Dijous, Març 01, 2007

L'església del mar

Bona nit Bloc,

Fa uns quants dies que estic llegint, “L'església del mar”, el llibre proposta d’aquest mes del Club de Lectors... la veritat es que no m’entusiasma massa, l’acció passa a l'edat mitjana , època que a mi mai m’agrada’t , la narrativa la trobo plana, bastant carrinclona, diria cursi, fillet meu per aquí, fillet meu per allà, i encara sort que el llegeixo en català, perquè sinó m’ho imagino en castellà i “hijito mío “ i...

Tot no es negatiu, doncs es veu que el autor “Ildefonso Falcones” s’ha documentat molt be a l’hora de escriure la novel•la, ara francament encara que ell digui que no s’hi ha inspirat la trobo bastant pastada a “Los pilares de la tierra” de Ken Follet..

Seguiré llegint...

[Respon]

Gràcies per la teva visita Violette !!!
A mi “L’ombra del vent” també em va agradar molt, de la Baulenas em vaig llegir un altre que ara no recordo el títol però em va enganxar, aquest de “La felicitat” me’l apunto.
I tants llibres, falten anys !!! =;(

Comment by jaka (03/17/2007 00:35)

[Respon]

Bona nit, Jaka! Doncs jo tampoc he pogut amb "L'església del mar"... Tancat! i sense remordiments. Ni per l'estiu. L'ombra del vent, en canvi, és una altra cosa. Com "La felicitat" de Baulenas. Hi ha autors contemporanis que escriuen bé, a més d'enganxar el lector.
I n'hi ha molts per llegir encara.
Salutacions!

Comment by violette (03/14/2007 00:42)

[Respon]

Manel, això de la catifa vermella m’ha entusiasma't, faré la proposta al meu Club de Lectors.
Abraçades gran Senyor de les paraules i els acudits!!!

=;)

Comment by jaka (03/09/2007 23:07)

[Respon]

Bona nit Arare!!!
Que vol dir que tu no hi entens? Crec que pels teus post al teu mar, ets una bona lectora, això que agradi a molta gent no vol dir res... a mi també o m’arriba o no m’arriba.

Petonets,
=;)

Comment by jaka (03/09/2007 23:04)

[Respon]

Hola Cristina !!!
Com sempre els teus comentaris son excel•lents i estic bastant d’acord amb tu, el que passa es que no el vaig trobar massa entretingut sinó mes aviat feixuc... ja ho vaig dir : cursi en la forma d’explicar la història, frases molt repetides ( se li va fer un nus a la gola) i “cansino” .
Gràcies pel teu comentari.
=;)

Comment by jaka (03/09/2007 23:00)

[Respon]

Hola Xivi,
Estic molt d’acord amb tu, a mi el que no m’agrada’t gens es la forma narrativa, amb això no vull dir que el llibre no tingui cap valor, que si que el te ja només per el fet d’estar ben documentat.
Veig que es amiga de la Yur !!!
Moltes gràcies per la teva visita !!!

=;)

Comment by jaka (03/09/2007 22:54)

[Respon]

El llibre, per descomptat. Mira, el geni, que no sap lligar una frase sense malentesos. A Llavaneres no tenim aquest poblema amb la biblioteca. Et posen una catifa vermella s'hi vas i mentre llegeixes la bibliotecaria et fa un massatge. A l'esquena. De moment, que tot arribarà

Comment by manel (03/09/2007 19:55)

[Respon]

buf buf buf... arribo a misses dites! A mi no em va pas entusiasmar, "L'església del mar". però jo tampoc no hi entenc, de literatura. A mi o m'arriben o no m'arriben. I reconec que em vaig llegir aquesta obra pensant "Arare, t'ha d'agradar, quan agrada a tanta gent, a tu també t'ha d'agradar". I vaig fer un esforç. No puc pas dir que em desagradés, però tampoc no em va satisfer prou."L'ombra del vent" m'havia encantat!
Petonets

Comment by Arare (03/09/2007 18:34)

[Respon]

