¿Què es el Linkbaiting?

Com crear una bona estratègia de link baiting?

Una bona estratègia de link baiting per a la nostra web, comerç electrònic o bloc és creant un contingut de qualitat que aconsegueixi captar l’atenció dels usuaris. Així ens enllaçaran amb més facilitat i millorarem de forma considerable la política d’enllaços. Bàsicament s’ha de centrar en dos aspectes:

Contingut de qualitat: Contingut que resulti de valor, que està pensat per als usuaris i que els ajudi a resoldre inquietuds i problemes.

Contingut únic: Has de tractar-de contingut que no hi hagi a la xarxa, ja que és un aspecte essencial per aconseguir un bon posicionament.Cal proporcionar a l’usuari un material que marqui la diferència, que resulti divertit, que aporti consells per aconseguir alguna cosa, una guia o tutorial, etc.

Abans d’escriure un article i pujar-lo a internet cal realitzar-se una sèrie de preguntes. Creus que el contingut reuneix la qualitat suficient per a ser compartit?

Serveix de complement a altres post? Els continguts susceptibles de ser enllaçats serien els següents:

Experiències personals: en narrar una història en primera persona li proporcionem un valor afegit al lector. Poden enllaçar-nos des de xarxes socials, post i fòrums.

Tutorials i guies: és el contingut estrella a enllaçar. Quan algú parla d’un tema concret i necessita aportar més dades sobre la temàtica pot recórrer al nostre post.

Entre els exemples de link baiting es troba per exemple enllaçar a una ‘Guia d’ús de Twitter’ quan fem un article sobre aquesta xarxa social.Organització d’esdeveniments o activitats: xerrades, cursos online o conferències tenen cabuda en pàgines especialitzades que enllacen esdeveniments importants per anunciar-los a les seves webs.

Proporcionar alguna cosa gratis: molts blogger ofereixen e-books gratis. En no costar res els usuaris solen esmentar-los en el seu blog i oferir-los als lectors per mitjà d’enllaços. S’utilitza bastant aquest sistema per millorar el posicionament d’una web.

Judith sauch experta en seo barcelona

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Què es el Linkbaiting?

¿Qué es la metadescription?

La meta description és una metaetiqueta que s’ubica dins el bloc <head> </ head> en el codi HTML, i és la petita descripció que serveix per resumir el contingut d’una pàgina web que es mostra sota el title en els snippet dels resultats de cerca.

Com influeix, doncs, la meta description al trànsit orgànic?A causa de que Google és el cercador predominant en una gran part del món, la redacció d’aquesta ha quedat relegada a un pla molt secundari per a molts consultors SEO.Si ens posem en la pell d’un usuari per un moment, immediatament veurem que aquest enfocament és erroni, ja que la meta description fa la funció d’un pont molt important entre l’usuari i la seva inclinació a visitar un determinat lloc web.

Estem acostumats a fer una ullada a aquest breu resum per saber si ens interessa o no fer clic en algun dels resultats.Partint que aquest element correctament optimitzat podria servir-nos molt bé en el nostre objectiu de persuadir a un futur client o possibles visitants a que entrin a la nostra pàgina, estem parlant d’un increment en el clic-through rate.

Quan fem  incloure les paraules clau rellevants amb més potencial a la meta description, apareixen marcades en negreta en els resultats si coincideixen amb els criteris que ha introduït l’usuari que ha realitzat la cerca. Si a més  redactem un missatge que serveixi d’incentiu, guanyarem l’atenció dels usuaris i s’interessarà en el nostre lloc web. En definitiva, podem tractar les meta description com un espai publicitari del nostre producte o servei.

Redactar meta descriptions

Un cop establerta la importància de les meta descriptions, procedim a aprendre a redactar-correctament.Una qualitat fonamental que ha de tenir una bona meta description és ser única i original.Estableix la o les idees principals que vols transmetre a l’usuari: només has 160 caràcters per fer-ho, per la qual cosa cal ser concisos i anar al gra.Utilitza un llenguatge que inciti a l’usuari a fer clic i entrar.

-Descriu el contingut de cada pàgina individual.

-Inclou les paraules clau de forma natural a la redacció.

-No sobreoptimitzis.

-Utilitza els Call-to-action.

