¿Origen del Marketing Digital?

Una mica d’història sobre la publicitat.A principis del segle XX, les empreses no invertien en publicitat, sinó que es centraven en millorar els processos de producció de les fàbriques. Entre els anys 50 i 80, comença a augmentar la competència, i el client es sofistica: la demanda de productes més elaborats i diferenciats creix, apareixen la ràdio i la televisió, i tot això impulsa el naixement de la publicitat centrada en el producte.

 

No és fins a mitjans dels o quan les empreses comencen a escoltar el client per dissenyar productes únics i personalitzats. És durant aquests anys quan es desenvolupen disciplines com el telemàrqueting i el màrqueting directe, les bases de dades i els sistemes d’informació. Llavors, el màrqueting i la publicitat es centren en el client i no en el producte.

 

No obstant això, el major canvi que ha patit el màrqueting arrenca en els anys 90. La revolució digital veu néixer un món globalitzat i un mercat on coexisteixen productes similars a preus similars, que són comercialitzats mitjançant canals similars: en conseqüència, la publicitat massiva perd impacte, i el màrqueting ha de canviar.

Les empreses es centren en aportar valors afegits que els diferenciïn, i en oferir al client una experiència única: les marques es converteixen en marques socials que es relacionen amb el seu públic objectiu a través de tots els mitjans que tenen al seu abast.

 

Avui, a tot s’ha unit la irrupció de les noves tecnologies i la digitalització, que han deixat pas al Màrqueting Digital. Però, què és i com pot ajudar a la nostra empresa?

Els fonaments del Màrqueting Digital

Podem definir el màrqueting digital com l’aplicació de les estratègies de màrqueting dutes a terme en els mitjans digitals: és a dir, si traslladem totes les tècniques del màrqueting tradicional al món online i les adaptem a les noves eines, donarà com a resultat el màrqueting digital.

 

Paul Fleming, expert en Màrqueting Digital i Social Media, assegura que les 4P del màrqueting tradicional (Product, Place, Price i Promotion) es tradueixen en 4F quan parlem de màrqueting digital: flux, funcionalitat, feedback i fidelització.

 

Flux. El flux en l’entorn digital ve donat per la interacció que les pàgines web permeten a l’usuari: podem definir llavors el flux com l’estat en què entra l’internauta quan navega a Internet, quan un lloc li ofereix una experiència interactiva i amb valor afegit.

 

Funcionalitat. En màrqueting digital, entenem que un web és funcional quan és atractiva, és fàcil navegar per ella i, en conseqüència, és útil per a l’usuari. No n’hi ha prou amb que el potencial client accedeixi a la nostra web (flux), sinó que per a ser captat la nostra presència online ha de ser funcional, i la nostra web ha de ser fàcilment “navegable”.

 

Feedback. Pot ser que el feedback sigui una de les majors avantatges que ofereix el màrqueting digital a les empreses per conèixer als seus clients i millorar la seva experiència: si l’usuari està en estat de flux i manté la seva navegació gràcies a la funcionalitat, comença a dialogar. I aquí rau el gran poder d’Internet.

 

Fidelització. Finalment, i per posar el fermall, arriba la fidelització: si una empresa es preocupa pel client i demostra interès per les seves necessitats, aquest client serà més propens a ser fidel a la marca.

 

Si bé és cert que no tots els autors estan d’acord: hi ha experts que asseguren que aquests fonaments no són nous, sinó heretats del màrqueting tradicional. De fet, si pensem en una persona que entra en una botiga física podem trobar tots els elements: el client potencial parla amb el dependent (flux), observa els productes ordenats i classificats en els taulells (funcionalitat), opina o pregunta sobre ells als seus cercles pròxims i al propi dependent (feedback) i, si finalment li agrada el producte, torna a comprar a la mateixa botiga (fidelització) com indica la consultoría seo judith sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Origen del Marketing Digital?

¿Qué es el Outbound Marketing?

