Funcions del director de Marketing digital

El director de màrqueting digital és l’encarregat de configurar la presència online de l’empresa i els clients en els diferents canals.

Existeixen moltes empreses que tenen un lloc web que es necessita per ser part del món digital.

La massificació de l’ús d’Internet i el desenvolupament de les comunitats online configuren un espai de comunicació oberta on la presència de les empreses tornarà a ser complementària.

 

En aquest escenari, la personalitat i la imatge de marca s’obtenen a través de les publicacions, la interacció amb els usuaris i les converses generades.

Totes les accions han de ser coordinades en un pla general de càrrega del director de màrqueting digital, un responsable professional per al desenvolupament, la implementació, el monitoreo i l’optimització de les estratègies.

 

Per a generar aquest pla, el director de màrqueting hauria de liderar el canvi intern de l’empresa per tal de subvencionar-lo, per part del vostre treball convocant els usuaris interns del potencial i la importància de la presència a Internet.

A més, haureu d’entendre als clients, les comunitats i els usuaris de la marca per a que tingueu una forma atractiva de fer arribar els productes i serveis a ells, a través de les plataformes digitals.

Aptituds del director de marketing digital

Considerant els objectius del projecte i les característiques particulars de l’empresa, el director ha de dissenyar un pla inicial de comunicacions i màrqueting a les primeres etapes. Una vegada que la plataforma digital ha estat llançada i l’estratègia s’ha posat en marxa, tindrà les següents tasques:

Desenvolupa i executa l’estratègia de màrqueting digital de la companyia.Buscar formes d’entendre les necessitats dels clients i els usuaris digitals.Coordinar el treball amb altres àrees de la companyia per a l’execució de l’estratègia digital de la marca.Establir una metodologia de treball per a l’equip de màrqueting.Gestioneu els temps de treball i definiu les metes de cada professional en el terreny per assegurar-vos un nivell de productivitat i eficàcia.Medir, analitzar i informar del funcionament de tots els esforços de l’àrea.

Gestioneu el pressupost de l’àrea i el monitoratge de les inversions.Llevar un cabo actividades para generar leads.Optimitzeu i superviseu el maneig del lloc i els canals digitals per aconseguir prospectes.Definir les mètriques clau i els criteris per medir el ROI de les accions.Desenvolupar, provar i avaluar nous canals de màrqueting.Supervisar el contingut digital en tots els formats i canals.Identificar les noves tendències per adaptar-se a l’estratègia.Buscar noves tècniques de creixement.Investigar les tecnologies emergents i avaluar la seva adopció.

Experta en seo barcelona Judith sauch

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Funcions del director de Marketing digital

Funcions del consultor de seo

Un professional que es dedica a SEO és un experimentat en el desenvolupament de les tècniques per millorar la posició d’una pàgina web en la funció dels criteris dels buscadors.

L’objectiu d’aquest treball és aconseguir que les xarxes siguin més visibles en els resultats de la cerca sempre que s’aconsegueixin les necessitats de l’usuari.

Encara que el SEO (optimització de motors de cerca) és associat a google, per ser aquest el principal buscador, heu obtingut certs productes com Bing. , Baidu o Yandex.

La funció principal d’un  consultor SEO és aconseguir una pàgina web que sigui apta per als algoritmes dels buscadors que determinin el seu posicionament. En esencia, heu d’optimitzar amb diferents tècniques per aconseguir una bona posició en els rànquings d’aquests buscadors.

Tant si treballa com a SEO independentment de si forma part d’un equip, existeixen algunes funcions i funcions fonamentals que es desenvoluparan en un dia. Te las expliquem en detall:

Buscar y definir paraules clau: Un SEO ha de realitzar un estudi de les paraules clau o paraules clau necessàries per presentar un buscador web. Selecciona les paraules que millor s’adapten a un lloc web fonamental en les funcions d’un SEO. Aquestes  paraules van  a definir tota la estratègia del SEO per a aquesta web. Hi ha eines específiques per realitzar aquesta cerca de paraules clau que han d’utilitzar com a SEO professional.