Com a annex, considerem convenient esmentar que les meta description -a part de ser utilitzades pels motors de cerca- es mostren també quan es comparteix un enllaç a les principals xarxes socials com Facebook o LinkedIn, una raó més per fer l’esforç de redactar-les.

Experta en seo barcelona Judith Sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es la metadescription?

¿Per a què serveix el SEO Offpage?

Possiblement aquesta pregunta pugui semblar trivial, per optimitzar el posicionament orgànic (com el seu propi nom, “SEO”, indica); però, el SEO Offpage té altres efectes que, en qualsevol cas, acaben incidint en una millora del posicionament del lloc web, sigui directament o indirectament.

Diem que també “indirectament” perquè l’efecte que el SEO Offpage tingui en el posicionament es repercuteix a través d’altres mètriques o consideracions, relacionats amb l’experiència d’usuari i la seva intenció de cerca.

Millorar l’autoritat del lloc web, que incideix directament en el posicionament, sobretot a través del “link juice” transmès des de llocs web relacionats amb el nostre i que a la vegada tinguin autoritat dins el mateix sector (és a dir, un enllaç des d’un lloc web de molta autoritat però sense relació no tindrà el mateix valor).

Aconseguir notorietat, popularitat, confiança, rellevància … O com vulguem anomenar-lo. En definitiva, es tradueix en el fet que la nostra marca sigui reconeguda i associada amb certs criteris (subjectius) de qualitat, de manera que tant la nostra audiència com la nostra competència ens identifiqui dins del nostre sector com una marca de referència.
Augmentar les visites qualificades. Potser l’aspecte que més es passa per alt. Si fem una bona feina d’optimització Offpage, la nostra marca, juntament amb els nostres enllaços, tindrà prevalença en mitjans associats amb la nostra activitat, de manera que qualsevol visita que arribi a través o per ells ja estaran predisposats a completar una conversió al nostre lloc web.

Estratègies i tècniques SEO Offpage

Arriba el moment d’aplicar tot el que hem vist fins ara i posar en pràctica diverses tècniques que ajudin a millorar el SEO Offpage dels nostres llocs web.
És important comprendre en aquest punt que no n’hi ha prou amb aplicar aquestes tècniques sense solta ni volta, sinó que hem de integrar-les dins d’una estratègia integral de posicionament orgànic, que també afectarà a la resta de decisions que prenguem respecte al lloc web.A continuació, veurem diverses tècniques que poden formar part de la nostra estratègia, segons els nostres objectius o necessitats. Si tens interès en aprofundir més en alguna d’aquestes tècniques, aquest article fa una descripció molt detallada de cadascuna d’elles.En general, no hi ha una solució universal ni única per a una mateixa situació, i ha de decidir sobre la base del coneixement del nostre propi lloc web i de la informació que puguem obtenir dels llocs de la competència, moltes vegades font d’inspiració.

Link Building segons un expert en seo barcelona

Dins d’aquest apartat s’inclouen totes les tècniques relacionades amb la creació explícita d’enllaços externs que apuntin a alguna pàgina de la nostra elecció, amb intervenció directa nostra i amb el text àncora que decidim.En utilitzar aquestes tècniques, hem de tenir en compte diverses consideracions per evitar comportaments sospitosos; és a dir, poc “naturals” que puguin provocar penalitzacions per part de Google.

El normal, o natural, és que els enllaços es vagin creant esglaonadament al llarg del temps, no per salts.Primar qualitat sobre quantitat. Analitzar amb detall diversos llocs web per seleccionar aquells que resultin més interessants que ens apuntin.Diversitat en els textos àncora.

Link baiting

El Link baiting consisteix a atreure enllaços gràcies a uns continguts que els que els visita considera que són prou interessants i útils com per enllaçar-sense que l’hi demanem expressament.Així, mentre que el Link Building busca crear principalment enllaços artificials, el Link baiting crea enllaços naturals.L’escenari ideal seria que tots els enllaços entrants fossin creats sota aquesta modalitat però, en general, pot necessitar tant de temps perquè es produeixi per si mateixa, que el contingut pot perdre vigència o quedar obsolet.
Les estratègies de Link baiting depèn gairebé enterament d’una estratègia de màrqueting de continguts ben dissenyada i orquestrada, capaç d’identificar les necessitats de l’audiència del lloc web, generar continguts de qualitat que satisfacin els seus interessos i estil de navegació, i mantenir un calendari de publicació de continguts adaptat a les seves costums.