Crec que l'obra es llegeix força bé. L'envolcall històric està ben trobat i per a mí és l'encert de la novel·la. Situar-la a la Barcelona del S. XIV i anar esmentant les lleis i costums de l'època dins de cada estament social la distingeix força d'altres novel.les històriques. La construcció de Santa Maria del Mar l'assimila més a l'obra que vares esmentar: els Pilars de la terra
Sobre la vida del protagonista és on més llicències s'ha pres l'autor ja que el fa ascendir socialment d'una manera increïble. "Folletinesc"? Sens dubte. Però també distret i amb un tema "nou" a casa nostra. Vaja, o almenys a mí m'ho sembla

Comment by Cristina (03/07/2007 17:50)

Pilars de la Terra? [Respon]

Ostres, que més voldria L'església del mar que assemblar-se als pilars de la terra... L'església és una història linial, molt ben documentada i que dóna llum sobre un dels més bells monuments catalans, però prou. Els pilars és una xarxa i no una línia i també està molt ben documentada, però crec que té molt més valor literari... amb diferència!
Un petó!

Comment by Xivi (03/07/2007 13:06)

[Respon]

Manel, si un dia el vols llegir sempre pots anar a la Biblioteca, ara segons una noticia que vaig sentir a la radio diu que a Barcelona hi ha una llista d’espera d’un any... renoi com les Sanitat !!!
Que es el que no t’agradaria ? El llibre o coincidir amb mi?
Bona nit geni de les paraules !!!

=;D

Comment by jaka (03/05/2007 23:09)

[Respon]

Ai, els best-sellers Jaume... clar que ni ha que son bons, o que al menys a mi m'han agrada’t .
=;D

Comment by jaka (03/05/2007 22:49)

[Respon]

Gràcies per estalviar-me una lectura i un grapat d'euros. Crec que coincidiria amb tu i no m'agradaria.

Comment by manel (03/05/2007 20:39)

[Respon]

per alguna cosa és un best-seller... :D

Comment by Jacme (03/05/2007 14:14)

[Respon]

Trapezista bona nit, ara no recordo exactament aquestes circumstancies que em dius, de vegades quan una història t’apassiona no i saps veure els defectes, i la veritat es que jo no soc cap experta... soc simplement una lectora.

Gràcies per la visita i bon equilibri !!!

=;D

Comment by jaka (03/04/2007 22:41)

[Respon]

Si Júlia deu ser l’edat perquè ja ho diuen : “el diablo es mas sabio por la edat que no por diablo” , alguna avantatge hem de tenir les “grandetes” oi? =;)

Comment by jaka (03/04/2007 22:37)

[Respon]

Hola Lídia !!!
Seguim en contacte... et vigilo !!! =;)

Comment by jaka (03/04/2007 22:33)

[Respon]

Artur hola amic !!!
Em sembla que ho has encertat del tot amb el teu comentari !!! A mi s’hem fa pesat i mira que jo tinc molta paciència alhora de llegir.... el trobo massa heroic, sublim, fulletonesc... i... cursi !!! =;)

Comment by jaka (03/04/2007 22:31)

[Respon]

Pere, no em facis riure amb això que no hi entens en literatura... Que es el acudit del dia aquesta afirmació ?
La veritat es que amb els “sugus” no mi vaig fitxar i es que quan una història t’apassiona no veus les errades, es com allò de quan un està enamorat.
Gràcies pel teu comentari “marginal”. =;)

Comment by jaka (03/04/2007 22:15)

[Respon]

I també que els protagonistes, del bàndol perdedor de la Guerra Civil, mengen en restaurants i es desplacen per Barcelona amb taxi. La veritat, això no quadra amb el que m'han explicat les meves tietes sobre la postguerra.

Comment by trapezista (03/04/2007 21:16)

[Respon]

Opino com tu. Tampoc 'L'ombra del vent' em va convèncer, però. Les novel·les històriques sempre rellisquen per algun costat, acostumen a estar documentades en determinats aspectes però no en tots. Darrerament he tingut moltes decepcions amb llibres i pelis, deu ser l'edat.

Comment by júlia (03/04/2007 07:05)

Lídia [Respon]

Hola Jaka,

gracies per la teva visita al meu blog. Menorca, quan es coneix,queda sempre un trosset dins el cor. Jo l'altre dia vaig estar tafanejant pel teu blog i em va interessar força, t'agrada la literatura, el disseny, ve coses amb les que coincidim, i les vaques, si mai en trobo alguna segur que te la guardo. Fins aviat. A, jo no em perdo un capítol de Ventdelpla.