Optimitzeu l’arquitectura de la web: l’estructura o arquitectura d’un lloc web és l’esquelet que té, de manera que s’organitza i es distribueix als continguts dins d’aquest lloc. Un professional SEO ha de millorar o corregir els aspectes necessaris per a aquesta arquitectura per poder corregir i permetre una bona experiència al’usuari. Milloreu els “enllaç o enllaços” d’unes zones a altres de la web (el link juice és la força que es pot transmetre a altres zones per millorar-ne el posicionament) els articles o publicacions dels propis articles de la web.Optimitzar els continguts. El contingut de qualitat és un dels punts clau per posar bé a la web.

La funció de SEO és que treballa en conjunt amb els redactors de contingut per tal que aquest sigui bo, perquè els textos resultin naturals per a Google i que es posin bé. Entre les tasques que es debaten com a enllaços al contingut estan optimitzant els continguts antics, establirem bé les metaetiquetes i les etiquetes de contingut.Cuidar els backlink. Un SEO ha d’implementar una bona estratègia de linkbuilding, clau per millorar la visibilitat de la web.

Els enllaços dels vostres perfils que enllacen amb altres webs cap a la pàgina web que estem treballant. Es vital que separa en quins llocs poden crear-se enllaços i quins enllaços podran crear enllaços de qualitat i augmentar així la autorització de la pàgina. En aquest apartat també hauríeu d’avançar a l’adhesió de tòxics des d’altres webs que apareixen a la nostra pàgina web.Analitzeu el web del trànsit. Analitzeu el trànsit que obteniu fonamental per millorar i optimitzar així el posicionament orgànic. Les mètriques d’usuari autoritzades són saber com accedir als usuaris a la nostra web. El SEO hauria de tenir temps per a que l’usuari continués en ella, si és tanca, si s’ha tornat a fer una altra cosa, per què el fa. Les mètriques d’usuari més importants són el CTR, que es troben a l’àmbit de la quantitat de clics que fan servir els usuaris sobre el resultat que apareixen a Google de la nostra web.

En resum, podeu dir que s’és un professional del SEO, és un treball complert que requereix especialització i estar al dia de les últimes novetats del sector que és molt canviant. El SEO, entre altres funcions, treballa les tècniques de la pàgina com a fora de la pàgina per registrar-vos un posicionament positiu i de qualitat. No és una professió que requereix amplis coneixements en màrqueting digital.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Funcions del consultor de seo

Qué es el seo white

Com segurament ja t’ho estiguis imaginant el White Hat SEO és l’alternativa contrària a la que ja t’hem presentat. Es tracta d’una sèrie de tècniques de SEO i posicionament molt més laborioses però que resulten molt beneficioses a llarg termini.
white hat seo
Quines són les tècniques de White Hat SEO?Bàsicament aquestes tècniques o estratègies de White Hat SEO són ​​les que et presentem cada setmana al nostre blog. Es tracta de totes les accions que fem servir de manera natural perquè Google ens llanci entre els seus primers resultats.

 

Una cosa que cal saber és que tot i que no són tan perilloses com les de Black Hat SEO tampoc estan exemptes de risc al cent per cent. Això vol dir que si abusem massa d’una d’aquestes estratègies Google pot localitzar que l’ús d’aquesta no és natural i, per tant, penalitzar.

No obstant això això és una cosa bastant probable i hauríem d’estar donant un molt mal ús a qualsevol d’aquestes tècniques perquè succeís el que acabem de comentar. De tota manera convé que sàpigues que és possible i que a alguns administradors web ja els ha passat.

Les tècniques de White Hat SEO més habitualsNormalment quan parlem d’estratègies WHS solem referir-nos a dues classes principals: on-page i off-page segons un expert seo barcelona com judith sauch.

A continuació us presentem algunes de les tècniques de WHS més comuns en ambdues categories:

White Hat SEO on-pageCom ja hem explicat en més ocasions al nostre blog les tècniques SEO on-page són aquelles que realitzem en els nostres propis dominis:
Optimitzar les metaetiquetes dels nostres posts: aquesta optimització ha de realitzar pensant a Google però també en els nostres lectors als quals hem d’oferir informació de qualitat.