 

Difusió i promoció en Xarxes Socials

El Link baiting, deixat al seu albir, pot necessitar molt de temps per aconseguir una bona xarxa d’enllaços entrants.Amb una adequada estratègia Social Media, es pot accelerar aquest procés donant a conèixer els nous continguts a la nostra audiència, així com renovar o recordar continguts menys recents.Com a bona estratègia de Social Media, cal identificar i definir el perfil d’una persona tipus de la nostra audiència, amb doble propòsit:Seleccionar les RRSS que més i millor freqüent aquest usuari.Adaptar el contingut dels missatges compartits a les seves preferències de lectura o format (per exemple, imatges o vídeos curts).

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Per a què serveix el SEO Offpage?

Importància de l’estratègia de posicionament web

Importància de l’estratègia de posicionament web

Tots sabem que, per a l’èxit d’un projecte online, has de comptar amb certa popularitat i visualització a la xarxa, d’una altra manera, la gran competència et deixarà enterrat i, la presència a l’internet, serà pràcticament irrellevant ¿de què ens serveix tenir un lloc o pàgina web si ningú visualitza nostre contingut publicat?

Així bé, en treballar dins d’aquest món, hem de prendre en consideració el que podem fer per arribar a la major quantitat d’usuaris possibles, i aquí entren els cercadors, ja que són els principals impulsors del trànsit, ja que milions i milions de persones realitzen consultes en ells diàriament.

Llavors, ens enfoquem a optimitzar la pàgina perquè aparegui a la primera pàgina de resultats de Google o de qualsevol motor de cerca (SEO)  i plantegem una estratègia de posicionament web.L’estratègia de posicionament web ha d’estar orientada en funció a les necessitats i recursos de la pàgina o lloc web, si comptem amb un bon contingut i ens esforcem a presentar una web optimitzada per a cercadors, però tot i així no aconseguim guanyar la visualització desitjada, és necessari realitzar una anàlisi detallat del lloc, ja que cada cas és diferent.

Accions per a l’estratègia de posicionament web

Una estratègia de posicionament web  segons un consultor seo, varia en dependència de la pàgina o lloc, no és el mateix posicionar un petit bloc, que un lloc web que pertany a una marca reconeguda, però, tot treball SEO contempla accions bàsiques com:

1. Recerca i selecció de paraules clau o keywords adequades: Les paraules clau són el pont que comunica el nostre contingut amb els usuaris, són els termes que ells ingressen per realitzar una recerca, mateixos termes que nosaltres hem d’escollir per a la descripció del nostre contingut.

2. Tenir cura de la construcció d’URL: el nom de domini, URL o link. Aquest ha de ser formulat correctament perquè sigui directe, clar i descrigui, de manera senzilla, el contingut del lloc web.

3. Enllaços interns i anchor text: Els enllaços interns són d’ajuda per al posicionament de diverses pàgines d’un mateix lloc web, ja que li permeten a l’usuari navegar més fàcilment dins del lloc, millorant la seva experiència i temps de permanència, cal escollir anchor text rellevants.

4. Enllaços entrants i baclinks: els enllaços existents en llocs externs que apunten cap a una web específica, li aporten rellevància i autoritat a la mateixa. És clar, has de buscar que els llocs webs que et enllacin tinguin autoritat.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Importància de l’estratègia de posicionament web

SEO

Per què és necessària l’optimització web?

L’optimització web (SEO) és necessària perquè el nostre lloc web sigui visible en els motors de cerca. En emprendre un projecte online, la nostra meta específica és aconseguir que la major quantitat possible d’usuaris ingressin a les nostres pàgines, per a això, hem de guanyar-nos certa visibilitat dins el món online, amb l’optimització web busquem aparèixer entre els primers resultats dels cercadors , com Google, la qual cosa impulsarà el nostre trànsit orgànic (quantitat de visitants que arriben a través dels motors de cerca).