El Outbound Màrqueting o màrqueting tradicional és el conjunt d’accions encaminades a vendre productes o serveis als usuaris en un únic sentit, és a dir, que la comunicació es realitza sempre de l’empresa a l’usuari i no viceversa.

 

El Outbound Màrqueting es caracteritza per presentar-se de manera intrusiva, sense esperar-lo. Pensem, per exemple, en el típic anunci que et salta mentre reprodueixes un vídeo a YouTube o al banner que et interromp en la visualització d’un article.

 

Outbound Màrqueting a l’actualitatAvui en dia, el Outbound Màrqueting està perdent força davant del Inbound Màrqueting. El temps de què disposa l’usuari és cada dia més limitat, i no vol sentir interromput repetides vegades per ofertes en les que no està interessat.

 

Outbound Màrqueting vs Inbound Màrqueting

Les tendències en el comportament dels usuaris van per un altre camí. L’usuari, en general, no rep de bon grat una crida a porta freda, igual que no sol prestar atenció als correus no desitjats. De la mateixa manera, la publicitat intrusiva que detecta quan navega per Internet, no aconsegueix captar la seva atenció de manera efectiva.

 

Això té tot el sentit del món, per què oferir a l’usuari productes o serveis sense saber si realment està interessat en ells?
D’aquí la importància que cobra el Inbound Màrqueting a l’actualitat. L’usuari està desitjós de continguts que donin resposta a les seves necessitats, continguts que espera i l’ajuden a prendre una decisió durant el cicle de compra tal i com indica la experta en seo barcelona Judith sauch.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es el Outbound Marketing?

¿Qué es Inbound Marketing?

Inbound Màrqueting què és?Per respondre què és el inbound màrqueting? començaríem dient que és una estratègia en què s’hauria de basar qualsevol acció de Màrqueting Online de qualsevol Agència de Màrqueting per a qualsevol client.

Des de 2006, el Inbound Màrqueting ha estat el mètode més eficaç de màrqueting en línia per a la comercialització de productes o serveis i generació de clients potencials, disminuint el temps de conversió a client final. No sent excloent amb altres tasques de màrqueting, havent d’estar integrada perfectament en la venda a través d’una necessària Metodologia de Venda.

El Inbound Màrqueting porta el màrqueting digital a un nivell superiorL’inbound màrqueting és una estratègia que està centrada en la generació i captació de clients. En lloc dels vells mètodes de captació de clients a través de la compra d’anuncis ja siguin en mitjans digitals o de comunicació massiva, com la Premsa, Ràdio o Televisió.

El Inbound Màrqueting se centra en la creació de continguts de qualitatContinguts que han d’atraure al teu públic fins a la teva Marca, havent de ser continguts rellevants per als teus buyer persona, on i quan més ho necessiten.

A l’alinear el contingut que es publica amb els interessos del teu client, vam aconseguir de manera natural, tràfic per la teva web, perquè després es converteixi aquest trànsit a clients reals, a través de la maduració d’oportunitats amb accions de màrqueting automatitzades.

El tancament, depenent això sí del tipus de comercialització dels teus productes o serveis, és cosa del venedor, sent aquesta la clau de l’èxit del màrqueting inbound: que el venedor fins que estigui interessat el client no li molesti. Per tant no és que el que estiguem fent estigui necessàriament malament, sinó que ho estem fent en el moment equivocat, és a dir, ho estem fent massa d’hora tenint en compte les fases de maduració del client. Cal esperar! Per a això cal una maquinària per a la generació de leads i la seva maduració.

Es tracta d’una estratègia de màrqueting digitalÉs una estratègia basada en atreure clients gràcies a un conjunt de tècniques de màrqueting no intrusives, generant valor en cadascuna de les etapes del recorregut del comprador.

Implementant aquesta estratègia de màrqueting digital disminuïm el cost d’adquisició.A diferència del màrqueting tradicional, les estratègies de màrqueting digital com aquesta, pretén que els clients potencials trobin a la teva empresa a través de diferents canals, com les xarxes socials o google.

