Marketing per nft

Els  NFT són una nova forma d’atreure la lleialtat de clients a través

d’un producte digital creatiu que al seu torn és únic. una qualitat única irrepetible.
Es tracta dels Token No Fungible que en poques lletres se’l coneixen com a NFT. Això és un actiu digital original impossible de replicar i amb un preu molt valorat al mercat. Els NFT són actualment productes i part de les estratègies de màrqueting de marques de luxe, esports i automòbils que certifiquen la seva originalitat a través d’una codificació única.

 
Les companyies que actualment els utilitzen han aconseguit que els NFT representin objectes tangibles o intangibles com ara obres d’art, música, animacions, vídeos de valor col·leccionable, targetes digitals, articles del món real digitalitzats o virtuals com els videojocs. Segons Coindesk, un lloc de notícies especialitzat en Bitcoin i monedes digitals, els NFT han esdevingut una de les tendències cript més importants del 2021, amb un creixement del 55% de vendes totals, és a dir, de $250 milions a $389 milions.
Si vols conèixer al fons el funcionament dels FNT pot ser que t’interessi fer un curs de màrqueting digital on es tractin aquests conceptes. No obstant això, en aquest article podràs trobar alguns aclariments:
Com funcionen els NFT?Aquesta nova tecnologia necessita creadors de continguts molt creatius capaços d’elaborar un producte que atregui el públic sota l’interès de ser “l’únic amo” i “ningú més no ho podrà tenir a les seves pertinences”. Per això, les empreses s?acosten a un element important per complir aquests objectius: l?artista gràfic.

Aquest creador de continguts utilitza al màxim tots els seus coneixements en el disseny gràfics i idees creatives basades en el ram de lempresa per crear un producte que només podrà ser propietat duna persona. El valor d’originalitat al producte adreçat a ser un NTF també permet a les empreses l’exploració de nous mercats i l’execució d’estratègies de màrqueting que s’executaran ben rendibles a llarg termini.
Un altre avantatge dels NTF és que són adaptables per a les empreses de recent creació i les posicionades al mercat des de fa diversos anys. Els negocis d’emprenedors poden utilitzar els NFT per obtenir nous ingressos a través de la monetització de continguts oferts al públic com a únics, mentre que les grans companyies els poden fer servir per continuar expandint-se i col·locant-se als mercats digitals.
Entre les grans empreses que utilitzen els NTF hi ha la NBA, Twitter, Tik Tok, McDonald’s, Reebok, Pizza Hut i la Fórmula 1.
Com puc crear NFT?Si decideixes que el teu negoci sigui part dels NFT, tens dues opcions per crear-los: els fas pel teu compte amb les diverses eines que hi ha actualment per a l’elaboració de contingut gràfic o recorres a un professional.
Recorda que ha de ser un producte cridaner i original, així que, si no comptes amb la creativitat o habilitat necessària per això, inverteix en un professional que et donarà com a resultat el NFT esperat per tu i el que causarà interès a la teva clientela.

Quan estigui llest, recorre a les estratègies de màrqueting per vendre’l, la més recomanable és la storytelling. L’objectiu és viralitzar-los per despertar el desig de ser adquirits per la seva originalitat i es converteixin en rendibles per a la teva empresa.

 

Per ser una cosa nova en els negocis, a poc a poc les marques s’aniran sumant a aquesta nova generació d’ingressos que alhora genera una lleialtat d’usuari, així que no dubtis en l’ús d’aquesta tecnologia que d’aquí alguns anys serà motiu de competitivitat al mercat.
Els NFT i el Metavers

Els NFT trobaran un lloc especial quan sigui una realitat el Metaverso, tal com ho planegen empreses com Facebook, Google o Microsoft. En aquest concepte de món virtual els usuaris es connectaran a través d’una sèrie de dispositius que ens faran pensar que realment estem dins un escenari que podria ser una representació de la realitat o una cosa completament treta de la imaginació.
Al sector dels videojocs ja existeix en gran mesura mons virtuals on pots crear un avatar i ser part dels jocs mitjançant l’ordinador o la consola. A diferència dels videojocs, el Metavers imaginat per les grans empreses no només s’enfocarà en mons de fantasia, també assumirà funcions comunicatives i servir d’una realitat virtual per a la convivència, qüestions de treball i per descomptat negocis.
Les empreses podran crear les seves ciutats o places on els clients podran ingressar de manera virtual per aconseguir productes i és on es podran integrar els NFT com a productes exclusius en aquests espais virtuals. Els NFT seran el ganxo perquè els clients ingressin als espais virtuals de les empreses i això representarà guanys per al negoci com indica la agencia marketing digital madrid

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing per nft

Marketing en Realitat aumentada

Les empreses estan cada cop més conscients de la importància que la tecnologia representa a la vida de les persones i, per aquesta raó, moltes estan buscant noves alternatives per cridar l’atenció de la seva audiència mitjançant processos de transformació digital.

 
En aquest context, la Realitat Augmentada pot ser de gran ajuda, una vegada que, a més de ser extremadament eficient, obre possibilitats infinites en comparació amb altres tecnologies.