Accions bàsiques en l’optimització webPer aconseguir l’optimització web has de considerar aspectes bàsics i tècnics de la mateixa, com:

1. Velocitat de càrrega: Google avalua la velocitat de càrrega de les diverses pàgines que indexa, aquells que es carreguen més ràpid són millors classificats, ja que milloren l’experiència de l’usuari.

2. Contingut de qualitat: cal crear contingut original, útil i atraient. Google es fixarà si els teus publicacions són comentades i compartits, això li suggereix que el teu lloc web és una autoritat en el tema, i millorarà la classificació i categorització en els resultats orgànics

.3. Experiència de l’usuari: en realitat, tots els punts es basen en aquest, és important que complim les exigències i resolguem les inquietuds de l’usuari, en cas contrari, Google determinarà que la teva pàgina no mereix estar entre els primers llocs.

4. Creació d’URL “amigables”: els URL s’han de crear de manera clara, que siguin descriptives pel que fa al contingut compartit a la pàgina web. Això li facilitarà a Google determinar la temàtica de les publicacions.

5. Títols: la importància del títol recau en que és el primer en el que es fixarà Google, per a determinar si el teu contingut és el que està buscant, o no, l’usuari. Els consells al moment de crear el títol són: títols clars i directes, únics, que no siguin majors de 70 caràcters, inclou la paraula més descriptiva al començament del títol.

6. Descripcions: és molt important les descripcions de les pàgines webs, ja que li permeten determinar l’usuari si pot trobar la solució a la seva consulta dins del contingut. Google es fixarà en això.

7. Etiquetes de capçalera: Google avaluarà, també, les etiquetes de capçalera, això es refereix als títols i subtítols utilitzats dins del contingut, per la seva organització, en HTML es poden reconèixer per les etiquetes H1, H2, H3, H4, H5 o H6.Per a l’èxit d’un lloc web, cal optimitzar cada pàgina que vols posicionar.

Judith sauch seo barcelona

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO

SEO per petites empresas

El que tots volem quan vam crear el nostre lloc web és tenir un trànsit instantani i de gran volum. Moltes vegades creiem que només amb l’ús de les paraules apropiades nostre lloc web sortirà en els primers resultats de cerca, però resulta que el realment important és destacar perquè pugui ser trobat. Els motors de cerca us proporcionen al client el millor valor que coincideixi amb els seus requisits.

Et volem donar 10 consells que podrien ajudar-te a retenir i atreure més visites al teu lloc web.

1. Ús de paraules clau correctes:

Es clar amb la quantitat i ús de paraules a les que vols associar-te. L’ús excessiu de paraules clau no augmentarà el SEO, de fet, tindrà un impacte negatiu en la classificació i les taxes de rebot. Si et costa pensar en quines podrien ser les paraules correctes, usa el planificador de paraules clau de Google, és una eina que et suggerirà les paraules clau relacionades, així com en on són els termes de volum i la competència.

2. Optimització de l’etiqueta títol
Això és el primer que veuran els teus visitants, i representa un dels factors més importants a tenir en compte a l’hora de l’optimització de la pàgina web. El “títol perfecte” d’un lloc web està compost d’un màxim de 55 caràcters (sense espais), en cas contrari podria ser tallat. Ha de contenir la paraula clau amb la qual un URL concret es vol posicionar al principi i no estendre més d’una o dues frases.

3. Ús de contingut original
El SEO no només es relaciona amb les paraules. Aprofita un altre tipus de continguts com ho són les imatges, els vídeos o els podcasts, ja que són excel·lents per al posicionament SEO i s’inclouran en la recerca d’imatges i vídeos de Google si estan etiquetats correctament. Perquè es trobin, has d’assegurar que el nom del fitxer reflecteixi la imatge i inclogui un títol.

4. Links
El trànsit es genera pels enllaços entrants i sortints. Com més connexions d’alta qualitat es poden fer a altres llocs, més altes són les classificacions. És important que la teva reputació es vegi en els llocs correctes, així com tenir enllaços sortints a altres llocs incrustats en el lloc web.

5. Mapa del lloc
En crear un mapa del lloc, facilitaràs als motors de cerca navegar i indexar el seu lloc. Pots crear el teu sitemap amb Google Site Map i s’actualitzarà automàticament cada vegada que facis un canvi en el lloc.

