¿Que es un Expert SEO?

Quines característiques té un bon SEO?

Després de 4 anys d’experiència aprenent i perfeccionant els meus coneixements en el món del SEO, he arribat a diverses conclusions.

Al meu entendre són essencials les següents característiques per ser un bon SEO:
Un bon expert en SEO ha de viure en estat BETA.

Realitzar investigacions empíriques i funcionals és el pa de cada dia de qualsevol SEO que pretengui fer de la seva carrera una mica pròsper. Per poder dur a terme un procés de millora continu cal provar diferents coses i aplicar aquelles que funcionin.

El bon SEO ha de tenir una gana constant per aprendre. Crec que aquesta característica és aplicable a qualsevol bon professional, ja que en els temps en què vivim mai deixen de sortir coses noves que en gran part desmenteixen o disminueixen la importància de les anteriors.

Però en el cas del professional SEO, la gana per aprendre deu ser una constant diària. Llegir articles i llibres escrits per altres experts i fer de la teva professió un hobby i una obsessió, són les millors receptes de l’èxit.

Un bon professional SEO ha de ser també un bon escriptor. Aconseguir l’atracció de lector és fonamental. Per a això, no només és necessari saber escriure bé. Escriure sense errors i faltes gramaticals, sinó també fer-ho de forma atractiva i amb claredat. Doncs al final, per a un lector, la decisió entre fer clic al primer o el segon resultat dependrà de quin titular o descripció li resulti més atractiu i rellevant.

Un SEO ha de tenir sempre una perspectiva analítica. El SEO es basa en aplicar de forma constant i metòdica diferents tècniques d’anàlisi prèvia que ens ensenyaran quin ha de ser l’acostament que hem de seguir a l’hora d’optimitzar un web. Tant des del punt de vista de l’anàlisi de la competència, com de l’anàlisi de trànsit d’entrada a la web i l’anàlisi de navegació que els usuaris duen a terme quan els usuaris visiten la nostra web. Tot això, és necessari per saber que canvis s’han d’aplicar.

El bon SEO és aquell que té experiència, és honest i té ètica. Per desgràcia l’ètica i l’honestedat són dues pràctiques que cada vegada semblen estar menys de moda. No obstant això, des del meu humil punt de vista són tan essencials com l’experiència. Aquestes tres característiques formen un triangle virtuós que només podrà generar-beneficis.

Si el teu consultor seo posseeix aquestes qualitats pot estar tranquil, l’evolució del seu web anirà per bon camí. Potser no tan ràpid com vostè esperava, però almenys tindrà la seguretat que les constants actualitzacions de l’algoritme de Google no li enxamparan desprevingut, ni penalitzaran la seva web per haver estat realitzant SPAM.

El temps sempre dóna la raó a qui camina amb pas ferm.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es un Expert SEO?

Tipus de campanyes en Adwords Google

Què és Google AdWords?

És la plataforma de publicitat autogestionable de Google, utilitzada per milions d’anunciants a tot el món. Mitjançant aquesta potent eina, tota persona que vulgui promocionar la seva marca, pàgina, producte o servei, pot arribar al seu públic adequat i aconseguir visibilitat, trànsit, oportunitats comercials o vendes, triant entre pagar per les vegades que heu mostrat el vostre anunci o per les visites aconseguides i les trucades de telèfon rebudes.

En aquest article no entraré en detalls tècnics de com funciona, sinó que vaig a comentar-vos els diferents tipus de campanyes AdWords amb els quals podem treballar, perquè conegueu una mica més les seves possibilitats de segmentació i pugueu triar el tipus de campanya que més us convé.
Les xarxes de recerca i displayQuan fem publicitat amb AdWords, podem mostrar la publicitat en dos grans xarxes:

 
La xarxa de recerca

Cridada així perquè integra tant el cercador Google com els seus socis de recerca, que són portals que integren el seu cercador, com Terra, o propietats com Google Maps. D’aquesta manera podem arribar a usuaris que directament busquen la nostra marca, pàgina, producte o servei. És el tipus de publicitat més directa.
La xarxa de displayque comprèn tots els portals d’internet on es mostren aquest tipus d’anuncis, milions a tot el món: des de propietats com Gmail i Youtube, a blocs, llocs de notícies, portals de mitjans, aplicacions mòbils … en resum portals amb una àmplia varietat de temàtiques i usuaris. Mitjançant la xarxa de display podem arribar als usuaris que no saben que existim, que no ens busquen o fins i tot a usuaris que ja ens han visitat però que, per exemple, no es van decidir a comprar i volem tenir una nova oportunitat de captar-los.