 

Per tant, cal aconseguir que el client se senti atret pels nostres continguts directament relacionats amb els nostres productes o serveis i que per iniciativa pròpia es posi en contacte d’una manera o altra amb la nostra empresa. En definitiva, fer que sigui l’usuari el que et trobi a tu en lloc d’anar tu a buscar-lo.

L’estratègia de màrqueting inbound és un procés a mitjà i llarg termini, que ens facilitarà conèixer millor als nostres clients per així oferir-los continguts de valor que els interessi, conèixer millor les seves necessitats i convertir-los finalment en prescriptors dels nostres productes / serveis.

En aquest article et anem a explicar què és el inbound màrqueting i sobretot com aplicar-lo a la teva empresa, integrant-amb la teva activitat comercial, eines per fer-ho i diferències amb un altre tipus de tècniques de màrqueting. Comencem!

 

Ara sí, què és el Inbound Màrqueting?És una estratègia de màrqueting que consisteix a aportar valor al llarg del camí que recorre el client cap a la compra, amb la generació de continguts, perquè un cop estigui llest per comprar, sigui el venedor el que tanqui la venda.

Busca atraure el client amb continguts fets a la seva mida. Continguts que han d’ensenyar, divulgar contingut de valor, però sobretot han de entretenir, divertir, generant en el destinatari, que a partir d’ara l’anomenarem buyer persona, proximitat i confiança, dit d’una altra manera, hem de generar ganes que ens comprin, sense que els pressionem perquè ho facin, o el que és el mateix Outbound Màrqueting.

 

Aquesta estratègia té quatre fases ben diferenciades: atraure, convertir, tancament i recomanació. Cadascun d’aquests passos podràs conèixer-los en detall en el nostre article fases del Inbound Màrqueting.

 

Què fa una empresa de Inbound Màrqueting?Les empreses de inbound màrqueting duen a terme una combinació d’accions de màrqueting digital, com la gestió de xarxes socials o el correu electrònic màrqueting, el màrqueting de continguts, que contribueix de manera crítica al posiconamiento SEO, a més de campanyes promocionades ja sigui a google o en xarxes socials.

 

Quina és la diferència entre una empresa de inbound màrqueting i una consultoria de inbound màrqueting?Walterman com consultoria de inbound màrqueting el que fa abans de dur a terme qualsevol acció de màrqueting és definir una estratègia sempre basada en inbound màrqueting. Fem coses com investigar a la competència, definir el millor client, descobrint noves oportunitats al Mercat i l’avantatge competiva o tret diferenciador dels nostres clients i els seus productes o serveis.

 

Tot això per a la generació de leads o d’oportunitats de venda sense qualificar, que a través de l’acompanyament de la Marca busca la venda, fent madurar al client, passant per les diferents fases, des que el client sent interès per la Marca fins a la seva recomanació i per què no, fins que ens compra de nou.

L’inbound màrqueting és l’adaptació del màrqueting i les vendes als nous clients.El Inbound Màrqueting neix del canvi en el paradigma de com compren els clients. O potser és igual com ho feien els nostres pares a com ho fan els nostres fills. Avui dia, els clients estan saturats amb tanta informació i publicitat intrusiva. És per aquest motiu que la manera de conquerir als clients ha canviat radicalment.

 

Les Marques hem de deixar de molestar els clients, i crear relacions amb aquests que aportin un valor mutu per a ambdues parts.Cicle de vida del client basat en la seva maduració fins a la compra

És fonamental conèixer què és el que fa el nostre client fins que ens compra, dit d’una altra manera, com interactuen els nostres clients amb la nostra Marca, enfocant com si fos un camí, pel qual transiten els nostres clients consumint continguts.

 

Aquí cobra especial importància la nostra presència online i tecnologies de Inbound Màrqueting per automatitzar moltes de les tasques, totes de fet, fins que el venedor un cop qualificat l’oportunitat es posa en contacte amb el client.

