Marketing 2019

Tendències en el SEO per a aquest any 2019 segons una experta en seo barcelona

L’any 2018 va ser de molts canvis en el món del SEO, entre les innovacions més importants que van ser evolucionant en aquest any i s’estan afermant en el present 2019 estan:

Recerques per veu

Les recerques per veu no van aparèixer l’any passat, però es van fer més populars i la seva utilització està sent major cada vegada. El futur passa per l’eliminació progressiva de les tecles a l’hora de realitzar les cerques.

Els usuaris que accedeixen a Internet des dels seus dispositius mòbils i a través dels sistemes operatius més utilitzats (Android i iOS), prefereixen realitzar les seves tasques a través de la veu. Les cerques es fan d’una forma diferent, les keywords són més específiques, i el to de les mateixes més col·loquial.

Les eines més utilitzades de keyword research estan afegint, a poc a poc, mòduls de keywords en forma de preguntes.

Experiència d’usuari, mètrica CTR Google concedeix cada vegada més importància a l’experiència de l’usuari (UX) a través de sistemes d’avaluació CTR, bàsicament es tracta del percentatge de clics que pot rebre una pàgina web en els resultats de Google.

Si el percentatge és superior al que estima Google, la pàgina web estarà ben posicionada.
SEO on pageAl llarg del passat any 2016 va quedar bastant clar l’oscil·lació del SEO on page. De la mateixa manera que pot oferir uns bons resultats, també es pot donar el cas de generar resultats pèssims.

Enrere van quedar els temps en què es primava la repetició de keywords en els textos, sense més. La densitat de nombre de paraules clau per quantitat de paraules en el text era alta. Avui en dia, Google fins i tot penalitza aquestes pràctiques, i la importància està en la naturalitat en el contingut, l’ús de sinònims, la riquesa semàntica, etc.

Rank Brain es un algoritme que s’utilitza a Google i que evoluciona amb el temps, en base als seus experiències. Rank Brain anirà “aprenent” d’aquells factors que aconsegueixen que les pàgines web aconsegueixin millors resultats i serà això el que considera com a més important.

La implementació de Penguin 4.0Un algoritme que es basa en l’anomenat link building, és a dir, una de les claus del SEO que té per finalitat posicionar una pàgina web mitjançant la generació de links cap a ella.

HTTPS

La seguretat a la xarxa és un dels aspectes que més preocupen Google i el protocol de seguretat HTTPS és el mitjà perquè les pàgines que treballin amb formularis, dades i informació d’usuaris, etc., ho facin a través d’aquest protocol segur . Es tracta d’aconseguir que cada vegada més webs migren a HTTPS.

SEO mobile

Les Webs han de ser adaptables i aportar la mateixa estètica i funcionalitat en el PC i en els dispositius mòbils. L’ús Internet en el mòbil està en alça, i cada vegada Google dóna més importància a les serps mòbils.

Optimització d’una web per a mòbil. Disseny pàgina web responsive i SEO mobileEl primer és fer una valoració del cost en temps i en recursos que representa crear una versió mòbil per a una web, a més de fer l’anàlisi del percentatge d’usuaris que entren en aquesta web a través de dispositius mòbils. Si aquest percentatge és alt o va creixent, és interessant desenvolupar una versió mòbil de la web.

Des de Google recomanen realitzar l’adaptació d’una web per a dispositius mòbils ja que és una tendència de futur que aconsegueix millores en el posicionament gràcies a un disseny web responsive. Amb això, el contingut es visualitzarà de forma correcta i sense problemes, amb independència del tipus de pantalla que s’utilitza.

 

Són molts els aspectes a considerar, des del contingut duplicat, etiquetes alternate mitjana, les redireccions, els botons que porten a la pàgina anterior o a la home, un disseny coherent en tot el site, etc.

 

La velocitat de càrrega és una qüestió fonamental. A l’octubre de l’any 2015, Google va posar en marxa el projecte AMP que consisteix a usar un codi HTML molt reduït i aconseguir que les pàgines webs tinguin més velocitat de càrrega i navegació, a l’accedir-hi a través d’un dispositiu mòbil.

També influeixen alguns factors, com la mida de les imatges. A més petits, més s’accelera el procés de càrrega, i evitar les redireccions que no són imprescindibles.

Alguns consells al voltant del SEO per a mòbilsEl posicionament de les pàgines Web és encara més important en el SEO mòbil que en el de PC. La possibilitat que els usuaris es desplacin cap avall en els resultats de recerca és menor, entre altres coses, per la menor grandària de les pantalles. Baixar de la primera posició a la quarta en els resultats de cerca, pot disminuir el percentatge de clics en un 90%.