El més important en tot moment és que tot sembli natural.Optimitzar els continguts: a part de desenvolupar continguts de qualitat cal incorporar-hi encapçalats, negretes … prestant molta atenció a la maquetació i edició del text.Enllaçar: enllaçar cap als nostres continguts i altres aliens pot ajudar-nos a posicionar molt millor. Has d’assegurar que inclous enllaços de qualitat i ho fas emprant el text (anchor text) correcte.Promocionar: com resulta lògic Google espera que facis un treball de promoció del teu blog o pàgina personal.

Però aquest treball ha de ser natural. Empra les xarxes socials i busca lectors de qualitat.Imatges: utilitza imatges per il·lustrar tots els teus post. Les imatges són molt importants ja que Google les valora i els teus lectors també ho fan. Qualsevol persona se sent més atreta per un article amb fotos que per un que no tingui d’elles.Vídeos: de la mateixa manera també es valora que incloguis vídeos o enllaços a vídeos en els teus articles. Per descomptat com hem vingut veient fins ara el més important és que la inclusió d’aquests vídeos sigui una cosa natural. De res servirà que enllaços continguts audiovisuals que no serveixen per a res i no aporten res de valor als lectors.White Hat SEO off-pageDe la mateixa manera que trobem tècniques de WHS on-page també les trobem off-page. La més comuna és:

Enllaços: els enllaços són l’estrella de les tècniques de SEO off-page. Òbviament l’única manera d’aconseguir enllaços seguint una estratègia de WHS és fer-ho de forma totalment natural. Has de buscar pàgines de continguts similars als teus i tractar d’aconseguir enllaços de qualitat. Aquesta és l’única forma possible de fer-ho ja que si recorrem a altres estratègies com la compra d’enllaços a través de les granges estaríem caient en pràctiques de Black Hat SEO.

Beneficis del White Hat SEO

Segurament ja t’hauràs adonat que les tècniques de WHS exigeixen molta més feina, esforç i dedicació que les de BHS. Això és un fet que resulta obvi a la major part de les persones. No obstant això utilitzar tècniques de WHS és una cosa molt millor ja que presenta millors resultats a la llarga. El creixement en posicionament i visibilitat és lent però constant i segur i ens ofereix la tranquil·litat que no serem sancionats ni penalitzats per Google.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Qué es el seo white

Funcions de un SEO expert

De vegades és difícil trobar una persona que es desenvolupi en l’art d’optimitzar de forma orgànica el contingut d’un lloc web, per què és tan complicat?
Determinen en aquest article quines són les funcions d’un SEO Manager per poder identificar el perfil correcte per a aquesta posició.

 

“Dins de la indústria del màrqueting i publicitat, pel fet que hi ha diferents camps d’especialització, hi ha una gran gamma de llocs i oportunitats laborals, ja que el treball ja no només es limita a realitzar publicitat, promocions i investigació de mercats, sinó que va més a fons. Com a exemple, tenim a l’SEO Manager.

Un SEO Manager  o consultor seo és l’especialista i professional que constantment està coordinant l’aparició d’un lloc web dins dels principals buscats que hi ha al mercat, això amb el propòsit que destaqui dins de les primeres posicions d’aquests.
Teòricament, es pot dir que la tasca d’un SEO Manager es concentra únicament en atraure trànsit orgànic (sense paga) i incrementar els ingressos d’un lloc web. No obstant això en l’actualitat, aquest professional del màrqueting digital està canviant el seu rol, a causa que també ha de ser generador de contingut, tenir clar l’experiència de l’usuari, prendre decisions que estan vinculades amb les estratègies digitals i ser creatiu per a desenvolupar el seu treball de la millor manera possible.

 

Dins de les seves principals funcions destaquen les següents:
Desenvolupador de contingut: Sabem que “el contingut és el rei” i això ens porta a la deducció que no et pots posicionar bé en cercadors si no hi ha contingut de qualitat. És per això que el SEO Manager ha de treballar en harmonia amb el redactor, i si és el cas, polir el contingut perquè aquest sigui valuós per a l’audiència.Experiència d’usuari: Ha d’estar conscient de què és el que volen trobar els usuaris quan entren a un lloc web, i per aquest motiu, ha d’estar enfocat a generar una excel·lent experiència d’usuari per poder aconseguir atreure i generar trànsit orgànic.