Judith sauch experta consultor seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es Inbound Marketing?

¿Que es el SEO?

Què és el SEO?

Com definició s’entén el SEO com:
El conjunt d’accions que ens ajuden a millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats de recerca dels diferents cercadors.

El terme SEO ve de l’anglès que fa referència a motor de cerca Optimization. També l’hi coneix com Posicionament web en castellà.

Al fil d’això m’agradaria ampliar la informació amb un vídeo de Luis M.Villanueva en un congrés sobre SEO Social, en ell hi ha una frase que m’agrada molt, si no heu vist el vídeo us recomano que dediqueu un temps i li feu un cop d’ull. Sobre el minut 3 del vídeo es mostra la típica imatge de la Serp de Google. Les Serp ja que aquest és un article per a principiants, també ve de l’anglès motor de cerca Result Page i no és altra cosa que la pàgina de resultats de qualsevol cercador.

Què és bàsic en SEO?En el SEO referent als grans cercadors, més exactament en el referent a Google que és el que ens regeix a tots els que ens guanyem la vida amb això, hi ha tres punts bàsics que cal tenir en compte:

-Títol

-Contingut
-Enllaços

A dia d’avui aquests tres punt són bàsics per fer SEO. Tant en el Títol com en el Contingut requereixen d’una anàlisi de terminologia per aprofitar al màxim la seva funció. Estudiar bé els termes que més recerques tenen ja siguin termes d’una paraula o de diverses. Per analitzar la rellevància dels diversos termes hi ha una eina online molt útil anomenada SEMRUSH.

A més de l’estudi de terminologia és bàsic fer un correcte SEO on Page. El SEO on Page consisteix en l’optimització del contingut de la pàgina per obtenir un bon posicionament de la mateixa. Hi ha un article de Xavier Viguer, SEO de posicionamientoweb.cat que els explica, aquí: Seu On Page. El contingut de qualitat és bàsic ja que et fa gran part de la feina, com ara l’últim punt:
Els enllaços o Linkbuilding

Els enllaços de moment avui en dia més d’una de les armes més perilloses del SEO és una de les més potents. Tenir una correcta gestió dels enllaços de la teva web és bàsic en una estratègia de posicionament. És molt important tenir un volum important d’enllaços de marca, o enllaços que esmentin el nom de la teva web i d’enllaços genèrics, tipus “clica aquí” “aquí” “més info” … amb el qual poder jugar per generar per generar enllaços amb les paraules clau que t’interessa posicionar.

Això és una cosa bàsic ja que si tu tens una botiga de sabates i tots els teus enllaços són amb la paraula sabates, és segur que Google et penalitzarà, tard o d’hora i tota la teva estratègia de posicionament web o SEO serà paper mullat.

Experta seo barcelona judith sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es el SEO?

¿Que es un Expert Seo?

El SEO Specialist (Search Engine Optimization per les sigles en anglès, traduït com Optimització per a motors de cerca), analitza, revisa i executa modificacions en llocs web per aconseguir un millor posicionament en els motors de cerca. El seu principal objectiu és maximitzar el trànsit cap a una web determinada, tenint cura del contingut per oferir un producte o servei atractiu.

La qualitat és protagonista en el contingut que gestiona un Expert en SEO perquè els motors de cerca estan prioritzant l’usuari a causa de la gran oferta disponible sobre un mateix tema. D’aquesta manera, el paper tècnic del SEO es combina amb coneixements en comunicació que exploren més enllà de les paraules clau utilitzades per posicionar un lloc web.

Funcions del consultor seo

Fer servir estratègies avançades de SEO per posicionar el seu situat en les primeres pàgines de resultats que llancen els motors de cerca, ja que l’usuari sol ingressar a les opcions que se li presenten més ràpidament.