Així que t’interessa ser el primer de la llista!La ubicació i el SEO local són determinants per a Google.El disseny responsive és la clau perquè els continguts arribin al públic.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing 2019

Aumentar la velocitat web

Necessites consells per millorar la velocitat de càrrega de la teva pàgina web? O, per contra, ja has pres les mesures adequades perquè el teu lloc web funcioni perfectament.

Tot i que no és la part més important quan es tracta d’optimitzar una web, la velocitat de càrrega és un aspecte a tenir en compte si vols que l’usuari es quedi i no abandoni la pàgina.

Vols treure el màxim partit al teu web i obtenir la major rendibilitat? Per a això necessites que el teu lloc web estigui correctament generat. I facilitar l’experiència d’usuari dels visitants. Una cosa per al que et vindrà genial incorporar aquests consells per millorar la velocitat de càrrega en el teu procés de desenvolupament web. Només així posaràs les bases per augmentar les conversions com aconsella un consultor seo.

Escollir una plataforma professional a l’hora de decidir la plataforma amb la qual treballar és millor que seleccions una eina professional. Aposta per desenvolupaments propis només si disposes d’un equip experimentat que conegui les claus per millorar el rendiment dels llocs web.

No obstant això, per evitar problemes, un dels principals consells per millorar la velocitat de càrrega que pots rebre és utilitzar plataformes professionals. Entre elles es troben WordPress, Joomla, o Prestashop, si es tracta de crear un ecommerce.

Els plugins i aplicacions que no et serveixin, aturarlos es bàsic. Eliminar tots els plugins que no aportin res i no hagin de ser usats farà que la teva pàgina web vagi més ràpida. Es recomana no utilitzar més de 10 connectors per cada instal·lació de wordpress. I tractar que siguin connectors amb codis simples i clars. Per tant, analitza quants tens instal·lats en el teu lloc web, encara que no estiguin en ús. I quines són. I investiga si hi ha altres que ajuden a millorar la performance de la teva pàgina web.

Com veus, les principals plataformes professionals compten amb aplicacions i plugins que t’ajudaran a saber si el lloc web està optimitzat o no. Alguns dels plugins que és recomanable que instal-leu són:

WP Optimize

Instal·la connectors com WP Optimize
Els documents que es creen en plataformes com WordPress, ja siguin esborranys, publicacions, etc. van llastant la base de dades. Per evitar que passi això, és aconsellable instal·lar aquest plugin que té com a comesa netejar precisament aquesta base de dades.

W3 Total Cache

Instal·la connectors com W3 Total Cache

En aquest punt té cabuda el tema de la memòria cau. Per aconseguir que hi hagi una bona experiència de l’usuari si torna una segona vegada W3 Total Cache permet tenir emmagatzemada una còpia de la web per als visitants que repeteixen no hagin de carregar-la sempre de zero. A més, amb aquest plugin tindràs llista i optimitzada una còpia de la teva web.

Imatge de previsualització de YouTube

Tal com es pot veure en el vídeo superior, Autoptomize serveix per reduir fitxers i arxius de tipus CSS, Javascript i HTML.
Optimitza les imatges

Imatge de previsualització de YouTube

Aquest és un altre dels consells per millorar la velocitat de càrrega que no se solen tenir en compte però és fonamental. Per a això, en primer lloc és recomanable exportar les imatges fent ús d’unes eines d’optimització web. Has de triar un bon format de fitxer, el més aconsellable és JPEG i optimitzar el teu codi HTML.

D’altra banda, el pes que tinguin les imatges és un factor molt important perquè la càrrega sigui ràpida. Hi connectors de compressió i optimització d’imatges com Smush que t’ajudaran en aquesta tasca.

No obstant això, el més lògic és que pugis les imatges amb dimensions normals, que és una cosa que canvia segons els avenços tècnics. El normal avui en dia és que no sobrepassen els 1000 píxels i que permetin conservar la pàgina per sota dels 400KB. Les connexions lentes i la navegació des de dispositius mòbils t’ho agrairan.

Més codis HTML i CSS i menys plataformes CMS

És millor utilitzar codis HTML i CSS per a una major velocitat de càrrega de la pàgina. Per a això, escriu només les línies de codi absolutament necessàries. És una cosa que no només millorarà aquest aspecte sinó que també ho agrairà Google. I incidirà en una millora del posicionament.

No obstant això, un percentatge enorme de pàgines web es generen en l’actualitat amb gestors de continguts, CMS, com wordpress. Si és el teu cas, de nou, has de prestar atenció per eliminar, en la mesura possible, el codi superflu que es generi amb aquestes plataformes. El CMS que utilitzis et ha de garantir que la teva web sigui òptima.

