como de pasajeros. Se escucharon argumentos, críticas y se propusieron soluciones. Y a diferencia de los debates electorales, a los que estamos tan acostumbrados últimamente, los reproches no fueron los protagonistas. Fue un debate a siete con los candidatos al Congreso Jordi Roca (PP), Joan Ruiz (PSC), Jordi Salvador (ERC), Fèlix Alonso (Tarragona en Comú Podem), Martí Barberà (Unió Democràtica de Catalunya) y Sergio del Campo (C’s). Por parte de Democràcia i Llibertat estuvo Joan Basora, aspirante a senador. La provisionalidad del tercer carril, la apuesta por un tren ligero que conecte los municipios de costa cuando entre en funcionamiento el Vandellòs- La Secuita y la necesidad de mejorar las conexiones con Terres de l’Ebre fueron algunos de los puntos coincidentes entre los representantes de las siete formaciones. Y es que, de hecho no hubo grandes diferencias ni soluciones mágicas. Por parte del Partido Popular, que durante la presente legislatura no ha apoyado el tercer carril, ayer su candidato evitó criminalizar este proyecto. «Mirar el pasado no arreglará nada. El tercer carril va a hacerse porque el Corredor del Mediterrani es una apuesta firme, como lo es la inversión en materia ferroviaria en la provincia», argumentó Roca. Además lamentó que «cambiando la planificación cada tres años no te toman en serio». En este punto, el candidato de Democràcia i Llibertat recordó que ya se ha perdido una posible inversión, como es la que tenía prevista la empresa Daimler en el Port de Tarragona, por la falta del ancho internacional. Por su parte, Martí Barberà incidió en la necesidad de levantar la vista y mirar a más largo plazo. «Debemos trabajar para que dentro de catorce o quince años tengamos un corredor exclusivamente para las mercancías». Cuando el próximo 19 de diciembre se cumplirán nueve años de la inauguración de la estación de alta velocidad en La Secuita, su ubicación aún centró uno de los principales momentos de rifirrafe de la noche. Los líderes políticos quisieron repartirse responsabilidades, mientras Joan Basora, recuperando la concepción de área metropolitana, decía que «ir a Perafort tiene que ser como ir al aeropuerto». También se habló de la interconexión ferroviaria entre la línea del AVE y la convencional con tercer carril. Un aspecto sobre el que en las últimas semanas han surgido diferencias ya que la Generalitat y los ayuntamientos de Tarragona y Reus apoyan la decisión de La Granada. En este sentido, el candidato de Tarragona en Comú Podem, Fèlix Alonso, fue el único que se pronunció, y lo hizo a favor de L’Arboç. Además Alonso lanzó una propuesta novedosa, como es la posibilidad de que los convoyes procedentes de Tarragona puedan llegar a Girona, sin necesidad de pasar por Barcelona. La parte final de las casi dos horas de debate se centraron en propuestas en materia de regionales y cercanías. En este bloque, Joan Ruiz (PSC) defendió la necesidad de «corregir horarios, frecuencias, mejora de los convoyes y de la puntualidad». Mientras que Sergio del Campo (C’s) incidió en la necesidad de impulsar el apeadero de Bellissens para incrementar el uso de las cercanías. Antes de acabar Roca (PP) aprovechó para afirmar que la política de encarecimiento de las tarifas, por parte de la Generalitat, «es culpa de gastar el dinero en estalades en lugar de en servicios públicos». Ante lo que Jordi Salvador aseguró que «muy pronto va a acabarse. Estamos sujetos a un pasado que hace que en materia ferroviaria sigamos igual que hace 80 años». Ninguno de los candidatos se refirió a la estación intermodal. Y, antes de irse, el representante de la PTP, Daniel Pi, les hacía un llamamiento: «Hagan ‘lobby’ de este territorio».