Definir les keywords (paraules clau) que emprarà tant en els seus continguts com en les xarxes socials que responen al lloc web, ja que encara que es prioritzi la qualitat, els motors estan automatitzats per realitzar un primer filtre per aspectes tècnics.Identificar quins canvis s’han de fer a la web per escalar posicions en els resultats de recerca, i en el cas de trobar-se en un lloc de privilegi, analitzar quines accions el van portar fins allà per mantenir-les i aplicar-les en altres continguts.

Examinar dades de recerca i mètriques referents al trànsit que s’interessa per un contingut en particular, de manera que la investigació brindi pistes per prendre decisions encertades que compleixin amb els objectius de la companyia o organització.

Què estudiar per ser un SEO

És una professió que s’estudia a nivell de postgrau per la seva especificitat. Els programes més freqüents són Màster en Social Media & SEO i SEM o Postgrau en SEO & SEM, amb les variants que poden oferir les diferents universitats o instruccions d’educació superior. S’ha de tenir en compte que el SEO Specialist requereix de 3 a 5 anys d’experiència laboral en l’àrea de màrqueting digital per poder desenvolupar les seves funcions amb autonomia

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es un Expert Seo?

Algoritme Panda Google

Principals canvis de Google Panda 4.0 en el posicionament

Penalitzacions per al contingut de baixa qualitat

Un contingut de baixa qualitat repercutirà directament en què la pàgina o web pugui estar penalitzada i no aparèixer entre els principals resultats dels cercadors. Per sota de les 300 paraules Google s’entendrà que som SPAM i ens tractarà com a tal. Així doncs, escrivim contingut de valor, amb detall i d’interès per als usuaris i amb una extensió de 800 paraules mínim.

Només d’aquesta manera, estarem “en gràcia” amb Google.

Si bé és un identificador que ets SPAM, fins a cert punt Google no havia incidit tant anteriorment en aquest aspecte. Amb l’arribada de Google Panda 4.0 el contingut duplicat passa a ser un element pel qual t’has de preocupar en funció del sector la temàtica de la teva web.

Una botiga online, per exemple, haurà a partir d’ara oblidar-se de “copiar-pegar” les descripcions que posi el fabricant en els seus productes i donar-los un toc original i diferent, així com a crear més continguts en les mateixes fitxes de producte si vol tenir més visibilitat.

 

El sector turístic també pot trobar algun tipus de problemàtica, especialment els portals tipus Booking, Edreams, i altres més petits, ja que poden tenir la seva web carregada de contingut duplicat sense saber-ho, i patir baixades més que significatives. Ull amb les webs en WordPress, ja que si no se sap treballar, poden generar quantitat de contingut duplicat a la mateixa web (tags, categories, rutes d’enllaç, etc.)

Freqüència en la publicació dels continguts

Si bé és cert que la qualitat és el més important, la quantitat també ho és. Publicar contingut diverses vegades a la setmana prevaldrà per sobre d’aquells blocs o webs que només publiquen gener contingut. Pot ser necessari començar amb la creativitat o fins i tot donar entrada al bloc a algun amic, convidat o empleat que vulgui fer-ho … però fer-ho bé tal i com aconsella el consultor seo.

Creixement i millora del Autor Rank

S’espera amb aquest nou algoritme que Google vulgui donar més rellevància als autors del contingut, i en aquest sentit primar l’enllaç de blocs i webs contra perfils i pàgines de Google Plus, la seva xarxa social per excel·lència, per així aconseguir una major repercussió i rellevància.

¿Reduirà importància al Linkbuilding?

Si parlem que vol primar que els més petits tinguin oportunitats clares d’aparèixer en els cercadors, no és cap ximpleria pensar que pot relegar una cosa tan complicat i costós d’aconseguir com la captació d’enllaços de qualitat, en post del contingut freqüent i de qualitat . En qualsevol cas, estarem sobre la pista per confirmar o no aquest punt

Xarxes socials i el SEO Social

La combinació del contingut original, amb un bon posicionament i una bona difusió en rede socials prevaldrà sobre altres estratègies a la xarxa. Google sempre ens ha animat a mimar la nostra repercussió social i ara més que mai li interessa en gran manera. Tracem una estratègia coherent i difonguem a Facebook, Twitter, Google Plus, etc. tots els nostres continguts, perquè així puguin escalar posicions en els cercadors.