Contracta un bon servidor xarxa VPN

Triar un bon allotjament web és un altre factor significatiu si vols accedir de forma ràpida a un web. Un servidor no ofereix un bon servei quan el hosting que s’ha contractat no és de qualitat. Ha d’estar ben configurat i el servidor s’ha de trobar on vols posicionar el teu web.

Col·loca el CSS i JavaScript de forma correcta

Imatge de previsualització de YouTube

Quan un usuari accedeix a una pàgina web, el primer que es pot trobar és que estigui en blanc. Aquí entren en joc els fulls d’estil CSS, que són les que s’encarreguen de dibuixar el document i li donen un disseny.

Si es col·loca el CSS a la part de dalt de la pàgina i el JavaScript a la part inferior, el que aconseguiràs és que el navegador prohibeixi el processament progressiu. El que farà que els navegadors bloquegin el renderitzat per evitar haver de tornar a dibuixar els elements de la pàgina.

De la mateixa manera, si no tens cura les forma d’organització dels codis web segons les normes W3 el lloc web no funcionarà correctament.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Aumentar la velocitat web

Polèmica web: SEO vs SEM

Polèmica web: SEO vs SEM

Són milions les consultes que reben els cercadors per usuaris a diaris, per la qual cosa, no és d’estranyar que els motors de cerca, especialment els populars com Google, rebin el paper protagonista en el màrqueting digital. Si tenim una pàgina o lloc web, hem de prioritzar la visualització del mateix, perquè d’una altra manera quedarem enterrats entre la competència i el nostre projecte online fracassarà.

Arran d’això, hi ha el SEO, que es refereix al posicionament orgànic en els resultats dels cercadors, les accions SEO estan destinades a optimitzar la web d’acord amb les valoracions de Google, perquè rebi una bona classificació i aparegui en els primers resultats. D’altra banda, tenim el SEM, que també s’enfoca en millorar la visualització en cercadors, però mitjançant d’anuncis patrocinats.

En base a aquests conceptes, s’ha creat una mena de polèmica web, debatent el SEO vs SEM.

Quan parlem de SEO vs SEM hem de saber que la principal diferència, entre tots dos, és que amb el SEO la pàgina o el lloc web no ha d’efectuar cap pagament per les visites o cada vegada que un usuari faci clic. No obstant això, una estratègia SEO no és, necessàriament, més econòmic que el SEM.Principals diferències: SEO vs SEMPer poder establir un judici propi sobre la polèmica de SEO vs SEM has gestionar les principals diferències entre ells:

1. En el SEO el nombre de paraules clau està limitat, mentre que el SEM no

.2. Per a una estratègia SEO s’ha de pagar a l’encarregat, professional o agència SEO. Mentre que per al SEM es paga per cada usuari que ingressa a la nostra pàgina, i al professional o encarregat de la gestió i monitoratge de campanya.

3. El SEO presenta resultats més lents, és a dir, a mig o llarg termini. Mentre que SEM els resultats són, pràcticament, immediatament.

4. El SEO no té molta flexibilitat als canvis pel que fa a la seva estratègia, mentre que el SEM si el té.

5. El SEO d’enfocar el seu contingut en la qualitat, extensió, originalitat i rellevància. D’altra banda, el contingut en SEM està pensat més des de la perspectiva comercial, prioritzant la rellevància.Existeixen altres diferències, però les anteriors són suficients com per inferir que la majoria prefereix invertir en el SEM, en lloc de SEO tal i com indica el consultor seo judit sauch. La veritat és que has d’analitzar la pàgina, i el més recomanat és fusionar les dues pràctiques, assegurant visibilitat, reputació i rellevància.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Polèmica web: SEO vs SEM

SEO

Posicionament d’un lloc web

Actualment, la creació d’un lloc web s’observa com una oportunitat per generar ingressos, no hem d’oblidar que l’internet és el mitjà que ens permet el major abast al públic, sense limitacions d’espai o horari, de manera que no és sorpresa que els projectes online siguin populars avui en dia. No obstant això, per aconseguir cert èxit dins el món cibernètic, cal conèixer el funcionament del mateix, les normatives i, especialment, les estratègies que s’han d’implementar perquè el lloc web destaqui i no es vegi sepultat per la competència.Per a l’èxit d’un lloc web és necessari comptar amb un equip multidisciplinari, que s’encarregui de Social Media Marketing, creació de contingut, disseny de pàgines ,molts aspectes de Màrqueting Digital, entre els quals ens anem a enfocar en el posicionament SEO .

El posicionament web segons un consultor seo és el lloc que ocupa una pàgina en els resultats dels motors de cerca, generalment es parla de Google per ser el de major popularitat. L’estratègia SEO d’un lloc web contempla diverses optimitzacions perquè les pàgines que es vulguin posicionar, en ser indexades, aconsegueixin una qualificació positiva i apareguin entre els primers resultats orgànics.Importància del SEO per a un lloc webÉs important que el nostre lloc compti amb una bona estratègia SEO, els motors de cerca representen el millor impulsor per arribar al públic objectiu.

Les optimitzacions engloben tots els aspectes de la pàgina web, aquestes accions no només van a millorar el trànsit orgànic, sinó que influiran positivament en l’experiència de l’usuari, oferint el lloc com un espai al qual poder tornar per buscar respostes a consultes futures.L’estratègia de posicionament SEO és base per a l’èxit de tot projecte online, treure-li el major profit a Internet vol dir emprar tots els mecanismes que el mateix ofereix per comptar amb el major abast possible. Per dur a terme el treball de posicionament, el més recomanable és recórrer a professionals de l’àrea.

Els llocs webs que pertanyen a grans empreses, compten amb un departament de Màrqueting Digital qualificat i variat, entre els professionals que trobem allà, destaca el consultor i tècnic en SEO.S’aconsella el treball d’un professional, amb coneixements i experiència en posicionament de pàgines webs, perquè la feina SEO requereix de l’ús i maneig de diverses eines, que permeten l’anàlisi de mètriques, facilitin la presa de decisions a més, s’ha de conèixer el funcionament de Google i les seves actualitzacions.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a SEO

estratègia SEO

Visibilitat en el web: estratègia SEO

Ens trobem en l’era tecnològica, pel que no és estrany que l’internet i els projectes online s’hagin popularitzat, i és que ofereix el major abast al públic actual. No obstant això, en el desig d’arribar a la major quantitat d’usuaris possible, se’ns presentaran diversos obstacles.

Així com l’internet ofereix oportunitats, avantatges i beneficis, també es troba atapeït per una gran competència, no n’hi ha prou amb obrir una pàgina o un lloc web, cal comptar amb visibilitat, protagonisme, per a això s’ha de plantejar una estratègia SEO.Google i l’estratègia SEO

L’estratègia SEO s’enfoca en els motors de cerca, especialment Google, és de coneixement general que aquest cercador és el predilecte pels usuaris, gran quantitat de persones que consulten dia a dia, a més, està comprovat que, en pràcticament qualsevol mercat, els clients utilitzen la web per investigar sobre preus, qualitat de productes, empreses que l’ofereixen, etc.

D’aquesta manera, aparèixer a la primera pàgina de Google dispararà el nostre trànsit orgànic. Però ¿és tan important la primera pàgina? Estudis han comprovat que la majoria dels usuaris no arriben a accedir a la segona pàgina de resultats, i que els tres primers llocs són els que s’emporten la major quantitat de clics.

Cal que comprenguem el funcionament i l’enfocament de Google, aquest cercador brinda especial importància a l’experiència de l’usuari, vol oferir de manera clara, ràpida i encertada una resposta a les consultes, així que els primers resultats són les pàgines que demostren un alt nivell de qualitat, autoritat i rellevància, de manera que els usuaris no tenen la necessitat d’anar molt enrere per resoldre els seus dubtes.Entenent això, és senzill comprendre que les accions de l’estratègia SEO, encara que es trobin enfocades en les variables que l’algoritme de Google considera el moment d’indexar les pàgines, són modificacions que milloraran l’experiència dels usuaris que visiten la nostra pàgina, el que beneficiarà la reputació de la marca, atraurà clients potencials i augmentarà el nombre de reconversions (si es tracta d’una pàgina en línia de vendes, si no, el nostre contingut arribarà a un major nombre d’espectadors i l’autoritat s’elevarà).

L’ideal és considerar a Google com un aliat, aquest motor et diu el que has de optimitzar perquè la teva pàgina agradi al públic i sigui digne d’un dels primers llocs en els resultats de cerca com indica un expert en seo barcelona.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a estratègia SEO

Què és el posicionament web?

L’internet ofereix un món ple d’oportunitats per a emprenedors amb coneixements tècnics sobre creació de pàgines o llocs. A la xarxa es troba el major mercat actualment, milions de persones es connecten dia a dia per buscar informació variada, incloent la recollida de dades sobre productes, serveis i empreses.

No és d’estranyar que la competència sigui aclaparadora, i per tenir èxit en un projecte online s’ha de contemplar diversos aspectes, entre els quals destaca el posicionament web.Segurament et trobes familiaritzat amb el concepte de SEO o posicionament web, de manera molt simple podem establir que engloba tot el relacionat a l’optimització d’una pàgina web perquè sigui indexada per Google (o un altre cercador), rebent una bona classificació i apareixent entre els primers llocs en els resultats de cerca orgànica.

