Perquè la ciutadania reclama canvi, ens ho ha dit ja en diverses eleccions i un partit d’esquerres com el PSC no pot prendre les seves decisions pensant en altra cosa que en els homes i dones als qui únicament servim.
Perquè molta gent que ens ha abandonat ens diu que està disposada a tornar si oferim noves polítiques, noves formes de relacionar-nos i nous lideratges. I només ´si tornen aquestes persones que ens votaven tornarem a tenir un PSC gran
Perquè les noves generacions necessiten noves propostes i noves cares sense motxilles darrerament d’alguns fracassos massa evidents perquè la gent torni a confiar en nosaltres
Perquè no podem ajornar més la conformació d’un nou catalanisme social de progrés construït amb els nous reptes i reivindicacions del segle XXI
Perquè davant els nous lideratges renovats dels altres partits, el PSC necessita nova energia, noves idees, nous llenguatges com els que expressen altres dones que lideren i lideraran en breu els partits catalans i altres figures masculines també noves amb les quals hem de confrontar-nos
Perquè Núria Parlon pot retornar la il.lusió de la fundació d’un PSC d’àmplies fronteres en lloc de tan raquític que l’hem fet entre tots plegats
Perquè no ens creuran si tornem a dir que ajornem els canvis tants cops promesos en els darrers anys.
Perquè malauradament no és cert que ens haguem recuperat n ique estiguem en el camí de fer-ho. Ens ha fet dos sorpassos dos partits que es diuen d’esquerres i no podem justificar el nostre fracàs dient que hi havia una enquesta que ens donava pitjors resultats.
Perquè vull una primera secretària que es guanyi el respecte no només per la seva preparació i experiència en les relacions amb els adversaris polítics i amb la premsa sinó per la seva fermesa i la seva coherència.
Perquè al PSC li cal una líder que, com la Núria hagi demostrat que va més enllà del concepte de representació de la ciutadania sinó que és una veritable aliada de la gent defensant-la a peu de carrer i gestionant als despatxos la solució als problemes de cada dia.
La Núria no és una experta tecnòcrata de la política, que també en necessitem de tecnòcrates, però és una líder que arrasa a les eleccions demostrant que la gent l’estima i hi confia. I aquests lideratges són els que la gent ens reclama ara.
Perquè demà pot ser tard. Dir que encara és jove i que ja li tocarà me´s endavant és parlar en termes de desitjos personals. No és cap apetència personal la que hem de decidir dissabte sinó pesar en allò que la ciutadania ens reclama i no és altra cosa que canvi.
Perquè al PSC li cal gent com la Núria amb experiència, solvència, fermesa davant els poderosos, entregada amb les persones.
Al PSC ja li toca també tenir una líder dona, per visibilitzar i trencar aquest sostre de vidre demostrant que estem preparats perquè una dona sigui la seva màxima dirigent. Sense dubte és la millor líder per enfrontar-se amb les dones que lideren i lideraran les altres forces polítiques competidores del PSC.
Perquè com aquests dies ha dit Josep Ramoneda, ha demostrat ja que és una gran alcaldessa, amb un projecte sòlid per Santa Coloma, amb una experiència enorme que li ve de moments difícils on madures molt ràpidament, propera a la gent, activista i que representa regeneració i un proecte nou que necessita refer-se i re-connectar.
Perquè no esperarà mai instruccions de fora, ni de partits germans a Madrid o a Europa n idels poderosos. Amb la Núria podem recuperar la sobirania del PSC , condició imprescindible epr recuperar també la nostra credibilitat davant la ciutadania
I finalment, el que és més important, per les seves propostes plenament d’esquerres, amb una visió del catalanisme centrat en les persones que no es podrà fer sense el PSC. Les propostes de la Núria són les que esperen les catalanes i els catalans del segle XXI, els nous reptes, les noves esperances.
Val la pena tornar, companys i companyes recuperar de nou la il.lusió al PSC. Amb la Núria és possible, jo m’ho crec, Només depèn de nosaltres i tu ho pots fer possible. No ho demorem, no podem esperar més. Demà pot ser ja massa tard.
Quant a XAVIER SABATE IBARZ
Nascut a Flix (Ribera d'Ebre) el 7 de juliol de 1953, sóc Llicenciat en Filologia Catalana i mestre.