 

Paraules clau naturals i semàntiques

Aquest punt no és nou, però avança en contínua evolució. Si has de definir les teves paraules clau, no busquis fer una feina fàcil i ràpid. Detecta les que millor defineixin el que fas, però també pensa en com et van a trobar les persones a través de paraules Long Tail i fins i tot recerques semáticas.

 

Google ja no vol un arbre de 50 de paraules clau, busca 300, 400 o 600 paraules que et defineixin amb múltiples variables i comença a treballar amb totes elles categoritzades. Al final, qui et va a trobar i comprant és són les persones, no Google, però seguint les seves normes teva visibilitat serà més gran.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Algoritme Panda Google

Importància del posicionament SEO

Importància del posicionament SEO

Per a l’èxit d’un projecte online, cal contemplar el posicionament SEO, factor elemental dins de qualsevol estratègia de Màrqueting Digital.

Al moment d’editar i crear algun contingut nou, els administradors web es plantegen conquerir certs objectius marcats anteriorment, per assolir aquests objectius s’ha de comptar amb un mínim de visibilitat en el nínxol en el qual es troba el mercat seleccionat.

Les visites o el tràfic generat pels motors de cerca, representen un gran aliat per a l’augment de la visibilitat web.Per entendre el posicionament SEO cal que tinguem en clar com funcionen els motors de cerca, per exemple, Google.

Els diferents cercadors li brinden, al públic (els usuaris), un servei totalment gratuït, l’ús massiu el converteixen en l’escenari perfecte per efectuar una explotació publicitària. El seu èxit depèn d’oferir, als usuaris, un vehicle eficient, capaç de fer-los arribar a contingut de qualitat, amb la capacitat de resoldre dubtes i satisfer les seves necessitats.Per a les empreses, marques o companyies és molt important comptar amb un bon posicionament SEO, és a dir, que el web ocupi un dels primers llocs dins dels resultats orgànics a Google, ja que això repercuteix en el nombre de reconversions.

Els diversos criteris amb els quals s’aconsegueix atribuir una posició avantatjosa dins dels resultats de cerca, són reforçats. Especialment en temàtiques on la informació mal portada o deficient aconsegueix la producció d’un greu perjudici.

Posicionament SEO: YMYL i EAT

Un aspecte molt important dins del posicionament SEO és l’avaluació del contingut web, en aquest sentit hem de saber el que és YMYL i EAT.1. YMYL: ve de les paraules Your Money, Your Life. I té la utilitat d’una etiqueta que classifica llocs webs que es trobin orientades a informació econòmica, informació de salut, transaccions comercials, pàgines receptores de dades personals, pàgines que ofereixin assessorament o suport pel que fa a decisions que repercuteixin en la vida social, familiar , etc.2.

EAT: ve de les paraules Expertise, Authoritativeness i Trustworthiness (Experiència, Autoriadad i Confiança), l’EAT es basa en comprovar si la pàgina o lloc web compleix amb certs criteris que assegurin la seva qualitat en contingut.Dins el màrqueting digital les estratègies van enfocades, d’una o d’una altra manera, a millorar la qualitat del contingut publicat, la qual cosa influeix en el posicionament web. És important prendre en consideració l’experiència de l’usuari, perquè el mateix pugui determinar que l’ofert és realment valuós como indica la experta seo barcelona judith.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Importància del posicionament SEO

Treball en posicionament web: SEO Offpage

 

Per a l’èxit de qualsevol projecte online, cal comptar amb una estratègia SEO, que tingui com a fi posicionar la nostra pàgina web entre els primers llocs dels resultats de Google o un altre cercador.