Tipus de campanyes AdWords

1. Campanyes de recerca amb anuncis de text

Són probablement les més conegudes i usades per petits i mitjans anunciants. Els anuncis inclouen un títol, una descripció llarga i la direcció de la pàgina, així com opcionalment algunes extensions (telèfon, enllaços addicionals, adreça física, seguidors de Google+, ressenyes …) i es mostren en els resultats del cercador per a les paraules i frases de recerca que ens interessen, tant en la part superior esquerra, com al lateral, i en smartphones també a la part inferior dels resultats.

Poden aparèixer fins a 11 anuncis per pàgina, i 5 en el cas de telèfons mòbils. El gran avantatge que té aquest tipus de campanyes és que ens dirigim a usuaris que estan buscant el que promocionem, de manera que les taxes de resposta poden arribar a ser bastant altes. El major inconvenient es dóna si hi ha molta competència i no sabem optimitzar la campanya correctament, ja que els costos per visita poden fer que la campanya no sigui rendible o que haguem de limitar les paraules i frases amb les que volem anunciar-nos.

 
2. Campanyes de recerca de fitxa de producte (Google Shopping)

Els anuncis de fitxa de producte són anuncis amb la foto i el preu de producte que s’importen directament de la base de dades de productes de Google Merchant Center. Si promocionáis una botiga online, són una bona alternativa. És requisit imprescindible que connecteu (mitjançant programació) la botiga amb Google Merchant Center, perquè tingui accés a tots els productes i als seus actualitzacions. Hi plugins per Virtuemart i Prestashop que faciliten molt aquesta tasca. Els anuncis són complementaris dels anuncis de text (1) ia més, per a una mateixa cerca, pot aparèixer més d’un anunci amb foto del mateix anunciant.

També és important que els títols i descripcions dels productes de la botiga siguin clars, ja que en aquest tipus de campanyes no especifiquem paraules clau de cerca. És Google el que en funció de la recerca, sap quin producte ha de mostrar.

 
3. Campanyes de recerca amb anuncis de text dinàmics

Amb aquest tipus de campanya, no cal tampoc especificar paraules clau. Google indexa tot el lloc web (com si del posicionament SEO es tractés) i, en funció de la recerca que fa l’usuari, mostra anuncis semiautomàtics orientats a aquesta cerca. És possible personalitzar la descripció dels anuncis, però el títol es genera automàticament.

Els anuncis dinàmics són molt similars als anuncis de text estàndard (1) però es generen a partir del contingut del lloc web. Les pàgines de destinació també es trien de manera automàtica. Aquest tipus de campanya pot ser útil si tenim un lloc web amb centenars de pàgines i no tenim temps de crear anuncis específics. Per exemple, si volem fer un test per descobrir paraules clau noves, establint uns costos per visita baixos. No és recomanable si el nostre lloc web té poques pàgines o com a substitutiu de les campanyes estàndard, ja que són anuncis molt pitjor orientats, i per això les taxes de clics són més baixes.

 
4. Campanyes de display orientades per context o per temàtica

Amb aquest tipus de campanyes podem crear anuncis de text estàndard (com en 1) i de pancarta en molts mides i mostrar els nostres anuncis basant-se paraules clau que definim o per la temàtica dels llocs web. Per exemple, podríem definir la paraula “curs de màrqueting en línia” i optar a sortir en múltiples llocs web on aparegui aquesta paraula, el que ens donaria una cobertura bastant àmplia o restringir la segmentació a portals de temàtiques concretes, per exemple de “Educació” . Amb aquesta opció, no especifiquem directament els llocs on volem sortir, encara que sí és possible tenir cert control a posteriori per anar optimitzant la campanya. També podem combinar aquesta segmentació amb altres com l’edat dels usuaris.

 
5. Campanyes de display orientades a llocs web concrets

Com en el cas anterior, però aquesta vegada, orientem els anuncis a portals web, subdominis o pàgines concretes dels mateixos. És una opció més restrictiva i on podem afinar més el nostre públic objectiu, tenint un major control. Per exemple, imagineu que voleu que els vostres anuncis de text o banner surtin únicament a Youtube (dins dels vídeos o en les zones d’anuncis). Amb aquesta segmentació podríem crear una campanya només per sortir en aquest portal.
També podríem crear una campanya orientada exclusivament a Gmail, mitjançant els Gmail Ads.

 
6. Campanyes de display orientades per categoria d’interès dels usuaris

Google, d’acord amb les preferències establertes en el compte de cada usuari, pot “etiquetar” en funció dels portals que visitem i assignar-el que anomena “interessos”. Per exemple, si passem temps navegant per portals de viatges, ens etiquetarà amb l’interès “viatges”.

