Avantatges del marketing digital

Els avantatges del màrqueting de continguts el converteixen en una estratègia amb èxit. Ja siguin entrades de bloc o guies, el teu públic sempre busca qualitat, valor i utilitat en aquests.

 

Si ets capaç d’oferir-li-ho, gaudiràs de favor i el teu negoci no deixarà de créixer. Tanmateix, aquest mètode també té els seus inconvenients. Quines són les més importants en tots dos sentits? Descobreix-les!

 

Els avantatges del màrqueting de continguts

El contingut ha estat considerat des de fa un temps el rei d’Internet. Podeu aplicar-lo des d’una pàgina web a les xarxes socials. Així, podràs adaptar-te a gairebé qualsevol plataforma de la xarxa, de manera senzilla i sense haver de fer una gran inversió.

1. Millora el SEO

El contingut és un dels pilars per desenvolupar una estratègia SEO (search engine optimization). En una entrada de bloc pots col·locar diferents paraules clau que t’interessen i on vols posicionar-te. Els crawlers del cercador s’encarreguen de llegir els teus continguts i, quan troben aquestes paraules, indexen la web en una o altra posició. Per tant, procura optimitzar els teus textos al màxim.
2. Augmenta el trànsit

No pensis que només has d’atreure els bots dels cercadors, els lectors humans també compten. Un contingut de qualitat és un reclam amb què atraure visitants. Aquests busquen una solució a un problema, entretenir-se, coneixement o ampliar informació sobre un producte. Si els ajudes, tingues per segur que et recompensaran tornant una vegada i una altra, alhora que parlaran bé del teu contingut com indica la agencia marketing digital.

3. Redueix costos

La creació de continguts és més barata que les tècniques de publicitat contemporànies. L’objectiu sempre és vendre un producte i un servei, però de manera indirecta. No s’ha de deixar de banda l’atractiu en cap cas. Al final, la despesa que es fa és molt petita i es pot aconseguir un ampli volum de publicacions amb pocs redactors.

Els desavantatges del màrqueting de contingutsTot i tots els seus avantatges, el content màrqueting també compta amb els seus desavantatges. No és una fórmula perfecta que funcionarà sempre, per la qual cosa és recomanable combinar-ho amb altres estratègies. Així, s’obtindran uns resultats millors.
1. Tarda a actuar

Una estratègia de màrqueting de continguts triga uns mesos a fer efecte. Si se’n busca una per a curt termini, aquesta opció no és una de les recomanades. Els articles d’un bloc s’han de posicionar, el públic els ha de trobar i distribuir. No obstant això, a llarg termini els seus resultats seran més que excel·lents i es notaran força.

2. La competència pot utilitzar a favor seuLa teva competència no es quedarà de braços plegats davant les teves publicacions. Les estudiaran, adaptaran a les seves necessitats i fins i tot milloraran. Aquest és un dels desavantatges més importants, ja que tens poc control amb la difusió dels teus continguts. No importa que la teva web tingui plugins que evitin copiar textos, sempre hi ha maneres de superar-los.

 

3. El valor és difícil d’aconseguir

Un contingut de valor és difícil daconseguir de forma constant. La majoria de les teves publicacions seran normals i algunes destacaran pel que ofereixen als lectors. Sempre és important mantenir-se a la caça d’aquesta característica tan esquiva, però no hi ha raó per obsessionar-s’hi. Cal procurar que la qualitat no decaigui i complir els objectius marcats amb cadascuna.

A més, no tots els continguts serveixen per fer màrqueting.

Cal trobar un tema interessant, relacionat amb el negoci en qüestió i treballar-ho a fons. Publicar qualsevol cosa només contribuirà a baixar la qualitat i perdre la possibilitat d’oferir cap valor.
Per què és important el content màrqueting?El màrqueting de continguts compleix diferents funcions. Una és fomentar la posició com a expert d’una empresa o una persona al seu camp. El contingut elaborat ha d’estar relacionat íntimament amb temes del negoci. Per exemple, si dirigissis un banc, t’interessaria publicar entrades sobre l’estat de l’economia o com invertir millor.

A més, aconsegueix educar el públic, cosa que els permet prendre decisions en un moment donat. Potser busqueu informació per comprar un electrodomèstic, la qual es pot oferir a través d’una entrada o una descripció d’un producte. De fet, aquesta és una manera senzilla de crear contingut de valor. Qualsevol possible comprador agraeix que us ajudin a triar.
En relació amb l’anterior, en oferir una informació útil, és possible que s’acabi aconseguint una venda. Part del públic estarà a punt de fer-la, però potser necessiten alguns arguments de pes per decantar-se. Per aquesta raó és important saber què estan buscant i oferir-li-ho.
En definitiva, aquests són els avantatges del màrqueting de continguts i els seus desavantatges. No és una estratègia perfecta, però la pots compaginar fàcilment amb altres per millorar-ne els resultats. A més, posar-la en marxa no és gaire costosa, encara que requerirà un tie

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.