Sobre fons de l'Estat pels Jocs del Mediterrani a TARRAGONA RADIO - 2 de desembre
El PSC es compromet a augmentar fins els 9MEUR la partida de l'Estat pels Jocs
Publicat el: 02/12/2015 per Aida Paredes
En matèria d’educació pública esperen triplicar les inversions i derogar la ‘Llei Wert’. Es plantegen arribar al 2% del PIB en inversions destinades a l’educació superior.
Pel que fa a l’IVA cultural es comprometen a rebaixar la taxa del 21% al 10%.
El cap de llista socialista al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, assegura que augmentaran l’oferta del sector turístic de Tarragona amb propostes com els Jocs Mediterranis.
Ruiz diu que augmentaran la partida de l’Estat prevista pels Jocs fins els 9 milions d’euros.
També exposa que lluitaran contra l’evasió fiscal.
Entre els compromisos del PSC també es troba seguir fent nous trams de l’A-7, tant a l’Ebre com al Penedès.
Ruiz assegura que el tram entre la Punta de la Mora i la Pobla de Montornès pot estar finalitzat en els propers quatre anys.
Pel que fa a l’A-27, els socialistes tenen com a objectiu començar i avançar les obres per travessar el Coll de l’Illa.
Taula Rodona sobre infraestructures ferroviàries a DIARI DE TARRAGONA - 2 de desembre
UNA FESTA DE LA COMUNITAT ROMANESA A DIARI DE TARRAGONA - 2 de desembre
technorati tags: Tarragona; PSC; Joan Ruiz;Taula Rodona sobre infraestructures ferroviàries a FET A TARRAGONA - 2 de desembre
El territori del tren perdut
La campanya de les generals ja bull i a Tarragona l’interès augmenta per les eternes mancances del territori en molts aspectes. N’hi ha una de clamorosa i que desperta un consens elevat en la diagnosi: es tracta del dèficit ferroviari que va més enllà de la ciutat i que l’enllaça —beneïda paradoxa— amb la resta de la seva àrea metropolitana i les Terres de l’Ebre. Aquest dimarts en van parlar, al Campus Catalunya de la URV, representants dels set principals partits catalans que es presenten a les eleccions del 20-D: Joan Basora, tercer al Senat per Democràcia i Llibertat, i els caps de llista al Congrés d’Unió, Martí Barberà, del PSC, Joan Ruiz, del PP, Jordi Roca, d’ERC, Jordi Salvador, d’En Comú Podem, Fèlix Alonso i de Ciutadans, Sergio del Campo.
Tot plegat, en un debat moderat pel director del Fet a Tarragona, Ricard Lahoz, que va abordar d’entrada les propostes dels partits per resoldre el pas de mercaderies pel territori. Els candidats van coincidir en la provisionalitat del tercer fil, però van denunciar el retard en les obres. El candidat del PP, Jordi Roca, va defensar la inversió del govern espanyol en infraestructures ferroviàries, mentre Ruiz, Salvador i Alonso van coincidir a considerar “millor” el pas de les mercaderies per la línia Reus-Roda, tot i que van recordar que “encara no s’ha fet ni l’estudi formatiu”. Fèlix Alonso va reivindicar un tercer fil “temporal, que no perjudiqui el transport de passatgers i que sigui respectuós ambientalment”.
La pèrdua de trens de llarga distància al centre de la ciutat va ser una altra de les matèries que va estar sobre la taula. La connexió entre el tren convencional i el de gran velocitat va capitalitzar el discurs dels candidats, però amb formes contrastades. Ruiz i Alonso van recordar la promesa d’un enllaç a l’Arboç, i Salvador va recordar la necessitat de disposar de llançadores a l’estació del Camp de Tarragona. Basora va advocar per la necessitat de crear una infraestructura de transport públic i taxis per a l’estació de Perafort-La Secuita, proposta amb què van coincidir amb Ciutadans i Unió, que no va oblidar l’utòpica estació intermodal. A més, Salvador va diagnosticar “el problema de l’aïllament de l’estació de Salou” que caldria resoldre, segons defensaven també altres partits com Ciutadans, el PSC o En Comú Podem, “amb un tren lleuger“. Per a del Campo, però, Salou i Cambrils “disposen ara d’una bona oportunitat per redefinir la seva mobilitat”.