 

La versatilitat d‟aquest recurs permet implementar-lo en diferents ocasions, amb la finalitat d‟assolir diferents objectius.

 

Però què és la Realitat Augmentada? En aquest article, t’expliquem el concepte, les característiques i els avantatges de la seva aplicació en les diferents estratègies d’un negoci.

 

Què és la Realitat Augmentada?La Realitat Augmentada (RA) assigna la interacció entre ambients virtuals i el món físic, possibilitant que tots dos s’entremesclen a través d’un dispositiu tecnològic com webcams, telèfons mòbils (IOS o Android), tauletes, entre d’altres.

 

En altres paraules, la RA insereix objectes virtuals en el context físic i els mostra a l’usuari usant la interfície de l’ambient real amb el suport de la tecnologia. Aquest recurs ve revolucionant la manera com breguem amb les nostres tasques (i fins i tot, les que els assignem a les màquines).

 

D’aquesta manera, podem afirmar que la Realitat Augmentada es caracteritza per:
combinar el món real i el virtual;oferir una interacció en temps real;adaptar-se a l’entorn on s’insereix;interactuar amb totes les capacitats físiques de lentorn (en tres dimensions).Has notat que ens referim a la Realitat Virtual com a part integrant de la Realitat Augmentada? Això perquè RA i RV són dos conceptes diferents, encara que comunament confosos, i que en molts casos treballen de manera conjunta.

 

Quines són les diferències entre Realitat Augmentada i Realitat Virtual?

Encara que tenen un nom molt similar, les seves característiques i objectius són força diferents.

Mentre la Realitat Virtual crea un ambient totalment nou i desprès del món real, la Realitat Augmentada inclou components digitals al món físic que ens envolta.
Totes dues requereixen un intermediari tecnològic per accedir-hi, però ofereixen experiències totalment diferents per als usuaris.

 

La Realitat Virtual reemplaça el “real” per un contingut 100% virtual. Aquest tipus de tecnologia permet, per exemple, ingressar a jocs, escenaris i ambients, on l’usuari realitza accions, es mou i interactua amb el contingut totalment digital, mitjançant una immersió completa.

 

D’altra banda, la Realitat Augmentada projecta una informació (com imatges, gràfics, personatges, textos) al món real, proporcionant una nova visió de l’espai físic.
Un exemple pràctic és el joc Pokémon Go, que mostra els personatges que han de ser capturats a l’entorn on l’usuari està jugant, com si fossin part del lloc.

 

Com funciona la Realitat Augmentada?La integració entre el món real (físic) i el món virtual és lobjectiu principal daquesta tecnologia. Així, perquè la Realitat Augmentada es pugui reproduir, es necessiten 3 components fonamentals:

 

un objecte real que funcioni com a referència per a la interpretació i la creació de l’objecte virtual.La presència dun dispositiu amb càmera —com un telèfon mòbil— per transmetre la imatge de lobjecte real.Un programari responsable per interpretar el senyal transmès per la càmera.A través de la càmera, lobjecte real es transmet per al programari, que rep la imatge i la combina amb projeccions 3D.
Alhora, les projeccions són introduïdes a la imatge i sobreposades a l’entorn físic, reflectint el resultat de la RA a l’usuari.
Quins avantatges la Realitat Augmentada ofereix a les empreses?Encara que les aplicacions més populars de la Realitat Augmentada estan, majoritàriament, destinades a l’entreteniment —com els jocs— empreses de diferents segments (com educació, medicina, moda, immobiliari, etc.) també poden aplicar-la, per exemple, al desenvolupament dels seus productes i les seves estratègies de Màrqueting.
La Realitat Augmentada genera moltes oportunitats i pot transformar completament la manera com les marques s’acosten i es relacionen amb els seus consumidors.
Embolicament amb el producteLa RA possibilita que el client interactuï millor amb un producte, les seves propietats, característiques i detalls de funcionament, i així pugui conèixer-lo millor abans d’adquirir-lo.
Això permet que l’empresa disminueixi els costos amb la producció de mostres i redueixi situacions com canvis i devolucions.
A més, ofereix al client noves perspectives sobre el producte, permetent-li que utilitzi paràmetres personalitzats per simular-ne l’ús i la interacció.

agencia de marketing digital madrid

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing en Realitat aumentada

El marketing amb Inteligencia artificial

Quan hom imagina què és la intel·ligència artificial (IA), pot pensar en les típiques pel·lícules de ciència ficció. Però, fora de l’àmbit de la fantasia, la IA és simplement una unió de sistemes tecnològics diferents que són capaços de fer tasques que requereixen la intel·ligència humana.

Entre elles hi ha la resolució de problemes, el reconeixement d’emocions i fins i tot el diagnòstic de malalties. Aplicades a les tasques empresarials habituals, aquestes tecnologies poden aprendre i actuar amb nivells d’intel·ligència similars als humans, cosa que ens permet estalviar molt de temps i diners. I, la realitat, és que la IA està transformant completament el món del Màrqueting segons la agencia marketing digital mentedigital.
Què és la Intel·ligència Artificial aplicada al Màrqueting?