Estratègia digital: Ha de conèixer i treballar juntament amb els especialistes en màrqueting digital. El SEO Manager és el que més temps passa en el lloc i sap què és el que fan els usuaris dins d’ell.

Creatiu: La creativitat no és un atribut exclusiu de la publicitat; actualment els leads són més difícils d’obtenir que abans.

Cada link adquirit de forma orgànica requereix treball, planificació, esforç i creativitat.L’àmbit digital és una de les àrees amb major creixement dins de les carreres de màrqueting i publicitat. Si la teva passió es troba en l’àrea tecnològica, aquests llocs poden ser d’interès per a tu.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Funcions de un SEO expert

Importància del màrqueting de contingut

Segurament has escoltat la frase “el contingut és el rei”. El màrqueting de contingut també conegut com content màrqueting, utilitza com a base per a l’èxit web la creació de contingut útil, nou, amb qualitat i valor per als usuaris webs i els clients potencials d’una empresa.

D’aquesta manera, el màrqueting de contingut és una tècnica emprada dins del màrqueting digital per captar i fidelitzar clients. No fent ús de campanyes publicitàries tradicionals, sinó emprant contingut original i de qualitat.L’internet ha revolucionat el mercat i la manera de realitzar màrqueting.

La implementació d’una estratègia que ens faci visible a la web impulsarà els objectius empresarials, aconseguint les metes proposades.La comprensió del pensament dels clients actuals és necessària per accedir-hi i fidelitzar a la marca. El màrqueting de contingut pretén generar la sensació d’informar, més no vendre.Els clients potencials que arriben a la o les plataformes webs de l’empresa, han de percebre una preocupació real de la companyia per resoldre els seus problemes. Oferint un contingut de qualitat i interès.Quan el contingut publicat és veritablement valerós es comparteix per si sol.

Els millors promotors de la companyia són els mateixos clients. Quan les publicacions són de qualitat la persona que el llegeixi voldrà difondre-ho, a més de que tornarà a la pàgina web i la fiabilitat de la companyia es veurà en augment.Màrqueting de contingut: SEO, Social Media Marketing.Aquest màrqueting s’involucra, de manera directa, en diverses estratègies. Per exemple, l’estratègia SEO utilitza el content màrqueting per millorar en el posicionament dins dels resultats dels motors de cerca, l’estratègia de Social Media Marketing el fa servir per crear llaços amb els clients i aconseguir la difusió dels missatges.És important que els continguts reflecteixin l’autenticitat de la marca i la qualitat que s’implementen en els productes i / o serveis que s’ofereixen.

El màrqueting de contingut  com indica la experta seo barcelona, millora la imatge i augmenta la fiabilitat, aconseguint atreure clients nous i fidelitzar els existents.Per crear bon contingut, cal conèixer al públic que volem captar, saber quins són els seus temes d’interès i elaborar textos, infografies, vídeos … sobre els mateixos. Una part fonamental és l’elecció de paraules clau, les quals van descriure el contingut i faran possible que l’usuari ho trobi dins de la web. L’elecció de paraules clau, o keywords, es porta a terme per mitjà d’eines.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Importància del màrqueting de contingut

Què és el lazy loading

Què és el lazy loading

Es basa en una tècnica innovadora que s’utilitza en el disseny de la web, i aquesta consisteix a carregar primer les parts diatribes d’una pàgina, és a dir, els elements textuals o gràfics més importants, és per això que deixa la resta del contingut que es carregui si l’usuari decideix veure-ho. Les optimitzacions web, avui són molt importants dins del màrqueting, perquè les utilitza com a estratègia en línia.

És per això que implementar el lazy loading (càrrega diferida) per millorar la càrrega ràpida de les pàgines i així el client pot arribar a visualitzar més de 10 en lloc de 2 o 3.

¿Com s’utilitza el lazy loading segons un consultor seo?

