La Inteligencia artificial

La definició d’IA que ens agrada més és del professor John McCarthy, que juntament amb Marvin Minsky, va crear el Laboratori d’Intel·ligència Artificial del MIT.

El 1956 parlava del terme “intel·ligència artificial” per descriure un món on les màquines podien “resoldre els tipus de problemes que estaven reservats als éssers humans.”
De forma col·loquial i sense entrar en tecnicismes, podem definir la IA com aquelles tecnologies que fan que les màquines aprenguin per si mateixes, d’una manera similar a com ho fem les persones.

 

Cosa que podem saber gràcies al test de Turing, un examen que analitza si la màquina té un comportament intel·ligent similar a un humà o indistingible a aquest. Per passar el test de Turing, un jutge fa preguntes (en cec) i no ha de ser capaç de distingir si és un humà o un robot com indica la agencia marketing digital madrid.

Com a usuaris, utilitzem la IA en algunes de les nostres aplicacions mòbils, molt populars. Aquests són alguns exemples d’aplicacions amb funcionalitats d’intel·ligència artificial que fem servir en activitats quotidianes:
Quan consultem les millors rutes en temps real a Google Maps.

Quan parlem a un assistent de veu com Cortana, Alexa, Siri o Google Assistant, per reconèixer la nostra veu i aprendre dels nostres gustos.Quan llegim continguts de les nostres xarxes socials.

 

Els continguts que proposen plataformes com Twitter i Facebook als seus usuaris provenen d’algoritmes d’IA i això té un motiu de pes, com indica un estudi d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de Standford, que van arribar a la conclusió que amb 150 likes a Facebook, l’algorisme coneixia el subjecte millor que un familiar o fins i tot la seva parella i amb 300 likes, fins i tot millor que a si mateix.Quan fem servir les aplicacions de streaming com Spotify i Neflix que aprèn dels nostres gustos i la nostra activitat a l’aplicació per recomanar-nos cançons i pel·lícules.

 

El Màrqueting s’ocupa de cada interacció entre les empreses i les persones, i gosem dir que el seu paper actualment és ajudar a aconseguir els objectius empresarials creant una experiència de client cada vegada més intel·ligent, segura i fluida.
Per desenvolupar una Estratègia de Màrqueting necessitem desplegar i potenciar tres tipus de capacitats:

 

Capacitats creatives per al disseny de productes, serveis i accions de comunicació. Justament aquesta és la capacitat que més desenvolupem els humans i la més difícil de simular per la IA. Encara així hi ha aplicacions que si bé no creen exactament el que volem, ajuda els creatius en la seva tasca d’inspiració i creació.Capacitats analítiques per disposar del màxim coneixement de les motivacions i els objectius de les persones i el seu comportament. Així com de l’anàlisi dels resultats de totes les activitats de màrqueting que fem. Sens dubte aquesta capacitat és molt superada per la Intel·ligència Artificial gràcies a les capacitats computacionals de les màquines.Capacitats tecnològiques per desenvolupar accions de màrqueting i vendes de gran abast, de manera totalment personalitzada i automatitzada. Per descomptat, aquest camp estarà totalment equipat d’Intel·ligència Artificial.“L’evolució de les nostres capacitats creatives, analítiques i tecnològiques ens portaran a desplegar un màrqueting natural.”

la Intel·ligència Artificial és un gran aliat per a les àrees de màrqueting de les empreses, principalment en les funcionalitats següents:

Anàlisi predictivaGeneració de contingut

Relació amb Clients (CRM’s)Publicitat digitalA continuació veurem exemples d’aplicacions d’IA que ens ajuden a accelerar i millorar les nostres capacitats creatives, analítiques i tecnològiques, a cadascun d’aquests capítols d’una Estratègia de Màrqueting.

La intel·ligència artifici i en concret les tècniques d’anàlisi predictiva, ens permet avançar-nos a les necessitats de l’usuari i oferir-li el contingut, producte o servei que necessita, fins i tot abans que el busqui.
Una de les aplicacions més conegudes que utilitza IA en anàlisi predictiva és el cercador Google i Gmail amb la seva eina Smart Compose. En aquesta última veiem com ens ajuda a corregir errors a la redacció d’emails i ens suggereix i ens ajuda a acabar frases.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.