La IA al Màrqueting és un mètode que aprofita les tecnologies d’intel·ligència per recol·lectar dades i informació sobre els clients per prendre decisions automatitzades a l’àrea del màrqueting. Això s’aconsegueix mitjançant l’ús d’anàlisi de big data, aprenentatge automàtic i altres processos per obtenir informació sobre el públic objectiu.

Amb la IA, els responsables de màrqueting poden comprendre en profunditat els comportaments dels seus clients i poden dissenyar una estratègia que aconsegueixi augmentar el retorn de la inversió (ROI) de les seves estratègies.

Veiem 4 exemples on la Intel·ligència Artificial està transformant el món del Màrqueting:

Generació de continguts

La IA és capaç de generar contingut i mostrar-lo al públic adequat i seleccionant les plataformes més eficients. La IA té el potencial dajudar els professionals del màrqueting a definir una estratègia de continguts sòlida de forma molt més eficient i senzilla.

Encara que el nucli del contingut procedeix de la creativitat humana, podeu utilitzar eines de IA per maximitzar l’eficiència del vostre equip de continguts mitjançant l’automatització de tasques específiques com el contingut dels correus electrònics, els informes/missatges personalitzats o la curació de continguts en les xarxes socials.

Chatbots

Si hi ha una eina dIA que les empreses han incorporat mundialment, són els chatbots. Aquests són presents a nombrosos llocs web, ja que són excel·lents per respondre a les preguntes més freqüents dels clients, disminuir el temps despera i millorar lexperiència del client.

Tot i això, aquesta tecnologia no hauria de tenir l’última paraula en el reclam d’un client i, també, molts usuaris voldran parlar amb una persona i haurien de tenir aquesta possibilitat.

En el futur, els chatbots seran encara més intel·ligents, i es comunicaran amb els humans utilitzant respostes generades originalment a temps real i estaran a càrrec de l’atenció al client.

Comportament del Consumidor

Per mitjà del Machine Learning i l’anàlisi de big data, la IA pot proporcionar a les empreses dades i informació profunda sobre els clients. Les empreses no només podran personalitzar els punts de contacte i interaccions amb els seus clients, sinó que podran predir els seus comportaments futurs basant-se en dades històriques.

A través daquest sistema, es pot predir el que els clients compraran i la seva quantitat. Això no només ajuda l’equip de vendes per a l’administració de l’inventari i la projecció de la demanda, sinó que també ajuda l’equip de màrqueting a definir quin producte promocionar i qui per augmentar el nombre de vendes.

Els responsables de màrqueting poden identificar amb més claredat a quins clients s’han d’adreçar i incloure o excloure de la campanya, relacionar millor els clients amb els productes que probablement compraran i evitar la promoció de productes irrellevants o esgotats als clients.

Reconeixement automàtic a les imatges

Importants marques com Amazon, Facebook i Google utilitzen la IA per identificar persones i objectes en imatges i vídeos amb un percentatge de precisió de fins al 99,75%.

Si ets usuari de Facebook, t’hauràs adonat de l’exacte que s’ha tornat el sistema a l’hora de reconèixer les cares dels teus amics a les fotos que publiques i etiquetar-les automàticament.

Des del punt de vista del màrqueting, el reconeixement d’imatges pot sincronitzar millor el contingut en línia i les visites a les botigues. Moltes botigues rastregen les visites dels clients mitjançant un programari de reconeixement facial i les vinculen al seu perfil per oferir-los una millor experiència de compra en línia.

Altres combinen aquesta tecnologia amb notificacions gestionades per la IA per enviar ofertes, descomptes i missatges personalitzats als consumidors de manera individual. Així, és possible oferir una millor experiència de compra i augmentar la rendibilitat de la botiga.

Resum

En els darrers anys, la Intel·ligència Artificial ha anat avançant en totes les indústries i empreses, generant un gran impacte

Publicat dins de General | Comentaris tancats a El marketing amb Inteligencia artificial

Funcions de una agencia SEO

Obtenir tota la informació del client

“El client és el primer” és una frase mítica que també es pot utilitzar en aquest àmbit. En primer lloc, una bona agència SEO ha de donar-li hores a comunicar-se amb el seu client ia extreure les conclusions més importants del seu negoci, per conèixer el punt de partida: quins són els seus objectius, quins productes o serveis li interessa potenciar en major mesura, què li preocupa més, quines coses no vol canviar sota cap concepte i una llista infinita de qüestions, perquè, el client, és el primer sí, però cadascú és únic i irrepetible pel que fa a la seva estratègia SEO.
Estudi de la situació actual segons la agencia de seo amarok

Quan es coneix la trajectòria que el client ha tingut i el seu punt de vista, una bona agència SEO estudia quina és la seva situació actual per marcar un context on treballar. Això inclou: anàlisi de la competència, estudi de paraules clau, configuració i establiment d’objectius a Google Analytics, estat del lloc web i identificació d’àrees de millora, anàlisi de popularitat i verificació de la propietat a Google Webmaster Tool si encara no sha verificat.