En elaborar aquesta estratègia, s’han de contemplar accions que es duguin a terme tant dins com fora de la pàgina. D’aquesta manera, es pot dividir el treball en dues categories diferents: SEO Onpage, quan les accions siguin dins del propi web, i SEO Offpage, quan les accions involucrin llocs webs externs al propi.És important treballar factors Onpage i factors Offpage, en moltes ocasions es desestima la importància d’un, ressaltant les qualitats o els beneficis que llancen les tècniques pertanyents a l’altra categoria.

Qualsevol professional et va a garantir que un SEO exitós, ha de comptar amb una estratègia completa, on la optimització del lloc s’efectuï considerant totes les variables que l’algoritme de Google avalua.

Accions de SEO Offpage segons un consultor seo

Entenent això, anem a ampliar una mica més en els factors del SEO Offpage, és important perquè determinen l’autoritat i rellevància del lloc web davant de temes específics.Encara que són moltes les accions de SEO Offpage generalment ens enfoquem en el link building, o en la creació d’una xarxa d’enllaços entrants.

Per la qual cosa, hem de conèixer que el link building fa referència a links que es troben en llocs webs diferents i que apunten a la nostra pàgina.Mentre més gran sigui la qualitat i quantitat de links que ens apuntin, Google atorgarà major rellevància al nostre web, considerant-la una autoritat en el tema. És senzill entendre la lògica que el cercador segueix: contingut de qualitat mereix ser compartit, si molts es troben comentant i compartint determinada pàgina, és perquè posseeix un bon contingut, digne d’aparèixer a la primera pàgina de resultats.

No obstant això, l’algoritme de Google ha implementat actualitzacions per evitar que els propietaris de llocs webs forçin el seo. El link building ha de ser utilitzat de manera acurada, les pàgines que ens enllacen han de comptar amb una temàtica semblant a la nostra, proporcionant un context lògic, d’aquesta manera no es confonen els termes i el cercador el qualifica positivament, en cas contrari, es pots ser penalitzat per Google.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Treball en posicionament web: SEO Offpage

Algoritme Florida 2

Si bé l’últim canvi en els algoritmes de Google ens va sorprendre a tots el passat agost, el 13 de Març de 2019 Google ens ha confirmat un nou canvi en el seu mecanisme de posicionament que podria afectar molt directament a empreses de tot el món.

És comú que el gegant de Google realitzi diverses actualitzacions del seu algoritme al llarg de l’any, però aquest podria ser un dels updates en els algoritmes de Google més grans dels últims temps.

Quina és la funció d’aquestes actualitzacions segons el consultor seo judith sauch?

La principal funció de les actualitzacions periòdiques en els algoritmes de Google és millorar l’experiència de l’usuari. En paraules textuals, l’últim avís de Google va ser “no hi ha” acord “per a les pàgines que posicionen menys que altres, es tracta de centrar en crear contingut de qualitat”.

A través d’aquests canvis, tracta de satisfer en major mesura a l’usuari, oferint en unes millors posicions el contingut de major qualitat i rellevància, cosa que resulta complicada tenint en compte que hi ha formes de “forçar” el posicionament d’una pàgina web que no siguin necessàriament les que tenen un contingut més rellevant.

No obstant això, algunes fonts comenten que els canvis tracten d’afectar indústries concretes per tal de perjudicar-d’alguna manera, cosa que Google nega categòricament.

El nou algoritme de Google: Florida 2

Encara no se sap molt bé en quina mesura afectarà aquest nou algoritme de Google al posicionament, o que paràmetres caldrà tenir en compte per mantenir el nostre posicionament actual. El que sí se sap és que impactarà a nivell global i que encara trigarà unes setmanes a fer-se efectiu.

Es parla que aquest nou algoritme pretén impactar negativament la indústria mèdica i que pot servir per limitar els continguts d’aquesta indústria en concret, encara que això per ara només és un simple rumor.

