Algoritme Panda Google

Principals canvis de Google Panda 4.0 en el posicionament

Penalitzacions per al contingut de baixa qualitat

Un contingut de baixa qualitat repercutirà directament en què la pàgina o web pugui estar penalitzada i no aparèixer entre els principals resultats dels cercadors. Per sota de les 300 paraules Google s’entendrà que som SPAM i ens tractarà com a tal. Així doncs, escrivim contingut de valor, amb detall i d’interès per als usuaris i amb una extensió de 800 paraules mínim.

Només d’aquesta manera, estarem “en gràcia” amb Google.

Si bé és un identificador que ets SPAM, fins a cert punt Google no havia incidit tant anteriorment en aquest aspecte. Amb l’arribada de Google Panda 4.0 el contingut duplicat passa a ser un element pel qual t’has de preocupar en funció del sector la temàtica de la teva web.

Una botiga online, per exemple, haurà a partir d’ara oblidar-se de “copiar-pegar” les descripcions que posi el fabricant en els seus productes i donar-los un toc original i diferent, així com a crear més continguts en les mateixes fitxes de producte si vol tenir més visibilitat.

 

El sector turístic també pot trobar algun tipus de problemàtica, especialment els portals tipus Booking, Edreams, i altres més petits, ja que poden tenir la seva web carregada de contingut duplicat sense saber-ho, i patir baixades més que significatives. Ull amb les webs en WordPress, ja que si no se sap treballar, poden generar quantitat de contingut duplicat a la mateixa web (tags, categories, rutes d’enllaç, etc.)

Freqüència en la publicació dels continguts

Si bé és cert que la qualitat és el més important, la quantitat també ho és. Publicar contingut diverses vegades a la setmana prevaldrà per sobre d’aquells blocs o webs que només publiquen gener contingut. Pot ser necessari començar amb la creativitat o fins i tot donar entrada al bloc a algun amic, convidat o empleat que vulgui fer-ho … però fer-ho bé tal i com aconsella el consultor seo.

Creixement i millora del Autor Rank

S’espera amb aquest nou algoritme que Google vulgui donar més rellevància als autors del contingut, i en aquest sentit primar l’enllaç de blocs i webs contra perfils i pàgines de Google Plus, la seva xarxa social per excel·lència, per així aconseguir una major repercussió i rellevància.

¿Reduirà importància al Linkbuilding?

Si parlem que vol primar que els més petits tinguin oportunitats clares d’aparèixer en els cercadors, no és cap ximpleria pensar que pot relegar una cosa tan complicat i costós d’aconseguir com la captació d’enllaços de qualitat, en post del contingut freqüent i de qualitat . En qualsevol cas, estarem sobre la pista per confirmar o no aquest punt

Xarxes socials i el SEO Social

La combinació del contingut original, amb un bon posicionament i una bona difusió en rede socials prevaldrà sobre altres estratègies a la xarxa. Google sempre ens ha animat a mimar la nostra repercussió social i ara més que mai li interessa en gran manera. Tracem una estratègia coherent i difonguem a Facebook, Twitter, Google Plus, etc. tots els nostres continguts, perquè així puguin escalar posicions en els cercadors.

 

Paraules clau naturals i semàntiques

Aquest punt no és nou, però avança en contínua evolució. Si has de definir les teves paraules clau, no busquis fer una feina fàcil i ràpid. Detecta les que millor defineixin el que fas, però també pensa en com et van a trobar les persones a través de paraules Long Tail i fins i tot recerques semáticas.

 

Google ja no vol un arbre de 50 de paraules clau, busca 300, 400 o 600 paraules que et defineixin amb múltiples variables i comença a treballar amb totes elles categoritzades. Al final, qui et va a trobar i comprant és són les persones, no Google, però seguint les seves normes teva visibilitat serà més gran.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.