seo 2022

Què és el SEO o Search Engine Optimization?SEO significa Search Engine Optimization (optimització per a motors de cerca). És el procés de millorar la visibilitat dun lloc web en els resultats orgànics de qualsevol cercador.

 

És molt important tenir clar que el SEO fa als resultats orgànics, és a dir, no pagats. A l’opció complementària (pagar un cost per clic per ocupar els primers llocs per a una cerca determinada) se’l coneix com SEM o Search Engine Marketing. Per posar una metàfora, el SEO sassembla a buscar un bon aparcament gratuït al costat del lloc on has danar, mentre que el SEM seria lequivalent a pagar per un pàrquing.

 

Com passa amb gairebé totes les disciplines del màrqueting en línia, el SEO ha evolucionat molt al llarg dels anys. Als seus orígens, les tècniques de posicionament web eren molt primitives i es basaven molt a repetir algunes paraules clau concretes, mentre que ara es prima molt més l’experiència d’usuari.

 

Els conceptes i tècniques que hauràs de tenir en compte dins del món del SEO són:
Consultor a SEO. Els professionals responsables d’assessorar-te, ajudar-te i desenvolupar la teva estratègia de posicionament en motors de cerca.
Posicionament orgànic o natural. És l’estratègia de continguts basada a cercar les primeres posicions orgàniques als cercadors.

 

Anàlisi SEO. La part centrada en lanàlisi de dades del posicionament SEO, per millorar i optimitzar els continguts en temps real.
Posicionament SEO o possiconament web. Són altres sinònims del posicionament orgànic o natural. Hi ha molts tipus de tècniques per poder aconseguir aquest objectiu.
Posicionament a cercadors. El posicionament natural en motors de cerca. Cada cerca es diu SERP.

 

Mobile First Indexing. Google utilitza la informació que es troba a la versió mòbil d’un lloc web per compilar els resultats de cerca.
SEO Màrqueting. Totes les tècniques de màrqueting centrades a millorar el posicionament orgànic a cercadors.

 

Estratègia de SEO. La planificació de les tècniques que es desenvoluparan per millorar el posicionament web.
Guest blogging. Autors convidats en un bloc. Dóna valor i rellevància si els redactors són persones importants del sector.

 

Link building. Estratègia basada en la cerca denllaços entrants cap al nostre lloc web.
Blackhat SEO. Tècniques de SEO penalitzades pels cercadors.
Whitehat SEO. Tècniques de SEO avalades pels cercadors, ètiques i que ajuden a desenvolupar un SEO saludable i perdurable en el temps.

 

Agència de SEO. Empreses especialitzades en posicionament en motors de cerca.
SEO i SEM. Diferències entre dos conceptes relacionats amb aparèixer a motors de cerca. Tot i que el SEO és posicionament orgànic i el SEM és lestratègia de pagament per aparèixer amb anuncis.

 

SEO a Google. Estratègia SEO centrada a “gustar” el cercador més usat a nivell mundial.
SEO local. Estratègia de posicionament centrada a aparèixer a les consultes realitzades pels usuaris a nivell local (prop a la nostra ubicació).

 

Expert en SEO. Professional que ha centrat la seva carrera i experiència a desenvolupar per a clients estratègies SEO.
Enganxar pages i topic cluster. Com crear un contingut pilar per posicionar millor per una paraula clau determinada i després crear un clúster de continguts al voltant per millorar el posicionament de la pàgina pilar.
Optimització SEO. Tècniques que busquen aconseguir millorar el posicionament d’una clau o contingut.

agencia seo

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.