He treballat: al camp des de petit totes les vacances d'estiu i d'hivern, també he fet de manobre, de carter, de repartidor de diaris i fotos a la Costa Daurada, de mosso de magatzem descarregant camions, d'administratiu en una empresa constructora, de mestre durant deu anys - quatre dels qual vaig compaginar amb els estudis nocturns de Filologia Catalana - i tres anys al Port de Barcelona – 90-93 - durant els quals es va desenvolupar la transformació del Port Vell i la preparació per als Jocs Olímpics del 92 i on he reingressat a finals de 2015.
Vaig iniciar el meu compromís social i polític amb el sindicalisme d'ensenyament essent un dels fundadors de la USTEC i de la UCSTE, dels Moviments de renovació pedagògica i també un dels impulsors de la primera escola en català a Tarragona – el col.legi PAX - el 1975 quan encara vivia el dictador Franco . Em vaig integrar a l’Assemblea de Catalunya el 1975 i vaig participar en el procés de constitució del Partit dels Socialistes de Catalunya, al qual em vaig afiliar el 10 de desembre de 1976.
Sóc també afiliat a la UGT; soci de diverses entitats culturals i ciutadanes com la Cooperativa Obrera, Omnium Cultural durant vnt anys fins que m’he donat de baixa al març del 2020, el Centre d’Aragó a Tarragona; humanitàries com la Creu Roja i Green Peace o donant habitual de sang i esportives com el Nàstic, del Col·lectiu per un Model Energètic Social (CMES), del Fòrum Ecològic, del Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre (CERE)
He estat regidor de l’Ajuntament de Tarragona, al govern del 1983 al 1989, posant en marxa, entre altres, l'Institut Municipal de Serveis Socials. I a l’oposició fins al 2003. Vaig ser senador del 1986 al 1989 i diputat al Congrés per Tarragona des del 1993 fins el 2004. El 7 de gener del 2004 vaig ser nomenat delegat a Tarragona del Govern presidit per Pasqual Maragall. Ell mateix em va nomenar el 13 de maig del 2006 Conseller de Governació i Administracions Públiques, càrrec que vaig exercir fins al final de la legislatura. He fet de diputat al Parlament de Catalunya 2012-2015, exercint de portaveu del PSC a Interior, Energia i Cultura, presidint el Grup els darrers compassos de la legislatura 2010-2012 i presidint la Comissió d’Ensenyament i Universitats. He tornat a activitats professionals al Port de Barcelona en el camp de la Transició Energètica però el meu compromís social i cívic continua ara presentant-me com a cap de llista de UNITAT PER FLIX a les properes eleccions municipals del 26 de maig de 2019.
He estat 1r. secretari de la Federació XVII del PSC-Camp de Tarragona des del 1.996 fins al 13 de juny de 2011.
M’interessen els principals problemes de la humanitat: l'economia, l’emigració, les desigualtats socials, el canvi climàtic, el medi ambient, l'energia i altres temes més propers: El Camp de Tarragona i la ciutat que li dóna nom que és on resideixo des de l'any 1.970; l’ús i el present i el futur de la llengua catalana que és el principal tret que ens identifica com a nació. Per això em vaig llicenciar en filologia catalana i vaig adoptar com a compromís cívic impulsar la normalització lingüística a l'ensenyament i a la resta d’àmbits socials. Per això també he exercit com a voluntari lingüístic.
He reprès els estudis de piano i canto amb la Coral de la Universitat Rovira i Virgili http://www.coralurv.net. Els assajos de cada dilluns no me'ls perdo per res del món. També faig castells amb regularitat amb la colla Xiquets de Tarragona http://www.xiquetsdetarragona.cat/. És a dir, sóc matalasser. Tres dies a la setmana faig esport i de tant en tant m'atreveixo amb la mitja marató de Tarragona http://www.atletisme.cat/classificacions/tarragona/res2011g_2.htm .
Darrerament he intensificat la meva lluita ecologista i a favor de les energies renovables i estic enfrascat en diversos projectes i col.lectius: he fundat el Fòrum Ecològic @Forum_ecologic i www.forumecologic.cat i formo part del CMES http://cmescollective.org/ que per a mi és un honor
Em podeu trobar a la xarxa a www.xaviersabate.cat , al facebook http://www.facebook.com/xsabateibarz i al twitter @xaviersabate