7. Campanyes de display de remàrqueting

El remàrqueting consisteix a mostrar anuncis a usuaris que ja han visitat el nostre lloc web i que han tingut un comportament que ens fa pensar que segueixen sent potencials clients. Per exemple, suposem que un usuari entra a la nostra botiga en línia, i després de passar diversos minuts en la mateixa, i afegir productes a la cistella, finalment no realitza la compra. Aquest usuari ha demostrat prou interès com per pensar que podem tenir una segona oportunitat de captar-ho.

Mitjançant aquest tipus de campanyes, podem configurar llistes d’usuaris (anònims, és clar) amb un determinat comportament, als quals volem impactar de nou quan naveguen per altres portals, amb l’avantatge que no ens importa molt el lloc pel qual estiguin navegant en aquest moment, sinó que vegin el nostre anunci diverses vegades i decideixin tornar a donar-nos una oportunitat. És un tipus de campanya que ben realitzat, dóna resultats molt positius.

Dins d’aquest tipus de campanya existeix a més un subtipus, que es diu “remàrqueting dinàmic”. En aquest cas, Google mostra anuncis automatitzats amb els productes que ja ha visitat l’usuari, i per això, només es pot realitzar si tenim vinculada el compte d’AdWords i pujat el catàleg de productes a Merchant Center.

 

8. Campanyes de display a aplicacions mòbils

Mitjançant aquest tipus de campanya, podem anunciar-nos en determinades aplicacions o categories d’aplicacions per a mòbils, podent segmentar més per dispositiu o sistema operatiu. Els anuncis poden ser de text o de pancarta, amb formats específics per a mòbils i tablets.

 
9. Campanyes de vídeo

Com el seu nom indica, mitjançant aquest tipus de campanyes podem promocionar i donar visibilitat als nostres vídeos tant a Youtube com a portals que mostren anuncis de vídeo. Els més comuns són els anuncis anomenats in-stream, que es mostren abans d’un altre vídeo. La promoció de vídeos té l’avantatge que només es paga per reproducció dels mateixos i fins i tot en el cas dels anuncis in-stream, només es paga si l’usuari arriba a visualitzar 30 segons del mateix (o el vídeo sencer si s ‘ tenir una durada inferior). Els costos de moment són molt econòmics i es pot estar pagant entre 0,03 € i 0,10 € per reproducció / visualització.

El requisit és que els vídeos han d’estar pujats a Youtube.
Esperem que us hagi resultat interessant i que tingueu un millor criteri a l’hora de decidir quins tipus de campanyes AdWords treballar. En un proper article comentarem algunes eines amb què podem estimar millor el potencial i la viabilitat de les nostres campanyes com recomana la experta en seo barcelona judith sauch.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Tipus de campanyes en Adwords Google

¿Que es el Google Merchant?

Per als que no ho sapigueu, Google AdWords és el mètode que utilitza Google per fer publicitat patrocinada. Compta amb grans quantitats de clients d’arreu del món i amb webs de tot tipus. Es tracta, principalment, d’anuncis que es mostren de forma rellevant en els resultats de cerca de l’usuari.

Amb l’aparició d’AdWords a l’any 2000, Google va renunciar a la seva política de ser un cercador lliure de publicitat. Fins llavors volia ser un signe de la independència dels resultats d’una cerca, així com una garantia per a la velocitat de càrrega de les pàgines de Google.

El mecanisme és simple: Google cobra al client per cada clic que es faci sobre el seu anunci, convertint-se així en el gruix de la facturació de Google. Això constitueix al seu torn un mètode de publicitat dinàmic per al client ja que el cost es converteix en un reflex perfecte del trànsit guanyat en la web gràcies a Google. Quant al seu format, no s’admeten imatges en els anuncis que, com a molt, han d’ocupar 4 línies (25 caràcters en el títol, 70 en el text i 35 a la URL). L’anunciant també especifica l’import màxim que està disposat a pagar per cada clic d’una determinada paraula, ja que no totes les paraules tenen el mateix preu.

Els anuncis d’AdWords es mostren juntament amb els resultats de cerca quan algú busca a Google utilitzant alguna de les paraules clau. Els anuncis apareixen a la columna lateral de la pàgina de cerca ( ‘Vincles patrocinats’) però també poden aparèixer en posicions diferents.

D’aquesta manera, els nostres anuncis seran vistos per un públic que està interessat en el que oferim.

Si volem crear paraules clau efectives hem de recordar que han d’estar formades per 2 o 3 paraules màxim, de manera que han de ser específiques i estar directament relacionades amb el text de l’anunci.

Que siguem capaços de crear aquestes keywords dependrà en gran mesura l’èxit de la nostra campanya publicitària a través de Google Adwords.

Finalment, Google ens proporcionarà un compte personal perquè puguem fer un seguiment de la nostra campanya controlant i gestionant les despeses al mateix temps. Es pot crear una campanya d’AdWords a Google des de cinc euros aproximadament.

La publicitat a Internet ha anat in crescendo sense pausa durant l’última dècada pel que hem de tenir-ho present com a mitjà interessant per fer arribar al públic els nostres productes o serveis. Google Adwords ens permet aconseguir-ho en poc temps i una de les seves grans avantatges és, precisament, pagar-li a Google per cada clic que hagin fet en el nostre anunci, tal i com indica el consultor seo judith sauch.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es el Google Merchant?

Quina és l’origen d’Internet?

En la història s’ha documentat i va dir que l’origen d’Internet es va donar gràcies a ARPANET (Xarxa d’Agència de Projectes Avançats d’Investigació) xarxa de computadors del Ministeri de Defensa d’EUA que va propiciar l’aparició d’Internet en un projecte militar nord-americà que buscava crear una xarxa de computadors que unirà els centres d’investigació de defensa en cas d’atacs, que podrien mantenir el contacte de forma remota i que seguissin funcionant malgrat que algun dels seus nodes fos destruït.

 

No obstant això, el seu objectiu era investigar millors maneres d’utilitzar els computadors, més enllà de la seva utilització inicial com a grans màquines calculadores, i després de la seva creació va ser utilitzada pel govern, universitats i altres centres acadèmics donant suport social.

La idea d’una xarxa interconectada de computadores va sorgir en centres d’investigació acadèmica i del govern dispersos al llarg del territori aquest país a l’Institut de Tecnologia de Massachussets prop de Boston, Stanford Research Inst. U. de California Los Angeles (UCLA), EL Rand Corp. Inst. Per a la defensa Anàlisi i es va posar en marxa a les mans de Bob Taylor, Licklider (amb el seu concepte de Xarxa Galàctica), Ivan Sutherland, Lawrence G. Roberts.

El 1969 es va iniciar el primer trànsit de paquets d’informació entre el MIT i la UCLA, els primers anys dels 80 els usuaris eren científics i curiosos, els 90 van desaparèixer ARPANET i va propiciar el pas a les xarxes interconectades a Internet que actualment disposa serveis que proporciona la xarxa com l’adreça electrònica, accés remot a màquines, transferència de fitxers mitjançant FTP. La Web (World Wide Web), converses en línia com xats, grups de notícies,  como indica un consultor seo com judith sauch.

 
La Web ha ajudat a l’expansió d’Internet a desenvolupar-se en el Laboratori Europeu de Física de Partícules (CERN) de Suïssa el 1989. Utilitza el protocol http (HyperText Transfer Protocol) amb pàgines creades en HTML, amb avanços en pàgines dinàmiques programades PHP, Java, JavaScript, ASP, etc., augmentant les possibilitats.
Internet és una oportunitat de difusió mundial de la informació i un mitjà de col·laboració i interacció entre els individus i els seus equips independentment de la seva localització geogràfica, a més s’ha comparat amb biblioteques, encyclopedias tradicionals permetent a més, la creació de cercadors molt freqüentats com Google, Amazon , eBay, Yahoo i molts altres.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Quina és l’origen d’Internet?

¿Quin es el origen del SEO?

Avui dia, el terme SEO (optimització de motors de cerca) o posicionament en buscadors, és un terme molt comú en el món d’Internet i les pàgines web. Però quan i qui van començar a fer aquest important màrqueting de màrqueting en línia, des del moment en què és important el SEO i per què és determinant avui dia, són interessants interrogants, poc coneguts malgrat la proximitat temporal que hi ha. Així que anem a dedicar aquest post a fer un cop d’ull a l’origen i història del SEO.

 

A principis dels 90 Internet estava en diacles i el concepte d’optimitzar en buscadors no existia, l’ús d’Internet començava a popularitzar-se i la seva expansió era innegable, era una revolució que era qüestió de temps que explotés a nivell mundial. Ja a mitjans dels 90 els buscadors d’Internet van començar a conèixer-se, encara que Google encara no feia la seva aparició (que es va produir el 1998), però sí les pàgines web.

