Marketing digital

Què és el màrqueting digital?

Actualment, l’internet s’ha convertit en el millor mitjà per arribar al públic objectiu, per la qual cosa, el màrqueting digital ha passat a ser una disciplina fonamental dins de qualsevol negoci, sigui gran o petit. Les grans empreses compten amb professionals de màrqueting en línia o digital, un departament complet dedicat, de forma exclusiva, a la promoció de la marca dins del web.

La principal diferència entre el màrqueting digital i el màrqueting tradicional, és l’ús d’eines, mètodes o canals que possibiliten l’anàlisi de dades en temps real.

El màrqueting digital neix a vista de la incorporació de l’internet a la vida i activitats diàries de, pràcticament, totes les persones. L’ús de telèfons intel·ligents ha possibilitat que els ciutadans, i consumidors de productes o serveis, es trobin navegant per la web en qualsevol moment del dia, per la qual cosa la publicitat en aquest mitjà es considera d’abast massiu.Així com l’internet ha aconseguit ser una influència en la nostra vida personal o social, modificant-la de manera activa, també ha aconseguit canviar el procés de compra o adquisició de productes o serveis.Actualment, resulta comú el navegar per la web per recol·lectar informació i aconseguir serveis o productes, comparant preus, veient les característiques, reconeixent els beneficis, entre altres raons.

D’aquesta manera, podem englobar totes les accions de les empreses per arribar al públic per un mitjà en línia, com màrqueting digital. Promovent tant la imatge de l’empresa, com el producte o servei que ofereix.Origen i ús del màrqueting digitalAquesta disciplina es va originar en els anys 90, i va modificar, completament, el món empresarial, ja que s’incloïa la promoció per mitjans tecnològics, la qual cosa va augmentar les vendes i guanys. Popularitzant la marca, aconseguint arribar a un nivell més ampli i global.

Aquesta disciplina ha augmentat la seva popularitat gràcies a l’ús, cada dia més consolidat, d’aparells tecnològics, per la qual cosa dins del màrqueting en línia no s’entreveu, únicament, les campanyes publicitàries i informatives, sinó que el procés de compra en si mateix es modifica per que els usuaris puguin adquirir el producte via internet.Gràcies al màrqueting en línia o digital, els consumidors i clients de les empreses presenten un paper més actiu durant el procés, tant publicitari com de compra. Podent oferir comentaris, compartint el contingut, i beneficiant la imatge de la mastega.Dins d’aquest tipus de màrqueting es veuen englobades diverses estratègies o camps de treball, tenim el Màrqueting de contingut, Social Media Marketing  com indica un consultor seo.

 

 

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.