Marketing digital tendencia 2022

No existeix (gairebé) res al món comercial, empresarial i de serveis que no tingui un lloc al ciberespai, ja que fins i tot llocs com slotjava.es s’han fet el seu lloc per captar l’atenció, fent de la virtualitat un territori on hi cabem tots.

Cinc tendències del màrqueting digital el 2022En aquest món d’influencers, xarxes socials, plataformes, market places i altres eines i mètodes de persuasió, hi ha novetats per aquest 2022 que has de conèixer, especialment si t’interessen les noves tendències del món del màrqueting digital.

 

1. Live stream shopping

Aquesta tendència és la barreja de compra instantània d’un producte i la participació del públic mitjançant el xat o els coneguts botons de reacció.

Es tracta de sessions de vendes online, amb views, on els llocs guanyen milions de dòlars per les seves emissions en directe sobre temes que són d’interès de grans grups a nivell mundial, com ara dones adolescents, persones solteres, empresaris de grups etaris , etc.
McKinsey assegura que les categories més famoses de productes per a vendes en viu són moda, menjar, bellesa, dispositius electrònics, mobles i decoració.
2. Human Centric Marketing (humanitat del client)

 

Si bé el centre del màrqueting ha estat el consumidor, avui dia això ha evolucionat a un model de màrqueting que posa la humanitat al centre de tot, els missatges no es dirigeixen a les persones com a consumidors sinó com a éssers humans.
Les audiències no són mers receptors, sinó comunicadors que interactuen i aporten les seves opinions, de manera que l’èxit d’una campanya va més enllà del que s’ha venut i ha donat pas a l’intercanvi amb els clients.
3. Chatbots i live xats per a vendes

 

No hi ha dubtes que la pandèmia va donar una empenta a la digitalització de les vendes de la mà dels chatbots i live chats, eines cada vegada més freqüents als ecommerce, que fomenten més proximitat entre els equips de vendes i els usuaris, cosa que genera atenció p2p.
Els chatbots ajuden a generar resultats positius en les vendes, facturació i més fidelització del client. De manera que els chatbots i el màrqueting conversacional que van augmentar el 2021 seguiran la seva carrera d’ascens aquest 2022.
4. Sales automation

 

L’automatització de les vendes, o sals automation, va passar de ser un concepte nou a ser necessari en les estratègies de màrqueting. Fins a un 30% de les funcions i les tasques d’un equip de vendes poden ser automatitzades, sobretot comptant amb els programaris d’automatització.
Les empreses que aposten a l’automatització en els processos de vendes generen més leads respecte a altres companyies que tenen un nivell bàsic d’automatització.
5. Twitter, TikTok i Pinterest com a potenciadors del shopping

 

TikTok shopping es mostra com un conjunt de solucions, eines i opcions de publicitat que brinden a les empreses tota la influència de TikTok a les decisions de compres.
Començant 2021, TikTok va fer proves de compres en la seva aplicació a països com Regne Unit, Canadà i Estats Units, associant-se amb Shopify, la qual cosa va significar que els venedors de Shopify amb compte a TikTok For Business afegissin una pestanya de compra.
Així mateix, Pinterest Shopping va anunciar les noves funcions de compra d’aquesta xarxa social per a comerciants i consumidors a Espanya, Àustria, Itàlia, Suïssa, els Països Baixos, Mèxic i el Brasil. Les opcions de compra immediata apareixeran a les pins, cerques i taulers.
Per part seva, Twitter Commerce va llançar a finals de setembre de 2021 als Estats Units la pestanya de compres, on es mostra l’historial de les compres realitzades per l’usuari dins de l’aplicació.

agencia marketing digital mentedigital

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.