¿Per a què serveix el SEO Offpage?

Possiblement aquesta pregunta pugui semblar trivial, per optimitzar el posicionament orgànic (com el seu propi nom, “SEO”, indica); però, el SEO Offpage té altres efectes que, en qualsevol cas, acaben incidint en una millora del posicionament del lloc web, sigui directament o indirectament.

Diem que també “indirectament” perquè l’efecte que el SEO Offpage tingui en el posicionament es repercuteix a través d’altres mètriques o consideracions, relacionats amb l’experiència d’usuari i la seva intenció de cerca.

Millorar l’autoritat del lloc web, que incideix directament en el posicionament, sobretot a través del “link juice” transmès des de llocs web relacionats amb el nostre i que a la vegada tinguin autoritat dins el mateix sector (és a dir, un enllaç des d’un lloc web de molta autoritat però sense relació no tindrà el mateix valor).

Aconseguir notorietat, popularitat, confiança, rellevància … O com vulguem anomenar-lo. En definitiva, es tradueix en el fet que la nostra marca sigui reconeguda i associada amb certs criteris (subjectius) de qualitat, de manera que tant la nostra audiència com la nostra competència ens identifiqui dins del nostre sector com una marca de referència.
Augmentar les visites qualificades. Potser l’aspecte que més es passa per alt. Si fem una bona feina d’optimització Offpage, la nostra marca, juntament amb els nostres enllaços, tindrà prevalença en mitjans associats amb la nostra activitat, de manera que qualsevol visita que arribi a través o per ells ja estaran predisposats a completar una conversió al nostre lloc web.

Estratègies i tècniques SEO Offpage

Arriba el moment d’aplicar tot el que hem vist fins ara i posar en pràctica diverses tècniques que ajudin a millorar el SEO Offpage dels nostres llocs web.
És important comprendre en aquest punt que no n’hi ha prou amb aplicar aquestes tècniques sense solta ni volta, sinó que hem de integrar-les dins d’una estratègia integral de posicionament orgànic, que també afectarà a la resta de decisions que prenguem respecte al lloc web.A continuació, veurem diverses tècniques que poden formar part de la nostra estratègia, segons els nostres objectius o necessitats. Si tens interès en aprofundir més en alguna d’aquestes tècniques, aquest article fa una descripció molt detallada de cadascuna d’elles.En general, no hi ha una solució universal ni única per a una mateixa situació, i ha de decidir sobre la base del coneixement del nostre propi lloc web i de la informació que puguem obtenir dels llocs de la competència, moltes vegades font d’inspiració.

Link Building segons un expert en seo barcelona

Dins d’aquest apartat s’inclouen totes les tècniques relacionades amb la creació explícita d’enllaços externs que apuntin a alguna pàgina de la nostra elecció, amb intervenció directa nostra i amb el text àncora que decidim.En utilitzar aquestes tècniques, hem de tenir en compte diverses consideracions per evitar comportaments sospitosos; és a dir, poc “naturals” que puguin provocar penalitzacions per part de Google.

El normal, o natural, és que els enllaços es vagin creant esglaonadament al llarg del temps, no per salts.Primar qualitat sobre quantitat. Analitzar amb detall diversos llocs web per seleccionar aquells que resultin més interessants que ens apuntin.Diversitat en els textos àncora.

Link baiting

El Link baiting consisteix a atreure enllaços gràcies a uns continguts que els que els visita considera que són prou interessants i útils com per enllaçar-sense que l’hi demanem expressament.Així, mentre que el Link Building busca crear principalment enllaços artificials, el Link baiting crea enllaços naturals.L’escenari ideal seria que tots els enllaços entrants fossin creats sota aquesta modalitat però, en general, pot necessitar tant de temps perquè es produeixi per si mateixa, que el contingut pot perdre vigència o quedar obsolet.
Les estratègies de Link baiting depèn gairebé enterament d’una estratègia de màrqueting de continguts ben dissenyada i orquestrada, capaç d’identificar les necessitats de l’audiència del lloc web, generar continguts de qualitat que satisfacin els seus interessos i estil de navegació, i mantenir un calendari de publicació de continguts adaptat a les seves costums.

 

Difusió i promoció en Xarxes Socials

El Link baiting, deixat al seu albir, pot necessitar molt de temps per aconseguir una bona xarxa d’enllaços entrants.Amb una adequada estratègia Social Media, es pot accelerar aquest procés donant a conèixer els nous continguts a la nostra audiència, així com renovar o recordar continguts menys recents.Com a bona estratègia de Social Media, cal identificar i definir el perfil d’una persona tipus de la nostra audiència, amb doble propòsit:Seleccionar les RRSS que més i millor freqüent aquest usuari.Adaptar el contingut dels missatges compartits a les seves preferències de lectura o format (per exemple, imatges o vídeos curts).

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.