Quan ingressem a una pàgina web tot el contingut es descarrega lent i fins i tot molt més lent, però això sol succeir depenent el pes que el disseny de la mateixa posseeix com: textos, imatges i fins vídeos; I per descomptat, sabem que aquesta no és la forma correcta de funcionar, exemple: si un client ingressa a la galeria dels productes de màrqueting i aquesta es triga per obrir les imatges o vídeos, ocasiona que li client es foti d’esperar o es desesperi, i desitgi no continuar, de manera que es perd la venda.

Per evitar que això passi, només s’ha de millorar l’optimització web, és a dir, millora la càrrega d’aquelles imatges que voleu observar i no totes, sí al final no les veurà totes, sinó les que consideri interessant.

És una aplicació molt lògica, perquè es basa en la utilitat del lazy loading, pel fet que permet estalviar les dades de navegació quan no es disposa d’un WIFI i la memòria de l’equip, perquè el seu contingut es carrega només quan l’usuari arriba fins a ell .Gràcies a aquesta aplicació es pot gaudir de les següents avantatges:

1-. Es millora el balanç entre el contingut lliurat com l’experiència del client.

2-. Els elements més rellevants es mostren molt més ràpid.

3-. La mida de la pàgina va disminuint a mesura que es va afavorint la rapidesa de la càrrega, sobretot les de connexions lentes.

4-. S’estalvia la utilitat de dades i bateria de cada usuari.

5-. I sí millora la velocitat de la càrrega, també es millora el posicionament a Google, perquè el temps de càrrega beneficia enormement el posicionament SEO. Però causés molesta sinó tal qual, i això només pot ocórrer si no s’usa apropiadament.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Què és el lazy loading

Marketing musical

La indústria musical i les estratègies de màrquetingLes indústries musicals sempre s’han trobat submergides en el món de les vendes, i per descomptat apliquen estratègies de màrqueting aquestes empreses sempre han sabut com arribar als seus clients, generen les seves necessitats i aconsegueixen així la seva fidelitat total a les seves estrelles favorites.

Però els estudis de mercat i les tècniques de màrqueting sempre han estat ben dissenyats i utilitzats per a controlar tots els gustos del públic en general. Però la pregunta en qüestió és:Quines estratègies de màrqueting apliquen aquestes indústriesI dins de les estratègies de màrqueting més aplicades dins de les indústries musicals que s’han tornat un èxit estan a continuació:

1-. La rutina intensa dels estudis de mercat: Conèixer el mercat al qual es projecta és el primer pas a realitzar, s’ha de conèixer què esperen i què estan disposat a comprar, Però les industrian han creat molts grups musicals o cantants per omplir les demandes, seleccionant artistes i obtenir segons el paràmetre que el públic desitja, així satisfer el seu desig que els permeti connectar-los amb els seus sentiments.

2-. Aconseguir un bon posicionament en el mercat: les indústries musicals no només se centren en saber que desitgen el públic i satisfer-aplicant les tècniques de màrqueting, estan idees aquestes estratègies amb la intenció d’aconseguir posicionar-se i mantenir-se.

3-. La importància de mantenir-se posicionat: El més difícil no és aconseguir posicionar-se, sinó mantenir-se en el cim i perdurar en l’èxit, i per això aconsegueixen un grup de seguidors lleials a l’empresa. Això és una cosa que han comprès amb el pas dels anys, i per això inverteixen molt per mantenir les seves estrelles en primer lloc.

4-. L’ús de la tecnologia i l’habilitat del SEO: Els vídeos a les xarxes socials, els ha brindat la disposició als artistes d’arribar de manera directa als seus seguidors, el que els garanteix més fidelitat. I la tècnica de SEO és una eina de recerca molt útil perquè millora el posicionament dels grups o cantant.

5-. Les emocions: si l’artista aconsegueix connectar amb els sentiments o les emocions dels seus fans aquests aconseguiran major fidelitat que amb altres estratègies de màrqueting, perquè aquestes causen major impacte en els seguidors. Garantint-los un posicionament en els primers lloc.Les bones estratègies de màrqueting no només es basen en disseny per aconseguir un objectiu i en fer-ho deixar-la en l’oblit; han de ser una tècnica utilitzada per aconseguir promoure un artista amb potencial com indica un seo barcelona.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing musical

Marketing digital

Què és el màrqueting digital?

