
Per fi, hi ha fumata blanca al projecte d’ampliació del CRT de Vila-seca i Salou
El 29 de març del 2014 era dissabte i estava dinant a casa amb el telèfon al costat del plat. La negociació del document que havien de firmar l’endemà diumenge al Pretori de Tarragona li havia encomanat el President de la Generalitat Artur Mas a Jordi Vilajoana i Pere Navarro a mi. Estàvem encallats en l’1% destinat entitats del nostre territori que treballen amb finalitats socials. Pere Navarro m’havia donat instruccions clares: sense acord sobre finalitats socials no firmaríem.
Finalment, a un quart de cinc de la tarda em va trucar Jordi Vilajoana amb l’ok i em vaig precipitar a trucar a Pere Navarro i a l’alcalde Ballesteros. Es podia firmar i es convocava la premsa immediatament per l’endemà diumenge.
L’últim entrebanc s’havia superat. Abans havíem batallat per condicionar les noves urbanitzacions i construccions del recinte a les millors pràctiques mediambientals en matèria d’aigua, residus i especialment energia.
I abans encara havíem obtingut en la negociació de la llei que modificava la del joc que si la Generalitat no recaptava com a mínim el mateix que ho venia fent amb els casinos existents, els nous cobririen el dèficit.
Cal felicitar-nos però haurem de vigilar que es compleixin aquestes condicions sense les quals el projecte no hauria vist la llum perquè, malgrat ser a l’oposició, els socialistes vàrem fer un acte de responsabilitat amb aquestes comarques i la seva gent.
El malaguanyat Jaume Marí, president del Centre de Paràlisi Cerebral me’n parlava sempre que ens vèiem: “ Confio en una part d’aquests recursos per al nou centre residencial que construirem a Bonavista”.
Esperem, doncs, que aquests diners vinguin, que els nous equipaments siguin un referent d’edificis de consum energètic zero tal com indica ja la UE i d’ús d’energia renovable generada tota la que es pugui in situ. I que les arques de la Generalitat – que són de tothom – no en surtin perjudicades.
Quant a XAVIER SABATE IBARZ
Nascut a Flix (Ribera d'Ebre) el 7 de juliol de 1953, sóc Llicenciat en Filologia Catalana i mestre.
He treballat: al camp des de petit totes les vacances d'estiu i d'hivern, també he fet de manobre, de carter, de repartidor de diaris i fotos a la Costa Daurada, de mosso de magatzem descarregant camions, d'administratiu en una empresa constructora, de mestre durant deu anys - quatre dels qual vaig compaginar amb els estudis nocturns de Filologia Catalana - i tres anys al Port de Barcelona – 90-93 - durant els quals es va desenvolupar la transformació del Port Vell i la preparació per als Jocs Olímpics del 92 i on he reingressat a finals de 2015.
Vaig iniciar el meu compromís social i polític amb el sindicalisme d'ensenyament essent un dels fundadors de la USTEC i de la UCSTE, dels Moviments de renovació pedagògica i també un dels impulsors de la primera escola en català a Tarragona – el col.legi PAX - el 1975 quan encara vivia el dictador Franco . Em vaig integrar a l’Assemblea de Catalunya el 1975 i vaig participar en el procés de constitució del Partit dels Socialistes de Catalunya, al qual em vaig afiliar el 10 de desembre de 1976.
Sóc també afiliat a la UGT; soci de diverses entitats culturals i ciutadanes com la Cooperativa Obrera, Omnium Cultural durant vnt anys fins que m’he donat de baixa al març del 2020, el Centre d’Aragó a Tarragona; humanitàries com la Creu Roja i Green Peace o donant habitual de sang i esportives com el Nàstic, del Col·lectiu per un Model Energètic Social (CMES), del Fòrum Ecològic, del Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre (CERE)
He estat regidor de l’Ajuntament de Tarragona, al govern del 1983 al 1989, posant en marxa, entre altres, l'Institut Municipal de Serveis Socials. I a l’oposició fins al 2003. Vaig ser senador del 1986 al 1989 i diputat al Congrés per Tarragona des del 1993 fins el 2004. El 7 de gener del 2004 vaig ser nomenat delegat a Tarragona del Govern presidit per Pasqual Maragall. Ell mateix em va nomenar el 13 de maig del 2006 Conseller de Governació i Administracions Públiques, càrrec que vaig exercir fins al final de la legislatura. He fet de diputat al Parlament de Catalunya 2012-2015, exercint de portaveu del PSC a Interior, Energia i Cultura, presidint el Grup els darrers compassos de la legislatura 2010-2012 i presidint la Comissió d’Ensenyament i Universitats. He tornat a activitats professionals al Port de Barcelona en el camp de la Transició Energètica però el meu compromís social i cívic continua ara presentant-me com a cap de llista de UNITAT PER FLIX a les properes eleccions municipals del 26 de maig de 2019.
He estat 1r. secretari de la Federació XVII del PSC-Camp de Tarragona des del 1.996 fins al 13 de juny de 2011.
M’interessen els principals problemes de la humanitat: l'economia, l’emigració, les desigualtats socials, el canvi climàtic, el medi ambient, l'energia i altres temes més propers: El Camp de Tarragona i la ciutat que li dóna nom que és on resideixo des de l'any 1.970; l’ús i el present i el futur de la llengua catalana que és el principal tret que ens identifica com a nació. Per això em vaig llicenciar en filologia catalana i vaig adoptar com a compromís cívic impulsar la normalització lingüística a l'ensenyament i a la resta d’àmbits socials. Per això també he exercit com a voluntari lingüístic.
He reprès els estudis de piano i canto amb la Coral de la Universitat Rovira i Virgili http://www.coralurv.net. Els assajos de cada dilluns no me'ls perdo per res del món. També faig castells amb regularitat amb la colla Xiquets de Tarragona http://www.xiquetsdetarragona.cat/. És a dir, sóc matalasser. Tres dies a la setmana faig esport i de tant en tant m'atreveixo amb la mitja marató de Tarragona http://www.atletisme.cat/classificacions/tarragona/res2011g_2.htm .
Darrerament he intensificat la meva lluita ecologista i a favor de les energies renovables i estic enfrascat en diversos projectes i col.lectius: he fundat el Fòrum Ecològic @Forum_ecologic i www.forumecologic.cat i formo part del CMES http://cmescollective.org/ que per a mi és un honor
Em podeu trobar a la xarxa a www.xaviersabate.cat , al facebook http://www.facebook.com/xsabateibarz i al twitter @xaviersabate
Aquesta entrada ha esta publicada en
General. Afegeix a les adreces d'interès l'
enllaç permanent.