6. Difusió en Xarxes Socials
Els perfils socials i la capacitat de compartir el contingut són els difusors de trànsit més potents, ja que estàs ampliant la teva audiència apropant-te a ells a través de diferents canals i tenint l’oportunitat de que els visitants comparteixin el teu contingut a la xarxa.

7. Navegació fàcil
Organitza i dissenya el teu lloc web de la forma més àgil i còmoda per a l’usuari. Molts llocs web perden els seus visitants perquè no poden determinar què és el que fa l’empresa. Has de ser clar amb les seccions de missatges del teu lloc web, així estalviaràs temps i molèstia als teus visitants.

8. Vincula pàgines relacionades
Si hi ha una connexió, assegura’t de donar-los als teus visitants l’opció de fer clic a altres pàgines del teu lloc. És clau només utilitzis contingut que estigui realment vinculat a altres pàgines; en cas contrari, mai tornaran a fer clic.

9. Visuals
En tenir un lloc visualment atractiu, obtindràs una bona primera impressió fins i tot abans que els teus visitants llegeixin el que has de dir.

10. Permet converses
Permet que els visitants interactuïn amb el teu lloc web i entre ells. Ofereix l’oportunitat de compartir comentaris i usar l’intercanvi social per establir la connexió; com més persones parlin, més temps romandrà connectats al teu lloc i al teu negoci. Tot es tracta de compartir!

Judith Sauch consultor seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO per petites empresas

¿Que es el SEO blockchain?

Què és el Blockchain?

Per posar-nos en context hem de començar explicant que en les nostres transaccions per Internet com identificacions o pagaments, sempre necessitem a un tercer que corrobori que realment som nosaltres (per exemple Paypal com a intermediari financer en les nostres compres online).

Aquests intermediaris com és lògic es queden amb les nostres dades i comercien amb ells.
De quina manera podríem acabar amb això? Doncs bé, la clau està en que tots comptem amb la mateixa informació.

És a dir, Blockchain o cadena de blocs, es tracta d’una base de dades en la qual tots els que naveguen a la xarxa tenen una còpia. El símil que se sol fer, és que s’assembla a un llibre de comptabilitat, en aquest cas en lloc de registrar sortides i entrades de diners seria un registre d’esdeveniments digitals.

 

Aclarim conceptes,  Blockchain per tant és una base de dades que es distribueix entre aquells que participin d’ella que compta amb un historial de les transaccions que s’han executat a la xarxa.

¿Com es relaciona el Blockchain i el màrqueting digital?

Aquesta nova tecnologia afectaria molt a la forma d’entendre el màrqueting digital sobretot de cara a l’SEO i el SEM. Ara mateix les empreses com Google o Facebook són intermediaris.

Són la forma d’unir anunciants amb mitjans digitals per exemple. Amb Blockchain aquests intermediaris desapareixerien, el que donaria com a resultat un procés més eficaç, ràpid i econòmic.

El posicionament SEO també es veuria afectat en aquesta qüestió ja que la pròpia pàgina web hauria d’incorporar aquesta tecnologia i per tant quedaria fora de joc qualsevol tercer.
Això seria com afecta el SEO, però què passa amb la publicitat online?

Doncs bé, també es veu compromesa per Blockchain. L’usuari queda com únic titular i responsable de les seves dades. Això vol dir que cada un podrà triar la publicitat que vulgui rebre d’acord amb els seus gustos, aficions … És una forma d’acabar amb la publicitat intrusiva.

No obstant això té gran avantatges com per exemple, que ajudaria molt a la seguretat en els processos de compra en línia. El client estarà totalment informat de tot el procés de producció del producte, des de la fabricació fins al lliurament final. Aquesta millora del procés ajudaria a reduir la desconfiança de molts consumidors que encara es resisteixen a fer compres online per perqué no reben una percepció de seguretat en les transaccions.

L’anonimat a les xarxes és un altre punt que desapareixerà amb Blockchain ja que cada usuari ha de comptar amb una identitat personal única i intransferible.

Aquestes són algun factors que podem donar-te sobre el Blockchain.