Actualment, l’internet s’ha convertit en el millor mitjà per arribar al públic objectiu, per la qual cosa, el màrqueting digital ha passat a ser una disciplina fonamental dins de qualsevol negoci, sigui gran o petit. Les grans empreses compten amb professionals de màrqueting en línia o digital, un departament complet dedicat, de forma exclusiva, a la promoció de la marca dins del web.

La principal diferència entre el màrqueting digital i el màrqueting tradicional, és l’ús d’eines, mètodes o canals que possibiliten l’anàlisi de dades en temps real.

El màrqueting digital neix a vista de la incorporació de l’internet a la vida i activitats diàries de, pràcticament, totes les persones. L’ús de telèfons intel·ligents ha possibilitat que els ciutadans, i consumidors de productes o serveis, es trobin navegant per la web en qualsevol moment del dia, per la qual cosa la publicitat en aquest mitjà es considera d’abast massiu.Així com l’internet ha aconseguit ser una influència en la nostra vida personal o social, modificant-la de manera activa, també ha aconseguit canviar el procés de compra o adquisició de productes o serveis.Actualment, resulta comú el navegar per la web per recol·lectar informació i aconseguir serveis o productes, comparant preus, veient les característiques, reconeixent els beneficis, entre altres raons.

D’aquesta manera, podem englobar totes les accions de les empreses per arribar al públic per un mitjà en línia, com màrqueting digital. Promovent tant la imatge de l’empresa, com el producte o servei que ofereix.Origen i ús del màrqueting digitalAquesta disciplina es va originar en els anys 90, i va modificar, completament, el món empresarial, ja que s’incloïa la promoció per mitjans tecnològics, la qual cosa va augmentar les vendes i guanys. Popularitzant la marca, aconseguint arribar a un nivell més ampli i global.

Aquesta disciplina ha augmentat la seva popularitat gràcies a l’ús, cada dia més consolidat, d’aparells tecnològics, per la qual cosa dins del màrqueting en línia no s’entreveu, únicament, les campanyes publicitàries i informatives, sinó que el procés de compra en si mateix es modifica per que els usuaris puguin adquirir el producte via internet.Gràcies al màrqueting en línia o digital, els consumidors i clients de les empreses presenten un paper més actiu durant el procés, tant publicitari com de compra. Podent oferir comentaris, compartint el contingut, i beneficiant la imatge de la mastega.Dins d’aquest tipus de màrqueting es veuen englobades diverses estratègies o camps de treball, tenim el Màrqueting de contingut, Social Media Marketing  com indica un consultor seo.

 

 

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Marketing digital

Que es un consultor de marketing digital

Com és realment el dia a dia d’un consultor de màrqueting digital? ¿Què fa a la feina? ¿Quines són les seves funcions?

Un professional de la consultoria en l’àmbit online, a més de reunir una sèrie d’aptituds i actituds per exercir correctament la seva feina, no ha d’oblidar mai les seves funcions i ètica per dur-les a terme. A continuació, veurem una a una les funcions d’un consultor de màrqueting digital expert en seo barcelona.

Les 7 funcions d’un consultor de màrqueting digital:Generació de continguts per a l’atracció de potencials clientsEl contingut és el rei, i per això, resulta fonamental tant la planificació com la generació de contingut d’acord amb els objectius de màrqueting. Si bé, la generació de contingut pot ser una de les tasques més tedioses pel que fa al temps invertit, tot bon consultor de màrqueting digital ha d’estar disposat a això, per poder formar posteriorment un equip que segueixi els seus passos i instruccions.

 

Automatització de processos interns i externs per a captació i gestió de clientsOptimitzar al temps és una altra de les funcions d’un consultor de màrqueting, i per aquest motiu donem tantíssima importància a l’automatització de tot tipus de processos, tant interns per a un correcte flux de treball i comunicació, com externs de cara al públic. I és que, saber utilitzar correctament els recursos en pro a la rendibilitat és una de les grans assignatures pendents avui dia en l’àmbit del màrqueting online.