Avaluació periòdica i comunicació interna

 

Com sabem, el SEO no és una ciència certa ni es pot aplicar una mateixa estratègia a tots els clients. A més, és un procés progressiu i en canvi continu. Per això, una bona agència SEO ha davaluar cada cert temps quines accions shan realitzat, quins resultats shan obtingut i quins són els propers passos. Perquè tot això tingui sentit, una agència ha de compenetrar lestratègia SEO, amb la seva estratègia de xarxes socials i de continguts, per la qual cosa és important posar dacord a tots aquests departaments o responsables.
Accions SEOPer descomptat, la tasca més important duna agència SEO és… Fer SEO! És necessari partir d’un context i treballar cap a uns objectius, però el més important és fer SEO. El posicionament orgànic a Google és un procés lent, per la qual cosa requereix una feina i una optimització constants. Un cop es marquin les pautes, aquestes han de complir-se i portar-se a taula taula per no quedar-nos enrere.

La feina s’ha de fer amb sentit comú, molta atenció i molta cautela. A més, una bona agència de posicionament web, ha d’estar sempre informada i al corrent dels possibles canvis a l’algoritme de Google (o altres motors de cerca), així com de noves informacions, tendències o eines.
Informes i anàlisi de resultats

 

Com dèiem, cal una avaluació periòdica de la “situació SEO” del client, però a més, cal avaluar els resultats concrets que s’han obtingut. Una bona agència SEO ho ha de fer almenys una vegada al mes, no només per informar el client dels seus resultats, sinó també per poder treure conclusions sobre la feina feta i avançar cap a un camí o un altre. Per això és necessari establir KPIS (o indicadors) en funció dels objectius marcats.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Funcions de una agencia SEO

Seo per al 2022

Algoritmes amb intel·ligència artificial

Tots parlen de RankBrain, l’algoritme d’intel·ligència artificial de Google que podria determinar el posicionament d’una web a les SERP (Search Engine Results page) al llarg del 2022. Tot i que encara no s’han donat gaires detalls sobre el funcionament intern de l’algorisme, sestima que la ràtio de clicks i el temps que passa un usuari en un lloc web serà determinant. Per aquest motiu, us recomanem parar atenció a aquest algorisme el 2022.
Una altra de les innovacions de Google per al 2022 serà la modalitat MUM (Multitask United Model), la qual serà capaç d’interpretar i entendre què estan buscant els seus usuaris. Aquest nou model de processament supera el conegut sistema BERT, ja que permet entendre la informació de moltes maneres: analitzar imatges, vídeo i textos per oferir una cerca molt més efectiva.
Experiència a la pàgina i Core Web Vitals Google segons un consultor seo

Cada vegada atorga més importància a lexperiència de lusuari, el que ha fet que es converteixi en una tendència SEO imprescindible a tenir en compte en qualsevol auditoria SEO. L’última actualització de l’algoritme aposta per l’experiència de l’usuari d’una web com a drecera per posicionar-la. La mètrica clau per als marketers serà la presència dels Core Web Vitals, que mesuren la qualitat d’un lloc web en funció dels paràmetres següents:
LCP (processament d’imatge amb contingut més gran): mesura la percepció de la velocitat de càrrega i aposta per un contingut més gran triga menys de 2.5 segons a carregar. Aquest factor potencia lexperiència de lusuari en el lloc web.FID (retard de primera entrada): mesura l’experiència de l’usuari quan interactua amb la pàgina. El retard dentrada ha de ser menor de 100.CLS (canvi de disseny acumulat): mesura l’estabilitat visual a través de canvis inesperats en el disseny visible de la pàgina, especialment si està per sota de 0,1.Les cerques de veu continuaran creixentSegons les enquestes, un 58% dels consumidors utilitzen les cerques de veu a través de Google, Siri o Alexa per trobar informació sobre negocis locals i compres a Internet. Els experts afirmen que les cerques per veu arribaran a copar les consultes dels cercadors en el futur, una tendència que augmentarà el 2022.

El vídeo serà essencial en lestratègia SEOLa popularitat del format vídeo a través de plataformes com YouTube o TikTok confirma la necessitat dincrementar la visibilitat del teu contingut de vídeo. Aquesta tendència es converteix en un bastió essencial en qualsevol campanya SEO si busques atraure nous usuaris.
Aplica les següents tendències SEO per al 2022 i aposta per una agència de posicionament SEO per potenciar encara més el teu lloc web i botiga en línia.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Seo per al 2022

Marketing de Influencer

4 Claus Per Fer Influencer Màrqueting ExitosamentPer què serveix l’Influencer Marketing?

Quan has definit el teu objectiu, hi ha algunes recomanacions fonamentals que has de seguir per dur a terme aquesta estratègia amb èxit.

 

Són les següents:

1- Explora les Xarxes Socials tu mateix per trobar l’influencer perfecteNo cal adreçar-te als influencers més famosos per trobar una opció rendible per a la teva marca. D’acord amb la magnitud i l’abast del teu negoci, pots posar-te a la tasca de localitzar els usuaris més influents de la teva ciutat, a través de les diferents Xarxes Socials i aprofitant els filtres de cerca.
Instagram pots fer una investigació, definint una sèrie de hashtags relacionats amb la teva proposta comercial  i fent una cerca filtrada per ubicació. Després identifiques quines són les fotos i vídeos més populars per a cada hashtag fins a trobar l’usuari de la teva ciutat més convenient per a la teva marca.

 

2- Dóna-li una Imatge al teu Influencer

 

Tal com recomanen els especialistes en màrqueting, és fonamental definir la imatge que vols transmetre a través del teu influencer. Per això has de definir els aspectes següents:
Personalitat: decideix si necessites un informant, una autoritat, un activista, etc. per promoure la teva campanya o productes.Àmbit: Pots triar un o dos, entre els quals viatges, moda, tecnologia, màrqueting, etc.Tòpics: Tria un tòpic que el teu influencer ideal abordi de tant en tant a les seves Xarxes Socials o al seu Blog. Això serà la justificació en el moment d’argumentar per què ho vas triar per a la teva marca.Tipus d’Abast: D’acord a quins siguin els teus objectius podràs escollir el millor influencer.

 

T’has de fer preguntes com: Vols fer una campanya de continguts visuals o prefereixes recórrer al blogging? Quina Xarxa Social seria la més adequada per promoure les teues propostes? Vols augmentar la teva popularitat a Social Media o augmentar el teu trànsit web? Quina és la Xarxa Social més “forta” de cada influencer?

3- Aprofita Les Eines Online per Trobar Influencers per a La teva Marca

 

Per ajudar-te a trobar l’Influencer perfecte, hi ha algunes eines summament pràctiques. Una és Social Mention, que et permet ingressar el nom de la teva companyia o marca per descobrir totes les mencions que hagin fet els usuaris a les diferents Xarxes Socials (Twitter, Youtube, Facebook, etc.).
També podeu aprofitar les Alertes de Google. Es tracta de definir una sèrie de keywords vinculades a la teva marca o negoci sobre les quals vulguis rebre alertes (p. ex. el nom del teu negoci). D’aquesta manera pots trobar posts i articles que esmenten la teva marca i contactar amb els seus autors.
Com et pot ajudar l’influencer màrqueting a augmentar les vendes?

4- Quan has trobat el teu Influencer, planifica la teva estratègia d’Influencer Marketing

 

A més de trobar a l’influencer ideal per a la teva marca i de proposar-li un benefici a canvi dels seus serveis (des de diners fins a descomptes, kits gratuïts, etc.), has de planificar l’estratègia d’influencer màrqueting que utilitzaràs. Heus aquí alguns suggeriments sobre això:
Demana a la teva influència que generi continguts utilitzant els teus productes (fotos, vídeos, articles, etc.).Aprofita les dates especials de l’any (Nadal, Dia dels Enamorats, etc.) per suggerir a la teva influència que generi vídeos, fotos, transmissions en viu, articles o podcasts al·lusius.Envia els teus nous productes a la teva influència perquè faci demostracions o proves en viu.

 

Crea un calendari de publicacions per guiar la teva influència en la generació de continguts.Influencer Màrqueting: Com pot ajudar el teu negoci?
Per concloure aquest bloc post, podem dir que l’Influencer Marketing és una estratègia centenària l’èxit de la qual ha anat en ascens, fins a assolir l’auge de què gaudeix avui. I degut a les seves característiques i avantatges, us recomanem fortament implementar-la amb la vostra marca o negoci. Després ens comptes!

agencia marketing digital madrid Mentedigital.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing de Influencer

Marketing digital tendencia 2022

No existeix (gairebé) res al món comercial, empresarial i de serveis que no tingui un lloc al ciberespai, ja que fins i tot llocs com slotjava.es s’han fet el seu lloc per captar l’atenció, fent de la virtualitat un territori on hi cabem tots.

Cinc tendències del màrqueting digital el 2022En aquest món d’influencers, xarxes socials, plataformes, market places i altres eines i mètodes de persuasió, hi ha novetats per aquest 2022 que has de conèixer, especialment si t’interessen les noves tendències del món del màrqueting digital.

 

1. Live stream shopping

Aquesta tendència és la barreja de compra instantània d’un producte i la participació del públic mitjançant el xat o els coneguts botons de reacció.

Es tracta de sessions de vendes online, amb views, on els llocs guanyen milions de dòlars per les seves emissions en directe sobre temes que són d’interès de grans grups a nivell mundial, com ara dones adolescents, persones solteres, empresaris de grups etaris , etc.
McKinsey assegura que les categories més famoses de productes per a vendes en viu són moda, menjar, bellesa, dispositius electrònics, mobles i decoració.
2. Human Centric Marketing (humanitat del client)

 

Si bé el centre del màrqueting ha estat el consumidor, avui dia això ha evolucionat a un model de màrqueting que posa la humanitat al centre de tot, els missatges no es dirigeixen a les persones com a consumidors sinó com a éssers humans.
Les audiències no són mers receptors, sinó comunicadors que interactuen i aporten les seves opinions, de manera que l’èxit d’una campanya va més enllà del que s’ha venut i ha donat pas a l’intercanvi amb els clients.
3. Chatbots i live xats per a vendes

 

No hi ha dubtes que la pandèmia va donar una empenta a la digitalització de les vendes de la mà dels chatbots i live chats, eines cada vegada més freqüents als ecommerce, que fomenten més proximitat entre els equips de vendes i els usuaris, cosa que genera atenció p2p.
Els chatbots ajuden a generar resultats positius en les vendes, facturació i més fidelització del client. De manera que els chatbots i el màrqueting conversacional que van augmentar el 2021 seguiran la seva carrera d’ascens aquest 2022.
4. Sales automation

 

L’automatització de les vendes, o sals automation, va passar de ser un concepte nou a ser necessari en les estratègies de màrqueting. Fins a un 30% de les funcions i les tasques d’un equip de vendes poden ser automatitzades, sobretot comptant amb els programaris d’automatització.
Les empreses que aposten a l’automatització en els processos de vendes generen més leads respecte a altres companyies que tenen un nivell bàsic d’automatització.
5. Twitter, TikTok i Pinterest com a potenciadors del shopping

 

TikTok shopping es mostra com un conjunt de solucions, eines i opcions de publicitat que brinden a les empreses tota la influència de TikTok a les decisions de compres.
Començant 2021, TikTok va fer proves de compres en la seva aplicació a països com Regne Unit, Canadà i Estats Units, associant-se amb Shopify, la qual cosa va significar que els venedors de Shopify amb compte a TikTok For Business afegissin una pestanya de compra.
Així mateix, Pinterest Shopping va anunciar les noves funcions de compra d’aquesta xarxa social per a comerciants i consumidors a Espanya, Àustria, Itàlia, Suïssa, els Països Baixos, Mèxic i el Brasil. Les opcions de compra immediata apareixeran a les pins, cerques i taulers.
Per part seva, Twitter Commerce va llançar a finals de setembre de 2021 als Estats Units la pestanya de compres, on es mostra l’historial de les compres realitzades per l’usuari dins de l’aplicació.

agencia marketing digital mentedigital

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing digital tendencia 2022

La Inteligencia artificial

La definició d’IA que ens agrada més és del professor John McCarthy, que juntament amb Marvin Minsky, va crear el Laboratori d’Intel·ligència Artificial del MIT.

El 1956 parlava del terme “intel·ligència artificial” per descriure un món on les màquines podien “resoldre els tipus de problemes que estaven reservats als éssers humans.”
De forma col·loquial i sense entrar en tecnicismes, podem definir la IA com aquelles tecnologies que fan que les màquines aprenguin per si mateixes, d’una manera similar a com ho fem les persones.

 

Cosa que podem saber gràcies al test de Turing, un examen que analitza si la màquina té un comportament intel·ligent similar a un humà o indistingible a aquest. Per passar el test de Turing, un jutge fa preguntes (en cec) i no ha de ser capaç de distingir si és un humà o un robot com indica la agencia marketing digital madrid.

Com a usuaris, utilitzem la IA en algunes de les nostres aplicacions mòbils, molt populars. Aquests són alguns exemples d’aplicacions amb funcionalitats d’intel·ligència artificial que fem servir en activitats quotidianes:
Quan consultem les millors rutes en temps real a Google Maps.

Quan parlem a un assistent de veu com Cortana, Alexa, Siri o Google Assistant, per reconèixer la nostra veu i aprendre dels nostres gustos.Quan llegim continguts de les nostres xarxes socials.

 

Els continguts que proposen plataformes com Twitter i Facebook als seus usuaris provenen d’algoritmes d’IA i això té un motiu de pes, com indica un estudi d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de Standford, que van arribar a la conclusió que amb 150 likes a Facebook, l’algorisme coneixia el subjecte millor que un familiar o fins i tot la seva parella i amb 300 likes, fins i tot millor que a si mateix.Quan fem servir les aplicacions de streaming com Spotify i Neflix que aprèn dels nostres gustos i la nostra activitat a l’aplicació per recomanar-nos cançons i pel·lícules.

 

El Màrqueting s’ocupa de cada interacció entre les empreses i les persones, i gosem dir que el seu paper actualment és ajudar a aconseguir els objectius empresarials creant una experiència de client cada vegada més intel·ligent, segura i fluida.
Per desenvolupar una Estratègia de Màrqueting necessitem desplegar i potenciar tres tipus de capacitats:

 

Capacitats creatives per al disseny de productes, serveis i accions de comunicació. Justament aquesta és la capacitat que més desenvolupem els humans i la més difícil de simular per la IA. Encara així hi ha aplicacions que si bé no creen exactament el que volem, ajuda els creatius en la seva tasca d’inspiració i creació.Capacitats analítiques per disposar del màxim coneixement de les motivacions i els objectius de les persones i el seu comportament. Així com de l’anàlisi dels resultats de totes les activitats de màrqueting que fem. Sens dubte aquesta capacitat és molt superada per la Intel·ligència Artificial gràcies a les capacitats computacionals de les màquines.Capacitats tecnològiques per desenvolupar accions de màrqueting i vendes de gran abast, de manera totalment personalitzada i automatitzada. Per descomptat, aquest camp estarà totalment equipat d’Intel·ligència Artificial.“L’evolució de les nostres capacitats creatives, analítiques i tecnològiques ens portaran a desplegar un màrqueting natural.”

la Intel·ligència Artificial és un gran aliat per a les àrees de màrqueting de les empreses, principalment en les funcionalitats següents:

Anàlisi predictivaGeneració de contingut

Relació amb Clients (CRM’s)Publicitat digitalA continuació veurem exemples d’aplicacions d’IA que ens ajuden a accelerar i millorar les nostres capacitats creatives, analítiques i tecnològiques, a cadascun d’aquests capítols d’una Estratègia de Màrqueting.