 

Els primers a fer un treball de posicionament  i optimització dels llocs per a motors de cerca ,van ser els administradors de pàgines web o també coneguts com a webmasters com indica la experta en seo barcelona Judith sauch. Es tractava de tots els aspectes tècnics d’una web, és a dir, l’adreça, disseny i, òbviament, d’indexar la web als buscadors. Es tractava d’un procés tècnic que implicava la descàrrega de la web en els servidors del motor de cerca i indexar tots els vincles de la web (incloent paraules).

En 1997 es va començar a donar-li rellevància al posicionament en els cercadors, ja que els propietaris de la web començaven a notar la importància que tenia el SEO en els seus llocs, el rang i el que era visible per als motors de cerca. Es podria dir que és aquí on neix el concepte de SEO com és conegut avui.

 

Danny Sullivan, famós analista de sistemes, explica que el 1997 la frase “optimització de motors de cerca” va començar a fer-se comuna, donant-li peu al naixement del que avui en dia coneixem com a posicionament en cercadors o SEO. D’aquest mateix any, 1997, dades el primer document SEO, creat per John Audette, fundadora de l’empresa Multimedia Marketing Group, que va fer un treball de SEO a una web anomenada MMG.

 

Amb la llegada de Google el 1998, el concepte va evolucionar, es podria dir que l’evolució del SEO es va produir la que la del gegant tecnològic. Els fundadors de Google van crear l’algorisme Backrub, que van posar un test en el seu cercador. Ja en el 2004 Google va començar a ser el buscador més important d’Internet i amb el seu disseny senzill però atractiu, es va començar a donar més importància a les paraules clau, al contingut i alguns aspectes tècnics que abans no es tenien en compte.

 

Avui dia el concepte de SEO es pren amb força serietat i importància, té molts més aristes i existeixen professionals que s’encarreguen de portar aquest tan important tema. Gran part del SEO s’enfoca a Google i les diverses actualitzacions del seu buscador, el que cada vegada és més fi, intuïtiu i selectiu, donant prioritat als llocs rellevants i al contingut de qualitat. Avui és impensable tenir una web o un mitjà per Internet sense treballar el SEO.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Quin es el origen del SEO?

¿Que es el SEO Local?

Elements per al Posicionament SEO Local

1. Utilitza sempre el mateix NAPNAP són les sigles angleses que corresponen a: name, address i phone (nom, adreça i número de telèfon) .

Perquè Google consideri el teu negoci local has de tenir:

Un nom.Una adreça física (no val una adreça postal o una adreça compartida).Un número de telèfon incloent el codi d’àrea local.Si apareixen les dades de contacte (NAP) en diferents pàgines dins del teu lloc web és MOLT IMPORTANT que siguin sempre exactament els mateixos.

També has d’utilitzar el mateix NAP, quan et donis d’alta el qualsevol directori local. De fet és important que comprovis que el teu negoci apareix amb el mateix nom, adreça i telèfon en els principals directoris locals.

2. Incloure el nom de la teva ciutat o província

Has afegir la ciutat o província en diversos llocs:
A la meta etiqueta títol: És un dels llocs més importants on incloure la informació sobre ciutat / província. El teu negoci podria aparèixer en rànquing locals només per això.A la meta etiqueta descripció: Incloure la informació sobre ciutat / província pot augmentar moltíssim el percentatge de clics per als resultats de cerca locals.

A l’encapçalament H1: En qualsevol encapçalament que tinguis a la pàgina, és important incloure la informació sobre ciutat / província.

A la URL: Crea una pàgina a la teva web que inclogui la informació de cuideu / província a la URL.En el contingut: Clarament, és important incloure la informació sobre cuideu / província en el teu contingut.

En l’etiquetatge (Alt Etiqueta) de les imatges: La majoria de negocis locals no fan servir text alternatiu en les seves imatges. Assegura’t que tens text alternatiu a totes les teves imatges, i que inclous la informació sobre ciutat / província en el teu text alternatiu.

3. Optimitza la teva pàgina a Google My Business

Google My Business, és la nova plataforma per gestionar el nostre negoci local des d’una única eina, integrant totalment Google Places i la pàgina d’empresa de Google Plus (Local).
Es pot accedir a la nova eina ben des de Google Places o bé des del teu perfil d’empresa a Google Plus. La integració és total i ja no diferenciem una eina d’una altra.
Si ja estaves donat d’alta en qualsevol de les dues, quan et Logues apareixerà la nova plataforma de Google MY Business.

4. Aconsegueix ressenyes / comentarisLes ressenyes són una part fonamental del SEO Local. Si volem estar entre les primeres posicions del “mapa de xinxetes”, una dels factors que més té en compte l’algoritme de Google són les ressenyes amb una bona valoració (4 o 5 estrelles).

Google permet que ofereixis incentius o descomptes als teus clients a canvi que escriguin una ressenya a la teva pàgina de Google+ d’empresa.
Una bona idea és afegir logos o botons a la seva web amb un enllaç directe a la pàgina de ressenyes de Google+ d’empresa juntament amb unes instruccions senzilles per deixar una ressenya. També pots sol·licitar les ressenyes via mail o newsletter incloent l’enllaç.

L’important és que l’hi posis fàcil. Centra’t en aconseguir 10 ressenyes. Si els usuaris acaben deixant una ressenya és important que contestis. Si el comentari és negatiu, amb més raó, el teu objectiu és que canviïn la seva opinió i el deixin per escrit de nou en una altra ressenya.
No caiguis en l’error d’intentar comprar ressenyes a través de pàgines que ofereixen aquests serveis a Internet, ja que Google pot penalizarte. Un ritme adequat per a una petita empresa seria aconseguir una ressenya al mes.

5. Inclou un Mapa de Google encastat com recomana la experta en seo barcelona Judith sauch.

Incloure un Mapa de Google encastat a la teva web, però assegura’t que ho fas correctament. No només embebas un mapa que indiqui la teva adreça, has de embeure un mapa en el qual aparegui el teu “xinxeta”, és a dir, que inclogui la teva pàgina d’empresa de Google+ (Local).
També és important tenir moltes i bones ressenyes per augmentar la taxa de conversió de vistes en clients ja que ara que Google mostra ressenyes que a apareixen dins de la llista de “xinxetes” en un únic menú desplegable, els usuaris llegiran les teves ressenyes abans de veure qualsevol altra informació sobre el teu negoci.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es el SEO Local?

¿Que es un consultor seo?

Es diu que un Consultor Seo és el que estudia tots els moviments de Google; bo, tots o gairebé tots. És la persona que s’encarrega de que la teva web estigui en les posicions més altes en les cerques de Google.Es coneix el terme seu, però no tant el seu significat real: motor de cerca Optimization: Recerca, motor i optimització. El significat de cadascuna d’elles conforma el concepte de SEO.La seva funció es pot resumir de manera senzilla: el consultor SEO posicionarà la teva empresa o servei de manera que dins de l’enorme quantitat de resultats d’una vasta recerca, el client potencial valori el teu lloc web com el resultat d’aquest procés de recerca, i tot això es transformi en beneficis.

Técniques de un consultor seo:

– Anàlisi de paraules clau del web
– Anàlisi de la competència i les seves paraules clau.
– Anàlisi de nínxols de mercat.
– Mesurar i definir l’estratègia de continguts del web.
– Optimització, edició i programació del lloc web.
– Accions off-page com link building.
– Monitorització del web.
– Auditoria de qualitat del lloc.
¿Como ser un expert seo?

Per exercir totes les funcions, el consultor SEO ha d’estar en constant formació i evolució. Google actualitza el seu algoritme de cerca i cal estar pendent de com afecta la web i fer les correccions oportunes per aconseguir els millors resultats.

A més, és recomanable que aquest format en programació i disseny web, així com en optimització i servidors web.Cada projecte és diferent. Per això, el primer que fem és analitzar tots els factors per determinar el treball necessari i el possible posicionament de cada lloc web. Per desgràcia, no tenim una vareta màgica, ni totes les web són iguals en l’obtenció del millor posicionament.

Analitzem els serveis o productes del web, què és exactament el que es busca a Internet. Igualment, vam estudiar si compleixes amb les directrius de Google i quina és la teva situació davant de la competència, per saber d’on partir i com orientar el treball.

En el cas de les botigues online l’anàlisi és més exhaustiva: Cal conèixer què passa dins la teva botiga online durant els processos de compra de la mateixa.Més del 95% de les persones fan servir Google com a cercador a Internet i menys del 4% passen a la segona pàgina de recerques de Google, per això estar a la primera pàgina de cerca de Google és molt important, les primeres posicions es porten més del 50% de trànsit de la recerca que fan els usuaris.

Trobar-se en el primer cop de vista de l’usuari es converteix en un factor determinant a l’hora de generar aquest tràfic, i és aquí on un consultor SEO utilitza totes les eines possibles.

Les ànsies de renovació i coneixement d’un consultor SEO han de ser insaciables. La renovació i saber anticipar-se als esdeveniments dins de la xarxa, predir el comportament dels usuaris des de dades de navegació ha de ser la llei que imperi en la seva forma de treballar.

Un consultor SEO és capaç de controlar certes pautes com la possibilitat d’augmentar les opcions de ser visible a la xarxa.

Des d’aquest punt, la concatenació de fets se succeiran més fàcilment: Amb una major visibilitat es podran reconduir millor les recerques cap a processos que ens beneficiïn.

Serà imprescindible recolzar-se en disciplines i tècniques com l’analítica web i la optimització de pàgines, instruments que permeten capitalitzar la visibilitat, l’objectiu bàsic i fonamental del posicionament SEO.
En definitiva, el consultor SEO és una de les professions més demandes a causa de l’evolució de les tecnologies. Les exigències del públic van a l’una que les de la xarxa, de manera que comptar amb la mà experta d’un coneixedor del seu funcionament serà una de les claus per a l’èxit.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Que es un consultor seo?

¿Què es un Local Guide de Google?

Google té moltes propostes tecnològiques i eines útils, això ho sabem tots; però mai ens prenem el temps de conèixer i esbrinar sobre aquestes eines que ens fan la vida més simple i fàcil de moltes maneres.

En l’actualitat Google té una solució per a cada problema, però el problema, és que no sabem que existeixen.

Una d’aquestes eines que milloren la nostra vida i no coneixem molt és Local Guides de Google i encara que mai hagis sabut que és, molt segurament ho has fet servir, de manera que et preguntaràs ¿com ?, doncs cada que entres a Google maps i vols veure les fotos d’un lloc, restaurant, botiga, establiment o el que sigui, les fotos que apareixen són col·laboracions que es fan a Local Guides.

De manera simple, un local guide és una persona que puja fotos i informació sobre els llocs a Google Maps.

Si bé ja existeixen plataformes com TripAdvisor que fan el mateix i amb estrelles i ressenyes, Local Guides és molt important causa de l’ús dels Google Maps, de tal manera que quan busquem una adreça o un lloc, sempre accedim a les fotos complementàries que pugen seus usuaris en Local Guides.

És gràcies a aquestes col·laboracions gratuïtes i fins altruistes, que tots en el món tenim una millor imatge de com arribar i com són els llocs que volem visitar.

T’imagines anar a Roma i buscar una pizzeria sense utilitzar Google Maps i les fotos dels Local Guides, l’imagines ?, millor no i no has de preocupar-te, perquè ara el món s’escurça amb fotografies.

Així que cada que vegis una fotografia a Google Maps, va ser pujada per l’enorme quantitat de persones que conformem la xarxa local Guides, perquè obvi, jo soc una Local Guide nivell 4.

A més de ser blogger, podcaster i mil coses més, a més d’això i mig llunàtica, sóc local Guides de Google Local Guides.

Què guanyem els Local Guides ?, no gaire, més que tenir un rang que va de l’1 al 5, a més de la satisfacció d’ajudar els altres amb la nostra guia local.
Encara que bé, Google si té algunes recompenses per als seus local Guides.
Nivell 1: hangouts i tallers de Google

Nivell 2: accés a llançaments de google i poder realitzar quedades a Local Guides

Nivell 3: tens el teu insígnia i participes en els canals

Nivell 4: emmagatzematge gratuït a Google Drive

Nivell 5: accés a productes i funcions abans que ningú i la possibilitat d’anar a la cima dels Local Guides.

Judith sauch experta em Google i seo barcelona

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Què es un Local Guide de Google?

¿Qué es un Youtuber?

El Youtuber és el protagonista principal de Youtube, ja que sense ell no hi hauria cap vídeo a la plataforma. I, a més, és el principal emprenedor línia que interactua en aquesta xarxa social. Si vols formar part de la comunitat de YouTubers, aquí tindràs tota la informació que necessites.

Els YouTubers han canviat la societat literalment parlant. Ja res és com abans. Tot s’ha hagut de emmotllar a les noves circumstàncies.
I és que un Youtuber, és a dir, una persona normal i corrent com tu o jo, és capaç de tenir més audiència que un programa de televisió i ràdio, superant totes les expectatives del tot.
Com és possible que una comunitat de YouTubers siguin capaços de tenir més repercussió que les cadenes més importants d’un país ?

Això és degut gràcies a Youtube: la xarxa social que el fan servir molts usuaris com si fos una televisió.Ara, gràcies a això, les cadenes més prestigioses se les han d’enginyar per no perdre audiència i estar a l’altura de les exigències actuals que marca la societat.

¿Com arribar a ser un Youtuber?