Adéu.

Comment by Lídia (03/04/2007 03:30)

A la recerca del protagonista perfecte [Respon]

Hola Rosa,
Jo l'he llegit i a mi se'm va fer enfarragosa perquè el protagonista esdevé "l'home perfecte", l'homa moralmeent perfecte, laboralment perfece, acuradament perfecte...

Això cansa perqu`s si per una banda existeix una solidesa documental (això diuen), per l'altra l'argumentari de l'obra és pre-novel.lar. Si amb el Quijote comença la novel.la moderna, aquesta història és una mica "Tirant lo Blanc": és una "història de cavalleries" tracada en un futur molt proper

Comment by Artur (03/04/2007 01:03)

[Respon]

Comentari marginal.

A mi "L'ombra del vent" també em va agradar molt molt; és clar que jo no n'entenc gaire, de literatura.
Un possible detall de manca de documenació del llibre? En aquella època encara no existien els "Sugus". I què? Com si els personatges es volen menjar una hamburguesa de...-no citaré cadenes comercials que tampoc existien-. Quan en Ruiz Zafón escrigui un llibre d'història i digui barbaritats ja li demanarem comptes.

Comment by pere (03/04/2007 00:42)

[Respon]

Hola Joan !!! Veig que de moment t’has “cansat” una mica del llibre i no m'estranya, em sembla que jo no el podré acabar.
Gràcies per la teva visita, =;)

Comment by jaka (03/03/2007 23:20)

[Respon]

Bona nit trapezista !!! Diuen que està ben documentada en l’aspecte de les lleis i costums de la època... ara, “L’ombra del vent” es una novel•la molt diferent no se a que et refereixes quant dius: Menys mal, i deu ni do !!! Quins errors i trobes?, a mi em va agradar molt, molt.
Bon diumenge i gràcies per la teva visita, =;)

Comment by jaka (03/03/2007 23:16)

[Respon]

porto 100 pàgines de l?Església del Mar i l'he deixat aparcat per a l'estiu. No és que no m'agrad, però primer que em recorda el meu estimadíssim Els pIlars de la Terra, i segon, prefereixo llegir les meves coses habituals. Ja passa suposo...

Comment by joan (03/03/2007 16:59)

[Respon]

Dius que està ben documentada. Menys mal, perquè L'ombra del vent... Déu n'hi do! Gràcies pels teus comentaris!

Comment by trapezista (03/03/2007 10:09)

[Respon]

Moltes gràcies per la teva visita Lidia !!! He estat visitant el teu bloc que m’agrada’t molt, ara tornaré a passar.
Espero que fins aviat,
=;)

Comment by jaka (03/02/2007 23:07)

[Respon]

Ramon des de que ets feliç no tens temps de res !!!

=;D

Comment by jaka (03/02/2007 23:03)

[Respon]

Bona nit Pere, es que Santa Maria del Mar es preciosa es una de les esglésies mes boniques que he vist mai. Per cert com va anar el Rèquiem?

=;)

Comment by jaka (03/02/2007 23:02)

[Respon]

Hola Jaka, he estat passejant pel teu blog, m'agraden les teves obserevacions, m'ho he passat bé, t'agrada la literatura i la música com a mi, tornaré mes vegades. AH, i si mai trobo una kalina te la envio. Fins aviat.

Comment by Lídia (03/02/2007 18:43)

[Respon]

Aquest no l'he llegit, Jaka, però Els Pilars de la Terra sí que em va agradar
(és que ara llegeixo poc. No tinc temps!)
:*)

Comment by ramon (03/02/2007 10:41)

[Respon]

Per mi, l'aspecte més interessant del llibre de Falcones és que m'ha estimulat a visitar diverses vegades Santa Maria del Mar, de la resta gairebé no me'n recordo, la qual cosa en el meu cas no té cap mèrit.
De totes maneres, cosidero que l'obra és una bona novel·la de fulletó, com les que fan ara per la tele i de les quals només em veig obligat a mirar Ventdelplà.

Comment by pere (03/02/2007 01:34)

 

Afegeix un comentari


Els comentaris d'aquest bloc estan moderats i son revisats pel seu propietari abans de ser publicats

 















Animal amb trompa: