Historia de Google

Larry Page i Sergey Brin es van conèixer el 1995, quan tenien 24 i 23 anys respectivament, en un acte or) ganitzat per la Universitat de Stanford.

 

Tots dos tenien un objectiu en comú: aconseguir informació rellevant a partir d’una important quantitat de dades. Al gener de 1996 van iniciar la seva col·laboració en un cercador anomenat BackRub.

 

Larry va començar a treballar en la forma d’aconseguir un entorn per als servidors que funcionés amb PCs de gamma baixa i que no necessitarà de potents màquines per a funcionar.

 

Un any després, la tecnologia utilitzada per BackRub per analitzar els links començava a ser coneguda a tot el campus, obtenint una gran reputació. Era la base sobre la qual es construiria Google.

 

El nom prové d’un joc de paraules amb el terme “googol”, encunyat per Milton Sirotta, nebot del matemàtic nord-americà Edward Kasner, per referir-se al nombre representat per un 1 seguit de 100 zeros. L’ús del terme reflecteix la missió de la companyia d’organitzar la immensa quantitat d’informació disponible a la web i al món.Origen nom Google

 

Els primers cent mil dòlarsDurant els primers mesos de 1998 Larry i Sergey van continuar treballant per perfeccionar la tecnologia de recerca que havien desenvolupat. Van utilitzar els seus dormitoris com a centre de dades i oficines. Amb aquesta infraestructura van iniciar la recerca d’inversors que els ajudessin a finançar la seva nova tecnologia, superior a totes les existents fins a la data.

 

Tot i la febre de les “puntcom” en aquest moment, Larry i Sergey tenien poc interès en muntar una empresa pròpia el negoci fos el motor de cerca que havien desenvolupat.
Entre aquests possibles inversors, es trobava David Tall, amic dels dos i un dels fundadors de Yahoo !. Tall els va animar a que ells mateixos desenvoluparan el projecte, creant una empresa basada en el cercador quan estigués completament desenvolupat.
Tot i que el potencial que tenia era enorme, es van trobar amb la negativa de molts portals, que consideraven el fet de tenir un bon cercador com una cosa secundària en els seus objectius.

 

Així doncs, van prendre la decisió de posar en marxa el projecte i buscar capital per abandonar les habitacions i acabar de pagar tot el material que havien comprat per als servidors. Van fer un pla d’empresa i van ser a la recerca d’inversors.

 

Andy Bechtolsheim, un dels fundadors de Sun Microsystems, de seguida va veure que Google tenia un potencial enorme. Només van poder mostrar-li una petita demo però va ser suficient perquè immediatament els donés un xec per valor de 100.000 dòlars, a nom de Google Inc.

 

Però va sorgir un petit problema: no existia encara una empresa anomenada Google Inc., ¡per tant no podien cobrar ni el xec! Un parell de setmanes més tard van decidir buscar nous inversors entre familiars, amics i coneguts per posar en marxa la companyia.

 

La primera oficinaEl 7 de setembre de 1998, Google Inc. ja disposava d’oficines pròpies a Menlo Park, Califòrnia, tot un luxe comparat amb la situació en la qual havien estat fins aleshores. Google.com, encara en fase beta, tenia unes 10,000 recerques cada dia. La premsa començava a parlar del nou cercador i d’una cuina funcionament. Primera oficina Google.

 

El 1999 van aconseguir 25 milions de dòlars de dos importants inversors: Sequoia Capital i Kleiner Perkins Caufield & Buyers.

 

Les modestes oficines ja eren petites per a tots els directius i treballadors de Google, així que es van traslladar a Googleplex, l’actual seu central de Google a Mountain View, Califòrnia.Google.com Team

 

Nous i importants clients van arribar a poc a poc: AOL / Netscape que va escollir a Google com el seu servei de cercador, fent que superés els 3 milions de cerques al dia.
El que va començar sent un projecte univeritario ja era una gran empresa amb un creixement impressionant. El 21 de setembre de 1999 va desaparèixer definitivament de Google.com l’etiqueta que l’identificava com una versió beta.

 

Els quatre Fantàstics de GoogleEncara een l’actualitat Google compta amb 40 mil empleats aproximadament i moltes grans figures del desenvolupament, el màrqueting i els negocis han estat invlucrados en el creixement d’aquesta empresa, quatre noms estan lligats amb més força que cap a la seva gènesi. Aquests són els quatre fantàstics de Google, aquestes figures sense les quals avui Google no seria el que és.

Sergey BrinAquest estudiant de matemàtiques i ciències de la computació va ser el creador de la idea de Google, juntament amb Larry Page, com a part del seu projecte de tesi.

El seu primer projecte, la beta de Google, va ser BackRub, 1 crawler que va ser usat per a explorar la web des de la pàgina de la Universitat de Stanford.

Juntament amb el seu soci Sergey Brin, van desenvolupar l’algoritme PageRank, capaç d’ajudar a rankear la informació continguda a la World Wide Web d’acord a la seva popularitat.

Eric SchmidtL’home dels negocis a Google, es va unir a la companyia el 2001 per ajudar els homes de les idees, Sergey Brin i Larry Page, a fer créixer a la companyia des d’una simple startup a ser una de les companyies més importants del món actual.
És el responsable de les més grabdes aliances, de les granndes compres i de la construcció d’una sòlida xarxa de relacions empresarials que els han ajudat a consolidar-se com el soci que tothom vol.

 

Erich SchmidtEls millors i els pitjors productesGoogle ha creat un sens fi de productes, alguns molt reeixits com AdSense, el seu sistema de publicitat online i base del seu model de negoci, i el seu cercador Chrome, però al mateix temps s’han dedicat a experimentar i innovar en moltíssimes àrees de treball.

 

Productes com Google Wave mai van aconseguir enlairar ni consolidar-se al mainstream, un projecte tan prometedor i sorprenent com Google Glass acaba de ser arxivat, però el “fracàs” o la intuïció que aquests productes no es farien globals no els ha detingut.
Google GlassSota el seu popular filosofia del spaghetti contra la paret (llançar un munt de spaghetti contra la paret a veure quin es queda enganxat) han aconseguit també desenvolupar productes que fan part fonamental de la nostra vida diària: des del seu cercador, passant per productes com Google Maps, el sistema operatiu Android, instal·lat en milers de milions de mòbils al món sencer, el seu sistema de publicitat online que és el líder indiscutible de la indústria i més recentment, amb l’adquisició d’empreses com Nest i la seva recent inversió en Magic Leap entren a experimentar en un camp de negocis la perspectiva encara no és clara per a la majoria del món.

 

Això és Google: l’empresa que l’ha guanyat a totes les altres tecnològiques en la seva capacitat per posar en pràctica l’assaig i l’error, i per assumir aquest últim com a simple experimentació, darrere del desenvolupament de tecnologies sorprenents, útils i, sobretot , que han transformat la nostra manera de viure per sempre.

Consultor seo Judith sauch

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.