La diferència entre una pàgina que posseeixi un posicionament web positiu, a una altra que no es trobi posicionada, és summament notòria. Els cercadors són el millor impulsor o mitjà per arribar al públic dins del web.Posicionament web i xarxes socialsAmb l’auge de les xarxes socials, es va pensar que el SEO patiria un canvi, que els motors de cerca no anaven a representar més importància i que les empreses es enfocarien a ressaltar en les plataformes com Instagram, Facebook, etc …

Tot i que les xarxes socials si van impactar dins del màrqueting digital, no li van restar protagonisme al SEO.

Si una empresa vol destacar a la web, necessita comptar amb un departament especialitzat en diverses àrees … donant-li un nivell de participació a múltiples aspectes de la vida en línia.El posicionament web es pot treballar des de diversos enfocaments, optimitzant la pàgina de manera interna i externa.

Les optimitzacions internes (SEO On Page) són les que depèn de la pròpia pàgina, com el disseny de la web, el contingut, l’optimització d’imatges, el temps de càrrega …El SEO de modificar el nostre lloc web perquè sigui senzill d’entendre per Google, és a dir, que el cercador sàpiga els temes que s’aborden.

El SEO On Page és fonamental, és pràcticament impossible posicionar una pàgina que no tingui un mínim de treball intern, a més, aquestes accions no només agraden al cercador, sinó que tenen com a objectiu enriquir l’experiència de l’usuari.El SEO Off Page, es tracta d’accions que milloren l’autoritat i rellevància de la pàgina, utilitzant llocs webs externs al propi. Una estratègia SEO ha de contemplar els dos enfocaments com un consultor seo.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Què és el posicionament web?

Origen de Facebook

El 2004 cinc joves van fundar Facebook: Zuckerberg, Saverin (els creadors de Facemash), Dustin Moskovitz, Andrew McCollum i Chris Hughes. No obstant això, per a 2012 tots a excepció de Zuckerberg havien deixat la companyia. Descobreix en què treballen ara els primers empleats de Facebook.

 

En què treballen els primers empleats de Facebook?Possiblement quan Zuckerberg va rebre el seu email d’acceptació a Harvard poc s’hauria imaginat l’emocionant recorregut que tenia per davant. El jove va iniciar els seus estudis a la universitat, però curiosament mai va arribar a acabar-los.

 

Va deixar Harvard i es va dedicar a desenvolupar la prometedora xarxa social, i no seria fins a 12 anys més tard quan tornaria al campus de la universitat on s’han format més futurs milionaris per recollir el seu títol, moment en el qual va donar el seu discurs de graduació a la promoció de 2017.

 

Avui dia Zuckerberg és la cinquena persona més rica del món, i amb tan sols 33 anys posseeix una fortuna de 70,4 milions de dòlars.

La trajectòria de Facebook, des de 2004 fins avui:Aquests són els esdeveniments més destacats:

2004: Cinc universitaris creen Facebook.2005: Ràpidament la plataforma va guanyar popularitat, no només en les universitats nord-americanes, sinó a tot el món. En acabar l’any la xarxa social ja tenia 6 milions d’usuaris.2006: Qualsevol persona major de 13 anys pot unir-se a Facebook. També s’introdueix el news feed que avui dia caracteritza la xarxa social.2007: Microsoft adquireix un 1,6% de la participació en l’empresa per 240 milions de dòlars.2008: Facebook ja té 100 milions d’usuaris! (I el que queda …)

2009: Arriba el famós botó del ‘like’.2010: Facebook comença a ser rendible.2012: Facebook adquireix Instagram per mil milions de dòlars.2012: Facebook ja té 1.000 milions d’usuaris! (I segueix pujant …)

2012: OPV de Facebook: l’empresa va ser valorada en 104. mil milions de dolars, augmentant la fortuna de Zuckerberg a 17,5 mil milions de la nit al dia.2014: Facebook compra l’app de missatgeria instantània WhatsApp per 19 milions de dòlars

.2015: La companyia àmplia internet.org, un projecte per assegurar connexió universal a internet.2015: Per primera vegada en la història Facebook va tenir mil milions d’usuaris actius diaris.

2016: Arriba Facebook Live.2017: Facebook arriba 2.000 milions d’usuaris actius al mes!Abans de la sortida a borsa de Facebook en 2012, una de les majors OPV de la història d’Internet, més de 10 empreses van intentar comprar la xarxa social. No obstant això, Zuckerberg es va mantenir ferm i va rebutjar les ofertes de grans companyies com Google, Microsoft, NewsCorp o Yahoo.

Sembla que el reeixit empresari va prendre la decisió correcta: avui dia el valor de Facebook gairebé arriba als 500 milions de dòlars, i té 3,7 mil milions d’usuaris entre totes les seves xarxes.