 

Realització i presentació de propostes de màrqueting per a potencials clientsCaptar nous clients és una de les principals funcions d’un consultor, i per això, no pot abaixar la guàrdia en la investigació de sectors i problemes en el panorama digital. Una de les millors formes d’entrar a un client és indicant-li, juntament amb la nostra experiència, trajectòria i serveis, un element problemàtic en la seva empresa que sàpigues com millorar.

En el món del màrqueting digital ha hagut molts «ven fums», per això és tan difícil de vegades posar en valor el nostre treball. No obstant això, resulta fonamental no caure en la temptació de fer propostes comercials massa completes, amb el treball estratègic pràcticament fet. És important que no regalem la nostra feina com a consultors i experts, ja que li llevarem valor.

Formació de clients i equipsUn consultor entra en una empresa com a assessor i no com a executor d’accions. Per poder optimitzar al màxim el seu temps i aconseguir que l’empresa comenci a rodar el més aviat possible en funció de les seves estratègies, resulta fonamental abordar una etapa de formació dels diferents equips de treball que puguin entrar en joc: directiva, màrqueting, producció, distribuïdors , etc.

 

Auditories i informes de màrqueting en mitjans digitals

Realitzar anàlisis completes de l’estat actual de l’empresa en l’àmbit dels mitjans digitals, i completar-lo amb informes periòdics que puguin demostrar la milloria, és una altra de les funcions d’un consultor que haurà de realitzar amb l’objectiu no només de mostrar els fruits de la seva actuació sinó també per optimitzar les estratègies posades en marxa.
Disseny de plans estratègics, manuals, processos i recursos de treball per a clients

Estratègies de captació de leads, Inbound Màrqueting, màrqueting de continguts, SEO, xarxes socials … Tots aquests elements hauran de ser integrats en un pla estratègic en què consten els processos, recursos, equips i funcions, amb els seus corresponents manuals de treball de cara a la seva posterior implementació.

Implementacions i supervisió d’implementació en clients

Un cop tenim les estratègies integrades en un pla d’acció amb tots els recursos necessaris és important realitzar una correcta implementació i supervisió de la mateixa. En aquesta última fase es poden detectar nous problemes que solucionar i incorporar en una millora dels nostres plans estratègics.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Que es un consultor de marketing digital

Consultor seo

Què és un Consultor SEO?El consultor SEO és el responsable per coordinar i implementar totes les estratègies de SEO i SMO per les pàgines web dels seus clients.

 

El treball del consultor SEO és analitzar a fons aquestes webs i els seus enllaços entrants, perquè les pàgines estiguin ben posicionades en els motors de cerca.
Aquest assessorament complet del SEO d’una web té com a principal objectiu generar trànsit orgànic de qualitat, oferir una millor experiència d’usuari i augmentar les conversions.

 

El dia a dia d’un expert en SEO ha canviat molt amb el temps i actualment es pot dir que requereix d’una bona capacitat analítica web i ser capaç de dur a terme una auditoria SEO per posteriorment treballar el SEO On Page i Off Page.

Quines són les funcions d’un consultor SEO?Les responsabilitats d’un consultor SEO s’han ampliat al llarg del temps i avui cobreixen diverses disciplines del màrqueting i canals de comercialització.

 

La principal responsabilitat del SEO és:

17 Tasques imprescindibles d’un Consultor SEOAquí tens un llistat amb les 25 tasques imprescindibles per a qualsevol professional de l’àrea:

1. Comprendre els objectius de màrqueting del client: abans de plantejar qualsevol estratègia SEO cal conèixer quins són els objectius del client i en quina situació es troba actualment la seva empresa.

2. Optimització SEO de la pàgina web: Ha de fer anàlisis de SEO Onpage, definint etiquetes H, l’estructura web, comprovar la velocitat de càrrega, etc.

És a dir, cal assegurar-se que el contingut és indexable. Aquí us deixo un enllaç per saber si Google està indexant bé la meva web.

3. Investigació i Anàlisi de Paraules Clau: ha de fer un estudi de paraules clau minuciós i detallat i buscar keywords long tail per tractar d’atacar aquests termes.

Una de les claus passa per trobar paraules clau amb menor grau de competència però amb un alt volum de recerca i un alt valor comercial.