La intel·ligència artifici i en concret les tècniques d’anàlisi predictiva, ens permet avançar-nos a les necessitats de l’usuari i oferir-li el contingut, producte o servei que necessita, fins i tot abans que el busqui.
Una de les aplicacions més conegudes que utilitza IA en anàlisi predictiva és el cercador Google i Gmail amb la seva eina Smart Compose. En aquesta última veiem com ens ajuda a corregir errors a la redacció d’emails i ens suggereix i ens ajuda a acabar frases.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a La Inteligencia artificial

Algoritme de google març 2022

És important tenir en compte que l’experiència d’usuari (UX) serà el factor de posicionament als cercadors més rellevants a través del nou algorisme de Google Page Experience. El seu propòsit principal és ponderar els llocs web que tinguin una millor UX sobre les que ofereixen una de més deficient.

I pensar que fa deu anys, posicionar el teu lloc web en els primers llocs de Google era molt més fàcil, per aquell temps tot estava molt enfocat a les “paraules claus o keywords.” i la majoria de llocs el que feien era generar contingut augmentant dràsticament la densitat de les paraules clau. El resultat final era contingut poc rellevant on es premiava la repetició de keywords.

 

Avui dia, la manera de posicionar-te a Google ha fet un gir 360 graus. Amb aquesta nova actualització, la companyia vol assegurar-se que els primers llocs al cercador no siguin per a llocs webs que no tinguin una experiència que el consumidor detesti.

La manera més senzilla d’explicar aquesta nova actualització seria la següent: Els llocs web fàcils de navegar tindran una classificació molt més rellevant davant d’altres que no siguin fàcils d’utilitzar.
Senyals vitals per ranquejar amb l’algoritme de Google: Page ExperienceÉs vital que tinguis en compte el següent per al posicionament de la teva web enfocat a l’experiència de l’usuari.

 

Responsive mobile: El teu lloc web ha de ser responsive i fàcil de navegar en mòbil com indica la agencia de seo amarok.

Navegació segura: A la web es revelen moltes dades, més als Ecommerce. Per això, Google serà més estricte en la seguretat i experiència que ofereixis als teus consumidorsHTTPS: És ideal que les dades d’hipertextos estiguin totalment segures.Anuncis intersticials: Google podria baixar el vostre posicionament si a la vostra web es mostren molts d’aquests anuncis ja que no tenen cap rellevància en l’experiència d’usuari.Per tant, perquè puguis entendre millor, si dos llocs web competeixen entre si i totes dues tenen bona velocitat de càrrega, SEO similar, ja que es posicionarà de primer la que tingui millor experiència dusuari.

 

Si tens una bona experiència d’usuari, la teva pàgina es mostrarà per sobre d’altres, d’igual manera, en el posicionament segueixen influint amb menys grau les visites a la web, el temps que els usuaris transcorren en ella, taxa de rebot, la optimització SEO.

Google Core Web VitalsLes mètriques per mesurar si una web ofereix una millor qualitat dexperiència dusuari que una altra serà a través de: “Core Web Vitals”. Amb aquesta eina els propietaris del lloc web podran verificar el funcionament correcte de l’experiència d’usuari que tenen davant de l’algoritme de Google.
Web Vitals busca millorar la velocitat de càrrega, la factibilitat de navegació i l’experiència de tots els usuaris a cada lloc web.
Per mesurar l’experiència de pàgina de manera eficaç, Google va crear 3 directrius per guiar els propietaris de cada web:
Largest Contentful Paint (LCP): Aquesta mètrica mesura el rendiment de càrrega de la teva pàgina. Per proporcionar una bona experiència d’usuari, el LCP ha d’estar dins dels 2.5 segons posteriors a l’inici de la càrrega de la pàgina, per aconseguir-ho pots optimitzar els recursos que té la teva web.First Input Delay (FID): Mesura la interactivitat, és a dir; el que triga la pàgina a reaccionar quan l’usuari fa el primer clic sobre un element o botó de la web. Per proporcionar una bona experiència dusuari, les pàgines han de tenir un FID de menys de 100 mil·lisegons.Cumulative Layout Shift (CLS): Aquesta mètrica mesura l’estabilitat visual, és a dir el contingut que salta durant la càrrega de la pàgina. Per exemple, quan una pàgina està carregant i el text es mou en aparèixer un anunci. Per proporcionar una bona experiència dusuari, les pàgines han de mantenir un CLS de menys de 0.1.Segons el que hem esmentat abans hem mesurat l’experiència de la nostra pàgina a través de PageSpeed ​​Insights:

 

Eines per mesurar els Core Web VitalsAquestes mètriques permeten als propietaris avaluar de manera efectiva el seu rendiment, ja han estat activades des de perquè puguin optimitzar l’experiència del vostre usuari abans del 2021:
PageSpeed ​​Insights

Search ConsoleWeb Vitals (Extensió de Chrome)Optimitza l’experiència d’usuari al teu lloc webA Acadèmia Metrics ho fem a través de la usabilitat de mapes de calor, així sabem on els nostres

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Algoritme de google març 2022

Avantatges del marketing digital

Els avantatges del màrqueting de continguts el converteixen en una estratègia amb èxit. Ja siguin entrades de bloc o guies, el teu públic sempre busca qualitat, valor i utilitat en aquests.