El mal estat dels trens regionals i de les estacions del territori va ser un dels punts amb més consens per part dels integrants del debat. Tots els candidats van rendir-se a la vergonyosa evidència. El candidat d’ERC va reivindicar l’abandó que pateixen les Terres de l’Ebre, “amb trajectes de vora tres hores, amb pitjor freqüència que fa deu anys i amb catorze de les setze estacions tancades“. Joan Ruiz va recordar la inadaptabilitat de l’estació urbana de Tarragona a les persones amb mobilitat reduïda i Jordi Roca es va sumar al reclam d’uns horaris i unes freqüències millors, recordant, però, “que no és tan fàcil”. Alonso va apostar per la necessitat de fer parar l’Euromed a l’Aldea, quadriplicar la línia de Castelldefels al Prat per millorar la circulació o fer arribar els trens de llarga distància fins a Flix, entre altres propostes. Per tot plegat, el candidat de Ciutadans va proposar un “Pacte per les Infraestructures” per adquirir consensos en aquestes peticions.
Les novelles rodalies del Camp de Tarragona van ser un dels punts culminants de debat que va comptar amb l’aprovació relativa dels candidats, tot i que tots plegats van coincidir que es queden curtes. Per al PP, “cal millorar les freqüències i el servei públic interurbà per accedir-hi”, mentre que En Comú Podem vol allargar-les fins a Vilafranca, a banda de fer arribar la línia Tarragona-Reus fins a Torredembarra. El PSC es va mostrar crític amb la gestió de la Generalitat de Catalunya en aquesta matèria i va recordar que les rodalies tarragonines tenen “només 15.500 usuaris mensuals”. Ruiz, Barberà i Basora van reclamar la connexió a través d’aquesta xarxa amb les Terres de l’Ebre, mentre que Jordi Salvador va reclamar dissenyar un servei “des de l’òptica de ser la segona àrea metropolitana del país”.
Més enllà del contingut el debat va tenir la salsa dels retrets entre PSC i PP per la gestió de Foment dels seus partits i les picabaralles entre ERC i populars per les crítiques de Jordi Roca a un “excés d’estelada” per part del govern català. A escasses hores de l’inici de la campanya, l’organització va saber posar damunt la taula un dels grans reclams del territori i una de les qüestions que fa caure la cara de vergonya als centenars de milers d’usuaris del ferrocarril de casa nostra. Ara només queda que els polítics, passat el 20-D, actuïn, efectivament, com a “lobby”: de les paraules als fets, de la precarietat al progrés. I que Tarragona deixi de ser el territori del tren perdut.
Taula Rodona sobre infraestructures ferroviàries a TARRAGONA21 - 1 de desembre
Les mancances en infraestructures centren el primer debat de candidats del 20-D
Els set candidats per a les properes eleccions generals a la demarcació de Tarragona han protagonitzat aquest vespre un debat on s’han exposat les propostes en àmbit d’infraestructures al territori. Dues hores ha durat l’acte que ha tingut lloc a l’Aula Magna del Campus Catalunya de la URV. Durant el debat s’han abordat els principals dèficits ferroviaris de la demarcació com la connexió entre Vandellòs i Vila-seca. S’ha proposat mesures per la problemàtica de tercer fil i s’ha posat sobre la taula la caòtica situació del servei de regionals de Renfe.