Com protegir-se dels canvis en els algoritmes de Google?

 

1. Examina el teu lloc web

Encara és massa aviat per conèixer les conseqüències d’aquest nou algoritme de Google, encara que resulta important estar atent a les estadístiques de visibilitat del nostre lloc web per evitar sorpreses negatives davant d’un empitjorament en el nostre rànquing de posicionament.

2. Visita l’eina d’analítica de la teva web

Ja sigui Google Analytics, Adobe Analytics o qualsevol altra eina que reporta el trànsit natural de les cerques en el teu lloc web. Segmenta el trànsit per Google i revisa si els teus visites s’han incrementat o han decrescut entre el 12 o 13 de març.

 

En cas que així sigui, vol dir que has estat perjudicat per l’algoritme Florida 2, llevat que l’equip de desenvolupament hagi realitzat alguns canvis en el teu lloc web que accidentalment han coincidit en el mateix espai temporal.

3. Visita Search Console

Visita llavors motor Console i fa una ullada a qualsevol avís que hagis rebut sobre penalitzacions o problemes de crawleo o indexació. Revisa que el rànquing, les impressions i clics del teu lloc web mostren un panorama similar al de dies anteriors al llançament del nou algoritme de Google Florida 2.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Algoritme Florida 2

¿Qué es el SEO white?

SEO White Hat, també anomenat SEO ètic, és tot el contrari a SEO Black Hat.

Generalment SEO White Hat es refereix a les pràctiques que milloren els seus resultats en un motor de cerca en les seves pròpies de pàgines de resultats (Serch Engine Results Page), mentre conserva la integritat del seu lloc web d’acord amb els termes de servei del motor de cerca.

Revisant els termes de Google, pots verificar fàcilment que el SEO White Hat consisteix  tal i com indica la experta seo barcelona Judith sauch:

Serveis i contingut d’alta qualitat

Utilitza descripció, títol i paraules claus enriquides dins del contingut.

Facilitat de navegació del seu lloc web.

Per què són importants les tècniques de SEO White Hat en el teu lloc web i blocNo incloure bones pràctiques de SEO White Hat per al seu lloc pot generar penalitzacions de Google i altres motors de cerca.

Sent el número 1 dels cercadors, Google és visitat per milions de persones cada dia, i cadascuna d’aquestes visites presenta una oportunitat perquè el teu lloc sigui trobat per un nou usuari. Google és una font poderosa de trànsit cap al seu lloc web, això és innegable, i ser penalitzat pot produir una dràstica caiguda en el trànsit del seu lloc i al mateix temps del seu propi negoci.

Penseu tot el treball implicat en el seu lloc web i pensi per un moment que aquest podria ser penalitzat per un dels més importants motors de cerca més usat del món. Una vegada vostè sigui penalitzat, no hi ha cap garantia que vostè torni a ser indexat per Google, una penalització de per vida portaria enormes conseqüències per al seu negoci.

¿Per què arriscar? Revisa una descripció completa de tècniques aprovades per Google en Guia per Webmaster.

Per què s’ha d’implementar una estratègia SEO White Hat en el teu lloc web i bloc?

Definitivament sí! Implementar una estratègia de pràctiques SEO White Hat és la millor manera de crear lloc web i especialment negocis basats en ètica, sostenibilitat i èxit en el mitjà i llarg termini. Això vol dir que no pots fer servir automatització en les seves campanyes d’optimització? Definitivament No.

No acudeixis a mecanismes automatitzats per millorar el rànquing de les seves pàgines.
Ofereixi Contingut i Serveis de Qualitat

L’eina de paraules clau de Google Adwords proveeix idees de contingut i productes rellevants. Aquesta eina treballa associada al creixement de la llista de paraules claus sobre les que pot generar contingut i també li suggereix diferent resultats d’acord a les recerques realitzades per altres persones.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es el SEO white?