4. Experiència de l’usuari (UX): optimitzar la teva web perquè sigui el més intuïtiva possible per a l’usuari navegar, que sigui atractiva i tingui una velocitat de càrrega ràpida

Això ajudarà amb que eviti l’abandonament de la pàgina, augmentarà el temps de permanència i el CTR.

Això afavorirà a un bon posicionament en els resultats dels motors de recerques (serps).

5. Trobar problemes tècnics SEO del web i resolgui tots: El consultor SEO ha de fer bon anàlisi per trobar errors 404, redireccionaments 301/302, errors de rastreig, enllaços trencats, errors del servidor, contingut duplicat, etc.

Us recomano llegir l’article de SEMRush sobre els principals errors tècnics SEO.

6. SEO Local: si un client té un negoci local és condició indispensable treballar el SEO local del projecte i veure si està donat d’alta a Google My Business.

 

És a dir, si el seu lloc web a més presta un servei a una àrea geogràfica específica o compte amb un negoci local, pots fer que sigui trobat per clients potencials que facin recerques relacionades amb el teu negoci en una àrea específica.

 

7. Auditoria Integral del lloc web: diagnostiqui tots els problemes de la web, verifiqui tots els estats d’indexació, els codis HTML, els continguts duplicats d’una web, autoritats de domini utilitzant l’eina Moz, i l’autoritat de paraules clau.

 

8. Conegui les tendències del sector SEO: Un bon consultor SEO ha d’estar sempre informat sobre les actualitzacions dels algoritmes de Google i les noves tendències i pràctiques SEO.

 

9. Copywriting SEO. També ha de tenir certa habilitat per escriure en un to de conversa en llenguatge natural.

 

Ha de ser capaç d’escriure un títol efectiu i atractiu per al clic, utilitzant les paraules clau en el principi dels paràgrafs i escrivint meta descripcions cridaneres.

 

10. Estratègia de continguts SEO. També és interessant que el consultor SEO sigui capaç de fer un calendari editorial per intentar augmentar el trànsit orgànic de la pàgina.

 

11. Millorar el contingut existent del lloc web: realitza una anàlisi de la teva web i millorés els continguts ja existents i sobretot detectant els continguts que no generen res de trànsit i prenent una decisió sobre què fer amb ells.

 

12. Millorar a les “Trucades d’acció” o “Call to Action” (CTA): procura afegir aquestes trucades, incitant l’usuari a clicar i interactuar amb la web.
Si veus que no funciona realitza algunes proves situant millor aquests botons, millorant així l’experiència de l’usuari.
És a dir, un bon consultor SEO ha d’estar enfocat també a l’optimització de la conversió (CRO) i realitzar diferents proves A / B per veure què funciona millor.

 

13. Conèixer els sistemes de Gestió de contingut (CMS): entendre els avantatges i desavantatges de cada un dels diferents CMS i saber optimitzar-los per SEO.

Els CMS més populars són: WordPress, Drupal, o Joomla.

14. Disseny i desenvolupament web: coneix sobre els processos de desenvolupament web, codificació HTML, fulls d’estils (CSS), usabilitat i elements gràfics.

 

L’assessor SEO no ha de ser un dissenyador web, però sí que ha de donar-li al dissenyador web les pautes perquè pugui dissenyar una web optimitzada per SEO.

 

15. Ecommerce. Comprendre els aspectes clau d’un comerç electrònic, els serveis de processament de pagament en línia, i les característiques de les diferents plataformes per crear botigues online.

 

16. Usar les eines SEO de manera efectiva: conèixer les diverses eines SEO i sobretot, anar més enllà de les dades, saber interpretar-los i prendre decisions basant-se ells.

 

17. Optimització d’Enllaços Interns: també deu saber dur a terme una estratègia de enllaçat intern.

 

Això servirà principalment per augmentar el temps de permanència de l’usuari a la pàgina web, reduir la taxa de rebot i sobretot, repartir el link juice entre les diferents pàgines.
Aconseguir un millor posicionament en els motors de cerca

Millorar les taxes de conversió.Realitzar una constant monitorització del web.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Consultor seo