1-Obre teu canal des del teu perfil de Google youtuber :Des del teu propi perfil de Google, pots tenir el teu canal automàticament.De fet, la mateixa xarxa social ja t’ho pregunta en l’instant que entres a la plataforma des del teu perfil.Dit això, aquest és el pas més bàsic però fonamental perquè, sense canal, no hi ha YouTubers que valguin.Utilitza un mòbil o càmera per fer vídeosyoutuber.

2-Lo següent que necessites és un dispositiu mòbil (o tablet) amb bona resolució per a realitzar vídeos de qualitat.

També,  pot ser una bona càmera de vídeos.Si és possible, que sigui HD o Full HD.Al principi no cal ser un as a gravar, ja que estàs començant, estàs aprenent.Però conforme vagis creixent d’audiència, aquest aspecte és fonamental perquè, en cas contrari, el teu canal pot quedar en l’oblit i compra’t un micròfonyoutuber

3-La qualitat de so és imprescindible.

Necessites que el teu audiència t’escolti bé perquè el missatge és important.Pensa que l’audiència et segueix pel que dius, no ho oblidis.Al mercat hi ha molts micròfons disponibles que et poden servir per gravar de tot tipus de preus.Així que si vols oferir qualitat no ho oblidis: compra’t un micròfon.

4-Un vídeo sense editar, no val absolutament per a res. Pensa que la qualitat importa, però el missatge també.I, un vídeo sense edició, et puc assegurar que a l’audiència no li agradarà gens.No cal fer edicions espectaculars, però sí fer un mínim.

Quan guanyar beneficis com Youtuber?

Per guanyar diners com Youtuber es pot fer des del primer moment. No obstant això, sense audiència, dubto que ho aconsegueixis.

Per a això, és recomanable que creus una comunitat entorn al teu canal de Youtube i augmentis els subscriptors tal i com indica el consultor seo judith sauch.

Publicat dins de General | Comentaris tancats a ¿Qué es un Youtuber?

El vídeo màrqueting

El vídeo màrqueting consisteix en la utilització de vídeos per promocionar un producte o servei, i que té un potencial increïble gràcies a la creixent utilització de smartphones per consumir informació i a plataformes com Youtube.

El vídeo màrqueting és una de les tècniques més efectives perquè capta ràpidament l’atenció dels internautes. Els éssers humans som, per naturalesa, visuals, i el primer que ens impacta és el contingut que percebem a través dels ulls.

Consells SEO

1. Durada òptima

Cal tenir en compte que tot vídeo ha de tenir una durada òptima: si és massa curt, les persones es quedessin amb ganes de més, i si és massa llarg, el més probable és que no acabin de veure-ho i es perdin clients potencials. Per això, la durada mitjana no hauria de sobrepassar els 4 minuts i hauria de tenir, com a mínim, uns 40 segons.

2. Creativitat

Un vídeo ha de tenir la propietat de no només captar l’atenció dels usuaris, sinó també de provocar canvis en les emocions i tocar aspectes rellevants en la dinàmica individual, familiar i col·lectiva.

3. Qualitat

El vídeo s’ha de fer amb qualitat: un aspecte que deslligarà crítiques negatives és una reproducció amb mala il·luminació, un so inadequat o amb talls inesperats en la transmissió. Ser meticulosos en aquest aspecte fomentarà comentaris positius sobre el vídeo, el producte i l’empresa involucrada, guanyant, per tant, clients i reputació.

4. Accessibilitat

En primera opció s’han d’elaborar vídeos als quals es pugui accedir de manera gratuïta: aquests seran el motor que et potenciï per les xarxes socials i, com ja sabràs, si d’entrada veiem la paraula “pagar” en un anunci, ens tirarem enrere.
A més d’utilitzar les xarxes socials com Facebook per difondre els nostres vídeos, hi ha una eina estrella: Youtube. Amb ella podem fer campanyes segmentant el tipus de públic al que volem arribar. Per descomptat, també podem combinar Youtube, Facebook i altres xarxes socials (LinkedIn, Twitter …):

5. Segmentació

Es poden usar vídeos genèrics adreçats a tot tipus de públic i vídeos especials enfocats a un target molt específic. Aquesta última opció sol ser la millor si hem fet un petit estudi de mercat, ja que els clients potencials senten atracció a la compra causa de l’atenció personalitzada. El vídeo ha de generar fiabilitat i credibilitat, generar interacció i, per descomptat, compartir informació rellevant i verídica sobre el producte.

Els vídeos online  han sorgit com un format de comunicació que ofereix al mercat un gran potencial, ja que connecta de forma fàcil amb el consumidor i amplia l’efecte de qualsevol campanya publicitària com indica la experta en seo barcelona Judith sauch.

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a El vídeo màrqueting