Algoritme de google març 2022

És important tenir en compte que l’experiència d’usuari (UX) serà el factor de posicionament als cercadors més rellevants a través del nou algorisme de Google Page Experience. El seu propòsit principal és ponderar els llocs web que tinguin una millor UX sobre les que ofereixen una de més deficient.

I pensar que fa deu anys, posicionar el teu lloc web en els primers llocs de Google era molt més fàcil, per aquell temps tot estava molt enfocat a les “paraules claus o keywords.” i la majoria de llocs el que feien era generar contingut augmentant dràsticament la densitat de les paraules clau. El resultat final era contingut poc rellevant on es premiava la repetició de keywords.

 

Avui dia, la manera de posicionar-te a Google ha fet un gir 360 graus. Amb aquesta nova actualització, la companyia vol assegurar-se que els primers llocs al cercador no siguin per a llocs webs que no tinguin una experiència que el consumidor detesti.

La manera més senzilla d’explicar aquesta nova actualització seria la següent: Els llocs web fàcils de navegar tindran una classificació molt més rellevant davant d’altres que no siguin fàcils d’utilitzar.
Senyals vitals per ranquejar amb l’algoritme de Google: Page ExperienceÉs vital que tinguis en compte el següent per al posicionament de la teva web enfocat a l’experiència de l’usuari.

 

Responsive mobile: El teu lloc web ha de ser responsive i fàcil de navegar en mòbil com indica la agencia de seo amarok.

Navegació segura: A la web es revelen moltes dades, més als Ecommerce. Per això, Google serà més estricte en la seguretat i experiència que ofereixis als teus consumidorsHTTPS: És ideal que les dades d’hipertextos estiguin totalment segures.Anuncis intersticials: Google podria baixar el vostre posicionament si a la vostra web es mostren molts d’aquests anuncis ja que no tenen cap rellevància en l’experiència d’usuari.Per tant, perquè puguis entendre millor, si dos llocs web competeixen entre si i totes dues tenen bona velocitat de càrrega, SEO similar, ja que es posicionarà de primer la que tingui millor experiència dusuari.

 

Si tens una bona experiència d’usuari, la teva pàgina es mostrarà per sobre d’altres, d’igual manera, en el posicionament segueixen influint amb menys grau les visites a la web, el temps que els usuaris transcorren en ella, taxa de rebot, la optimització SEO.

Google Core Web VitalsLes mètriques per mesurar si una web ofereix una millor qualitat dexperiència dusuari que una altra serà a través de: “Core Web Vitals”. Amb aquesta eina els propietaris del lloc web podran verificar el funcionament correcte de l’experiència d’usuari que tenen davant de l’algoritme de Google.
Web Vitals busca millorar la velocitat de càrrega, la factibilitat de navegació i l’experiència de tots els usuaris a cada lloc web.
Per mesurar l’experiència de pàgina de manera eficaç, Google va crear 3 directrius per guiar els propietaris de cada web:
Largest Contentful Paint (LCP): Aquesta mètrica mesura el rendiment de càrrega de la teva pàgina. Per proporcionar una bona experiència d’usuari, el LCP ha d’estar dins dels 2.5 segons posteriors a l’inici de la càrrega de la pàgina, per aconseguir-ho pots optimitzar els recursos que té la teva web.First Input Delay (FID): Mesura la interactivitat, és a dir; el que triga la pàgina a reaccionar quan l’usuari fa el primer clic sobre un element o botó de la web. Per proporcionar una bona experiència dusuari, les pàgines han de tenir un FID de menys de 100 mil·lisegons.Cumulative Layout Shift (CLS): Aquesta mètrica mesura l’estabilitat visual, és a dir el contingut que salta durant la càrrega de la pàgina. Per exemple, quan una pàgina està carregant i el text es mou en aparèixer un anunci. Per proporcionar una bona experiència dusuari, les pàgines han de mantenir un CLS de menys de 0.1.Segons el que hem esmentat abans hem mesurat l’experiència de la nostra pàgina a través de PageSpeed ​​Insights:

 

Eines per mesurar els Core Web VitalsAquestes mètriques permeten als propietaris avaluar de manera efectiva el seu rendiment, ja han estat activades des de perquè puguin optimitzar l’experiència del vostre usuari abans del 2021:
PageSpeed ​​Insights

Search ConsoleWeb Vitals (Extensió de Chrome)Optimitza l’experiència d’usuari al teu lloc webA Acadèmia Metrics ho fem a través de la usabilitat de mapes de calor, així sabem on els nostres

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.