Com crear una bona estratègia de link baiting?
Una bona estratègia de link baiting per a la nostra web, comerç electrònic o bloc és creant un contingut de qualitat que aconsegueixi captar l’atenció dels usuaris. Així ens enllaçaran amb més facilitat i millorarem de forma considerable la política d’enllaços. Bàsicament s’ha de centrar en dos aspectes:
Contingut de qualitat: Contingut que resulti de valor, que està pensat per als usuaris i que els ajudi a resoldre inquietuds i problemes.
Contingut únic: Has de tractar-de contingut que no hi hagi a la xarxa, ja que és un aspecte essencial per aconseguir un bon posicionament.Cal proporcionar a l’usuari un material que marqui la diferència, que resulti divertit, que aporti consells per aconseguir alguna cosa, una guia o tutorial, etc.
Abans d’escriure un article i pujar-lo a internet cal realitzar-se una sèrie de preguntes. Creus que el contingut reuneix la qualitat suficient per a ser compartit?
Serveix de complement a altres post? Els continguts susceptibles de ser enllaçats serien els següents:
Experiències personals: en narrar una història en primera persona li proporcionem un valor afegit al lector. Poden enllaçar-nos des de xarxes socials, post i fòrums.
Tutorials i guies: és el contingut estrella a enllaçar. Quan algú parla d’un tema concret i necessita aportar més dades sobre la temàtica pot recórrer al nostre post.
Entre els exemples de link baiting es troba per exemple enllaçar a una ‘Guia d’ús de Twitter’ quan fem un article sobre aquesta xarxa social.Organització d’esdeveniments o activitats: xerrades, cursos online o conferències tenen cabuda en pàgines especialitzades que enllacen esdeveniments importants per anunciar-los a les seves webs.
Proporcionar alguna cosa gratis: molts blogger ofereixen e-books gratis. En no costar res els usuaris solen esmentar-los en el seu blog i oferir-los als lectors per mitjà d’enllaços. S’utilitza bastant aquest sistema per millorar el posicionament d’una web.
Judith sauch experta en seo barcelona