Sobre el Corredor del Mediterrani Joan Ruiz (PSC) ha recordat que l’objectiu de fer arribar a l’ample europeu a través del tercer fil semblava que s’ha alentint, tenint en compte que la licitació es va fer el 2012. Per la seva banda, Martí Barberà (Unió) ha afirmat que cal concentrar-se en el transport de mercaderies, sobretot en el polígon nord. Jordi Roca (PP) ha felicitat a la resta de formacions perquè ‘per primer cop el Corredor de Mediterrani és una aposta de tots els partits” i ha justificat el retard en les obres dient que “a tots ens agradaria que anés més ràpid” l’execució del projecte. “En els terminis i calendaris ha fallat tothom”, ha dit Roca. Fèlix Alonso (Tarragona en Comú Podem) ha dit que l’ única alternativa ha de passar pel transport de persones i mercaderies a la línia de Reus-Perafort. També ha destacat que els eixos principals són “la provisionalitat, que el projecte sigui beneficiós pels passatgers i la minimització de l’impacte ambiental”.
Per la seva banda, Joan Basora (Democràcia i LLibertat) ha criticat també el retard en el compliment de calendari i ha recordat que aquesta és una infraestructura necessària pel territori. Per la seva banda, Jordi Salvador (ERC), ha dit que s’hauria de plantejar la provisionalitat del tercer fil i ha rebutjat l’opció de fer passar les mercaderies per Valls. En la mateixa línia, però més contundent, Sergio del Campo (Ciutadans) ha exigit que aquest problema que arrossega el territori “s’arregli ja”.
En quant al servei de regionals amb Barcelona tots els candidats han coincidit en dir que s’han de buscar solucions immediates davant aquesta situació. Cal recordar des de l’any 90 els combois amb la capital catalana han augmentat en 10 minuts el temps del trajecte. Ruiz ha recordat que les estacions han de ser “més dignes” i ha reivindicat que aquestes necessiten millores, com és el cas de l’estació de Tarragona que no disposa d’accés per a persones en cadira de rodes. En la mateixa línia, Roca ha dit que s’han de millorar les freqüències i augmentar la quantitat de combois. Salvador ha assegurat que s’ha de treballar el tema de la intermodalitat i Alonso, més concret, ha proposat que es millorin els túnels del Garraf. Del Campo ha exposat que els viatgers necessiten flexibilitat, fiabilitat i un preu raonable. Barberà ha reivindicat la inversió de Picamoixons i ha reconegut que cal invertir en nous equipaments.
En l’àmbit de Rodalies, Roca ha lamentat que “l’Ebre sigui el territori més afectat per aquesta mancança en infraestructures”. Més centrat en el territori tarragoní, Salvador ha demanat que es posi en marxa la connexió entre les dues àrees metropolitanes -Tarragona i Barcelona-. Per la seva banda, Alonso ha reivindicat que les inversions i la connexió és fins el moment “insuficient” i el socialista Joan Ruiz ha afirmat que envers aquest tema “cal fer un estudi més acurat”.
Pel que fa a la intermodalitat entre autobús i tren, el moderador ha demanat els candidats propostes en matèria legislativa. En aquest sentit, del Campo ha proposat “promoure els concursos públics per aconseguir noves quotes de mercat” i s’ha mostrat obert a “obrir els convenis necessaris”. Alonso ha dit que “s’han de revisar les línies i que tard o d’hora s’hauran de modificar els operadors”. Basora ha assegurat que “disposem de diners” però “hem de ser capaços de solucionar els problemes” per nosaltres mateixos. Barberà, més concret ha proposat un pla d’infraestructures per d’aquí 12 o 14 anys però per fer-ho “cal un pacte d’estat”. Per la seva banda, Roca ha assegurat que s’ha d’ agilitzar molt l’ us de l’ autobús a zones com Pallaresos, el Catllar o Cambrils.
El debat ha acabat amb intervencions del públic que els candidats han tingut un minut per respondre. Ha estat conduït pel periodista Ricard Lahoz i també hi ha intervingut el catedràtic en Antropologia de la URV i expert en temes de Mobilitat, Juanjo Pujadas. Ha estat un acte distés i tranquil amb un centenar de persones.
Brigitte Urzaiz