Mencions de Google

És molt fàcil trobar una infinitat d’eines que monitoritzin la teva marca a les xarxes socials, però que ho facin a Google, no hi ha tantes.
Aquí parlarem tan sols d’un parell d’eines que ens poden ajudar a rebre avisos automàticament cada vegada que la nostra marca surti esmentada a Google i, a continuació, veurem com podem fer-ho manualment.

 

Google alerts

A través de Google Alerts podem configurar que ens avisi cada vegada que algú escrigui sobre la nostra marca o producte, d’aquesta manera podrem localitzar on es parla de nosaltres i demanar que ens enllacin, esperant que siguin prou agradables perquè accedeixin a fer-ho.

Tan sols has d’escriure sobre el que vols que et avisi i Google s’encarregarà de avisar-te cada vegada que et mencionin a través de correus electrònics, amb la freqüència que tu vulguis. Una altra possibilitat és la d’escollir a través de quines fonts t’interessen més per rebre informació sobre les mencions a la teva marca.

Per exemple, potser només vols que t’avisi quan hi hagi mencions únicament en blocs o fòrums o pot ser que només quan hi hagi notícies … A més és possible delimitar per zona geogràfica i per idioma.

 

Mention

Igual que Google Alerts, aquesta eina identifica on s’està parlant de tu, delimitant també per regió i idioma. Hi ha una versió gratuïta que et permet monitoritzar fins a 100 mencions, per a més, cal pagar. Permet descarregar informes sobre l’activitat i t’ofereix la possibilitat també de rastrejar xarxes socials.

Manualment

A més d’aquestes eines que ens avisen si les programem, hi ha l’opció de buscar manualment qui ha parlat de nosaltres. Comencem pel principi:

Per cercar una paraula exacta o expressió a Google, la posem entre cometes:” el nom de la teva pàgina web”.

Com és normal, surten resultats de la pròpia pàgina web d’Internet , per tant, anem a dir-li a Google que no volem que surtin resultats del nostre domini, a través de ” nom de la teva pagina web ” -inurl: com /

En el cas que sortissin resultats de xarxes socials i no ens interessés, caldria sumar al que ja tenim -inurl: www.facebook.com – inurl: www.twitter.com, etc. i així successivament amb els dominis i / o subdominis que no vulguem que s’incloguin en els resultats de cerca.

Un cop polits els resultats de cerca, tan sols has d’entrar en els llocs i veure si et enllacen. En el cas que no ho facin, hauríem de posar-nos en contacte amb el medi i demanar-los amablement que enllacin al nostre lloc ja que estan parlant de la nostra marca. Aquesta és una forma molt útil per aconseguir backlinks gratis.

Experta en seo barcelona judith sauch

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.