I és que l’origen d’aquesta tecnologia va sorgir per recolzar la moneda digital per excel·lència: el bitcoin. I en fase inicial va ser destinat al sector financer. La tendència del Blockchain de cara al màrqueting digital és aconseguir realitzar transaccions segures entre persones d’arreu del món sense necessitat d’intermediaris.

Judith Sauch experta en seo barcelona

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es el SEO blockchain?

SEO mòbil

Aspectes a desenvolupar per cuidar el nostre SEO mòbil segons un consultor seo.

1.- Triar una configuració mobile friendly

El primer pas a donar en l’optimització mòbil passa per decidir quina configuració de lloc web utilitzar.Si el teu lloc ja disposa d’una versió mòbil amb el mateix marcat i contingut que la versió desktop, ja estàs configurat i pots passar al següent apartat on trobaràs, entre altres coses: consells per revisar la facilitat d’ús dels dispositius mòbils, per valorar el contingut i el disseny, com investigar les paraules clau, els competidors i les eines que et poden servir com a suport d’ajuda.
D’una altra forma, comença per determinar els objectius del lloc web per a mòbils.
-Què és el que volen fer els teus visitants?
-Quant de temps i recursos pots estalviar?

En realitat, són poques les configuracions entre les que decidir-se.
Google va bé amb qualsevol d’elles, sempre que et doni suport la facilitat d’adaptació a mòbils.L’elecció és teva.

2.- Disseny responsive

El disseny responsive aporta als usuaris una experiència consistent en tots els dispositius mitjançant l’adaptació del disseny a la mida de la finestra del navegador.

El disseny responsive s’adequa a tots els actius de la pantalla però sobretot en la pàgina roman igual, té el mateix codi HTML i la mateixa URL.Els llocs web que utilitzen el disseny responsive són fàcils de mantenir, actualitzar i requereixen poca o cap configuració addicional per als motors de cerca. Google va declarar de forma oberta que aquest enfocament és favorable.I és una bona opció per a qualsevol lloc web, encara que això sí, no hauries de veure-ho com l’única manera.

La implementació del disseny responsive requerirà probablement que es reconstrueixi el lloc de manera que es vegi bé tant al mòbil com a l’escriptori.Si disposes d’un lloc gran, aquest procés pot suposar molt de temps i diners.Per estalviar recursos, pots aplicar el disseny responsive de forma gradual, començant per les pàgines que tenen la major part del trànsit mòbil.

Per obtenir més informació detallada sobre els passos a dur a terme, et recomano llegir aquest article sobre la creació del teu primer lloc multidispositiu.

3.- Disseny dinàmic

Depenent del teu tipus de negoci, és possible que vulguis proporcionar una experiència específica en la versió per a mòbils del teu lloc, servir contingut diferent o optimitzar per a diferents consultes de cerca.El disseny dinàmic et permet tenir una pàgina per a una sola URL que aporti un HTML distintiu depenent del dispositiu de l’usuari.Això vol dir que seràs capaç de diferenciar les versions del teu lloc web en cas que aquesta necessitat aparegui.El servei dinàmic no requereix un redisseny complet del lloc, sinó que augmenta la càrrega de treball de manteniment i actualització.

Hauràs de fer servir Vary HTTP Header per detectar correctament els dispositius d’usuari i dir-li al rastrejador que tens una pàgina per a mòbil alternativa.Aquestes són les directrius de Google per a la implementació del lloc web de servei dinàmic.

4.- Un URL específica per a la versió mòbil

Funciona de la manera que creus. Bàsicament, crees una nova pàgina per a mòbils en un URL diferent.Normalment, s’allotja en un subdomini, com m.website.com.És bona idea mantenir l’estructura d’URL paral·lela a la versió d’escriptori.Igual que amb el servei dinàmic, tenir dos llocs separats suposa un inconvenient de manteniment.Et dóna l’oportunitat de crear una experiència mòbil més definida però deixa més espai per qüestions tècniques.La detecció d’agents d’usuari no sempre és perfecta, per la qual cosa és aconsellable deixar una opció per canviar versions.

Google no distingirà automàticament la pàgina mòbil com una versió de la pàgina d’escriptori, de manera que necessitaràs afegir etiquetes rel = “alternate” i rel = “canonical” per a indicar les pàgines corresponents i evitar la duplicació de contingut.
A més, et permet mantenir el pes del Backlink de la pàgina d’escriptori relacionada.
Assegura’t de tenir tots els redireccionaments en ordre però mantén al mínim per no afectar la velocitat de les pàgines.

Per evitar errors comuns, examina les recomanacions de Google per crear llocs web per a mòbils en una direcció URL independent.

 

5.- Versió exclusiva d’escriptori

Sí, tenir només una versió d’escriptori seguirà sent una opció en l’univers mobile-first.Òbviament, no és aconsellable, perquè no obtindràs cap ajuda mobile friend i potencialment podries perdre una part del teu clientela.

No obstant això, és millor tenir un lloc web que funcioni només amb l’escriptori que una versió mòbil malament implementada.El teu equip d’escriptori encara es podrà buscar des de mòbils.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO mòbil

¿Què es Google Fred?

Google Fred i el futur del contingut de qualitat

Com ja ho van ser Panda o Penguin, ara Google Fred és el protagonista. I ho serà durant un temps, ja que cada actualització per referir-se als canvis no oficials que aquest algoritme tindrà des d’ara, la comunitat d’internautes ha declarat que es farà referència a aquest nom “Fred”.

Des que Google va llançar aquest nou algoritme basat en millorar l’experiència d’usuari, totes les alarmes van saltar en els departaments de màrqueting en línia i els SEO i analistes web van tractar de calmar les aigües, com també ara volem fer-ho nosaltres des d’aquest post.

Anem per parts, Google fred és una actualització dintre de la línia d’algoritmes que ve emprant Google des de fa anys per millorar la qualitat del contingut. Per tant no és una cosa que ens vagi a venir de nou.

En aquest cas l’objectiu del principal cercador en el món online no és altre que beneficiar a aquells que segueixen fent les coses bé.

Com fer les coses bé amb Google FredParlem d’oferir a l’usuari contingut de qualitat. És obvi que tots busquem el ROI i la monetització, però Google Fred és l’exemple a seguir per a fer-ho des d’una perspectiva no abusiva i centrant-se en les necessitats reals dels users.
Això vol dir que si la teva pàgina web, ecommerce o bloc té massa publicitat i no ofereix contingut adaptat i de qualitat si veuràs com els teus serps cauen en picat i perds posicionament per culpa de Google Fred.

Però, per contra, si venies fent les coses bé i oferies un lloc on l’experiència d’usuari, el contingut de qualitat i la usabilitat fossin els teus principals virtuts, Google Fred només t’aportarà beneficis.

Recomanacions: si no bases la teva contingut en l’experiència d’usuari i la qualitat del mateix i la teva pàgina sembla un catàleg de banners i publicitat abusiva … hauràs de canviar el teu dinàmica de publicacions i fer ús dels nous usos que proposa (o imposa) Google Fred.

Penalitzacions de Google FredGoogle Fred penalitza un seguit d’accions que consideren intrusives, i que no veu rellevants com per introduir-les en la teva web. Les penalitzacions de Google Fred es basen en una sèrie d’accions que intenta evitar el navegador sigui com sigui.
No a la publicitat excessivaEls principals afectats seran webs i blocs que abusen de la publicitat, com ara banners de capçalera enormes, seccions destacades a enllaços externs, grans CTA ‘s que no redirigeixin a un altre contingut relacionat amb aquest, i així en endavant.

En definitiva, aquesta nova actualització de Google Fred fa front a la publicitat intrusiva, ja sigui estàtica o dinàmica i, per contra, beneficia aquelles pàgines que no fan ús d’aquesta excessiva comercialització del seu contingut.
No als articles enganyosos

Google Fred centra els seus esforços en penalitzar aquells articles i continguts que només busquen el SEO. És a dir que tots aquells articles de 350 paraules que estaven redactats sense gairebé aportar res a l’usuari amb l’únic objectiu de posicionar paraules, seran penalitzats i podran perdre fins al 95% de la seva efectivitat en les seves keywords per al cercador.
No a les pàgines anti-mòbilGoogle Fred penalitza les webs i pàgines que segueixen obviant la realitat, i aquesta no és altra que l’adaptació al format responsive. Amb aquesta nova actualització es penalitzarà més que mai la no actualització de pàgines al format per a dispositius mòbils.
Les recerques des de tablets i smartphones ja supera el dels ordinadors de sobretaula i els portàtils, de manera que tenir un disseny adaptat serà més convenient que mai. Google Fred no només premia els formats responsive sinó que a més penalitza l’ús d’elements que funcionin malament en aquest entorn. Els interstitial per a mòbils seran penalitzats llevat que s’ajustin a les normes i no resultin intrusius.