 

Si ets capaç d’oferir-li-ho, gaudiràs de favor i el teu negoci no deixarà de créixer. Tanmateix, aquest mètode també té els seus inconvenients. Quines són les més importants en tots dos sentits? Descobreix-les!

 

Els avantatges del màrqueting de continguts

El contingut ha estat considerat des de fa un temps el rei d’Internet. Podeu aplicar-lo des d’una pàgina web a les xarxes socials. Així, podràs adaptar-te a gairebé qualsevol plataforma de la xarxa, de manera senzilla i sense haver de fer una gran inversió.

1. Millora el SEO

El contingut és un dels pilars per desenvolupar una estratègia SEO (search engine optimization). En una entrada de bloc pots col·locar diferents paraules clau que t’interessen i on vols posicionar-te. Els crawlers del cercador s’encarreguen de llegir els teus continguts i, quan troben aquestes paraules, indexen la web en una o altra posició. Per tant, procura optimitzar els teus textos al màxim.
2. Augmenta el trànsit

No pensis que només has d’atreure els bots dels cercadors, els lectors humans també compten. Un contingut de qualitat és un reclam amb què atraure visitants. Aquests busquen una solució a un problema, entretenir-se, coneixement o ampliar informació sobre un producte. Si els ajudes, tingues per segur que et recompensaran tornant una vegada i una altra, alhora que parlaran bé del teu contingut com indica la agencia marketing digital.

3. Redueix costos

La creació de continguts és més barata que les tècniques de publicitat contemporànies. L’objectiu sempre és vendre un producte i un servei, però de manera indirecta. No s’ha de deixar de banda l’atractiu en cap cas. Al final, la despesa que es fa és molt petita i es pot aconseguir un ampli volum de publicacions amb pocs redactors.

Els desavantatges del màrqueting de contingutsTot i tots els seus avantatges, el content màrqueting també compta amb els seus desavantatges. No és una fórmula perfecta que funcionarà sempre, per la qual cosa és recomanable combinar-ho amb altres estratègies. Així, s’obtindran uns resultats millors.
1. Tarda a actuar

Una estratègia de màrqueting de continguts triga uns mesos a fer efecte. Si se’n busca una per a curt termini, aquesta opció no és una de les recomanades. Els articles d’un bloc s’han de posicionar, el públic els ha de trobar i distribuir. No obstant això, a llarg termini els seus resultats seran més que excel·lents i es notaran força.

2. La competència pot utilitzar a favor seuLa teva competència no es quedarà de braços plegats davant les teves publicacions. Les estudiaran, adaptaran a les seves necessitats i fins i tot milloraran. Aquest és un dels desavantatges més importants, ja que tens poc control amb la difusió dels teus continguts. No importa que la teva web tingui plugins que evitin copiar textos, sempre hi ha maneres de superar-los.

 

3. El valor és difícil d’aconseguir

Un contingut de valor és difícil daconseguir de forma constant. La majoria de les teves publicacions seran normals i algunes destacaran pel que ofereixen als lectors. Sempre és important mantenir-se a la caça d’aquesta característica tan esquiva, però no hi ha raó per obsessionar-s’hi. Cal procurar que la qualitat no decaigui i complir els objectius marcats amb cadascuna.

A més, no tots els continguts serveixen per fer màrqueting.

Cal trobar un tema interessant, relacionat amb el negoci en qüestió i treballar-ho a fons. Publicar qualsevol cosa només contribuirà a baixar la qualitat i perdre la possibilitat d’oferir cap valor.
Per què és important el content màrqueting?El màrqueting de continguts compleix diferents funcions. Una és fomentar la posició com a expert d’una empresa o una persona al seu camp. El contingut elaborat ha d’estar relacionat íntimament amb temes del negoci. Per exemple, si dirigissis un banc, t’interessaria publicar entrades sobre l’estat de l’economia o com invertir millor.

A més, aconsegueix educar el públic, cosa que els permet prendre decisions en un moment donat. Potser busqueu informació per comprar un electrodomèstic, la qual es pot oferir a través d’una entrada o una descripció d’un producte. De fet, aquesta és una manera senzilla de crear contingut de valor. Qualsevol possible comprador agraeix que us ajudin a triar.
En relació amb l’anterior, en oferir una informació útil, és possible que s’acabi aconseguint una venda. Part del públic estarà a punt de fer-la, però potser necessiten alguns arguments de pes per decantar-se. Per aquesta raó és important saber què estan buscant i oferir-li-ho.
En definitiva, aquests són els avantatges del màrqueting de continguts i els seus desavantatges. No és una estratègia perfecta, però la pots compaginar fàcilment amb altres per millorar-ne els resultats. A més, posar-la en marxa no és gaire costosa, encara que requerirà un tie

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Avantatges del marketing digital