Consultor de seo

Un Consultor SEO és aquell que analitza, optimitza i mesura de forma estratègica una pàgina web perquè estigui posicionada per davant de la competència en diferents motors de cerca.

A més ha de ser capaç d’entendre a la perfecció els requeriments dels cercadors per poder establir l’estratègia d’optimització de forma adequada.

Anàlisi objectiu d’una web per tal de comprovar el nivell d’optimització de la mateixa

Estratègia SEO

Un cop que s’ha realitzat l’auditoria i se sap en el punt en què està, el professional ha de ser capaç de descriure l’estratègia Onpage i Offpage que es va a dur a terme en el projecte

Creació de contingut i Copyrighting

El contingut és un dels factors més importants que tenim per posicionar. Per això no s’ha de fer de qualsevol manera i hem de buscar una convergència correcta amb la temàtica cercada.

Estructura web i de continguts
De vegades el professional es troba amb problema derivats d’una estructura incorrecta o un canibalització de paraules clau. Per això ha de ser capaç de plantejar de forma estratègica l’estructura web i l’estructura de continguts d’aquesta web, i d’aquesta manera, evitar problemes i aconseguir un millor posicionament

Linkbuilding

És un altre factor dels importants a tenir en compte per posicionar una pàgina web. Per això, el professional SEO ha de ser capaç de definir l’estratègia de captació d’enllaços per al projecte.

Analítica i mesuraments

És crucial conèixer, tant l’estat en què partia el projecte, com en l’estat en què està actualment. Per això és crucial mesurar i conèixer de forma analítica els resultats que s’estan obtenint en un projecte consulta.

El posicionament web és un art a l’abast de molt pocs. No tothom sap fer-ho ni ho entén, per això, un consultor SEO ha de tenir la facultat de resoldre els dubtes dels seus clients, o de les persones que l’han remunerat d’alguna manera.

Resolució de Penalitzacions

Ha de ser capaç d’identificar penalitzacions de Google i saber solucionar-les en base als

Perfil d’el Professional SEO
Encara que no cal que tingui coneixements de programació, el tenir-los ajuda a entendre moltes coses sobre com es realitzen certs processos en un web. Per això és convenient que pugui tenir, almenys, nocions bàsiques de programació.

 

Però sobretot ha d’agradar la seva feina. Optimitzar, buscar, mesurar, definir, estratègia … Són paraules que han de formar part del dia a dia d’un especialista en aquesta matèria.
Ha de tenir la capacitat d’abstreure de les dificultats, no pensar de forma negativa, i entendre que una penalització (en un projecte propi) és una bona notícia, en lloc de pensar que és negatiu.

 

Perquè l’experimentació ha de ser la bandera de tot expert SEO. S’han de provar totes les tècniques en projectes propis abans d’implantar-les en els clients.

Experiència i aptitudsSi bé és cert que ningú neix ensenyat, per poder posicionar un projecte d’un client, cal tenir en compte diversos condicionants:

Haver experimentat amb tu mateix tècniques i comprovat hipòtesis.Tenir experiència havent treballat altres clients.

(En aquest supòsit es pressuposa el punt primer)Tenir les eines necessàries per poder dur a terme els projectesSaber manejar les eines seo necessàries.Haver llegit i estudiat les Directrius de Google i d’altres cercadors.

Estar atent a l’bloc de Web màsters de Google

Llegir i estudiar les patents de Google per posar-les en pràctica en experiments.Capacitat d’anàlisi i estudi de la competència.Només d’aquesta manera podrem dur a terme una estratègia de posicionament per a qualsevol projecte i per a qualsevol client.

Hem de tenir en compte que no podem jugar amb un client, ni provar, ni experimentar, encara que ens ho demanin. No es pot jugar amb els diners d’aquest, per tant haurem de ser conseqüents amb la nostra pròpia ètica professional.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.