¿Que companyies ha adquirit Facebook?A la fi de 2016 Facebook ja havia adquirit 62 negocis. Els seus adquisicions més rellevants són Instagram (1.000 milions de dòlars, 2012), Whatsapp (19.000 milions de dòlars, 2014), Oculus VR (2 mil milions de dòlars, 2014).

 

Quina és la missió de Facebook?Facebook es caracteritza per tenir una missió més enllà d’augmentar el seu valor. Zuckerberg va explicar el propòsit de la companyia en una carta-manifest: l’empresari vol construir una comunitat global on tots els seus usuaris poguessin comunicar-se entre si i compartir coneixement i experiències. És a dir, Zuckerberg vol que Facebook sigui una eina per connectar al món.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Origen de Facebook

Historia de Google Adwords

A finals de l’any 1999, Google va començar a vendre anuncis per mostrar-los en la pàgina de resultats. La forma de pagament era CPM (cost per mil impressions), similar al que avui dia encara s’utilitzen en molts diaris i revistes digitals.

Sense importar les visites rebudes, l’anunciant pagava uns diners pactat per cada 1.000 vegades que l’anunci fos mostrat. En aquesta època Google ja tractava d’destacar respecte a altres llocs web. Mentre a la majoria de portals impactaven als usuaris amb molestos banners publicitaris que l’usuari no li interessaven, els anuncis a Google eren només de tipus text perquè l’usuari no ho percebés com una cosa molt molest.

 

La forma en què va néixer AdWords potser va ser poc pretensiosa. Era com el MPV de qualsevol startup d’avui dia. El seu Mínim Producte Viable consistia que un anunciant podia dirigir-se a un “agent de vendes ‘de Google i contractar X milers d’impressions per a un determinat sector, triant alguna paraula per a això. Li donaven un preu en funció del sector a anunciar i poc a poc anava funcionant.

 

No va tenir molt èxit però a Google es mantenien motivats per rendibilitzar el seu cercador, de manera que va invertir en la compra de diferents empreses. L’empresa DoubleClick va trencar en l’època de la bombolla de les puntcom quan Google planejava vendre’ls tot l’inventari d’anunciants i externalitzar el servei de publicitat.

No obstant això, poc després Google ja va introduir el model de pagament per clic, conegut per les sigles PPC, que procedeixen de la veu anglesa pay per clic. més similar al que tenim avui dia. Sembla ser que es va basar en el model de l’empresa Overture que, sense ser directament un lloc on es mostraven els anuncis, era una plataforma intermediària entre anunciants i llocs on es mostraven anuncis mitjançant PPC.

De fet, quan Yahoo! va comprar Overture van iniciar una demanda per incompliment de patents contra Google que es va saldar amb l’emissió de 2,7 milions d’accions a Yahoo! a canvi d’una llicència perpètua.

 

Google va millorar el sistema de licitacions i la forma de mostrar els anuncis i per això pensava tant en l’anunciant com en l’usuari. És a dir, Google sabia que si mostrava anuncis que no fossin rellevants per a l’usuari en les primeres posicions, perdria el domini del mercat de cercadors i no podia arriscar-se a deixar de ser el favorit per la gestió d’anuncis. Així que va canviar l’enfocament inicial del pagament per clic introduint altres factors que feien que un anunci sortís abans o després sense que depengués això únicament de preu de la licitació que establís l’anunciant. I aquest algoritme, encara que amb importants canvis interns, segueix sent vàlid actualment.

Experta en seo barcelona i consultoría seo

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Historia de Google Adwords

Historia de Google

Larry Page i Sergey Brin es van conèixer el 1995, quan tenien 24 i 23 anys respectivament, en un acte or) ganitzat per la Universitat de Stanford.

 

Tots dos tenien un objectiu en comú: aconseguir informació rellevant a partir d’una important quantitat de dades. Al gener de 1996 van iniciar la seva col·laboració en un cercador anomenat BackRub.

 

Larry va començar a treballar en la forma d’aconseguir un entorn per als servidors que funcionés amb PCs de gamma baixa i que no necessitarà de potents màquines per a funcionar.

 

Un any després, la tecnologia utilitzada per BackRub per analitzar els links començava a ser coneguda a tot el campus, obtenint una gran reputació. Era la base sobre la qual es construiria Google.

 

El nom prové d’un joc de paraules amb el terme “googol”, encunyat per Milton Sirotta, nebot del matemàtic nord-americà Edward Kasner, per referir-se al nombre representat per un 1 seguit de 100 zeros. L’ús del terme reflecteix la missió de la companyia d’organitzar la immensa quantitat d’informació disponible a la web i al món.Origen nom Google

 

Els primers cent mil dòlarsDurant els primers mesos de 1998 Larry i Sergey van continuar treballant per perfeccionar la tecnologia de recerca que havien desenvolupat. Van utilitzar els seus dormitoris com a centre de dades i oficines. Amb aquesta infraestructura van iniciar la recerca d’inversors que els ajudessin a finançar la seva nova tecnologia, superior a totes les existents fins a la data.