Google Fred i el contingut de qualitatPer tant, per evitar penalitzacions i baixades de posicionament en els teus sites hauràs adaptar-te a les noves exigències.

A més de les penalitzacions descrites en el punt anterior, cal destacar que Google Fred també té en compte els sistemes de afilización o links. Tenir un excessiu nombre de links que s’allunyin del sentit únic del contingut serà igualment penalitzat en el posicionament del cercador.
Tot això ens fa pensar que Google Fred no és una penalització sinó més aviat una ajuda per a tots aquells que ja treballaven per millorar l’experiència d’usuari i oferir contingut de qualitat. D’aquí a no gaire temps segur que veiem com a compte més en el SEO el sentit comú i el context del contingut que les paraules clau i altres aportacions d’origen robòtic.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Què es Google Fred?

Aspectes a analitzar de les tendències SEO 2019

Tendències SEO 2019
Google ha millorat notòriament respecte a desenvolupar l’experiència dels internautes, per això sempre, i de manera constant busca el desenvolupament en tots els àmbits. Evidentment Google inverteix per seguir sent el millor, molts especialistes del SEO estan tractant d’adaptar-se als canvis que vénen. Per aquesta raó has d’estar atent i informar-te de les tendències SEO 2019.
Si vols seguir mantenint l’estatus de número u en els resultats dels motors de cerca, cal que planegis sistemàticament les teves estratègies SEO.

Doncs cal que faci això si vol estar en sincronia amb el desenvolupament del posicionament web.Doncs llegeix detingudament, ja que et presentarem en aquest article les tendències SEO 2019, als fins que puguis informar-te i desenvolupar les teves estratègies.

Les tendències SEO 2019 que has de conèixer.
1. En primer lloc tenim la indexació mòbil.En poques paraules, la primera indexació mòbil vol dir que Google fa servir la versió mòbil de la seva pàgina per a la indexació i la classificació. Doncs des de març de 2018, Google va començar el procés de migració de llocs a l’índex de mobile-first. Pot passar que la consola de cerca ja ho hagi avisat.Tingues en compte que un índex mòbil primer no constitueix “només mòbil”.

Encara hi ha unicitat d’índex amb versions mòbils i d’escriptori. No obstant això, tot el brunzit del “mòbil primer” representa que Google utilitzarà les versions mòbils per classificar una vegada que el lloc hagi migrat.

Comprens oi? Atès que la seva versió mòbil és la principal per a la classificació, no hi ha pretextos per posposar l’amistat amb el mòbil.
2. Com a segona tendència SEO 2019 la velocitat de la pàginaEl temps de càrrega de la pàgina d’escriptori ha estat un factor de classificació durant un temps. Al juliol, va aconseguir un seu parent, la velocitat de la pàgina mòbil es va convertir en un aspecte de classificació per al mòbil. Aquest canvi indispensable exigeix ​​entendre què mètriques són importants per a Google en termes d’avaluació de la velocitat de la pàgina.

3. La marca com un senyal de rànquing.En primer lloc, a través de mencions de marca no relacionades, el motor de cerca aprèn que la seva marca és una entitat. En investigar més les propietats que ho esmenten, Google adquireix un millor aspecte de la seva autoritat en un camp en particular. En segon lloc, les opinions i el context de cada component són rellevants com, reputació, resolució de queixes, publicitat, confiança etc.

4. Recerca d` amazon.

En principi, Amazon no és un motor de cerca universal. És similar a Google, però s’usa per recerques internes dins de les pàgines d’Amazon. De què es tracta això llavors? Bé, cada vegada més persones van directament a Amazon per fer compres. Segons una anàlisi d’estudi, el 56% dels consumidors visiten Amazon primer si tenen compres en ment. El 51% consulta amb Amazon després de trobar alguna cosa en un altre lloc.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Aspectes a analitzar de les tendències SEO 2019