 

Tot i la febre de les “puntcom” en aquest moment, Larry i Sergey tenien poc interès en muntar una empresa pròpia el negoci fos el motor de cerca que havien desenvolupat.
Entre aquests possibles inversors, es trobava David Tall, amic dels dos i un dels fundadors de Yahoo !. Tall els va animar a que ells mateixos desenvoluparan el projecte, creant una empresa basada en el cercador quan estigués completament desenvolupat.
Tot i que el potencial que tenia era enorme, es van trobar amb la negativa de molts portals, que consideraven el fet de tenir un bon cercador com una cosa secundària en els seus objectius.

 

Així doncs, van prendre la decisió de posar en marxa el projecte i buscar capital per abandonar les habitacions i acabar de pagar tot el material que havien comprat per als servidors. Van fer un pla d’empresa i van ser a la recerca d’inversors.

 

Andy Bechtolsheim, un dels fundadors de Sun Microsystems, de seguida va veure que Google tenia un potencial enorme. Només van poder mostrar-li una petita demo però va ser suficient perquè immediatament els donés un xec per valor de 100.000 dòlars, a nom de Google Inc.

 

Però va sorgir un petit problema: no existia encara una empresa anomenada Google Inc., ¡per tant no podien cobrar ni el xec! Un parell de setmanes més tard van decidir buscar nous inversors entre familiars, amics i coneguts per posar en marxa la companyia.

 

La primera oficinaEl 7 de setembre de 1998, Google Inc. ja disposava d’oficines pròpies a Menlo Park, Califòrnia, tot un luxe comparat amb la situació en la qual havien estat fins aleshores. Google.com, encara en fase beta, tenia unes 10,000 recerques cada dia. La premsa començava a parlar del nou cercador i d’una cuina funcionament. Primera oficina Google.

 

El 1999 van aconseguir 25 milions de dòlars de dos importants inversors: Sequoia Capital i Kleiner Perkins Caufield & Buyers.

 

Les modestes oficines ja eren petites per a tots els directius i treballadors de Google, així que es van traslladar a Googleplex, l’actual seu central de Google a Mountain View, Califòrnia.Google.com Team

 

Nous i importants clients van arribar a poc a poc: AOL / Netscape que va escollir a Google com el seu servei de cercador, fent que superés els 3 milions de cerques al dia.
El que va començar sent un projecte univeritario ja era una gran empresa amb un creixement impressionant. El 21 de setembre de 1999 va desaparèixer definitivament de Google.com l’etiqueta que l’identificava com una versió beta.

 

Els quatre Fantàstics de GoogleEncara een l’actualitat Google compta amb 40 mil empleats aproximadament i moltes grans figures del desenvolupament, el màrqueting i els negocis han estat invlucrados en el creixement d’aquesta empresa, quatre noms estan lligats amb més força que cap a la seva gènesi. Aquests són els quatre fantàstics de Google, aquestes figures sense les quals avui Google no seria el que és.

Sergey BrinAquest estudiant de matemàtiques i ciències de la computació va ser el creador de la idea de Google, juntament amb Larry Page, com a part del seu projecte de tesi.

El seu primer projecte, la beta de Google, va ser BackRub, 1 crawler que va ser usat per a explorar la web des de la pàgina de la Universitat de Stanford.

Juntament amb el seu soci Sergey Brin, van desenvolupar l’algoritme PageRank, capaç d’ajudar a rankear la informació continguda a la World Wide Web d’acord a la seva popularitat.

Eric SchmidtL’home dels negocis a Google, es va unir a la companyia el 2001 per ajudar els homes de les idees, Sergey Brin i Larry Page, a fer créixer a la companyia des d’una simple startup a ser una de les companyies més importants del món actual.
És el responsable de les més grabdes aliances, de les granndes compres i de la construcció d’una sòlida xarxa de relacions empresarials que els han ajudat a consolidar-se com el soci que tothom vol.

 

Erich SchmidtEls millors i els pitjors productesGoogle ha creat un sens fi de productes, alguns molt reeixits com AdSense, el seu sistema de publicitat online i base del seu model de negoci, i el seu cercador Chrome, però al mateix temps s’han dedicat a experimentar i innovar en moltíssimes àrees de treball.

 

Productes com Google Wave mai van aconseguir enlairar ni consolidar-se al mainstream, un projecte tan prometedor i sorprenent com Google Glass acaba de ser arxivat, però el “fracàs” o la intuïció que aquests productes no es farien globals no els ha detingut.
Google GlassSota el seu popular filosofia del spaghetti contra la paret (llançar un munt de spaghetti contra la paret a veure quin es queda enganxat) han aconseguit també desenvolupar productes que fan part fonamental de la nostra vida diària: des del seu cercador, passant per productes com Google Maps, el sistema operatiu Android, instal·lat en milers de milions de mòbils al món sencer, el seu sistema de publicitat online que és el líder indiscutible de la indústria i més recentment, amb l’adquisició d’empreses com Nest i la seva recent inversió en Magic Leap entren a experimentar en un camp de negocis la perspectiva encara no és clara per a la majoria del món.

 

Això és Google: l’empresa que l’ha guanyat a totes les altres tecnològiques en la seva capacitat per posar en pràctica l’assaig i l’error, i per assumir aquest últim com a simple experimentació, darrere del desenvolupament de tecnologies sorprenents, útils i, sobretot , que han transformat la nostra manera de viure per sempre.

Consultor seo Judith sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Historia de Google

Origen del SEO

Els primers anys del SEO

Podem situar l’origen del SEO a l’any 1994 amb el naixement de WebCrawler, el primer bot dirigit a indexar el contingut web. Aquest mateix any va néixer Lycos, el primer motor de recerca de la història que utilitzava el sistema de rastreig de pàgines.

 

Només un any més tard, el 1995 va néixer Yahoo !, encara que no funcionava com a cercador tal com el coneixem avui dia, sinó més aviat com a directori; també van aparèixer altres cercadors com Altavista.

 

A mitjans de la dècada dels 90 l’única tasca d’optimització dels llocs web respecte al posicionament orgànic en cercadors consistia a treballar el títol, un factor clau per aquell temps.

 

El SEO va prenent formaL’any 1996 el SEO va començar a prendre forma de manera gradual. A poc a poc, els llocs web van començar a treballar altres aspectes a més del títol com ara les paraules clau; en aquella època, com més densitat de keywords tenia un lloc web, millor posicionament en els resultats de cerca obtenia.

 

Google, el principal motor de cerca actualment, va néixer l’any 1998 de la mà de Larry Page i Sergey Brin. De manera paral·lela, va fer la seva aparició el Pagerank, de manera que els cercadors van evolucionar cap a un model basat en el rànquing en els resultats de cerca, el qual continua vigent a dia d’avui.

 

Va ser l’any 1999 quan les meta etiquetes van fer la seva aparició en el món del SEO, jugant un paper clau en el posicionament orgànic On Page.

 

El SEO es converteix en un aspecte fonamentalAmb l’entrada del nou mil·lenni, Google es va consolidar com el principal motor de cerca. Va ser a partir de l’any 2001 quan el SEO Off Page va començar a cobrar força, especialment pel que fa als links com a factor fonamental per obtenir millors resultats en els rànquings i millorar el pagerank. D’aquesta manera, van aparèixer les granges d’enllaços.

L’any 2002 els cercadors van començar a donar importància no només a la densitat de paraules clau, sinó també al seu colocacióndentro d’un lloc web. En aquest mateix any Google va llançar Adwords, el seu servei de publicitat basat en enllaços patrocinats.

L’any 2003 va ser clau per a Google: llançar Adsense i va comprar Blogger. Els blocs van començar a prendre un protagonisme cada vegada més gran en les estratègies de SEO. És clar que amb això els blocs es van omplir d’spam en els comentaris dels articles; tant va ser així que l’any 2005 va aparèixer l’etiqueta ?? nofollow ?? per combatre el correu brossa en els comentaris dels bloc.

 

L’any 2006 va ser clau pel que fa a posicionament web amb l’aparició de XML Sitemaps; un protocol la funció principal és la d’ajudar als bots a rastrejar i indexar les pàgines dels dominis.

El SEO  com indica la judith experta en seo barcelona, per fí es consolida.A partir de l’any 2010, Google es va convertir en el líder del posicionament orgànic en cercadors. L’any 2011 va llançar Panda, un nou algoritme de posicionament orgànic que va suposar el major cop de la història als llocs web fraudulents. Ni més ni menys que el 12% dels resultats de cerca es van veure afectats per Panda i un gran nombre de granges d’enllaços van desaparèixer. Google va començar a perseguir amb especial duresa aquells llocs amb sobreoptimización de paraules clau i contingut sense cap valor.

 

Només un any més tard, el 2012, Google va llançar Penguin com un pas més en la seva lluita contra el correu brossa a la xarxa. Aquesta actualització de l’algoritme penalitzar durament els llocs web amb links de baixa qualitat.

 

El SEO a dia d’avuiEn els últims anys, el posicionament orgànic en cercadors ha donat un gir radical. Actualment, Google té posat l’ull en dos factors. D’una banda, l’optimització dels llocs web als dispositius mòbils. I, d’altra banda, el SEO Semàntic.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Origen del SEO